Lakkasin ostamasta töihin maitoa, kun tuntui että olen ainoa joka ostaa. Nyt kukaan ei osta enää maitoa.
Olen ollut elokuun alusta töissä terveyskeskuksen vuodeosastolla. Talo ei tarjoa kahveja eikä maitoja. Kahveja on yleensä ok ja siinä listat toimii, maitolistoja ei ole mutta idea olisi että jokainen maitoa käyttävä tuo silloin tällöin purkin. Kaura- tai muiden erikoismaitojen käyttäjiä meillä juurikaan ole vaan se peruskevytmaito on käytössä. Jo pidemmän aikaa mulla on ollut tunne, että maidot on lähestulkoon minun ostamia. Ostan pari purkkia viikossa, sillä en tykkää juoda kahvia mustana ja juon päivässä kuitenkin kaksi isoa mukia kahvia. Mulla on lisäksi tapana usein merkata tussilla kahvipurkkiin, milloin avattu ja niistä merkinnöistäkin olen tajunnut, että on mun ostamia. Maito on usein myös ollut loppu ja minä kilttinä olen silloin käynyt seuraavaan vuoroon ostamassa. Olen puhunut kahvihuoneessa, että hankitaan maitolista, tai kerätään vaihtoehtoisesti joku pohjakassa maitoon ja niistä ostetaan vaikka kerralla parikymmentä purkkia huoneenlämmössä säilyvää maitoa. Vastaanotto on ollut nihkeä, tyyliin miksi tehdä asioista niin hankalia kun toimiin noinkin. Niin, kyllä toimii kun mä olen se tunnollinen joka ostaa.
Taannoin lakkasin ostamasta maitoa kun huomasin kahvihuoneen nurkasta hylätyn mutta toimivan kapselikoneen. Niinpä nostin koneen takaisin käyttöön ja päätin, että alankin tästä lähdin juomaan kapselikoneella omat kahvini. 16 espressokapselia maksaa noin 5.50 euroa ja 16 maitokapselia maksaa saman verran (Pauligin kone). Tuleehan siinä toki cappucinolle hintaa verrattuna suodatinkahviin, etenkin kun juon päivässä kaksi kupillista ja välillä laitan tulplaespressona, mutta on kieltämättä ollut suuri nautinto nähdä työkavereiden kärvistelevän ilman maitoa. Ovat tajunneet, että minä olin se höhlä maidonostaja, sillä on kommentoitu kitkerään sävyyn sitä, että juon omia kahveja nykyään. Jotkut ovat jopa kysyneet huomattuaan maidon puuttumisen, että saisiko multa "lainattua" cappucinon, siis ihan perus pummaamisesta kyse. Iloisesti olen vastannut, että sori, mulla on vain oman päivän kapselit mukana, en pidä ylimääräisiä mukana. Jotenkin olin arvellut, että jos jättäisin kapselit kahvihuoneen omaan ruokalokerikkooni, niin joku tulisi taatusti pummimaan niitä sieltä.
Kommentit (82)
https://www.foodie.fi/entry/nescafe-225g-cappuccino-pikakahvi/761303453…
Tämmöistä ostin kaappiin, en ole vielä maistanut.
Edellisessä työpaikassa kahvit tuotiin vuorotellen ja taisi toimia hyvin. Maidoista jokainen huolehti itse. Ongelmaa oli joskus siinä, että joku veti toisten eväitä. Omalle kohdalle ei sattunut, mutta melko röyhkeää kyllä. Olisin varmaan laittanut laksatiivia eväisiin, jos näin olisi käynyt. Miesvaltainen ala, jos sillä nyt jotain väliä on.
Vierailija kirjoitti:
vaikeeta on muuallakin kirjoitti:
Meillä taas työpaikka tarjoaa kahvit ja maidotkin, mutta enää pitäisi jaksaa keittää kahvia ja pestä kahvipannuja jne. Ensiksi keitin kahvia kaks pannullista kerralla aina silloin kun sitä halusin juoda, mutta huomasin että suurin osa lokkeili eikä keittänyt ikinä kahvia, ja sen takia kahvi oli yleensä aina loppunut. Osa sitten myös huomautteli, että miksei kukaan ole keittänyt, vaikka täällä on pannut tyhjinä ja porukkaa paikalla. Ei huvittanut pidemmän päälle selitellä, että just viime tauolla keitin, enkä kyllä kahta pannullista juonut yksinäni, enkä just nyt halua edes juoda. En jaksanut sitä marttyyri-kiukuttelua siitä kuka on keittänyt ja kuka ei, ja niinpä lopetin kahvin juomisen töissä kokonaan. Keitän aamukahvit kotona, enkä juo kahvia enää myöhemmin päivällä. Äkkiä oppivat, etten juo kahvia niin saavat marmattaa kahvinkeitosta ja pannujen pesemisestä jne. ihan keskenään. Ja joo: lopetin sen kahvinjuomisen päivällä myös siitä syystä, ettei se oikekasti edes piristänyt mua, ja vaikeutti nukahtamista iltaisin. Aamukahvista en luovu, mutta kahvinjuominen muuhun ajankohtaan ei vain oikeasti sovi mulle. Bonuksena voin vielä vain huvittuneena sivustaseuraajana tarkkailla, miten noin yksinkertainenkaan asia kuin kahvinkeitto ei vain voi pelittää työpaikallamme ilman showta.
Omalla työpaikallani myös vähän samaa, siinä mielessä jopa että teenjuojille sanoa, että heidän olisi pitänyt "istuskellessaan" keittää tai ainakin ladata mokkamaster täyteen. Ainoa vaan, että se "istuskelu" on kyllä tauolla olevan ihan omaa aikaa eikä siihen todellakaan kuulu mitään kahvinkeittovelvotteita, jos ei juo kahvia. Mun mielestä on päivänselvää, että se joka kahvia haluaa, sitä myös keittää. Toki hyviin tapoihin kuuluu vähintäänkin laittaa pannu valmiiksi, jos juo pannun tyhjäksi, ja tietää että pian saapuu kahvinnälkäisiä työkavereita. Tuo toteutuu varsin harvoin työpaikallani, monesti likaiset pannut jäävät vaan tiskipöydälle lojumaan.
ap
Jep. Itse juon vain teetä ja monestikin, kun olen teetauollani tulee joku (yleensä miespuolinen) urputtamaan, kun ei olla kahvia keitetty. Nauran päin näköä ja sanon miljoonaan kertaan sen saman, että en juo kahvia enkä sitä keitä. Kukaan kahvinjuoja ei teenjuojia varten täytä vedenkeitintä ja pistä päälle :)
Vierailija kirjoitti:
Opettele juomaan mustana niin voit juoda kahvia missä vaan. Siihen kun tottuu niin maitokahvi maistuu kamalalta eikä tarvitse roudata mitään maitoja mihinkään.
Mieluummin olen kokonaan juomatta. Mustana ei juo susikaan vinkumatta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ilmaisin kahvin ja kahvimaidon lisäksi ilmainen välipala, usein myös aamupalaa kokouksissa. Jatkuvasti kakkua, pullaa, smoothieta ja herkkuja tarjolla.
Ihan tarkoituksella hakeudun opintovalintaa tehdessä tänne yrityspuolelle...
Saako siellä myöskin namia ja limssaa kakun, pullan, smoothien ja herkkujen lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas työpaikka tarjoaa kahvit ja maidotkin, mutta enää pitäisi jaksaa keittää kahvia ja pestä kahvipannuja jne. Ensiksi keitin kahvia kaks pannullista kerralla aina silloin kun sitä halusin juoda, mutta huomasin että suurin osa lokkeili eikä keittänyt ikinä kahvia, ja sen takia kahvi oli yleensä aina loppunut. Osa sitten myös huomautteli, että miksei kukaan ole keittänyt, vaikka täällä on pannut tyhjinä ja porukkaa paikalla. Ei huvittanut pidemmän päälle selitellä, että just viime tauolla keitin, enkä kyllä kahta pannullista juonut yksinäni, enkä just nyt halua edes juoda. En jaksanut sitä marttyyri-kiukuttelua siitä kuka on keittänyt ja kuka ei, ja niinpä lopetin kahvin juomisen töissä kokonaan. Keitän aamukahvit kotona, enkä juo kahvia enää myöhemmin päivällä. Äkkiä oppivat, etten juo kahvia niin saavat marmattaa kahvinkeitosta ja pannujen pesemisestä jne. ihan keskenään. Ja joo: lopetin sen kahvinjuomisen päivällä myös siitä syystä, ettei se oikekasti edes piristänyt mua, ja vaikeutti nukahtamista iltaisin. Aamukahvista en luovu, mutta kahvinjuominen muuhun ajankohtaan ei vain oikeasti sovi mulle. Bonuksena voin vielä vain huvittuneena sivustaseuraajana tarkkailla, miten noin yksinkertainenkaan asia kuin kahvinkeitto ei vain voi pelittää työpaikallamme ilman showta.
