Ikävä viesti prepaid-numerosta. Miten lähettäjän saa selville?
Siinähän se kysymys tulikin. Saako prepaid-numerosta lähetetyn viestin lähettäjää millään selville? Sain viestin, että miehelläni olisi toinen nainen. Haluaisin tietysti selvittää, kuka tällaisen viestin takana on, mutta ainakaan 118 ei osannut auttaa. Onko jollain kokemusta asiasta?
Kommentit (175)
mun duunipaikalla oli yhdellä rouvalla suhde kilpailevan firman toimarin kanssa ja se ei mielyttännyt muita naisia joten yksi duunikavereista osti prepaid kortin ja lähetti viestin ainakin naisen miehelle, ja mahdollisesti myös toisen osapuolen rouvalle....eli ei se aina ole se toinen nainne joka on syyllinen
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 19:18"]
Voithan hankkia itse prepaidin ja soittaa siitä siihen numeroon.
[/quote]
Miksi tarvii prepaid hankkia jos meinaa vain soittaa? senkun laittaa numeron piiloon. Näissä tapauksissa mitä poliisi ei tutki se riittää, eihän se vastapuoli mistään näe kuka soittaa...niin mutta jos hän ei vastaa jos numero ei näy. No sitten ostaa prepaidin, mutta entä jos hän ei vastaa tuntemattomaan numeroon... hmm..no sitten Hercule Poirot paikalle.
[/quote]Uskon, että tämäntyyppisessä tapauksessa neiti Marple olisi taitavampi.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 19:28"]
Epäilen että liittymä on ostettu juuri tota viestiä varten, eikä siis lainkaan käytössä oikeasti. Oletko ap kokeillut soittaa siihen? En lukenut kaikkia ketjun viestejä,ärsyttää toi jankkaus jostain poliiseista.
[/quote]
Kannataisi lukea niin ei tarvitse kysellä asioita johon on jo vastattu. kommentissa nro.10 ap kertoi yrittäneensä soittaa monta kertaa..
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 19:26"]
Jos olet facebookissa, julkaise numero siellä ja kysy tunteeko kukaan. Voihan se olla jonkun kakkosliittymä, jota käyttää esim netin kilpailuissa tms. minne ei halua vaikka työnumeroaan ilmoittaa ja on käyttänyt sitä joskus jollekin kaverille soittaessaan. Viestittelijä kun voi löytyä läheltäkin.
[/quote]En ymmärrä miksi viestintuojaa pitää lähteä jahtaamaan ikäänkuin hän tässä olisi se pahantekijä.
Ap:n kannattaisi nyt kohdistaa huomio mieheensä ja selvittää pitääkö pettämisväite paikkansa.
[/quote]
Ei pahantekijä, mutta jos sekaantuu noin paljon, voi selvittää asiansa loppuun saakka. Tuo nyt on pelkkää kiusantekoa muuten. Vrt. "Miehesi pettää sinua" vs. "Miehesi pettää sinua X:n kanssa, he olivat yhdessä 12.12 klo 12.12 paikassa Y".
Höh. Kaks sivuu täys jotain eipäs juupas lässytystä asian vierestä. Mä kyselen ihan mitä mua huvittaa.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 19:39"]
Höh. Kaks sivuu täys jotain eipäs juupas lässytystä asian vierestä. Mä kyselen ihan mitä mua huvittaa.
[/quote]
Ja itse lässytät yhtälailla ihan turhaa. "mä kyselen ihan mitä mua huvittaa" no huoh, ja puhut että sua ärsyttää jotkut viestit.. :D
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 18:46"]
Ihan kiva, että poliisi ehkä pystyisi jotain selvittämään, mutta tuskinpa heitä nyt mieheni mahdollinen salasuhde hirveästi kiinnostaa. Ei ehkä kuitenkaan täytä ammattirikollisen tunnusmerkkejä. Eli ilmeisesti en saa tietoa viestin lähettäjästä. ap
[/quote]
Mitä väliä sillä on kuka sun ukkos käräytti? Hyvä ihminenhän se on ollut! Olisit tyytyväinen.
olette voittaneet k.marketin ruokakorin. Pyydämme lähettämään yhteystiedot ja tiedon mistä lähi k.marketista korin haluatte hakea. Onnittelut voitostanne. T:
kesko . ketju. -jos ei pripaid vastaa voit unohtaa koko asian. Todennäköisesti nälkäinen puh. omistaja ottaa yhteyttä.
