Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkea tarvitse millään ihmeellisillä mittareilla mitata kun omilla silmillään näkee että merivesi nousee,
Ei sitä ainakaan minun mökin rannassa pysty näkemään. Sais nousta metrejä, että pääsisi takaisin 50-luvun tasolle. Maankohoaminen on voittanut reilusti viime vuosisadalla.
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/teematietoa-vedenkorkeus
Tuossa näkyy vedenkorkeuden lasku, ennusteet on sitten mitä on.
Mitä järkeä kirjoittaa tänne, kun niin moni viesteistä poistetaan, vaikka olisi täysin asiallisia?
On ihan ok ja jopa suotavaa, että parinvalinnassa nainen huomioi miehen tulo- tai koulutustason, suhtautumisen rahaan ylipäätään ja työmotivaation.
En tarkoita mitään "miehen pitää tienata enemmän kuin minun koska muuten en kunnioita häntä miehenä" -tyylistä ajatustapaa, vaan sitä, että naisen on ihan ok lopettaa tapailu "vaan rahan takia", koska äitiyden alkaessa hänen omat tulot tippuu ja silloin miehen pitää jo osata laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.
Enkä puhu mistään tuoreen äidin merkkilaukuista, vaan arkielämän perusasioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuoliset, muunsukupuoliset ja muutkin seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt saavat aivan kohtuuttoman paljon huomiota julkisessa keskustelussa ja mediassa. Asia on tärkeä, enkä yhtään väheksy heidän oikeuksiaan, mutta haloo, esimerkiksi muunsukupuolisia on muutama promille väestöstä!
Olen täysin samaa mieltä! Ja itsehän olen seksuaalivähemmistöön kuuluva :D
Mua nauratti jo se, kun aikanaan "Tahdon2013" - buumin aikaan jengi vaihtoi facebookissa sateenkaariprofiilikuvan. Niinku heteroihmiset. Olin että jaaha, miksi? Halusivat kuulemma "näyttää tukensa", että meille seksuaalivägemmistöisille kuuluu samat oikeudet kuin kaikille muillekin. Hmmm, okei, ennen tuota kampanjaa en KOSKAAN ollut huomannutkaan, että minua syrjittiin tai minulta evättäisiin oikeuksia :D
Se sateenkaariprofiilikuva naurattaa edelleen.
Täysin samaa mieltä! Itse vähemmistöön kuuluvana.
hm kirjoitti:
Elämän puolustaminen turhilta aborteilta. Hyvin nopeasti keskustelu kääntyy siihen että naisella täytyy olla rajoittamaton oikeus poistaa biletystä häiritsevä limamöykky itsestään.
Kyllä näin, kun on kerran myös se rajoittamaton oikeus ehkäisyyn. Huolimattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
- Parisuhteessa elävät eivät tiedä mitään todellisesta taloudellisesta niukkuudesta tai yksinäisyydestä.
- Epätyydyttävässä parisuhteessa pysyminen johtuu vain pelkuruudesta, itsetunnon heikkoudesta tai ahneudesta.
- Velkavetoisen keskiluokkaisen ja materialistisen kilpavarustelu elämän eläminen on niiin säälittävää.
Nykyisen parisuhteeni ensimmäiset vuodet olivat todella niukkoja, koska olimme molemmat opiskelijoita.
Sittemmin valmistuimme, mutta toinen ei saanut töitä, joten jouduimme tulemaan toimeen yksillä tuloilla.
Varmasti olisi ollut taloudellisesti järkevää erota, koska työtön osapuoli olisi saanut silloin paremmat tuet, mutta minkäs teet, kun tunteet meni järjen edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa suomalaisista on siperiantaustaisia keharimongoloideja, jotka imitoivat eurooppalaisia ja rypevät oikeiden protogermaanisten suomenheimojen kulttuurilla sekä identiteetillä. Näiden pseudosuomalaisten pyrkyrien vuoksi yhteiskunta on kuin prsläpi, eikä mitään asiaa osata hoitaa kunnolla, tai edes lain mukaan.
Vaikka edellämainittu on tutkimustenkin todistamaan faktaa, edell. viesti sensuroitiin tästäkin ketjusta.
Keharimedioissa rummutetaan toisarvoistap*skaa milloin minkäkin promillen sukupuolisuusasioista tai nostetaan keharihoroja kaapin päälle. Todelliset ongelmat sivuutetaan ja sensuroidaan huolella.
Niin joo, sekin vielä, että nyt kun siperianryssäläiset keharimongol*idit ovat oppineet lukemaan 100v sitten, ne kuvittelevat olevansa tieteen, tutkimuksen ja demokratian mittakeppejä sekä eurooppalaisten arvojen asiantuntijoita.
Kun asia näyttää olevan sulle kovin tärkeä, niin voisitko laittaa meille sukuselvityksesi vaikka vain tuosta neljän tuhannen vuoden ajalta, niin tietäisimme millainen ihanneihmisen pitää olla. Nöyrimmästi, pliis. Tai oikeastaan voisi diagnoosi riittää.