Omalla työpaikallani myös vähän samaa, siinä mielessä jopa että teenjuojille sanoa, että heidän olisi pitänyt "istuskellessaan" keittää tai ainakin ladata mokkamaster täyteen. Ainoa vaan, että se "istuskelu" on kyllä tauolla olevan ihan omaa aikaa eikä siihen todellakaan kuulu mitään kahvinkeittovelvotteita, jos ei juo kahvia. Mun mielestä on päivänselvää, että se joka kahvia haluaa, sitä myös keittää. Toki hyviin tapoihin kuuluu vähintäänkin laittaa pannu valmiiksi, jos juo pannun tyhjäksi, ja tietää että pian saapuu kahvinnälkäisiä työkavereita. Tuo toteutuu varsin harvoin työpaikallani, monesti likaiset pannut jäävät vaan tiskipöydälle lojumaan.
ap
Jep. Itse juon vain teetä ja monestikin, kun olen teetauollani tulee joku (yleensä miespuolinen) urputtamaan, kun ei olla kahvia keitetty. Nauran päin näköä ja sanon miljoonaan kertaan sen saman, että en juo kahvia enkä sitä keitä. Kukaan kahvinjuoja ei teenjuojia varten täytä vedenkeitintä ja pistä päälle :)
Tee joskus jäynä tuolle ukkelille ja keitä urputuksen jälkeen oikein laihaa kahvia täysi pannullinen! Eli maksimimäärä vettä ja maksimissaan kolme pientä mittalusikallista puruja. Sitten kun levittelet käsiäsi viattomana, että sori, en juo kahvia niin en osaa keittää.
Vierailija kirjoitti:
Sormeilen sillikolosta vähän tahmeaa herkkua tölkin kaatonokkaan ja seuraan kuinka litran tölkki tyhjenee kahdessa päivässä ihan itsestään, vaikka taukotilassa ”kaikki kaataa maidot omista tölkeistään.”
Täytyypä kokeilla samaa heti huomenna. Itsellä krooninen tulehdus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein teet!
Vi. Ttu mikä saita ja vanha noita-akka. Jos olisin samassa työpaikassa, rikkoisin typerän kahvikoneesi vai mikä kapselihärveli olikaan. Rangaistuksetta et itsekkyydestäsi selviä.
Hehheh jos olisitkin samassa työpaikassa ja rikkoisit tuon kapselikeittimen, niin mä vaan nauraisin! Olen saanut tästä ketjusta hyviä ideoita, enkä periaatteessa välttämättä enää tarvisi kapselikeitintä. Ensinnäkin aion hankkia kunnon termarin, johon ennen työvuoroa keitän maitokahvin. Päivän toista kahvia varten pikku purkissa tai minigripissä coffee creameria, mahdollisesti pikakahvijauheen kanssa TAI sitten suodatinkahvia taukohuoneesta ja maidoksi pieniä kolmiotetroja, joita mukaan töihin vain päivän annos. Naurattaa jo työkavereiden ilmeet, kun he kärttyisenä kärkkyvät jääkaapilla ihmetellen, miksi ei ole maitoa ja mä kaivan kassistani pari kappaletta pikkuisia maitotetroja ja laitan ne kahviini.
Jos tulevaisuudessa työkaverini ottavat ryhtiliikkeen maitojen suhteen (vaikka ne maitolistat kuten kahvissa tai maitokassa), niin palaan yhteisten maitojen käyttöön. Mutta toistaiseksi omat.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on varmaan poikkeava työpaikka, kun aina on maitokaapissa yhteismaitoa, vaikka ei ole mitään vuoroja ja listoja. Jokainen tuo maitoa omantunnon mukaan. Joskus joku huomaa, ettei ole muistanut tuoda ja jos kaapissa on maitoa, sanotaan että ei kiirettä, tuo kun muistat. Jos varasto hupenee, kirjoitetaan ilmoitustaululle hoksautusviesti ja yleensä kaappi on taas parin päivän päästä täyttynyt. Ja on naisvaltainen paikka terveysalalla.
Sä kuulostat lokille. Maito mystisesti vaan ilmestyy jääkaappiin, kunhan huomautat muille sen loppuneen
Tottakai tuon myös itse, mutta ei ne mun purkkini kovin moneksi päiväksi riitä.
Jestas tätä suomalaista työpaikkojen kahvikultturia XDDD Jos kaikki muuten olisikin kunnossa ja rauha maassa, niin aina joku keksii vääntää draamaa kahveista. Eräässä työpaikassa juhlamokat tuli työnantajan laskuun, mutta maidot piti ostaa itse. Voi hyvä ihme sitä vuorolistojen tekoa ja kyttäämistä, olihan nyt kaikki varmasti hakeneet maitoa vuorollaan ja eihän kukaan käyttänyt maitoa enempää, kuin pikkusen lorauksen kahviin. Kyllä, toiset joi maitoa janojuomana. Hirveä kalabaliikki nousi siitäkin, kun osa ilmoitti etteivät osallistu maitorinkiin kun eivät sitä käytäkään. Huutoa ja mölinää riitti viikkokausiksi ja varmasti jäi monelle jotain hampaankoloon.
Minä sanouduin irti maitogatesta kokonaan ja sain varmasti muutaman katkeran vihamiehen siinä samalla. Tilanne oli se, että tein pääasiassa etätyötä eli olin toimistolla noin kolmena päivänä kahden viikon aikana. Joskus en kertaakaan. Kahvia taas en juo ollenkaan, juon pelkästään teetä ja siihenkin toin omat pussit koska työnantaja tarjosi pelkkää Liptonia. Tavallaan huvitti mutta ärsytti myös koska ei ollut kerta tai kaksi, kun joku tuli kyselemään tuonko minä seuraavat maidot. Vastaus oli aina sama, ei, en tuo koska en edelleenkään maitoa käytä. Sitä puhinaa ja närkästynyttä äänehtelyä mikä siitä seurasi. Onneksi eri paikassa töissä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tee joskus jäynä tuolle ukkelille ja keitä urputuksen jälkeen oikein laihaa kahvia täysi pannullinen! Eli maksimimäärä vettä ja maksimissaan kolme pientä mittalusikallista puruja. Sitten kun levittelet käsiäsi viattomana, että sori, en juo kahvia niin en osaa keittää.
Juu, voisi olla hauskaa sinänsä, mutta en jaksa vaivautua. Monesti hiljenee siinä vaiheessa, kun naurahdan ja aika tiukkaan sävyyn tokaisen, että en juo enkä keitä ja jatkan puhelimen näpräystä tai lehden lukemista. Siinäpä saa sitten puhista ja paukutella kaappien ovia, kun joutuu reppana itse keittämään...
Minä ostan työpaikan jääkaappiin kahvikermaa, jota itse käytän. Huomasin, että joku muu oli alkanut käyttämään sitä myös. Teippasin kaapin oveen A4 paperin, jonka teksti alkoi "Sinä varas!". Niin isolla kirjoitettuna, että ei voinut olla huomaamatta ja asiasta taatusti keskusteltiin kahvihuoneessa.
Loppui kermavarkaudet. Ei meillä voi käydä kaapilla ilman, että joku näkee.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan työpaikan jääkaappiin kahvikermaa, jota itse käytän. Huomasin, että joku muu oli alkanut käyttämään sitä myös. Teippasin kaapin oveen A4 paperin, jonka teksti alkoi "Sinä varas!". Niin isolla kirjoitettuna, että ei voinut olla huomaamatta ja asiasta taatusti keskusteltiin kahvihuoneessa.
Loppui kermavarkaudet. Ei meillä voi käydä kaapilla ilman, että joku näkee.
Vähän samanlainen kokemus. Olin päiväkodissa työharjoittelussa, missä talo tarjosi maidot mutta maito oli rasvatonta maitoa, samaa mitä lapsillekin annettiin. Muuta ei ollut. Kaikki aikuiset urputtivat rasvattomasta maidosta mutta kukaan ei vaivautunut omilla rahoillaan ostamaan "oikeaa" maitoa. Mä opiskeliljana ostin itselleni sellaisia pieniä, muistaakseni 0.33 l (vai oliko se 0.5 l?) kokoisia Valion kahvimaito-maitoja. Niissä on siis enemmän rasvaa mitä tavallisissa maidoissa eli siis erityisen hyviä kahviin. Olivat tavalliseen maitoon nähden suhteellisen hintavia mutta ajattelin, että pärjään viikon samalla purnukalla kun laitan vaan pikku ripauksen. No yllätys olikin, että vaikka kirjoitin tussilla purkkiin oman nimeni, niin se olikin ihan yleistä omaisuutta! Kerran näin jopa, että yksi henkilö pruuttasi puokikkaan muovimukillisen maitoa kuppiinsa, lämmitti sen mikrossa ja kehuskeli että tämähän on nyt kuin lattea. Olin 20-vuotias opiskelija ja ihan järkyttynyt, miten aikuinen ihminen saattoi tehdä tuolla tavalla. Muutaman viikon jälkeen luovutin ja otin mukaani pussissa olevia valmiita maustettuja cappucino-juomia. Joku aika sen jälkeen kuulin jonkun ihmettelevän, että minne ne meidän hyvät maidot on oikein hävinneet.
Meidän työpaikalla yksi rouva huolehtii monesta asiasta kahvihuoneessa. Tiskaa pannut aika ajoin, tuo maitoa, monesti keksejäkin. On iäkäs ja pian jää eläkkeelle. Vitsit miten odotan sitä että kahvia juovan lokkilauman emo poistuu ja yhtäkkiä kahvia, maitoa, sokeria, suodatinpusseja ym. ei enää maagisesti ilmesty kaappeihin kuin runsaudensarveen.
Itse en juo kahvia tai teetä, mutta minua ottaa päähän tuo ihmisten ajattelemattomuus. Ja oikeasti haluan nähdä ne kriisit kun yhtäkkiä ei olekaan suodatinpusseja eikä saada kahvia. Tai kun lauma kitisee likaisesta keittimestä ja siksi pahanmakuisesta kahvista tekemättä itse mitään asian eteen.
Itsellä ollut tämä ongelma tasan yhdessä työpaikassa. Meitä oli samassa taukotilassa kahden työyhteisön porukkaa. Omassa porukassa ei ollut lokkeja, mutta toisessa niitä riitti. Toin esim. maanantaina litran maitoa, jossa nimikirjaimet ja tiistaina se oli loppu. Join päivässä kaksi kuppia teetä ja vähän maitoa joukkoon. Litra olisi omassa käytössä riittänyt reilusti viikoksi. Kollega oli ollut paikassa kauemmin ja kertoi, että sama juttu siellä ollut jo pitkään ja siksi opetteli lopulta juomaan kahvin mustana, eikä enää tuonut maitoa. Alkoi lopulta kiukuttaa oikein kunnolla, että vaikka olin juuri maidon tuonut, ei sitä enää omaan teehen riittänyt. Kerran tein niin, että laitoin kotona maitotölkkiin piimää, kirjoitin joka kylkeen isolla ÄLÄ OTA. Join piimää itse ruuan kanssa. Itse en nähnyt tilannetta, mutta kollega näki kun yksi lokeista kaatoi tölkistä (tekstistä huolimatta) piimää kahviinsa ja alkoi kiroilla. Samaan aikaan aloin tuoda itselleni maidon puolenlitran juomille tarkoitetussa pakasterasiassa, jossa epämääräinen revitty tarra. Se puoli litraa riitti omassa käytössäni aina koko viikoksi, kun siitä eivät lokit ottaneet. Pian tämän jälkeen lokkeilija porukka teki maitoringin ja ostivat uht maidot. Jotain draamaa niihinkin liittyi, mutta mun ei siitä tarvinut välittää. Itse toin ja join omat maidot. Vaikka kahvia en juo, niin meillä oli kollegan kanssa sanaton sopimus, että aikaisemmin töihin tullut laittoi kahvit ja teevedet valmiiksi. Niitä käytti muutkin, mutta meistä jompi kumpi ne aina hoiti aamulla, en kokenut sitä mitenkään vääränä, koska me oltiin töissä taukotilan viereisessä toimistossa ja monet muut työkaverit teki töitä paljon pidemmällä ja tauot kuitenkin melko lyhyitä, jos pitäisi odotella täyden kahvipannun valumista. Me voitiin kahvin valumista / veden kiehumista odotellessa tehdä töitä ja sitten vasta mennä tauolle.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaupunki/kunta enää edes kahvimaitoja tarjoa?? Koska tää käytäntö on tullut.
