Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
En tunne myötätuntoa yhden lapsen perheitä kohtaan. He tuntuvat valittavan kaikesta, väsyttää, ei ehi siivota, elämä on nii rankkaa, lihoinkin vielä ku on nii sietämättömän kiireistä ja se on muiden vika, ja kun isovanhemmatkaan ei hoida lastani tarpeeksi usein. Kun perheessä on 2 aikuista, yhden lapsen hoito on naurettavan helppoa, mutta toki hankalaa jos on tottunut huolehtimaan vain itsestään ja olemaan aina täydessä tällingissä.
Osa ihmisista on vain heikkolahjaisempia kuin muut ja tasapäistämisen kulttuuri tuhoaa mahdollisuuksia älykkäämmiltä kehittyä täyteen potentiaaliinsa. Ja älypuhelimet tuhoavat keskittymiskyvyn, jos teen lapsia niin en aio antaa älyluuria lapselleni kuin vasta rippilahjaksi.
Maapallo lämpenee 2,3-3 astetta 10-20 vuoden kuluttua. Emme pysty pysäyttämään 1,5 asteeseen, koska emme tee mitään tarpeeksi nopeasti js radikaalisti.
Koronarokotteiden tulisi olla pakollisia kaikille.
Persut olleet oikeassa koko ajan
Vierailija kirjoitti:
Maapallo lämpenee 2,3-3 astetta 10-20 vuoden kuluttua. Emme pysty pysäyttämään 1,5 asteeseen, koska emme tee mitään tarpeeksi nopeasti js radikaalisti.
Niin?
Vanhempia ei pidä kunnioittaa
Ihan yhtä lailla voivat olla kusipäitä mitä nuoremmatkin. Se ei ole mikään meriitti että ei ole vielä kuollut
Vihaan nykyaikaa. Havaintoesimerkki:
https://www.iltalehti.fi/iltvviihde/a/c05d2005-541a-4cfe-ad84-a4c13bd2b…
Pakolaisille hommataan kaikki, käyttörahaakin on enemmän kuin monella suomalaisella. On varmasti hankalaa mutta hankalaa on itselläkin. Eihän tällaista voi ääneen sanoa. Leimataan rasistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet joilla ei ole tervettä, elävää jumalasuhdetta ovat henkisesti epäkypsiä ja itsekkäitä, eivät ymmärrä vastuutaan, ainoastaan oikeutensa ja heidän arvonsa ovat väistämättä vi tu rallaan. Nämä miehet ovat kaiken pahan alku ja juuri tällä maapallolla. Miesten jumalasuhde on tärkeämpi kuin naisten. Naisten pitäisi ensisijaisesti muodostaa läheinen suhde luontoon ja omaan kehoonsa.
Kerrotko vielä mihin tämä sukupuolijako perustuu? Eikö naisten mielipiteillä tai moraalilla ole merkitystä? Ovatko naiset kuin lapsia, ikuisesti?
Sukupuolten välisiin, todellisiin ominaisuuseroihin.
Eli naisten mielipiteillä tai moraalilla ole merkitystä. Naiset ovat rinnastettavissa lapsiin, ikuisesti. Edesvastuuttomia.
Sitähän tuo mielipiteesi tarkoittaa. Itse olen eri mieltä, nainen on aikuinen siinä missä mieskin, vastuussa omista valinnoistaan, aivan kuten mies.
Naiset eivät ole samalla tavalla Jumalan edessä vastuullisia kuin miehet. Jos nainen ahmii liikaa vastuuta, Jumala kurittaa, sillä se ei ole naisen asia olla vastuussa "kaikesta".
Sinun mielipide kuvaa tasa-arvoa.
Tästä eräs mielipiteeni sai jälleen vahvistusta; uskovaisten moraali ja älykkyys on aina syytä kyseenalaistaa. Joukossa voi olla joku fiksukin, joka ei ole etiikaltaan kyseenalainen, mutta kannattaa jokainen uskovainen pitää omasta elämästä etäällä, ennenkuin uskovainen itse todistaa älynsä ja etiikkansa.
En tosin tiedä, onko tämä näinä päivinä enää epäsuosittu mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Jos biologisia lapsia ei tule luonnostaan, on aivan mieletöntä hankkia niitä väkisin. Maapallo on täynnä köyhiä säälittäviä orpoja, silti länsimaissa maksetaan järjettömiä summia ties mistä hoidoista että saataisiin se OMA lapsi. Sitten niillä koeputki olennoilla on ties mitä fyysistä ja psyykkistä vikaa.
Perustele viimeinen lauseesi. Meillä on ivf-lapsi ja ennen hoitoa kysyimme lääkäriltä, onko epämuodostumien tai muiden vikojen riski suurempi kuin luomu-raskaudessa. Riski on vain hieman suurempi, mutta ei merkittävästi. Nyt meillä on terve ja älykäs lapsi.
Voi sinua jonka ovat höynäyttäneet korona ja sen varjolla tehtävät asiat. Milloin alat ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Lapsien hankkiminen ilman vauvakuumetta jos tuntuu että voisi myöhemmin kaduttaa jos ei lasta hanki, on ihan ok.
No tässä oli mielipide, joka ei tuntunut hyvältä.
Minulla vanhemmuuteen kyllästynyt äiti olisi halunnut nakata minut ulos kotoa jo yläasteikäisenä. Lopulta kävikin niin, että olin vielä käytännössä teini-ikäinen kun katkaisi välit, eikä kotiin ollut asiaa.
Se ken lapsia hankkii niin niihin myös sitoutuu. Olisi kyllä hyvä, jos jokainen joka vähänkään epäilee ettei välttämättä halua sitoutua lapseen, eikä kykene antamaan turvallista kotia vähintään johonkin tasaiseen aikuisikään asti, niin älkää pliis hankkiko ollenkaan lapsia. Aika paljon tuli kärsittyä, kun aistin jo ihan pienenä lapsena, että äiti ei ole minusta kiinnostunut ja haluaa minusta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet joilla ei ole tervettä, elävää jumalasuhdetta ovat henkisesti epäkypsiä ja itsekkäitä, eivät ymmärrä vastuutaan, ainoastaan oikeutensa ja heidän arvonsa ovat väistämättä vi tu rallaan. Nämä miehet ovat kaiken pahan alku ja juuri tällä maapallolla. Miesten jumalasuhde on tärkeämpi kuin naisten. Naisten pitäisi ensisijaisesti muodostaa läheinen suhde luontoon ja omaan kehoonsa.
Kerrotko vielä mihin tämä sukupuolijako perustuu? Eikö naisten mielipiteillä tai moraalilla ole merkitystä? Ovatko naiset kuin lapsia, ikuisesti?
Sukupuolten välisiin, todellisiin ominaisuuseroihin.
Eli naisten mielipiteillä tai moraalilla ole merkitystä. Naiset ovat rinnastettavissa lapsiin, ikuisesti. Edesvastuuttomia.
Sitähän tuo mielipiteesi tarkoittaa. Itse olen eri mieltä, nainen on aikuinen siinä missä mieskin, vastuussa omista valinnoistaan, aivan kuten mies.
Naiset eivät ole samalla tavalla Jumalan edessä vastuullisia kuin miehet. Jos nainen ahmii liikaa vastuuta, Jumala kurittaa, sillä se ei ole naisen asia olla vastuussa "kaikesta".
Sinun mielipide kuvaa tasa-arvoa.
Tästä eräs mielipiteeni sai jälleen vahvistusta; uskovaisten moraali ja älykkyys on aina syytä kyseenalaistaa. Joukossa voi olla joku fiksukin, joka ei ole etiikaltaan kyseenalainen, mutta kannattaa jokainen uskovainen pitää omasta elämästä etäällä, ennenkuin uskovainen itse todistaa älynsä ja etiikkansa.
En tosin tiedä, onko tämä näinä päivinä enää epäsuosittu mielipide.
Totta kuitenkin - Uskontoaan rummuttavat ovat jo mielessään päässeet taivaaseen ja pitävät muita toisen luokan kansalaisina. Ovat usein myös jäykän konservatiivisia.
Ihminen joka ajattelee että kaikkien muiden tulee eristäytyä sosiaalisista kontakteistaan, jotta hän saa elää kuten ennenkin, joutaa mun puolesta kuolla pois.
Puhun tietenkin itsekkäimmästä ihmisryhmästä kautta aikojen - parhaat vuotensa ohittaneista riskiryhmäläisistä joiden mielestä oli täysin oikein että lapset ja nuoret syrjäytetään ja eristetään sekä hoetaan mantraa tapat mummosi jos et ota rokotetta jota et itse tarvitse.
Ja sä raukka luulet olevas Maija.
En ymmärrä ihmisiä, ketkä vellovat menneisyydessä.
Aikuiset ihmiset käyttävät huonoa lapsuuttaan tekosyynä omalle aikuisiän kurjuudelle.
Elämä on paskaa, koska joku matti-irene sai hymypatsaan ja minä en.
Pitää päästä sairaseläkkeelle, koska Jonne-Liisa sanoi minua läskiksi kolmannella luokalla.
Suomessa on melko lailla kaikki mahdollista, jos aikuiset ihmiset ottaisivat itseään niskasta kiinni ja vastuun omasta elämästään ja valinnoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan kamala rasisti. En ymmärrä miksi jotkut ihmisryhmät uhriutuvat vieläkin kun joku esi-isän esi-isä on ollut orja tai joku johonkin vähemmistöön kuulunut joita on joskus 100 vuotta sitten vainottu, jne.
Jos olisin orjien jälkeläinen USA:ssa niin sinä tai sinskin vsnhempasi muistaisivat vielä ajan jolloin tummat eivät saaneet istua samoissa paikoissa bussissa taibodotushuoneessa ei se niinnkaukana ole. Rotuerottelu oli vielä 60-luvulla avointa ja lakisääteistä. Sen jälkeen se onnollut peitetympää. Vielä 70-luvulla kun olin USA:ssa niin oli tavanomaista että johtajat olivat aina valkoisia ja tummaihoiset enintään sihteereitä. Sitten toki ruvettiin aktiivisesti parantamaan tilannetta.
Suomessakin on ollut jonkinlaisia sortomekanismeja, nyt toki tilanne parempi.
Kukapa sitä voi etukäteen tietää voimavarojaan, sairauksiaan jne?
Niin että ihan mahdottomia pyydät. Se mikä elämässä näyttää hyvältä ja siirappimaiselta, ei seuraavassa hetkessä kukoistakkaan. Lapsi kärsii - tai ei kärsi. Sitä on semmoisiakin, valoisia, toimeentulevia, jopa vanhemmistaan silti positiivisesti ajattelevia luonteita jotka kannatti synnyttää tänne maan päälle, kaikesta huolimatta.
Kukaan meistä ei tiedä 20 vuoden päähän. Lapsen saanti on aina hyppy tuntemattomaan. Se pitää vain hyväksyä.
1. Suomen jääkiekon maailmanmestaruus ei muuta tavallisen suomalaispulliaisen elämää mihinkään suuntaan.
2. Liiga- tai Nhl- jääkiekossa ei ole mitään mieltä. Pelaajat ovat ostopelaajia eli kyseessä on lähinnä rahapeli.
3. Oman kaupungin jalkapalloseura ei ole oman kaupungin seura, koska se koostuu ostetuista pelaajista.
4. Kilpaurheilu on dopingin kyllästämää 90 prosenttisesti.
5. Lasten ja nuorten urheiluseurojen toiminta on liian kallista, eriarvoistavaa ja kestämätöntä kehitystä. Turnajaisia on ympäri Suomea, ja tämä kuormittaa perheitä aivan liikaa, niin ajallisesti kuin taloudellisesti.
6. Tietty esim. kosmetiikkaverkostointityö on pääasiallisesti törkeää rahastusta, jossa ns. itsenäinen yrittäjä köyhtyy köyhtymistään koska on kylkiäislahjojen ja toistoon perustuvien koulutusten aivopesemä. Pyramidihuijaus kaiken kaikkiaan, joka ajaa kaikki muut kuin ylimmällä tasolla olevat konkurssiin. Aivopesun metodeina käytetään ekonomikoulun oppeja ; ja ne tepsivät , koska suuri osa ihmisistä ei todellakaan ajattele omilla aivoilla.
7. Sosiaalialalla työskentelee paljon sekopäisiä ihmisiä ja pitää olla tarkkana, keneltä esim. hakee apua kriistilanteissa.
8. Suuri osa ihmisiä on melko tyhmiä. Yhteiskunnan orjia, jotka uhraavat työlleen koko terveytensä ja elämänsä. Sitten ylpeilevät tällä, ja tuomitsevat muita. Ja ovat duunaritasoa vaan, eivät ikinä tule rikastumaan.
9. Suomi on täynnä rumia kaupunkeja jossa ei ole mitään äksöniä. Ei mitään mielenkiintoista.
10. Kotikaupunkin ruokaravintoloiden taso on todella surkea. Rahastusta kuivalla pihvillä ja paskalla palvelulla.
11. Se, että on yrittäjä ei oikeastii ole mikään kehuskelun aihe. Jos on esim. toiminimiyrittäjä.
12. Ei ole mitään järkeä istuskella baarissa hemmetin kalliin kaljatuopposen , nuivan palvelun ja pikkusieluisten katkerien juoruilijoiden löpinöitä kuuntelemassa.
13. Facebookissa ja muissa semmoisissa kehuskellaan vaan itseään ja tuodaan esille ihanneminää. Todellisuudessa monen facettajan elämä on silkkaa kärsimystä.
14. Että minua naurattaa kun yks entinen isopamppu käy tykkäämässä kaikkien päivityksistä. Painaa peukkua esim. rikollisen kirjoittamalle jutulle. MIksi ?