Lakkasin ostamasta töihin maitoa, kun tuntui että olen ainoa joka ostaa. Nyt kukaan ei osta enää maitoa.
Olen ollut elokuun alusta töissä terveyskeskuksen vuodeosastolla. Talo ei tarjoa kahveja eikä maitoja. Kahveja on yleensä ok ja siinä listat toimii, maitolistoja ei ole mutta idea olisi että jokainen maitoa käyttävä tuo silloin tällöin purkin. Kaura- tai muiden erikoismaitojen käyttäjiä meillä juurikaan ole vaan se peruskevytmaito on käytössä. Jo pidemmän aikaa mulla on ollut tunne, että maidot on lähestulkoon minun ostamia. Ostan pari purkkia viikossa, sillä en tykkää juoda kahvia mustana ja juon päivässä kuitenkin kaksi isoa mukia kahvia. Mulla on lisäksi tapana usein merkata tussilla kahvipurkkiin, milloin avattu ja niistä merkinnöistäkin olen tajunnut, että on mun ostamia. Maito on usein myös ollut loppu ja minä kilttinä olen silloin käynyt seuraavaan vuoroon ostamassa. Olen puhunut kahvihuoneessa, että hankitaan maitolista, tai kerätään vaihtoehtoisesti joku pohjakassa maitoon ja niistä ostetaan vaikka kerralla parikymmentä purkkia huoneenlämmössä säilyvää maitoa. Vastaanotto on ollut nihkeä, tyyliin miksi tehdä asioista niin hankalia kun toimiin noinkin. Niin, kyllä toimii kun mä olen se tunnollinen joka ostaa.
Taannoin lakkasin ostamasta maitoa kun huomasin kahvihuoneen nurkasta hylätyn mutta toimivan kapselikoneen. Niinpä nostin koneen takaisin käyttöön ja päätin, että alankin tästä lähdin juomaan kapselikoneella omat kahvini. 16 espressokapselia maksaa noin 5.50 euroa ja 16 maitokapselia maksaa saman verran (Pauligin kone). Tuleehan siinä toki cappucinolle hintaa verrattuna suodatinkahviin, etenkin kun juon päivässä kaksi kupillista ja välillä laitan tulplaespressona, mutta on kieltämättä ollut suuri nautinto nähdä työkavereiden kärvistelevän ilman maitoa. Ovat tajunneet, että minä olin se höhlä maidonostaja, sillä on kommentoitu kitkerään sävyyn sitä, että juon omia kahveja nykyään. Jotkut ovat jopa kysyneet huomattuaan maidon puuttumisen, että saisiko multa "lainattua" cappucinon, siis ihan perus pummaamisesta kyse. Iloisesti olen vastannut, että sori, mulla on vain oman päivän kapselit mukana, en pidä ylimääräisiä mukana. Jotenkin olin arvellut, että jos jättäisin kapselit kahvihuoneen omaan ruokalokerikkooni, niin joku tulisi taatusti pummimaan niitä sieltä.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika urpå työkaveri, miksi ei vaan osta itselleen pastillirasiaa!?
Mä olen monta kertaa huomannut, että kun työpaikalla lounaan jälkeen kaivan xylitolipurkat tai pastillit, on siinä äkkiä monta kättä ojossa. "Annatko mullekin", "hei mäkin voisin ottaa", "mä kans", "joo ja mäkin, en ikinä muista ostaa näitä".
Tekevätkö vielä tätä korona-aikana? Huh, aika rohkeita ovat.
Kyllä!