Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
Äänestän keskustaa ensi vaaleissa, koska Väykkä tuli takaisin puolueen johtopaikoille. Toivon hänestä vielä presidenttiä Suomeen. Hänellä on enemmän kokemusta kuin kaikilla nykyisillä ministereillä yhteensä.
Lähestulkoon yksikään ihminen ei pysty pohtimaan rauhassa objektiivisesti eri vaihtoehtoja. Asioihin reagoidaan tunteella omien kokemusten ja ehdollistumien johdattamana. Tuodaan esiin aiheeseen liittymättömiä asioita ja muita epäoleellisuuksia ilman, että sitä itse millään tavalla tiedostetaan. Ei kyetä näkemään asioita kuin omasta kapeasta näkökulmasta. Näin kiihdytetään polarisaatiota yhteiskunnan ja koko maailman tasolla.
Ihmiskunnan toivo on vain siinä, että mahdollisimman moni huomaisi kaiken olevan yhtä.
Suomalaiset miehet ovat humalassa hirviöitä. Väkivaltaa, pahantuulista ärinää, seksuaalista häirintää..
Mun epäsuosittu mielipide oli niin epäsuosittu, että se on poistettu. Repikää siitä suosittujen mielipiteiden kirjaajat. :D
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet ovat humalassa hirviöitä. Väkivaltaa, pahantuulista ärinää, seksuaalista häirintää..
Onneksi vain humalassa. Muut saattaa olla tuota kaikkea selvinpäin.
Ei ole mielipide eikä kahvipöydässä testattu, mutta sellanen lohkaisu jotta tietovuodolla edistettiin hetu-uudistusta. Hyi minua. Mutta on sitä vaan maailmassa ennenkin kaikkea tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Rikoksista pitäisi joutua ihan oikeasti vankilaan. Ehdollinen ei ole mikään rangaistus. Sakko ei myöskään, jos sitä ei tarvi maksaa, kun maksamattomuudesta ei joudu vankilaan istumaan ihan oikeasti muuntorangaistuksena.
Samoin jos ollaan vankilassa niin silloin myös ollaan vankilassa eikä lomalla viikoittain, hetken päästä avovankilassa ja sitten kotona panta jalassa. Ja tuomioiden yhteenlasku on niin edistynyttä matikkaa että se pitäisi patentoida ja myydä tiivistysalgoritmiksi it-ohjelmistoihin. Plus se että istutaan vaan puolet ja siitäkin noi kaikki lomat ja avovankilat ja muut pelleilyt päälle niin suurin osa lie vapaalla heti kun tuomio on julistettu kun tutkintavankeuskin vähennetään summasta.
Oon kirjoittanut tänne ennenkin. Mielestäni kaikki eläimet kuuluvat luontoon elämään vapaana, mutta ei niin että koirat ja kissat sekä lehmät tai tarhaeläimet pitäisi vapauttaa tuotsa vaan, vaan että eläinten pitäisi saada elää ilman mitään jalostamisia alkuperäisillä asuinseuduillaan. Lemmikkejä ei siis saisi olla. Poikkeuksena hyväksyn sen, että ihmisten aiheuttamien onnettomuuksien seurauksena vaurioituneet eläimet hoidetaan, kunhan vapautetaan sitten kun on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että huumeveikot voisi lopettaa lopullisesti. Tukipisteestä vaan yliannostusta jakoon.... Ovat aloittaessaan tienneet vaarat, mutta silti piti tukea rikollisuutta omilla valinnoillaan.
Kyllä! Olen aina salaa miettinyt että miten paljon halvemmaksi tulisi....
Tää on aivan mahtava ketju.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan Donald Trumpia (kannattaa muuten lukea sivustoja, missä keskitytään hänen mollaamisen sijaan aikaansaannoksiin). Ensimmäinen USA:n presidentti moneen vuoteen, joka ei ole aloittanut uutta sotaa.
Niin, kun lukee sitä Trump uskovaisia varten räätälöityä mediaa kuten Breitbartia joka on usein aivan yhtä "rehellistä" kuin Trump itse ja yhtä mukavan valikoivaa, niin en ihmettele että löytävät sieltä uskolleen vahviketta. Miksei saman tien ottaisi mukaan myös Pohjois-Korean tiedotuskanavat? Kimihän tykkää Trumpista, joten varmasti sielläkin puhutaan hänestä ihan mukavia.
Mutta toki jokaisesta on muutenkin yleensä jotain hyvääkin sanottavaa, mutta ei se ole yhtä kuin kokonaisarvio. Varsinkin jos sellaisen viitsisi tehdä kattavan rehellisesti ja avoimesti eikä uskovaistyyppisen valikoivasti. Mutta joillakin tuo usko on jo iskostunut niin syvälle (enkä nyt puhu sinusta, vaan yleisesti), joten ymmmärrän että tota on monen enää tässä vaiheessa lähes mahdoton tehdä. Siksi en yleensä näitä enää kommentoikaan, on yleensä ihan turhaa ajan haaskuuta. Sillä tiedostan, että Trump uskovaisuus ei ole ihan hetkeen loppumassa.
