Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lakkasin ostamasta töihin maitoa, kun tuntui että olen ainoa joka ostaa. Nyt kukaan ei osta enää maitoa.

Vierailija
25.10.2020 |

Olen ollut elokuun alusta töissä terveyskeskuksen vuodeosastolla. Talo ei tarjoa kahveja eikä maitoja. Kahveja on yleensä ok ja siinä listat toimii, maitolistoja ei ole mutta idea olisi että jokainen maitoa käyttävä tuo silloin tällöin purkin. Kaura- tai muiden erikoismaitojen käyttäjiä meillä juurikaan ole vaan se peruskevytmaito on käytössä. Jo pidemmän aikaa mulla on ollut tunne, että maidot on lähestulkoon minun ostamia. Ostan pari purkkia viikossa, sillä en tykkää juoda kahvia mustana ja juon päivässä kuitenkin kaksi isoa mukia kahvia. Mulla on lisäksi tapana usein merkata tussilla kahvipurkkiin, milloin avattu ja niistä merkinnöistäkin olen tajunnut, että on mun ostamia. Maito on usein myös ollut loppu ja minä kilttinä olen silloin käynyt seuraavaan vuoroon ostamassa. Olen puhunut kahvihuoneessa, että hankitaan maitolista, tai kerätään vaihtoehtoisesti joku pohjakassa maitoon ja niistä ostetaan vaikka kerralla parikymmentä purkkia huoneenlämmössä säilyvää maitoa. Vastaanotto on ollut nihkeä, tyyliin miksi tehdä asioista niin hankalia kun toimiin noinkin. Niin, kyllä toimii kun mä olen se tunnollinen joka ostaa.

Taannoin lakkasin ostamasta maitoa kun huomasin kahvihuoneen nurkasta hylätyn mutta toimivan kapselikoneen. Niinpä nostin koneen takaisin käyttöön ja päätin, että alankin tästä lähdin juomaan kapselikoneella omat kahvini. 16 espressokapselia maksaa noin 5.50 euroa ja 16 maitokapselia maksaa saman verran (Pauligin kone). Tuleehan siinä toki cappucinolle hintaa verrattuna suodatinkahviin, etenkin kun juon päivässä kaksi kupillista ja välillä laitan tulplaespressona, mutta on kieltämättä ollut suuri nautinto nähdä työkavereiden kärvistelevän ilman maitoa. Ovat tajunneet, että minä olin se höhlä maidonostaja, sillä on kommentoitu kitkerään sävyyn sitä, että juon omia kahveja nykyään. Jotkut ovat jopa kysyneet huomattuaan maidon puuttumisen, että saisiko multa "lainattua" cappucinon, siis ihan perus pummaamisesta kyse. Iloisesti olen vastannut, että sori, mulla on vain oman päivän kapselit mukana, en pidä ylimääräisiä mukana. Jotenkin olin arvellut, että jos jättäisin kapselit kahvihuoneen omaan ruokalokerikkooni, niin joku tulisi taatusti pummimaan niitä sieltä.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös siipeilijöitä jotka maitoa kahviinsa laittaessaan puolustelevat käyvänsä NIIN HARVOIN kahvilla että voivat maitoa vähän ottaa. Pidin tiukkasansisen puhuttelun, että joku muu maksaa sen pienenkin maitotilkan. Meillä siis systeeminä kahvilista ja maitoa käyttävät laittavat rahaa pilttipurkkiin ja sieltä ostetaan kerralla 10 prk UHT-maitoa. Aina vapaamatkustajia löytyy, pitää vaan huutaa kovalla äänellä RAHAA PURKKIIN!!!

Vierailija
42/82 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa taas naisten työpaikalle ja naisten työpaikkadynamiikkaan. Ei käy kateeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormeilen sillikolosta vähän tahmeaa herkkua tölkin kaatonokkaan ja seuraan kuinka litran tölkki tyhjenee kahdessa päivässä ihan itsestään, vaikka taukotilassa ”kaikki kaataa maidot omista tölkeistään.”

