Ikävä viesti prepaid-numerosta. Miten lähettäjän saa selville?
Siinähän se kysymys tulikin. Saako prepaid-numerosta lähetetyn viestin lähettäjää millään selville? Sain viestin, että miehelläni olisi toinen nainen. Haluaisin tietysti selvittää, kuka tällaisen viestin takana on, mutta ainakaan 118 ei osannut auttaa. Onko jollain kokemusta asiasta?
Kommentit (175)
SOITA MIEHESI KÄNNYKÄSTÄ, KUN SE ON JÄÄNYT HÄNELTÄ VALVOMATTA!!! Hlö ei saata vastata tuntemattomaan nroon tai ei vastaa, vaikka tietäisi, että se olet sinä!!!
Kuuntele, mitä vastaa! Jos ei kuulu mitään, älä puhu sinäkään mitään, ehkä mutiset vaan jotain kuin olisit miehesi, jolloin nainen saattaa alkaa puhumaan jotain, josta tiedät heti, onko heillä jokin suhde, vai oliko viesti feikki, raaka pila! Jos hän ei puhu mitään, älä sinäkään, vaan sulje puhelin. Miehesi saa tietää, että soitit, näkee sen puhelimestaan ja kuulee naiselta, jos heillä on suhde. Hän tulee kyllä entistä varovaisemmaksi, joten voi olla, että sen jälkeen et pysty yrittämäänkään selvittää asiaa, ellei mies itse kerro.
Voisit yrittää soittaa itse prepaid-liittymästä (hanki ensin itsellesi sellainen) tai kääntää puhelimestasi numeronäytön pois, ettei se näy hänelle. Tai soita ystävättäresi numerosta, sellaisesta, josta nainen ei tiedä, että on ystäväsi, ja soita ihan numerolla, jonka voi tarkistaa. Hän saattaa vastata nimellään, kun on ensin tarkistanut, kuka soittaa. Anna vaikka ystävättäresi vastata, jos hän soittaa ja kuunnella naisen nimi!
Muista sekin, että tällaista törkeää pilaa harrastavat jotkut, eikä asiassa olekaan mitään perää!
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 17:54"]
Poliisi voi yhdistää Prepaid-liittymän SIM-kortin matkapuhelimen IMEI-koodiin. Tollain saadaan selville matkapuhelimessa edellisen kerran käytetyn liittymän omistaja.
[/quote]
Jos sellaista ei ole? IMEI koodi pystytään vaihtamaan eikä se edes ole vaikeata
Soita jostain muusta kuin omasta puhelimesta tai laita joku muu soittamaan. Esitä vaikka puhelinmyyjää ja kysy kenelle puhelu oikein tuli.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 17:56"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 17:47"]
Vain poliisi saa tietää, tuo nyt ei mitään poliisi-asian kriteeriä täytä joten et saa tietoon.
[/quote]
Aijaa jaaha. Poliisi on nimenomaan itse sanonut, että prepaid liittymät aiheuttaa heille harmia, koska haltiasta ei mitään tietoja missään. Rikollisilla nuo on hyvin yleisesti käytössä juuri sen takia.
[/quote]
Vain siinä tapauksessa ei saa selville jos rikollinen käyttää täysin uutta puhelinta prepaidin kanssa ja heittää kortin esim ojaan tai sammuttaa puhelimen.
Muuten kyllä heillä on täydet mahdollisuudet löytää omistaja.
[/quote]
Puhelinta ei voi jäljittää jos se on kiinni.
Poliisi on nimenomaan itse sanonut, että prepaid liittymät aiheuttaa heille harmia, koska haltiasta ei mitään tietoja missään.
[/quote]
Luulis ettei poliisi näkisi järkeväksi taruolentojen jahtaamista muutenkaan.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 18:12"]
Kerros miten saa selville.
1. Virosta tai vaikka kirpputorilta ostettu puhelin.
2. R-kioskilta ostettu prepaid, joku puliukko osti sen ja näkyy kamerassa.
3. Pitää puhelinta auki ainostaan kun puhuu/viestittää ja sen tekee aina jossain josta ei voi millään yhdistää puhujan asuinpaikkaan.
[/quote]
Jos minä olisin teleoperaattori niin keilaisin sen sijainnin tolpista. Sitten keilaisin kaikki muut imeit. jotka saa kiinni samoista tolpista ja luulisin tietäväni, jos puhelimen kantajalla on muita liittymiä mukanaan ja auki. Todennäköisyys tietysti kasvaa, jos ne muut liittymät vielä liikkuvat samalla tavalla kuin se mistä seuraaminen lähti. Eli pitäisi siis jättää kaikki muut puhelimet sinne missä ne sattuu olemaan ja lähteä matkaan vain sen likaisen puhelimen kanssa ja pysyä sen päälläollessa aina paikallaan.
[/quote]
Olet katsonut liikaa elokuvia. Paikannus on todella hidasta ja se ei näytä kuin noin sadan metrin säteellä missä se on. Jokainen haku pitää tehdä erikseen.
puhelinmyyjät ei soita mihinkään prepaideihin :D
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 18:46"]
Ihan kiva, että poliisi ehkä pystyisi jotain selvittämään, mutta tuskinpa heitä nyt mieheni mahdollinen salasuhde hirveästi kiinnostaa. Ei ehkä kuitenkaan täytä ammattirikollisen tunnusmerkkejä. Eli ilmeisesti en saa tietoa viestin lähettäjästä. ap
[/quote]
Oikein...et saa tietoa mistään kuka lähetti PISTE... case is closed.