Korona saisi jyllätä kunnolla ja vähentää kansaa. En sano ääneen koska kulee aina näihin ”aatteleppa jos omalle kohdalle sattuis, minun tötin kummin serkun naapuri kuoli ja kamalaa”. En sano ettei olisi kamalaa jos oma läheinen kuolisi. Tottakai siinä missä tahansa muussakin asiassa kuolisi olisi kanalaa ja musertavaa! Mutta näin saatais heikot ”ainekset” pois niinkuin luonnolla olisi tapana tehdä muutenkin. Ihmiset ovat ylihoidettuja, hoitoja ei osata lopettaa ajoissa ja pidetään kaikki satavuotiaatkin väkisin hengissä ja jos lääkäri tekee dnr päätöksen niin jopas iltalehteen otetaan yhteyttä kun minun äiti nyt halutaan tappaa!
Jos koronan saan niin tod näk tupakoitsijana ja ylipainoisena kuolisin.. kuolempa pois ennenkuin minua tulevaisuudessa ylihoidetaan ja tuhlataan valtion rahoja vaikka päätöksen tupakanpoltosta tein aivan vapaaehtoisesti!
Sukupuolten välinen sosiaalinen epätasa-arvo, eli ei mikään lakiseikka vaan vaihtelevat asenteet, ovat minulle yksi lysti. Minua ei tippaakaan haittaa, jos joku pitää seksivalintojani h.uorahtavina tai voimaannuttavina, sillä se ei merkitse mitään. Niin kauan kuin laki takaa minulle oikeuden harjoittaa seksiä valitsemallani tavalla, en koe olevani epätasa-arvoisuuden uhri.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä ei ole suvunjatkamisviettiä vaan lisääntymisvietti kuten muillakin eläimillä. Se, että äidillä usein herää hoivavietti, vaikka olisi vahinkolapsi kyseessä, johtuu hormoneista.
Mm. tästä syystä lapsia syntyy hyvän ehkäisyn myötä nykyään vähemmän. Naisetkin oikeasti haluavat ihan vaan seksiä, on älyllisesti epärehellistä väittää että kyseessä olisi jokin syvempi halu tulla raskaaksi.
Hormonit vaikuttaa kehittyneellä ihmiselläkin tiedostamattomasti. Miksi haluaisi seksiä, ellei takana vieteissä olisi lisääntymisjärjestelmä ja sen käyttämisestä mielihyvä? Se on vieläkin niin merkittävä tekijä, että seksin ympärille on kehkeytynyt omat kulttuurimenonsa, kaikki millä korostetaan sukupuolten eroa ja viehättävyyttä. Status, pukeutuminen, koristautuminen, käytös, viihde, kaikessa vaikuttaa lisääntymisvietti. Mammapalstalla puidaan erityisen usein näitä tekijöitä.
Kumppanin etsinnässä saa olla juuri niin kohtuuton, nirso, yksityiskohtainen ja typerä kuin itse haluaa. Itsepähän jokainen tyhmyydestään kärsii.
En ota korona-rokotetta kirjoitti:
Korona saisi jyllätä kunnolla ja vähentää kansaa. En sano ääneen koska kulee aina näihin ”aatteleppa jos omalle kohdalle sattuis, minun tötin kummin serkun naapuri kuoli ja kamalaa”. En sano ettei olisi kamalaa jos oma läheinen kuolisi. Tottakai siinä missä tahansa muussakin asiassa kuolisi olisi kanalaa ja musertavaa! Mutta näin saatais heikot ”ainekset” pois niinkuin luonnolla olisi tapana tehdä muutenkin. Ihmiset ovat ylihoidettuja, hoitoja ei osata lopettaa ajoissa ja pidetään kaikki satavuotiaatkin väkisin hengissä ja jos lääkäri tekee dnr päätöksen niin jopas iltalehteen otetaan yhteyttä kun minun äiti nyt halutaan tappaa!
Jos koronan saan niin tod näk tupakoitsijana ja ylipainoisena kuolisin.. kuolempa pois ennenkuin minua tulevaisuudessa ylihoidetaan ja tuhlataan valtion rahoja vaikka päätöksen tupakanpoltosta tein aivan vapaaehtoisesti!
Puhut ”heikosta” aineksesta, mutta perimmäisesti kyse in geenilotosta.
Aikoinaan eräässä maassa (olikohan Saksassa?) oli valkoinen perhoslaji, josta oli olemassa harmaa muunnos. Harmaita oli vain jokunen prosentti, koska laji viihtyi tietyn vaalearunkoisen puun rungolla ja saalistajien oli helppo napsia hyvin erottuvat tummat yksilöt ruoakseen.
