Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa

Vierailija
26.10.2020 |

Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.

Kommentit (2751)

Vierailija
1561/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisten pitää meikata ja miesten ei? Mikä on tämä suuri huijaus jossa yhteiskuntamme elää. Olen mukana tässä koska koen sosiaalista pakkoa meikkaamiseen. Ja silti, aivan idioottitouhua, etenkin kun koskee vain toista sukupuolta. Itse vahvennamme tässäkin sukupuolittunutta yhteiskuntaa, jossa epätasa-arvo on monella tavalla läsnä

Samaa mieltä! Miksi miehen naama kelpaa luomuna mutta naisen ei?!

Vierailija
1562/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisten pitää meikata ja miesten ei? Mikä on tämä suuri huijaus jossa yhteiskuntamme elää. Olen mukana tässä koska koen sosiaalista pakkoa meikkaamiseen. Ja silti, aivan idioottitouhua, etenkin kun koskee vain toista sukupuolta. Itse vahvennamme tässäkin sukupuolittunutta yhteiskuntaa, jossa epätasa-arvo on monella tavalla läsnä

Se on teidän naisten oma vika, kukaan ei pakota teitä meikkaamaan. 

Oma epäsuosittu mielipiteeni on, että tässä gynosentrisessä yhteiskunnassa valkoinen heteromies on syrjitty ja että Suomen valtamedia on vahvasti vasemmalle laidalle politisoitunut ja puolueellinen. En mene hörhötasolle tässä asiassa, mutta kyllä tällaista pohjavirettä on vahvasti havaittavissa, jos jaksaa miettiä asiaa yhtään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja (en luokanope kuitenkaan) ja ajattelen, että koulutus on yliarvostettua. Vain osaaminen ratkaisee.

Vierailija
1564/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kaverit ja heidän vanhempansa kuvittelevat että meillä voi syödä. Kolmasluokkalainen soittaa kotiinsa että moneltako täytyy tulla ja vastaus on viimeistään seiskalta. Ei puhettakaan että syömään kotona välissä. Tässä se pyörii kun muut syövät-pakkohan sille on tarjota. Mutta ei se ruoka ilmaista ole eikä oma lapseni ole syönyt siellä kertaakaan. Koskee myös välipalaa -koulun jälkeen tulevat meille ja kuvitellaan että kestitän viisihenkisen kaveriporukan tuosta vaan.

Ps. Sinä mahdollistat tuon.

Ei ole sydäntä sanoa että me syödään, odota sinä nälässä. Välillä sanon että meillä ei ole hänellekin mutta usein en ala vääntää. Pitäisi hänen vanhempien myös tajuta rajata, että toisilla ei syödä. Minulle ei tulisi mieleenkään käyttäytyä noin törkeästi, että olettaa toisten ruokkivan oman lapsensa .

Voisit myös ottaa asian ystävällisesti vanhempien kanssa puheeksi, tai lähettää lasten kaverit (ystävällisesti) koteihinsa syömään.

Vierailija
1565/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kaverit ja heidän vanhempansa kuvittelevat että meillä voi syödä. Kolmasluokkalainen soittaa kotiinsa että moneltako täytyy tulla ja vastaus on viimeistään seiskalta. Ei puhettakaan että syömään kotona välissä. Tässä se pyörii kun muut syövät-pakkohan sille on tarjota. Mutta ei se ruoka ilmaista ole eikä oma lapseni ole syönyt siellä kertaakaan. Koskee myös välipalaa -koulun jälkeen tulevat meille ja kuvitellaan että kestitän viisihenkisen kaveriporukan tuosta vaan.

Ei ole sydäntä sanoa että me syödään, odota sinä nälässä. Välillä sanon että meillä ei ole hänellekin mutta usein en ala vääntää. Pitäisi hänen vanhempien myös tajuta rajata, että toisilla ei syödä. Minulle ei tulisi mieleenkään käyttäytyä noin törkeästi, että olettaa toisten ruokkivan oman lapsensa .

Ymmärrän kyllä. Toimisin itse samoin. Mutta sinä olet ainoa, joka voi muuttaa tilanteen.

Vierailija
1566/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaiset ovat joko tyhmiä, heikkoja tai harhaisia.

Totuus selviää sitten viimeisellä tuomiolla.

Vierailija
1567/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abortti ei ole vaikea päätös kaikille naisille.

Tosi juttu.

Vierailija
1568/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla jokin keino estää jatkuva lisääntyminen sosiaalin turvan varassa eläviltä ihmisiltä, joilla elämänhallinta on heikkoa ja/tai lahjakkuustaho alhainen.

