Haluaisiko joku verensokerinmittaaja-mestari kertoa
että mitä nää arvot meinaa :) Onko siis ihan ok tulokset?
Olen siis raskaana ihan alussa ja viime raskaudessa oli radi. Mulla jäi toi mittari ja liuskoja ja huvikseni mittasin tuossa paastoarvon ennen ruokailua ja näytti 4,2.
Söin leivän päällysteineen, lasin maitoa ja puoli levyä suklaata, 35 min ruoan jälkeen mittasin ja tulos oli 5,3. Mittaan vielä puolen tunnin päästä uudestaan, mutta eikös nuo oo ihan hyvät tulokset vielä tässä vaiheessa? Ei mitään muistikuvaa muutaman vuoden takaa kun noita mittailin päivittäin.
Kommentit (6)
Eikös raskaana olevilta sokerirasituksessakin mitata tunnin ja kahden tunnin jälkeen. Joten sinänsä 35 minuutin jälkeisellä arvolla ei tee mitään, se voi siitä vielä nousta tai olla nousematta. Mutta hyviä arvoja ovat.
Tunnin arvo oli nyt 5,3. En varmaan enää tunnin päästä ole hereillä.
Tuon aamun paastoarvonkin voisin aamulla ottaa. Kiitos vastanneille :)
Mulla oli viime radissa just toi aamun eka paastoarvo siinä viitteiden kohilla että se se varmasti ratkaiseva onkin.
ap
Mittaa aamulla herättyäs, ennen syömistä ja tunti jokaisen ruokailun jälkeen. Paastoarvo pitää olla alle 5,3 tai 5,5, en nyt muista kumpi se oli ja ruokailun jälkeen (1h) alle 7,8.
T: toisen kierroksen radilainen.:D
Tarkista liuskojen päiväys. Jos on vanhoja antaa aivan väärät tulokset!
Nuo kaksi arvoa ovat ookoo, mutta eivät sinällään aukottomasti poissulje, etteikö sinulla voisi olla radia tai etteikö sellainen voisi tässäkin raskaudessa puhjeta. Nuo arvot kuitenkin ovat hyviä.