Helsinki ei ainakaan tarjoa. Oma pomo lupasi hakea kahvimaidot osaston laskuun talon ruokalasta, kun niistä tuli kinaa.
Kahvia ostetaan paketti kuukaudessa/ henkilö. Sijaiset harvoin osallistuvat tähänkään.
Huvittavaa, miten näin pikkuasioista tulee kiistaa?
Lokit ovat sairaita. Kehtaavat vielä uhriutua, jos joku tekee jekun tai joutuvat itse ostamaan milloin mitäkin. Minulla on työkaveri, joka syö luvatta xylitol-pastillejani, mutta ostaa kuitenkin aina tilalle uuden rasian. Kerran nuorena opiskelijana olin työssäoppimassa (ruokapalkalla) ja työpaikkaohjaaja usein nappaili pastillejani eikä koskaan korvannut takaisin. Silloin minulla ei ollut rohkeutta vaatia uusia pastilleja tilalle, mutta nykyään kyllä vaatisin uudet tilalle ja saattaisin sanoa pari valittua sanaa, kuinka opiskelijoita oikein kohdellaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ilmaisin kahvin ja kahvimaidon lisäksi ilmainen välipala, usein myös aamupalaa kokouksissa. Jatkuvasti kakkua, pullaa, smoothieta ja herkkuja tarjolla.
Ihan tarkoituksella hakeudun opintovalintaa tehdessä tänne yrityspuolelle...
Paljonko painosi on noussut työn aloittamisen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Lokit ovat sairaita. Kehtaavat vielä uhriutua, jos joku tekee jekun tai joutuvat itse ostamaan milloin mitäkin. Minulla on työkaveri, joka syö luvatta xylitol-pastillejani, mutta ostaa kuitenkin aina tilalle uuden rasian. Kerran nuorena opiskelijana olin työssäoppimassa (ruokapalkalla) ja työpaikkaohjaaja usein nappaili pastillejani eikä koskaan korvannut takaisin. Silloin minulla ei ollut rohkeutta vaatia uusia pastilleja tilalle, mutta nykyään kyllä vaatisin uudet tilalle ja saattaisin sanoa pari valittua sanaa, kuinka opiskelijoita oikein kohdellaan.
Aika urpå työkaveri, miksi ei vaan osta itselleen pastillirasiaa!?
Mä olen monta kertaa huomannut, että kun työpaikalla lounaan jälkeen kaivan xylitolipurkat tai pastillit, on siinä äkkiä monta kättä ojossa. "Annatko mullekin", "hei mäkin voisin ottaa", "mä kans", "joo ja mäkin, en ikinä muista ostaa näitä"... Jne.
Mulla on kyllä pokkaa tarvittaessa sanoa että hei jatkossa ostakaa omat purkat, en ole automaatti. Mutta silti ihmetyttää joidenkin lokkien asenne, että kun jollain on jotakin mitä heillä ei ole, on itsekin sitten saatava sitä samaa, eikä vaan avuttomana katsoa vierestä kun minä laitan purkan suuhuni.
Mukitermariin maitoa aamulla ja siihen päälle kahvit myöhemmin. Toinen kapselikoneella.
Huomasin saman töissä. Maanantaina toin litran maitoa ja se oli tiistaina jo juotu kun tulin seuraavaan vuoroon.. aloin ottaa termospulloon parin päivän maidot, siitä ei kukaan ole tajunnut että on maitoa.