Kuule kyllä poliisi saa... Numeron kautta mikä IMEI koodi jne...jne...
Poliisi ei vaan kerro, mutta helposti saa.
Tämä on jo kerrottu täällä useaan kertaan...kuin myös se, että ukon pettäminen ei ole törkeä rikos.
[/quote]
Aviorikos on RIKOS, törkeä sellainen, vaikka rikoslaissa se ei enää olekaan rikos. Millä muulla teolla SAA toiselle henkilölle, mahdollisesti monelle henkilölle (vaimo ja lapset ja muut läheiset) aiheuttaa hirvittäviä tuskia, työkyvyttömyyttä, taloudellisia menetyksiä yms hirveitä asioita ilman mitään seuraamuksia?
Jo pelkkä toisen haukkuminen on laissa rangaistavaa, mutta AVIOLIITTOLUPAUKSEN PETTÄMINEN, VALEHTELU JA AVIORIKOKSEN SALAAMINEN eivät! Minusta aviorikollisille (paitsi täysin toisen perheestä tietämättömille sinkkuosapuolille!) kuuluisi EHDOTON vankeusrtangaistus, niin paljon he saavat yhteiskunnassamme vahinkoa aikaan rikkomalla perheitä, niin omansa kuin toistenkin perheet, aiheuttamalla työkyvyttömyyttä (puolison tuska, joka vaikuttaa työkyvyttömyyttä), mielenterveysongelmia (=yhteiskunnalle terveydenhoitokuluja), lasten tasapainottomuutta (koulumenestyksen menettämisiä, turvattomuudesta johtuvia ongelmia ja syrjäytymistä, yms), taloudellisia vahinkoja erokäräjineen ja lapsista riitelyineen, ja pitkäaikaisia monenlaisia ongelmia (lasten vuorottelu vanhempien luona, monen äiti-/isäpuolen välinpitämättömyys toisen lapsista, lapsen jatkuiva turvattomuus, kun hän ei tiedä, missä milloinkin on oltava ja usein pitkä matka vanhempien välillä rassaa mielettömästi pientä/pieniä lapsia).
Aviorikokset ovat silkkaa pahuutta, itsekkyyttä, omien himojen tyydytystä, toisia kohtaan täyttä välinpitämättömyyttä, toisten hyväksikäyttämistä, taloudellista välinpitämättömyyttä, julmaa sadismia, että niille pitäisi olla laissa ankara rangaistus! On väärin puolisoa kohtaan edes salassa huorata, koska se AINA vaikuttaa pariskunnan aviosuhteeseen, AINA RIKKOO!!!Pettäjä rikkoo OMAN AVIOLUPAUKSENSA, sen, jonka Jumalan, kaiken kansan ja suvun läsnäollessa puolisolleen lupasi: OLLA USKOLLINEN JA RAKASTAA PUOLISOAAN!!
Hävetköön jokainen aviopuolisonsa pettänyt ja menköön selvittämään tekonsa puolisolleen ja pyytäköön polvillaan anteeksi. Ehkä joku hyväsydäminen puoliso kykenee antamaan anteeksi petolliselle puolisolleen ja jatkamaan avioelämää, JOS petollinen puoliso kykenee elämäään uskollisesti.
Uskollisuus kunniaan ja aviorikoksille loppu!
Ilmiantakaa aviorikolliset reilusti!!!
Aviossakin voi olla sopimus polyamoriasta ja sen toteuttamisesta :-)
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 18:05"]
Soita numeroon miehesi puhelimesta. :)
[/quote]
Kajoatteko te oikeasti puolisoidenne puhelimiin? Halveksittavaa käytöstä. Sama kuin kävisi toisen käsilaukulla tai lompakolla.
Hmm, eikö tilanteessasi olisi olennaista tiedustella mieheltäsi, onko hänellä joku toinen kuin selvittää, kuka viestin lähetti? Don't kill the messenger... Olisit vain kiitollinen, että joku tiedotti sinua asiasta. Mitä sen on väliä, kuka se oli.
Mistä olet,ap? Mun tekisi mieli käräyttää tuttu mies juuri kuvailemallasi tavalla. Elää mahtavaa kaksoiselämää tämä perheenisukki!
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 19:11"]
puhelinmyyjät ei soita mihinkään prepaideihin :D
[/quote]
Kuulepas, kyllä voi hyvinkin soittaa!!! Jos vahingossa näpyttelee väärän numeron, niin voipi mennä ihan minne vaan! Ja jos joku vastaa, niin sille vaan tarjotaan tuotetta, vaikka olisi prepaid! Jos vastaaja tilaa tuotteen, niin silloin kysellään tiedot, mihin tuote lähetetään ja samalla kysytään myös puhelinnro, jolloin tilaaja voi antaa sen prepaidin (jos ei pidä niin salaisena numreoaan) tai muun oman kännykkänumeronsa, johon voi soittaa, jos tulee tarvis, esim. tuotetta ei voidakaan enää toimittaa tms, tai tarve tarkistaa osoite, jos on väärin tms.
Tuolla aiemmin joku ehdotti k-kaupan ruokakorivoittoa, mutta sitä ei kyllä kannata käyttää! Se on rikos k-kauppaa kohtaan. Jos minulla olisi esim urheiluliike, ja joku sen nimissä esittäisi jotain voittopalkintoa jollekin, niin kyllä se olisi melkoisen vakava asia! Asianomainenhan voisi (viestiin vastaamatta) mennä perimään palkintoaan kaupasta ja kauppias ei tietäisi asiasta mitään, joten liikkeen maineelle tulisi iso lommo!!!
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 20:26"]
Mistä olet,ap? Mun tekisi mieli käräyttää tuttu mies juuri kuvailemallasi tavalla. Elää mahtavaa kaksoiselämää tämä perheenisukki!
[/quote]
Jos ap on esim Tampereelta, niin käräytät?
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 18:42"]
Nuo prepaidit pitäisi kieltää. Häirikkösoitot on todella yleisiä eikä poliisia tietenkään kiinnosta selvittää kuka sellaisia tehtailee jos mitään rikokseen viittaavaa ei ole. P*ka juttu.
[/quote]
Meillä on tossa itänaapurissa valtio, jossa näitä prepaidejä ei oikeastaan ole. Liittymän omistaja merkataan aina rekisteriin. Suosikkivaltiosi?
Et mitenkään. Jos kyseessä törkä rikos, niin poliisi voi yrittää selvittää, mutta jos prepaid on käteisellä maksettu niin hankalaa on. Valvontakamera liikkeestä ostohetkellä? Myös kännykkän IMEI koodi voi paljastaa, mutta jos on ostettu käteisellä käytettynä -> impossible. Mutta tod näk vaihdettu simmi vaan omaan iphoneen, joten IMEIN perusteella mahdollista, poliisi apuun jo törkeä rikos.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 19:18"]
Voithan hankkia itse prepaidin ja soittaa siitä siihen numeroon.
[/quote]
Miksi tarvii prepaid hankkia jos meinaa vain soittaa? senkun laittaa numeron piiloon. Näissä tapauksissa mitä poliisi ei tutki se riittää, eihän se vastapuoli mistään näe kuka soittaa...niin mutta jos hän ei vastaa jos numero ei näy. No sitten ostaa prepaidin, mutta entä jos hän ei vastaa tuntemattomaan numeroon... hmm..no sitten Hercule Poirot paikalle.