Onnistuuko lasten kanssa reissu Thaimaaseen?
Olen miettinyt matkaa Thaimaaseen yksin 1.5 v ja 3.v lasten kanssa. Lentomatka mietityttää eniten, mutta toisaalta lento on yöllä joten toivottavasti lapset nukkuvat sen. Mitä mieltä olette, "selviänkö" reissusta kahden pienen lapsen kanssa? Paljon olen matkustanut, mutta Thaimaassa en ole ollut ennen. Kaikki vinkit siis tulevat tarpeeseen :)
Kommentit (31)
En lähtisi.
Oikeasti jo lento on tosi raskas. Vaikka olisikin yölento. Lapset eivät välttämättä osaa/malta nukkua, tilat ovat sika-ahtaat, miten autat lapsen esim. lennolla vessaan? tai käyt itse vessassa? ette nimittäin mahdu koko poppoo vessaan samalla kertaa. Entä lentokentällä? laukkujen raahaus, kaikki lentomuodollisuudet, tarkistukset ym. Ei tule mitään! Oikeasti.
Olin joku aika sitten lennolla Hki-Barcelona. Mukana oli äiti kolmen lapsen kanssa, pieni vauva, pari vuotias ja alakoululainen. Äiti oli aivan kireänä kuin viulunkieli, tiuski, tuskaili ja näytti siltä, että kohta lyö lasta. Onneksi mieheni, joka siis istui heidän vieressään käytävän toisella puolella, meni hätiin. Kun se äiti parka ei pystynyt edes yksihn huolehtimaan itsensä ja lasten lennon aikaisesta aterioinnista.
Niin kuin joku aiemmin kirjoittikin, että sairastuminen matkalla on myös sinun tapauksessa katastrofi. THL:n mukaan 80% turisteista sairastuu viikon aikana turistiripuliin esim Thaimaassa. Niin kävi meillekin. Oikeasti me olimme sairaalakunnossa ja jouduimme tiputukseen.
Odota muutama vuosi tai hanki matkaseuraa.
no teette ekana harjoitusreissun vaikka Saimaaseen, niin sitten selviää miten muksut jaksaa reissaamista.
Vaihtoehtoja reissulle Thaimaaseen voisi olla myös matka Uusimaaseen, Keminmaaseen, Pohjanmaaseen, Alankomaisiin, Swazimaaseen tai vaikkapa avaruuteen, tuohon viimeiseen käymättömään korpimaaseen.
http://ruusuillatanssimistasittenkin.blogspot.fi/2013/11/vauvan-kanssa-lentokoneessa.html?m=1
Lapsesi ovat jo isompia, joten tavaraa ja häslinkiä on varmasti enemmän, helppo lentomatkasta kahden kanssa yksin ei varmastikaan tule olemaan. Vaikka en itse sairastellut 10 viikon aikana (ja vaikka olisinkin niin mulla oli tukiverkosto siellä), täytyy tosiaan ottaa huomioon se, että olet yksin vastuussa kaikesta.
Toisaalta, jos aina elettäis mitä jos asenteella niin eihän elämässä saisi tehdä muuta kun istua kotona. Sinä tunnet itsesi ja lapsesi parhaiten, onnistuuko teillä matkustamiset ylipäätänsä helposti? :)
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 10:03"]
älä lähde pitkälle lennolle muita ihmisiä piinaamaan lapsinesi. Mikään ei vie muitten viattomien lomalaisten lomamatkasta tai työmatkasta niin mehuja kuin jatkuvasti kiljuvat pikkulapset. Kun sun ei ole pakko mennä, niin anna olla nyt muutama vuosi. Sitten kun lapset ymmärtävät, missä pitää istua hiljaa paikallaan niin sitten on aika lähteä.
[/quote]
Meillä on 4 lasta joiden kanssa on matkustettu 3kk ikäisestä lähtien. Koskaan eivät ole häirinneet muiden matkustamista huutamalla, penkkiä potkimalla tai juoksemalla käytävillä!
Ap, anna mennä! Lennot on rankat yksin 2 lapsen kanssa mutta lämpö ja lepo perillä korvaa sen :)
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 10:00"]
http://www.kotus.fi/index.phtml?s=1066
-Ap
[/quote]
Ymmärsitköhän lukemasi?
Lämpötilaero Suomen ja Thaimaan välillä on nyt jopa 50 astetta. Onkohan se vähän liikaa, kun olet yksin liikenteessä uupuneiden lasten kanssa ja itsekin väsähtäneenä, ja tosiaan ehkä sairastuttekin. Mikset matkustaisi jonnekin, jossa on lämmintä, muttei kuumaa? Kanarian saaret ovat oiva kohde nyt ja sinne lentää 6 tunnissa. Siinäkin piinaa tarpeeksi, mutta sentään joku tolkku. Perillä mukavat 22 astetta ja vähän yli.
Joo, lepo korvaa kyllä matkan rasituksen. paitsi että siellä perilläkään ei ole sitä lepoa luvassa :)
Olin vuosi sitten Khao Lakissa 4- ja 6-vuotiaiden vintiöiden kanssa. Hyvin sujui. Kohtuullisen toistuva päivärytmi ja täysihoito takasivat loman myös äidille. Yölento on hyvä. Toki takana istunut juopporemppi piti hereillä lähes koko menolennon. No, nukuttiin sitten kunnon päikkärit koko sakki ekana päivänä. Tsemii, hyvin se menee. Ps. Kaksi viikkoa ja sitten kaksi viikkoa samoissa maisemissa ja johan jaksaa kesään asti.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 10:16"][quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 10:10"]
Koska olen loman tarpeessa ja uskon, että lapset nauttisivat myös kun pääsisivät uimaan jne. :) Tähän aikaan vuodesta on aika harvassa kohteet jossa on aurinkoa. T. ap
[/quote]
Ainakin tässä Salon seudulla paistaa aurinko ihan nyt ja kylpylöihin pääsee uimaan, ei tarvitse rasittaa valtavalla hiilijalanjäljellä tätä maapalloa. Älä totuta lapsia siihen, että lomalle pitää päästä "kauas ja lentäen".
[/quote]. Juu ihan samanlainen tunnelma varmasti