Suurin osa ihmisistä, jotka sanoo "vihaan tyhmiä ihmisiä", ovat juuri itse tyhmiä.
Suurimman osan ihmisistä EI tulisi hankkia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan Donald Trumpia (kannattaa muuten lukea sivustoja, missä keskitytään hänen mollaamisen sijaan aikaansaannoksiin). Ensimmäinen USA:n presidentti moneen vuoteen, joka ei ole aloittanut uutta sotaa.
Niin, kun lukee sitä Trump uskovaisia varten räätälöityä mediaa kuten Breitbartia joka on usein aivan yhtä "rehellistä" kuin Trump itse ja yhtä mukavan valikoivaa, niin en ihmettele että löytävät sieltä uskolleen vahviketta. Miksei saman tien ottaisi mukaan myös Pohjois-Korean tiedotuskanavat? Kimihän tykkää Trumpista, joten varmasti sielläkin puhutaan hänestä ihan mukavia.
Mutta toki jokaisesta on muutenkin yleensä jotain hyvääkin sanottavaa, mutta ei se ole yhtä kuin kokonaisarvio. Varsinkin jos sellaisen viitsisi tehdä kattavan rehellisesti ja avoimesti eikä uskovaistyyppisen valikoivasti. Mutta joillakin tuo usko on jo iskostunut niin syvälle (enkä nyt puhu sinusta, vaan yleisesti), joten ymmmärrän että tota on monen enää tässä vaiheessa lähes mahdoton tehdä. Siksi en yleensä näitä enää kommentoikaan, on yleensä ihan turhaa ajan haaskuuta. Sillä tiedostan, että Trump uskovaisuus ei ole ihan hetkeen loppumassa.Niin eikö sinusta muka ole outoa, että sotaisin presidentti saa Nobelin rauhanpalkinnon, kun taas ihmishenkiä monin puolin säästänyt on pelkkä jätesankon sisältö? Mitä tähän Kimiin ja Putiniin tulee, niin minun sydämeni sanoo, että hyvät välit ovat koko ihmiskunnan etu, rauhan etu, mutta kun mediat väittävät että näin on, niin sitähän se sitten on?
Oliko siellä Irakissakaan ydinaseita? Me mkasamme nyt jenkkien tekoset pa-kolaistulvien muodossa etkä varmaan ikinä edes kyseenalaista tai täysin sydämelläsi ymmärrä syitä ja seurauksia...
Oletko nyt aivan varma näistä mielipiteistäsi? Kannattaa vielä uudelleen tutustua viime aikojen tapahtumiin ja miettiä mikä se ihmiskunnan etu on.
Diktaattorit ei tunnetusti ole koskaan olleet ihmiskunnan etu.
Ymmärrän että voi olla kovin vaikea myöntää että alunperin intoutui mukaan trumpistiseen menoon. Mutta on ihan ok sanoa "tein virheen, uskoin mielipuolen juttuihin, nyt näen selvästi hullun läpi" ja jatkaa eteenpäin uusissa Biden-Harris-myötätuulissa. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
On ihan turhaa yrittää pitää elämänhaluttomia ihmisiä väkisin hengissä pakkohoidoilla. Joutoväkeähän ne pääosin on, joutaakin pois. Eutanasian pitäisi olla niin vapaata että jokainen voi ihan milloin tahansa halutessaan ottaa pillerin tai lääkeruiskeen ja se on siinä. Mä olen joskus joutunut tuon pakkohoidon kokemaan eikä siitä kyllä mitään apua ole, kuolen itsemurhaan joka tapauksessa, nuo hoitoyritykset vain pitkittää ihan turhaa kärsimystä. Eihän kuolevien vanhustenkaan kärsimyksiä haluta turhaan lisätä.
Itsekin vastustan pakkohoitoa, mutta päin vastaisesta syystä. Toisin kuin yleensä kuvitellaan, ei ole olemassa tutkimuksia, joiden mukaan pakkohoito oikeasti estäisi kovinkaan systemaattisesti sellaisten ihmisten itsemurhia, jotka sellaisen on päättänyt tehdä. Tutkimusten mukaan se pikemminkin lisää itsemurhariskiä etenkin ihmisillä, joilla sitä ei aikaisemmin ollut. Esimerkiksi Norjassa vuonna 2018 annetun oikeusasiamiehen päätöksen mukaan pakkohoito antipsykoottisilla lääkkeillä on vastoin Norjan lakia, koska ne parantavat potilaan tilaa vain 20 % todennäköisyydelllä, vaikka Norjan lain mukaan todennäköisyys merkittävälle psyykkisen tilan kohentumiselle pitäisi olla huomattavan paljon yli 50 %. Lisäksi se on vastoin vammaisten oikeuksien yleissopimusta, joka kieltää vamman perusteella tapahtuvan pakkolääkinnän. Toisin sanoen kyseessä on hoitomuoto, joka ei edistä elämää eikä suojele kenenkään terveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Maailma pyörii värillisten miesten yli-itsekkään nussimishimon ympärillä.
Kehitysmaissa naiset ja tytöt ovat pikeudettomia panopuita ja synnytyskoneita.
Siksi tarvitsemmekin Biden-Harrisin johtoon! Fiksut feministiset aikuiset pimahtaneiden tilalle.
On ihan hanurista, että itsensä lihaviksi elintavoilla paisuttaneet saavat esim. rintojen korjausleikkauksen (kuten miesten rintojen, nk. man boobsien, pienennysleikkaus) ja nahkojen poistoleikkauksen julkisella puolella, siis yhteiskunnan piikkiin, mutta raskauden tai useamman aiheuttamaa vatsalihasten erkaumaa ei julkisella juuri korjata, vaikka vaivat olisivat hankalatkin 👎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta toki jokaisesta on muutenkin yleensä jotain hyvääkin sanottavaa, mutta ei se ole yhtä kuin kokonaisarvio. Varsinkin jos sellaisen viitsisi tehdä kattavan rehellisesti ja avoimesti eikä uskovaistyyppisen valikoivasti. Mutta joillakin tuo usko on jo iskostunut niin syvälle (enkä nyt puhu sinusta, vaan yleisesti), joten ymmmärrän että tota on monen enää tässä vaiheessa lähes mahdoton tehdä. Siksi en yleensä näitä enää kommentoikaan, on yleensä ihan turhaa ajan haaskuuta. Sillä tiedostan, että Trump uskovaisuus ei ole ihan hetkeen loppumassa.Niin eikö sinusta muka ole outoa, että sotaisin presidentti saa Nobelin rauhanpalkinnon, kun taas ihmishenkiä monin puolin säästänyt on pelkkä jätesankon sisältö? Mitä tähän Kimiin ja Putiniin tulee, niin minun sydämeni sanoo, että hyvät välit ovat koko ihmiskunnan etu, rauhan etu, mutta kun mediat väittävät että näin on, niin sitähän se sitten on?
Oliko siellä Irakissakaan ydinaseita? Me mkasamme nyt jenkkien tekoset pa-kolaistulvien muodossa etkä varmaan ikinä edes kyseenalaista tai täysin sydämelläsi ymmärrä syitä ja seurauksia...
En ole sanonut että tykkäisin kaikista jenkkien tekosista, en todellakaan. Historiasta löytyy paljon typeryyksiä ja vääryyksiä, asioita joita pitäisi tutkia kansainvälisessä rikostuomioistuimessa. Ja Juu Kimi kyllä osti Trumpilta hyvin lisäaikaa ydinaseiden ja niitä kantavien ohjusten kehittelyyn esittämällä Trumpin kaveria ja muodon vuoksi / vale neuvottelemalla tämän kanssa ja vedättämällä. Ja kuten Yhdysvaltojen tiedustelupalvelutkin ovat todenneet, Venäjä on sekaantunut Yhdysvaltojen vaaleihin vaikuttamalla Trumpin hyväksi, koska on Putinille suotuisampi presidentti.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyysturvan ja toimeentulotuen pitäisi olla vastikkeellista. Älytöntä maksaa siitä että joku makoilee kotona. Töitä kyllä riittää: roskien keruu tienvarsilta, vesakoiden raivaus, vanhusten ulkoilutus, marjojen ja sienien kerääminen, teiden ylitysten valvominen ala-asteiden lähellä jne
Jos työttömyysturva tai toimeentulotuki muutetaan vastkkeelliseksi niin silloin se samalla muutetaan palkaksi. Josta kertyy eläkettä, työnantajana on joku taho ja nämä ihmiset ovat vakuutettuja. Heillä on samat työsuhde-edut kuin muillakin saman lafkan työntekijöillä.
En ymmärrä sitä, toinen raivaa metsää tai kerää roskia tienvarsilta työntekijänä palkkaa ja kertyvää eläkettä vastaan ja toinen metrin päässä "työttömänä" 500 eurolla kuussa? Mikä järki?
Jos kerran noita mainitsemiasi töitä on työttömille niin silloinhan ei ihminen ole enää työtön joka sitten niitä tekee?
Olen surullinen puolestasi. Katkaise välit äitisi, siis siihen ottoäitiisi, ei känniselle haukkujalle kannata antaa aikaansa. Minä katkaisin biologiseen isääni kun hän äidin kuoleman jälkeen joi aina vain enemmän ja soitteli haukkumispuheluita öisin minulle ja lapsilleni. Ukko meni estoon niin että pamahti. Enkä katunut vaikka eli sairaana tuossa n. kilometrin päässä.