[/quote]
Saahan jos lähettäjä itse kertoo. Vähän tarkkuutta näihin vastauksiin.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 20:53"]
Kätke ukon autoon kännykkä ja seuraa gps:n avulla missä auto liikkuu. Voit käyttää myös Find iPhone -ohjelmaa jos sulla on iPhone. Ei ole laitonta.
[/quote]
Itse asiassa on. Minkäänlainen seuraaminen ilman asianomistajan lupaa on laitonta
Mikä oli miehen reaktio viestiin?
Luulisi että jos syytöntä miestä syytettäisiin pettämisestä niin mieskin olisi yrittänyt tuohon numeroon soittaa ym.
Vai oliko mies vaan ihan pokkana ja kielsi pettäneensä ja hoh hoijaa kun väsyttää menenpäs nukkumaan ;)
Voithan hankkia itse prepaidin ja soittaa siitä siihen numeroon.
Mutta mielestäni ei ole oleellista, kuka viestin lähetti. Oleellista on sisältö.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 19:44"]
olette voittaneet k.marketin ruokakorin. Pyydämme lähettämään yhteystiedot ja tiedon mistä lähi k.marketista korin haluatte hakea. Onnittelut voitostanne. T:
kesko . ketju. -jos ei pripaid vastaa voit unohtaa koko asian. Todennäköisesti nälkäinen puh. omistaja ottaa yhteyttä.
[/quote]
Ainakin jos tuolla kieliopilla on kirjoitettu se viesti niin tuskin menee läpi.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 17:47"]
Vain poliisi saa tietää, tuo nyt ei mitään poliisi-asian kriteeriä täytä joten et saa tietoon.
[/quote]
Aijaa jaaha. Poliisi on nimenomaan itse sanonut, että prepaid liittymät aiheuttaa heille harmia, koska haltiasta ei mitään tietoja missään. Rikollisilla nuo on hyvin yleisesti käytössä juuri sen takia.
[/quote]
Vain siinä tapauksessa ei saa selville jos rikollinen käyttää täysin uutta puhelinta prepaidin kanssa ja heittää kortin esim ojaan tai sammuttaa puhelimen.
Muuten kyllä heillä on täydet mahdollisuudet löytää omistaja.
[/quote]
Puhelinta ei voi jäljittää jos se on kiinni.
[/quote]
No mitä yllä mielestäsi lukee? "sammuttaa puhelimen"
Lue ennenkuin vastaat.
Kirjoita seuraavalla tavalla:
Kiitos viestistäsi. Yritin tavoitella sinua kiittääkseni. Olen halunnut erota miehestäni jo hyvän tovin, mutta hän ei ole antanut eroa minulle.
Nyt viestisi vuoksi saimme keskusteltua kaikki asiat halki ja hän tunnusti minulle suhteensa. Saimme sovittua erosta sulassa sovussa, koska tätä molemmat kuitenkin pohjimmiltaan olemme jo kauan halunneet. Muutan pois jo tänään. Kiitos siis sinulle!
Sitten odotat, että koska miehesi puhelin piippaa.
Kaikella todennäköisyydellä, jos miehelläsi ON suhde, on viestin lähettäjä se toinen nainen. Koska se toinen haluaa, että eroatte. Ettei hän olisi enää vain se toinen nainen.
Tälleen voisit ainakin saada selville kuka hän on...
Ja miehesi kiikkiin.
Jos olet facebookissa, julkaise numero siellä ja kysy tunteeko kukaan. Voihan se olla jonkun kakkosliittymä, jota käyttää esim netin kilpailuissa tms. minne ei halua vaikka työnumeroaan ilmoittaa ja on käyttänyt sitä joskus jollekin kaverille soittaessaan. Viestittelijä kun voi löytyä läheltäkin.
mun duunipaikalla oli yhdellä rouvalla suhde kilpailevan firman toimarin kanssa ja se ei mielyttännyt muita naisia joten yksi duunikavereista osti prepaid kortin ja lähetti viestin ainakin naisen miehelle, ja mahdollisesti myös toisen osapuolen rouvalle....eli ei se aina ole se toinen nainne joka on syyllinen
Epäilen että liittymä on ostettu juuri tota viestiä varten, eikä siis lainkaan käytössä oikeasti. Oletko ap kokeillut soittaa siihen? En lukenut kaikkia ketjun viestejä,ärsyttää toi jankkaus jostain poliiseista.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 19:26"]
Jos olet facebookissa, julkaise numero siellä ja kysy tunteeko kukaan. Voihan se olla jonkun kakkosliittymä, jota käyttää esim netin kilpailuissa tms. minne ei halua vaikka työnumeroaan ilmoittaa ja on käyttänyt sitä joskus jollekin kaverille soittaessaan. Viestittelijä kun voi löytyä läheltäkin.
[/quote]En ymmärrä miksi viestintuojaa pitää lähteä jahtaamaan ikäänkuin hän tässä olisi se pahantekijä.
Ap:n kannattaisi nyt kohdistaa huomio mieheensä ja selvittää pitääkö pettämisväite paikkansa.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 18:13"]
Jos siis on esim. vaikka miehen kaveri, mutta kyllästynyt peittelemään jälkiä tms.
[/quote]
"Miehen kaveri" Bitch please!
Onko se naisen henkilöllisyys tässä oleellisin asia? Miehellä on varmasti toinen joka tapauksessa.