Vierailija
1569/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen haetaan työvoimaa ulkomailta vaikka kotimaassammekin lojuu työttömiä jotka eivät vaan saa töitä.

Sitten on myös niitä, jotka eivät halua töitä.

Vierailija
1570/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeen haetaan työvoimaa ulkomailta vaikka kotimaassammekin lojuu työttömiä jotka eivät vaan saa töitä.

Mieheni on raksa-alalla. Hän sanoo virolaisten työmoraalin vain olevan aivan toista kuin monen suomalaisen.

(Ja heidän firmassa kaikilla on sama palkka)

Vierailija
1571/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit myös ottaa asian ystävällisesti vanhempien kanssa puheeksi, tai lähettää lasten kaverit (ystävällisesti) koteihinsa syömään.

Mä tein niin että pyysin kavereita odottamaan joko kodeissaan tai lasteni huoneissa. Asuivat aika lähellä. Joskus tarjottiin ruokaa tai välipalaa. - eri

Vierailija
1572/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassa etätyö ja väsymiseen liittyvät syyt.

Vierailija
1573/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehty on, molemmat. Silti olemme aina samassa

Vierailija
1574/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen enkä ole ikinä kokenut epätasa-arvoa suomessa. Tätä ei voi sanoa ääneen ilman etteikö joku sinitukkainen feministi räi päälle. 

Veikkaan vahvasti että et juuri ole kokenut, mutta taatusti olet kohdannut. Et välttämättä ole tiedostanut asiaa, tai tuntenut kohtelua/tilannetta epätasa-arvoiseksi. Sinällään hyvä yksilön kannalta jos ei tunne itseään epätasa-arvoiseksi, mutta sinällään huono jos se on niin normaalia, että ei itse sitä tiedosta.

Vierailija
1575/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein miettinyt miksi Afrikka on niin takapajuinen maanosa? Kun olen joskus (harvoin) laukaissut jossain porukassa tämän mielipiteen, vastassa on hiljaisuus.

Vierailija
1576/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole edes mielipide, vaan fakta, mutta en yleensä uskalla sanoa kahvipöytäkeskustelussa. Eli riippumatta mitä mieltä on abortista, fakta on, että siinä tapetaan alkanut ihmiselämä. Tämä on minusta vähän yllättävää, että monet kieltävät tämän totuuden.

Tuohan ei nimenomaan ole mikään fakta vaan määrittelykysymys, mistä elämän katsotaan alkavan. Käyttännössähän kyse on solumöykkyloisesta, joka ei selviä ilman isäntää. Josta päästäänkin sitten mun mielipiteeseen, että abortin vastustajat ovat aika yksinkertaista ja mustavalkoista porukkaa.

Vierailija
1577/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihmisten pitäisi oppia hyväksymään kuolema osana elämää ja pelätä sitä vähemmän. Iäkkään ihmisen kuolema on yhtä luonnollinen asia kuin hänen syntymänsäkin aikanaan oli. Tietenkin sitä saa ja pitää surra, mutta helpompaa on kun hyväksyy asian. Vanhusten ja pitkäaikaissairaiden pitäisi saada paremmin päättää omista hoidoistaan ja myös mahdollisuus eutanasiaan.

Täysin samaa mieltä! Tästä koronahöpötyksestäkin tippuisi puolet pois kun yhteiskunnallisesti ymmärretäisiin tämä. Iäkkään monisairaan kuolema on ihan odotettu asia, ei ole mitään väliä onko se kuolinsyy korona vai joku muu.

Vierailija
1578/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka harrastavat hyväntekeväisyyttä ja mainostavat sitä, tekevät sitä usein sen takia, että saisivat siitä itselleen mielihyvää. Puhdas auttamisen halu on harvinaista. Usein samat tyypit myös tunkeutuvat kaikkiin mahdollisiin tapahtumiin järjestäjiksi ja koordinaattoreiksi, mutta heidän varsinainen työpanoksensa saattaa olla mitätön.

Vierailija
1579/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmätyöt opiskelussa ovat p.......ä.

Vierailija
1580/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muunsukupuoliset ovat tämän ajan taistolaisia: sama fanaattisuus ja jos et ole meidän puolellamme, olet meitä vastaan -ajattelu. Huomattavan monet heistä ovat hyvin huomiohakuisia, pyörivät identiteettinsä (oman napansa) ympärillä, juuri niitä uniikkeja lumihiutaleita. Näin perinteisenä homomiehenä en oikein jaksa sitä, että meitä yritetään niputtaa heidän kanssaan ikään kuin samaksi jengiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi