Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni jää perhevapaille,kuinka käy elatusmaksujen?(vanhempiin lapsiin)

Vierailija
02.02.2014 |

Olemme päättäneet sairastuttuani,että mies jää perhevapaille vauvan kanssa ja minä sairaslomalle.Mies sai uuden ajan lastenvalvojalle,mutta mietin että mitä jos miehen eksä ei suostu alentamaan elatusmaksuja? Olen miettinyt kaikki valmiiksi,oman surutyöni lisäksi haluaisin saada myös raha-asiat kuntoon mahdollisimman äkkiä.

Kommentit (233)

Vierailija
121/233 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:55"]

Uskomatonta kakkaa suollatte ihmiset suustanne. Kuinka moni teistä arvostelijoista olisi itse valmis edes terveenä, saatika sairastuessanne laittamaan miehen entisen suhteen lapset oman vauvanne edelle taloudellisesti taikka emotionaalisesti? Sanon että ei yksikään. Ettehän osaa laittaa vauvankaan tarpeita leikki-ikäisten tai koululaisten tarpeiden edelle.

Kun kuvittelen asian omalle kohdalleni, niin jos itse nyt sairastuisin ja mies joutuisi jäämään oman vauvamme kanssa kotiin, ei olisi minun tehtäväni murehtia miehen entisen liiton lasten taloudellisesta pärjäämisestä. Varsinkin kun heillä isäpuoli myös jakamassa taloudellista vastuuta, asuvat omistusasunnossa ja miehen eksä ei lapsiin taloudellisesti panosta. Taitaa elarit mennä matkusteluun uuden miehen kanssa heillä muutenkin.

Minä meillä parempituloisempi ja maksaan kaikki suuret kulut, jopa äitiyslomani aikana. Mies ostelee ruokaa. Jos meillä mies jäisi 600 euron kotihoidontuella kotiin, niin ei todellakaan olisi minun asiani maksaa eksällensä entisten lasten elareita!!!! Ja tuo miehen käteen jäävä summa kuukaudessa menisi ihan meidän oman perheemme ruokiin ja kulutustarvikkeisiin, joiden hankinnasta mies vastaa.

[/quote]

Juu, mutta sen sun miehen tehtävä on maksaa ne elarit omista lapsistaan. Ja jos se on vaikeaa ymmärtää, niin olisi kannattunut ottaa korkkaamaton mies! Niin yksinkertaista se on! Ja tän sun hurmuris ex-vaimon - joka muuten on varmaan onnellinen, kun sai miehen sulle kaupiteltua - uuden kumppanin tehtävä ei ole elättää niitä sinun miehesi lapsia!

Vierailija
122/233 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:23"]

Ja miten minun hankkimani säästöt vaikuttavat miehen elatuskykyyn?

ap

[/quote]

Ai jaa, sinä et ole valmis säästöjäsi tähän hommaan kuluttamaan!

[/quote]

Eli ap:n pitäisi maksaa elarit :D

[/quote]

Ei, mutta elättäisi sitä pentuaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/233 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:55"]

Uskomatonta kakkaa suollatte ihmiset suustanne. Kuinka moni teistä arvostelijoista olisi itse valmis edes terveenä, saatika sairastuessanne laittamaan miehen entisen suhteen lapset oman vauvanne edelle taloudellisesti taikka emotionaalisesti? Sanon että ei yksikään. Ettehän osaa laittaa vauvankaan tarpeita leikki-ikäisten tai koululaisten tarpeiden edelle.

Kun kuvittelen asian omalle kohdalleni, niin jos itse nyt sairastuisin ja mies joutuisi jäämään oman vauvamme kanssa kotiin, ei olisi minun tehtäväni murehtia miehen entisen liiton lasten taloudellisesta pärjäämisestä. Varsinkin kun heillä isäpuoli myös jakamassa taloudellista vastuuta, asuvat omistusasunnossa ja miehen eksä ei lapsiin taloudellisesti panosta. Taitaa elarit mennä matkusteluun uuden miehen kanssa heillä muutenkin.

Minä meillä parempituloisempi ja maksaan kaikki suuret kulut, jopa äitiyslomani aikana. Mies ostelee ruokaa. Jos meillä mies jäisi 600 euron kotihoidontuella kotiin, niin ei todellakaan olisi minun asiani maksaa eksällensä entisten lasten elareita!!!! Ja tuo miehen käteen jäävä summa kuukaudessa menisi ihan meidän oman perheemme ruokiin ja kulutustarvikkeisiin, joiden hankinnasta mies vastaa.

[/quote]

Juu, mutta sen sun miehen tehtävä on maksaa ne elarit omista lapsistaan. Ja jos se on vaikeaa ymmärtää, niin olisi kannattunut ottaa korkkaamaton mies! Niin yksinkertaista se on! Ja tän sun hurmuris ex-vaimon - joka muuten on varmaan onnellinen, kun sai miehen sulle kaupiteltua - uuden kumppanin tehtävä ei ole elättää niitä sinun miehesi lapsia!

[/quote]

Taidat olla itsekin eronnut ex-vaimo...

Vierailija
124/233 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin näitä vastauksia,enkä oikeasti voi uskoa lukemaani.Ajattelin tuossa että jos miehen eksä(hällä on muuten mies,joka myös tienaa)sairastuisi,niin hakisimme elareista nolla sopimuksen ja ottaisimme lapset asumaan luoksemme.Asunto tilanteemme on sellainen,että asumme turhan kalliissa(lue! isossa!)talossa vuokralla,ja ajattelimme muuttaa pienempään.

Sinänsä tuloillamme ei ole merkitystä,vaan oikeastaan ne kasvavat menot minua huolettavat vauvan hoidon lisäksi.Lähden nukkumaan,kiitos niille jotka vastasivat asiallisesti.

ap

Vierailija
125/233 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanahelinää.

Vierailija
126/233 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:32"]

Luin näitä vastauksia,enkä oikeasti voi uskoa lukemaani.Ajattelin tuossa että jos miehen eksä(hällä on muuten mies,joka myös tienaa)sairastuisi,niin hakisimme elareista nolla sopimuksen ja ottaisimme lapset asumaan luoksemme.Asunto tilanteemme on sellainen,että asumme turhan kalliissa(lue! isossa!)talossa vuokralla,ja ajattelimme muuttaa pienempään.

Sinänsä tuloillamme ei ole merkitystä,vaan oikeastaan ne kasvavat menot minua huolettavat vauvan hoidon lisäksi.Lähden nukkumaan,kiitos niille jotka vastasivat asiallisesti.

ap

[/quote]

Sori,siis mietin että jos muutamme pienempään ja halvempaan asuntoon,niin se saattaisi kompensoida muita(sairaudesta johtuvia) kuluja.Nyt menen nukkumaan.

ap

Vierailija
127/233 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten äidin uudella miehellä ei ole elatusvelvollisuutta eikä hänen tulojaan otetan huomioon elatusmaksuja määriteltäessä.

Teillä sairastunut olet sinä, ei lasten isä. Jos isä sairastuisi ja jäisi pois töistä, elareita voitaisiin pienentää, mutta koska nyt sairastuja olet sinä ja miehen tekemä kotiinjäämispäätös on vapaaehtoinen, ei vanhempien lasten elatusmaksuja tarvitse alentaa.

Sairastuminen ei kasvata nykyisessä Suomessa menoja katastrofaalisesti, meillä kun on maksukatto. Paitsi jos hakeudut yksityislääkärille.

Vierailija
128/233 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap:n vointi paranee.

En ymmärrä, miksi miehen ikiomien lasten tulee kärsiä taloudellisesti siitä, että miehen uusi(-n) puoliso sairastuu. Miksi lasten menot pienenisivät tällaisessa tilanteessa? Millainen mies näkee aiemmat lapset vähemmän arvoisena kuin uuden liiton lapsen? Ihmettelen miehen suhtautumista. Olen allerginen uusperheille, joissa ei välitetä lapsista.

Vierailija
129/233 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan se miehesi nytkin ottaaa ne lapset ja säästää elareissa...

Vierailija
130/233 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi tuo tilanne ja olisin se ex, ei mua kiinnostas pätkääkään se, kuinka tiukoille "uusi perhe" joutuisi. En joustaisi elareista, jos joku "laki" ei niin vaatisi.

Miksi tuntisin jonkinlaista empatiaa tuota ex mieheni uutta narttua ja sen lasta kohtaan, olkoonkin narttu kuinka sairas tahansa.

Minun kaikki ajatukseni olisivat minun lapsissa ja niiden eduissa.

...ja olen ihan nyt ydinperheen äiti/vaimo ja mitään nyxiä tai exejä ei ole.

Vierailija
131/233 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen käymään hoidoissa joka päivä omalla kustannuksellani ja kilometrejä tulisi päivässä n.200,että kyllä niitä kuluja vaan tulee.

ap

Vierailija
132/233 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista parasta viihdettä on seurata tätä exien ja nyxien taistoa av:lla. Popcornit tulille!

Vierailija
133/233 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Noin kaukana ja omalla kustannuksella?

Vierailija
134/233 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:43"]

Jos minulla olisi tuo tilanne ja olisin se ex, ei mua kiinnostas pätkääkään se, kuinka tiukoille "uusi perhe" joutuisi. En joustaisi elareista, jos joku "laki" ei niin vaatisi.

Miksi tuntisin jonkinlaista empatiaa tuota ex mieheni uutta narttua ja sen lasta kohtaan, olkoonkin narttu kuinka sairas tahansa.

[/quote]

Oletpa erittäin empatiakykyinen ihminen. En ymmärrä tämän kirjoittajan kaltaisia ollenkaan, eikä minun toivottavasti tarvi koskaan tavata tällaisia ihmisiä. Ja tämä kommentti ihmiseltä, joka ei ole exä eikä nyxä kellekään, vaan ihan lapseton sinkku.

Vierailija
135/233 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt hoidossa, saat rahat siihen Kelasta. Omavastuu on noin 9 euroa, jos käytät taksia. Haiskahtaa koko juttu pahasti. Käytät sairautta tekosyynä.

Vierailija
136/233 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olette noin ilkeitä?

Vierailija
137/233 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:54"]

Tulen käymään hoidoissa joka päivä omalla kustannuksellani ja kilometrejä tulisi päivässä n.200,että kyllä niitä kuluja vaan tulee.

ap

[/quote]

Asutteko Suomessa?

Jos asutte, kerro ihmeessä miten tuo on mahdollista?!

Vierailija
138/233 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:43"]

[/quote]

Oletpa erittäin empatiakykyinen ihminen. En ymmärrä tämän kirjoittajan kaltaisia ollenkaan, eikä minun toivottavasti tarvi koskaan tavata tällaisia ihmisiä. Ja tämä kommentti ihmiseltä, joka ei ole exä eikä nyxä kellekään, vaan ihan lapseton sinkku.

[/quote]

Näinpä.. Toivottavasti tuon kaltainen ihminen ei ihmettele jos hänelle ei heru sympatiaa jos itse sattuu sairastumaan

Vierailija
139/233 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:43"]

[/quote]

[/quote]

Olen itseasiassa erittäin empatiakykyinen, mutta jos kyse olisi nyt nimenomaan tuollaisesta ap.n kuvaamasta tilanteesta, olisin kuin leijonaemo ja puolustaisin OMIA lapsiani ja niiden etuja.

Ehkä sinä joskus muutat mieltäsi, nyt vielä voit olla idealisti omine ajatuksinesi, ihan rauhassa. 

Vierailija
140/233 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka ap joutuu maksamaan matkat omasta pussista, jos hän asuu Suomessa? Kohta ap tulee kertomaan, että asuukin ulkomailla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi