Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina sanotaan että vapaaehtoisesti lapsettomat on itsekkäitä. Minun mielestä lasten hankkiminen on itsekästä, halutaan hoivata avutonta lasta jolla ei ole mitään päätösvaltaa olemassaololleen. Eli ihminen tekee itsestään tärkeän hoivaamalla vaikka lapsi josta kasvaa aikuinen ei haluaisi olla edes olemassa. Halutaan saada ne omat (hyvät?) geenit kiertoon, suvun pitää jatkua. Miksi? Jotkut suvut on niin huonoja että joutaakin kuolla sukupuuttoon.
Aika ihmisvihamielinen ja elämänvastainen mielipide sinulla. Lähtökohta siis sinulla on se, että elämä on kurjaa ja parempi olis olla syntymättä? En ymmärrä ollenkaan tällaista ajattelumaailmaa.
Olen kokenut paljon vastoinkäymisiä elämässäni, olin esim pitkään katkera kun lapsuus ja nuoruus oli täynnä traumatisoivaa shittiä ja nuoruus jäi niiden takia elämättä. Minulla ollut masennusta ja senkin takia monta vuotta olen heittänyt elämästäni hukkaan myös täysi-iän aikana.
Mutta sitten sain apua ja pääsin elämään kiinni ja tää elämähän on sika siistiä ja kivaa! Se, että elämässä on huonoja ja kurjia kausia ja vaikka kurja kausi kestäisi jopa yli 10 vuotta tai koko lapsuuden ja nuoruuden, niin se ei silti tarkoita, että olisi ollut parempi olla syntymättä, koska elämä muka olisi kärsimystä. Elämässä tulee kärsimystä eteen, mutta tulee myös hienoja hetkiä ja hyviä aikoja. Ja se kärsimys juurikin saa ymmärtämään hienojen hetkien ja aikojen arvon ja kauneuden.
Olen onnellinen, että olen olemassa. Ja todellakin haluan antaa uudelle elämälle mahdollisuuden kokea tämän kauneuden nimeltä elämä.
Entä ne, jotka eivät koskaan toivu, saa elämästä kiinni tai tappavat itsensä?
Heilläkin olisi ollut mahdollisuus toipua, jos olisivat saaneet oikeanlaista apua. Jos olisi puututtu ajoissa tai edes myöhemmin kunnolla heidän pahaan oloonsa. Maailmassa tulee olemaan kärsimystä ja jotkut surullista kyllä jäävät yksin pahanolonsa kanssa.
Suurin osa ihmisistä kuitenkin toipuu ja pääsee elämään kiinni. Turha povata omalle lapselleen paskaa tulevaisuutta, varsinkin kun vanhempi juurikin voi eniten lapsen elämään vaikuttaa.
Lapsi saa hyvän lapsuuden Suomessa kunhan vanhemmat ovat tasapainoisia ja antavat aikaansa lapselle ja rakastavat lastaan. Raha ja omaisuus ovat sivuseikka varsinkin Suomessa. Täällä varattomankin tai pienituloisen perheen lapsi saa kaiken tarvitsemansa, kunhan vanhemmat huolehtivat lapselle ne, eivätkä käytä rahojaan tai toimeentulotukea esim alkoholiin.
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli sanoa eräille ihmiselle, että ei se riita nyt niin paha ollut, voisitko jo näiden kuukausien ja monien anteeksi pyyntöjen jälkeen katsoa peiliin ja koittaa päästä yli?
En. Sinä jankutat ja jäkätät, sinä sanot, että ei se niin paha juttu ollut. Oli se. Pääsen yli, jos uskottavasti lopetat muita ihmisiä kuormittavan käytöksen. Jos et lopeta, en pääse.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pienituloiset, talousasioiden kanssa kamppailevat ja köyhyydestään puhuvat ihmiset hyötyisivät usein enemmän jonkinlaisesta elämänhallinnan ja talousasioiden opettamisesta/tukihenkilöstä kuin rahallisesta tuesta. (Ja minä äänestän vasemmistoa vaaleissa)
Miksi äänestät, kun tiedät, ettei heidän metodit tuota tulosta? Ai niin, koska äänestät sydämellä, etkä aivoilla.
Vierailija kirjoitti:
Positiivinen sjattelu on enimmäkseen itsensä huijaamista.
Olisi kiva, jos joku saisi minut uskomaan toisin, mutta vielä niin ei ole käynyt.
Asioilla ei ole tapana järjestyä hyvin ihan itsekseen.
Tuostakin toivon ja odotan, että joku osoittaisi minun olevan väärässä. Ei ole vielä tapahtunut.
Asiat menee niin kuin ajattelet niiden menevän. Kun uskot että kaikki menee mönkään, kaikki menee mönkään. Nämä on itseään toteuttavia tapahtumaketjuja.
En arvosta ihmistä jotka tuntematta henkilön taustoja tuomitsevat ja tekevät vääriä johtopäätöksiä. Kasvattajia joilla ei ole omia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole minun, vaan Pentti Linkolan, mutta samaa mieltä.
Maailmassa on vain yksi ongelma nimeltä väestöräjähdys.
Kaikki muut ongelmat ovat tämän johdannaisia.Ja väestöräjähdystä ei edes yritetä hillitä.
Onhan Linkola itsekkin tehnyt lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Älykäs myös sopeutuu muutoksiin tyhmää paremmin.
Tyhmä sopeutuu paremmin muutoksiin. Hän ei kyseenalaista, uskoo helposti mitä hänelle sanotaan eikä hänellä ole paljon omia mielipiteitä tai näkökulmia.
Älykkäällä on juuri päinvastoin. Heidän on muutoksIin vaikeampi sopeutua. Elleivät ne tunnu järkeviltä, tarpeellisilta tai niitä ei ole perusteltu hyvin niin ei muutos mene välttämättä läpi.
Älykäs ei ei suostu kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykäs myös sopeutuu muutoksiin tyhmää paremmin.
Tyhmä sopeutuu paremmin muutoksiin. Hän ei kyseenalaista, uskoo helposti mitä hänelle sanotaan eikä hänellä ole paljon omia mielipiteitä tai näkökulmia.
Älykkäällä on juuri päinvastoin. Heidän on muutoksIin vaikeampi sopeutua. Elleivät ne tunnu järkeviltä, tarpeellisilta tai niitä ei ole perusteltu hyvin niin ei muutos mene välttämättä läpi.
Älykäs ei ei suostu kaikkeen.
Kyllä fiksu pystyy analysoimaan omaa muutosvastarintaansa paremmin, onko siinä järkeä vai ei. Yksinkertaiset takertuu kiinni kaikkeen sen hetkiseen.
Eri
Jos ultrassa havaitaan lapsen olevan vammainen tai muuten vakavasti sairas, niin raskaus on keskeytettävä.
Lapsi pitää hoitaa kolmivuotiaaksi asti kotona
Vain faktaa kirjoitti:
Kannatan Donald Trumppia. Mun mielestä aivan käsittämättömän hyvä pressa, jos seuraa asioita ja tietää mikä amerikkaisille on tärkeää. Hillary Clintton oli täysi pelle samoin tämä Biden vaalikeskustelujen perusteella. Biden on täysin jo dementoitunut eikä ole mitään asiaa pressaksi. Takelteli vaalikeskustelussakin ja haihatteli lopettavansa öljyn tuotannon usa:sta. Täysi pelle.
Trump todennäköisesti haitallisin ihminen maapallolla tällä hetkellä, ja btw, faktantarkistajien mukaan oli valehdellut tai vääristellyt asioita jo yli kymmenentuhatta kertaa 29.4.2019 mennessä pelkästään, lähde Helsingin Sanomat ja Washington Post, viittaus seuraavien lainauksien alla. Ja olen törmännyt samankaltaiseen uutisointiin usean muunkin riippumattoman faktantarkistustoimiston osalta, mutta tuosta nyt esimerkkinä.
"DONALD TRUMP on tähän maanantaihin mennessä toiminut Yhdysvaltain presidenttinä 828 päivää. Siinä ajassa hän oli The Washington Postin faktantarkastusprojektin mukaan ehtinyt kertoa julkisesti 10 111 valhetta tai harhaanjohtavaa lausuntoa.
Se tarkoittaa keskimäärin kahtatoista valhetta tai muunneltua totuutta päivässä."
lähde: https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006088354.html
Mutta mikäänhän ei tietenkään trumpetisteja uskossaan pysäytä, alkaa entistä enemmän vaikuttaa samanlaiselta kultilta kuin esim. People’s Templen Jim Jonesin osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole minun, vaan Pentti Linkolan, mutta samaa mieltä.
Maailmassa on vain yksi ongelma nimeltä väestöräjähdys.
Kaikki muut ongelmat ovat tämän johdannaisia.Ja väestöräjähdystä ei edes yritetä hillitä.
Väestönräjähdys, eli kasvu, on jo loppunut kaikilla mantereilla paitsi Afrikka. Esim Brasilia oli muistaakseni 1.8 per nainen, Intia 2.1-2.2, eli ei kasva enää. YKn numerot ovat vähän jäljessä, jos joku niitä katsoo.
Väestönräjähdyksen hillitsemiseen, tarvitaan siis vain ihmissalakuljetus pois välimerestä. Ghadaffi takaisin.
Jos Afrikkaa halutaan auttaa, niin sinne sterilointeja koko rahalla. Siellä jengi lisääntyy kuin kanit vaikka ruokaa ei ole. Ei mitään järkeä viedä jatkuvasti lisää safkaa, vaan paukut väkimäärän räjähdysmäistä kasvua hillitsemään.
Mitä helvettiä sössötät? Ylipaino on Afrikassa yleisempi ongelma kuin ruuan puute.
Valtavirtamedia aiheuttaa vihanlietsonnallaan ja muulla asenteellisella uutisoinnillaan todella paljon vahinkoa ihmisten mielenterveydelle.
Tämän voisi niellä vielä jotenkin, jos se lukisi lehtien etusivulle isolla fontilla, että "yritämme mielipidevaikuttaa eri asioihin julkaisemalla uutisia vahvasti epätasapainoisesti, olemme puolueellisia ja ylpeitä siitä" jne.
Jos osaisin, niin tekisin heille todella paljon vahinkoa monella eri tasolla.
Minäkään en pidä Eijasta. (Nimeä ei ole muutettu)
Juoruilu häiritsee. AINA kun juttelen ihmisten kanssa, niin joku alkaa puhua jostain ihmisestä joka ei ole paikalla. Ja aina kun kerron mielipiteeni siitä, että ei pitäisi koskaan puhua ihmisistä jotka eivät ole paikalla, niin kaikki ovat samaa mieltä. Mutta silti AINA ja KAIKKI tekevät sitä! Enkä halua olla mikään moraalipoliisi joka huomauttaa siitä aina, koska kohta en pääse enää mihinkään keskusteluihin mukaan vaan olen itse pelkästään ihmisten vakiopuheenaihe. Koen olevani säälittävä raukka kun en osaa enkä uskalla pitää tämän enempää meteliä siitä, kuinka väärin juoruilu on. Monen ihmisen käsitys jostain toisesta on muuttunut pysyvästi vain sen vuoksi, että he ovat kuulleet juoruja jotka ovat olleet joko osittain tai kokonaan valheellisia. Ja jostain syystä ihmiset uskovat mieluummin juoruja kuin juorujen kohdetta...
Tämän voi nostaa 1-2 kertaa vuodessa kahvipöytäkeskustelun aiheeksi. Sitä useammin en kykene nostamaan sitä, koska intuitioni varoittaa minua että muuten leimaudun hankalaksi ja moralisoivaksi tapaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaikesta pitää pahoittaa mieli.Tuntuu,että kaikesta pitäisi aina vaan olla samaa mieltä ja kaikkia pitäisi aina miellyttää.
Hot take:
Yli 70-vuotiaat voisi päästää päiviltä (heidän niin halutessaan), koska heidän tuotto-odottamansa on jo kauan aikaa sitten mennyt ja he ovat jo nähneet kaiken elämässään mitä tulevat näkemään.
Kasvukeskuksien rahan syytäminen kuoleviin pikkupaikkakuntiin pitäisi lopettaa ja jos nyt ei suoraan pakottaa, niin hyvin vahvasti vihjailla siihen suuntaan, että sieltä perähikiältä voisi muuttaa edes lähimpään keskuskaupunkiin tai korkeintaan sen välittömässä läheisyydessä olevaan pikkukuntaan. Eteläsuomalaisilla veronmaksajilla ei ole velvollisuutta maksaa jokaisen Iivantiirassa asuvan mummon palveluita sinne korpeen.
18vSelostaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat useimmiten rasittavia ja ärsyttäviä eivätkä lainkaan niin erikoisia ja erinomaisia kuin vanhempansa luulevat.
Lapset osaavat nauttia pienistä asioista. Joo ne haluaa paljon leluja mutta aikuiset haluaa aina uusia vaatteita, autoja työkaluja jotka ovat kalliimpia.
LAPSET OVAT PALJON PAREMPIA KUIN AIKUISET
Aikuiset täälläkin sotivat toisiaan vastaan vaikka on mielipiteet. Tulen aina olemaan lasten puolella aikuisena. Oon nyt nuori
Voi sentään. Kovin nuori tosiaan oletkin, kirjoituksesta päätellen lapsi vielä itsekin.
Miksi nykyaikana mitään agendaa ei voi levittää ilman, että käytetään strategioina sekä uhriutumista että jonkun syyttämistä? Mikä meitä vaivaa, kun me haluamme aina että joku on uhri jota me hyvää hyvyyttämme tuemme, ja joku muu on ilkeä pahis jota meidän pitää vihata näkyvästi? Voitte nimetä yhdenkin agendan jota ei ole koskaan levitetty tällä tavalla. Jos keksitte sellaisen, niin se on todennäköisesti jokin marginaaliaate joka ei nauti suurta suosiota. Enemmistö haluaa aina jonkun jota sääliä, ja jonkun toisen jota vihata.
4200 e ei ole suuri palkka, hohohoijaa... Sittenhän minäkin olisi suurituloinen. 😂 Suurituloiset saavat vähintään tuon verran nettona, vai saatko sinäkin?