Sitten maa teollistui ja kivihiilipäästöt tummensivat puunrungot, minkä seurauksena perhoslajin valkoisten ja harmaiden muunnosten prosentit kääntyivät päälaelleen.
Vierailija kirjoitti:
Työtön köyhän pärjää yksin paremmin kuin pariskuntana yhdessä asuen. Yh äiti menettää 100-200euroa tukia muuttaessaan yhteeen.
Jos tuo on mielestäsi hirvittävän suuri summa niin sinulla ei ole varaa lapsiin
Se on väärin tehdä lapsia jos niihin ei ole varaa.
Yllätys yllätys: lapset maksaa ja sinä kustannat kaikki
En haluaisi kuulostaa ilkeältä, mutta kyllä sellaiset ihmiset ovat tekopyhiä, jotka ovat muka eläinrakkaita mutta kuitenkin syövät lihaa.
- kyllä minä olen eläinrakas vaikka lihaa syönkin mutta en ole väärällä tavalla eläinrakas niin kuin monet esim. vegaanit eli he peilaavat ihmismaailman käsitteet ja omat tunteensa eläinten päähän.
En kestä ahdasmielisiä ihmisiä, rasittaa puhua ihmisten kanssa, jotka näkevät asiat mustavalkoisina, eivätkä pysty keskustelemaan esimerkiksi eri näkökulmista ja vaihtoehdoista olematta ihan täysin hiilenä ja vittumaisina
Tää hölmöily kun viedään jonkun täysin tuntemattomien ihmisten kuolinpaikoille (esim. kolari) kynttilöitä sun muuta krääsää ja vaarannetaan taas sitä liikenneturvallisuutta - varsinkin kun viime aikoina nää on olleet useimmiten vajaaikäisiä, kännissä kaahaavia kavereille leveilijöitä. Ja sitten kommentoidaan uutisia somessa tai ip-lehtien kommenteissa "jaksuhaleja omaisille". Mikä juttu tää on, en oo ikinä tajunnut?
Rikoksista pitäisi joutua ihan oikeasti vankilaan. Ehdollinen ei ole mikään rangaistus. Sakko ei myöskään, jos sitä ei tarvi maksaa, kun maksamattomuudesta ei joudu vankilaan istumaan ihan oikeasti muuntorangaistuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia suomalaisista vielä niin 70 % kuuluu EV.lut.kirkkoon, kun suurin osa ihmisistä pitää jotenkin outona tai heille tuntuu olevan täysin vierasta puhua Jumalasta ja Jeesuksesta keskusteluissa, aivan kuin puheenaihe olisi jokin tabu. En itse voisi kuvitella kuuluvani johonkin ryhmään ja sitten osoittaa käytökselläni, etten oikeastaan uskokaan ko. ryhmän edustamiin arvoihin. Merkillinen elämäntyyli. Niin ja kaiken kukkuraksi vielä maksaa kiltisti veroja siitä, ettei halua tunnustaa uskoaan ja siihen kuuluvia arvoja juuri mitenkään ; )
HsS julkaisi asiasta tutkimuksen
vähä älyiset ja uskovaiset tulevat lisääntymään
Tämä näkyy jo populaatiossa
Ateisti voi ja saa olla, mutta ei se ole mikään pakko suoltaa soopaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronahysteria pitäisi lopettaa välittömästi ja palata normaaliin. Joidenkin ihmisten kuoleman voi hyväksyä yhteisen hyvän nimissä tässä tilanteessa. Taloudelliset tappiot tulevat kaikkine lieveilmiöineen olemaan tappavampia kuin itse korona.
Ajattelisitko näin, jos se kuolema osuisi omalle kohdallesi?
Jos osuisi, en ajattelisi mitään, koska olisin kuollut, check mate!
Mieti nyt, maailmassa on n. 6 miljardia ihmistä. Miksi muutaman miljoonan minkä tahansa maalaisen kuolema pitäisi olla tragedia millään tasolla? Jos mennään ihmishenki edellä, niin talous pysähtyy ja sen jälkeen kuolee välillisesti paljon, paljon enemmän ihmisiä.
Talous edellä meneminen on peliteknisesti paljon järkevämpää. Ihmisiä kuolee muutenkin maailmassa suuret määrät, mutta vain korona saa ihmiset huolestumaan tästä asiasta.
Mä olen taas kyllästynyt tähän talouskeskeiseen ajatteluun, vaan olen iloinen, että kerrankin mennään terveys edellä. Ympäristön pitäisi olla terveyden lisäksi se ykkösasia. Korona aiheuttaa myös pitkiä jälkioireita, sairauslomaa, mahdollisia sisäelinvaurioita yms. Ei kyse ole siis vain kuolemista.
Mielestäni on älytöntä yrittää pitää koko Suomi asuttuna. Paljon parempi ja ennen kaikkea todella paljon halvempaa olisi, jos suomalaiset asuisivat vain elinkelpoisilla alueilla.