Vierailija
44/82 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa taas naisten työpaikalle ja naisten työpaikkadynamiikkaan. Ei käy kateeksi.

Ajatella, että päästiin kolmannelle sivulle ennen kuin ensimmäinen "naisten työpaikat" viesti tuli kehiin. On totta, että itse olen naisvaltaisella alalla mutta muilla aloilla (esim. opettajat, valtionhallinnon työntekijät) työskenteleviltä kavereiltani olen kuullut ihan samanlaisia juttuja. Sen sijaan oma puolisoni (mies) on töissä it-alan  yrityksessä, jossa heillä on mm. ilmaiset aamupalat töiden puolesta, laadukkaat kahvikoneet (automaatti) ilmaiseksi käytössä, aina tarjolla hedelmiä jne., joten tuollaisessa työyhteisössä ei yllättäen tule draamaa kahvimaidoista yms. Sen sijaan ku*ipää on ku*ipää työyhteisöstä ja sukupuolesta riippumatta, eli mieheni kertoo että yhtälailla tietty osa hänen miespuolisista työkavereistaan on ku*ipäitä, ilmenee vain erilaisin tavoin. 

ap 

Vierailija
45/82 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutuilta kuulostaa kyllä.

Meidän toimistossa tulin aamullla usein ekana paikalle minä, joka en juo kahvia. En siis ikinä kahvia enkä edes teetä.

No useimpina aamuina porhaltaa toimistolle seuraavaksi itseni ikäinen (55v) ukonkäppänä samoihin hommiin kuin minäkin.

Tämä alkaa ramppaamaan kahvihuoneeseen 5 minuutin välein ja helkkarinmoisella kolistelulla, ovet paukkuen kovemmin ja kovemmin. Syy: koska mistään ei ole materialisoitunut tuoretta kahvia pannuun, vaikka paikalla toimistossa selkeesti on joku naispuolinen henkilö!? Vissiin sitä varten että sille kahvia keittelisin. Huvittava näytelmä. Joka aamu. Että se jaksoihin siitä kiukutella. En tod ottanut vinkkiä vastaan.

Näitä riittää muuallakin. Itse en juo kahvia, en ole koskaan juonut. Silti minulle kiukutellaan työpaikalla, jos satun olemaan taukotilassa ja valmista kahvia ei ole. Go Ap!

Vierailija
46/82 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus hoitoala 😂😂😂

Vierailija
47/82 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ilmaisin kahvin ja kahvimaidon lisäksi ilmainen välipala, usein myös aamupalaa kokouksissa. Jatkuvasti kakkua, pullaa, smoothieta ja herkkuja tarjolla.

Ihan tarkoituksella hakeudun opintovalintaa tehdessä tänne yrityspuolelle...

Vierailija
48/82 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ilmaisin kahvin ja kahvimaidon lisäksi ilmainen välipala, usein myös aamupalaa kokouksissa. Jatkuvasti kakkua, pullaa, smoothieta ja herkkuja tarjolla.

Ihan tarkoituksella hakeudun opintovalintaa tehdessä tänne yrityspuolelle...

Vierailija
49/82 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on. Lopetin kahvinjuonnin taukotilassa samasta syystä ja otan kotoa maitokahvia termariin. Se kestää hyvänä muutaman tunnin, lounaan jälkeen on juotu, iltapäivästä parempikin vaan ettei liikaa juo, menee yöunet.

Vierailija
50/82 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opehuoneessa sama meno. Käyn koulun keittiöstä ostamassa ne sumppini.

Vierailija
51/82 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kokemuksia, sekä kahvinostovuorojen että maidon puolesta. Päädyin maidon kanssa ratkaisuun että tuon jossain käytetyssä vanhassa pullossa/purkissa, joka kuluneen ja luotaantyöntävän näköinen. Kukaan ei ikinä ota niistä maitoa :) Korkki saa mielellään olla jossain soijassa tms.

Vierailija
52/82 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain naiset draamailee tällaisesta.

Vierailija
53/82 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uht-maitoa ei tarvitse edes laittaa työpaikalla jääkaappiin

Avattuna täytyy.

Säilyy avaamattomana huoneenlämmössä parasta ennen -päivään. Avattuna säilyy jääkaapissa 0-+6 °C:ssa n. 5 päivää.

Jos sitä ottaa töihin lähtiessä mukaan päivän aikana tarvittavan määrän, ehkä se ei pilaannu sen muutaman tunnin aikana jälkimmäiseen kahvitaukoon mennessä.

Vierailija
54/82 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua on. Lopetin kahvinjuonnin taukotilassa samasta syystä ja otan kotoa maitokahvia termariin. Se kestää hyvänä muutaman tunnin, lounaan jälkeen on juotu, iltapäivästä parempikin vaan ettei liikaa juo, menee yöunet.

Termarikin hyvä  vinkki! 

ap 

Vierailija
55/82 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työpaikalla pitää kahviautomaatti olla. Niistä saa parempaa kahvia kuin tavallisella keittimellä. Ja kahvi on aina tuoretta. Ja myös maito tulee automaatista.

Ei tarvitse tapella.

Vierailija
56/82 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varmaan poikkeava työpaikka, kun aina on maitokaapissa yhteismaitoa, vaikka ei ole mitään vuoroja ja listoja. Jokainen tuo maitoa omantunnon mukaan. Joskus joku huomaa, ettei ole muistanut tuoda ja jos kaapissa on maitoa, sanotaan että ei kiirettä, tuo kun muistat. Jos varasto hupenee, kirjoitetaan ilmoitustaululle hoksautusviesti ja yleensä kaappi on taas parin päivän päästä täyttynyt. Ja on naisvaltainen paikka terveysalalla.

Vierailija
57/82 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on varmaan poikkeava työpaikka, kun aina on maitokaapissa yhteismaitoa, vaikka ei ole mitään vuoroja ja listoja. Jokainen tuo maitoa omantunnon mukaan. Joskus joku huomaa, ettei ole muistanut tuoda ja jos kaapissa on maitoa, sanotaan että ei kiirettä, tuo kun muistat. Jos varasto hupenee, kirjoitetaan ilmoitustaululle hoksautusviesti ja yleensä kaappi on taas parin päivän päästä täyttynyt. Ja on naisvaltainen paikka terveysalalla.

Sä kuulostat lokille. Maito mystisesti vaan ilmestyy jääkaappiin, kunhan huomautat muille sen loppuneen

Vierailija
58/82 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin viimeisen kerran yhden maitopurkin kaikkien kahvin juojien käyttöön MUTTA sekottaisin maidon sekaan jotain pahanmakuista litkua esim sillipurkin nestettä. Onneksi juon teetä.

Vierailija
59/82 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutuilta kuulostaa kyllä.

Meidän toimistossa tulin aamullla usein ekana paikalle minä, joka en juo kahvia. En siis ikinä kahvia enkä edes teetä.

No useimpina aamuina porhaltaa toimistolle seuraavaksi itseni ikäinen (55v) ukonkäppänä samoihin hommiin kuin minäkin.

Tämä alkaa ramppaamaan kahvihuoneeseen 5 minuutin välein ja helkkarinmoisella kolistelulla, ovet paukkuen kovemmin ja kovemmin. Syy: koska mistään ei ole materialisoitunut tuoretta kahvia pannuun, vaikka paikalla toimistossa selkeesti on joku naispuolinen henkilö!? Vissiin sitä varten että sille kahvia keittelisin. Huvittava näytelmä. Joka aamu. Että se jaksoihin siitä kiukutella. En tod ottanut vinkkiä vastaan.

Olisi kiva nähdä toi :)  Hauska.

Vierailija
60/82 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työpaikalla pitää kahviautomaatti olla. Niistä saa parempaa kahvia kuin tavallisella keittimellä. Ja kahvi on aina tuoretta. Ja myös maito tulee automaatista.

Ei tarvitse tapella.

Automaatin "kahvi". Hyi helv... ei moista juo kukaan aidosti kahvista pitävä.

Ohis