Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lehtien tilauspuhelinmyynti

Vierailija
07.01.2014 |

Minulle tarjottiin A-lehtien määräaikaustilausta. Tilauksen kerrottiin olevan määräaikainen. Ei tarvitse tehdä mitään. Se ei jatku kesto-tilauksen. Tuli tilausvahvistus, jossa kiitettiin kestotillauksesta sekä

lasku 33 euroa. Tilaukseen piti tulla 21 kpl  Urheilulehteä ja palkkioksi 2 Tuulilasi lehteä sekä 2 hengen lahjakortti Tallinnan

risteilyyn. Yritin puhelimitse ilmoittaa, etten tehnyt kestotilausta.

Ei onnistunut. Ilmoitin netin välityksin asiasta. Tuli muutamia lehtiä sekä karhuja. Palautin lehdet jättämällä ne postin kuljetettavaksi  merkinnöin palautetaan lähettäjälle. Lehtiä ei

ei tullut eikä lahjakorttia. Karhuissa vaadittiin tilausta maksetta-

vaksi vaikken saanut lehtiä, koska peruminen oli kai mennyt läpi.

Nyt tuli perimistoimiston lasku, jossa uhataan asia viedä käräoikeuteen ja sitten ulosottoon. Kysynkin, onko muilla vastaavia kokemuksia. Varoitan kaikkia A-lehtien tilausmyyjistä.

Ville Kuopiosta

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa minkä tason Tallinnan-risteilyn saa 21 päivän Apu-lehden tilausjaksosta, siis "kestotilauksesta".

Vierailija
2/7 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ville,

ensinnäkin sulle lehden myynyt myyjä on puhunut puppua, sillä A-lehdillä ei ole määräaikaisia tilauksia lainkaan enää. Toisekseen sulle on tullut se tilausvahvistus, jossa on listattu tilattu lehti, sen tilausjakson kesto sekä tilaajalahjat, jotka saat kun lasku on maksettu. Sekä ohjeet, miten toimit, jos et halua jatkaa tilausta tuon alkuperäisen jakson jälkeen. Eli olisit ihan kaikki lehdet ja lahjat saanut kun olisit maksanut laskun ja saatuasi lahjat kotiin, olisit käynyt netissä lopettamassa jatkotilauksen. 

Pahoittelut, myyjiä ja asiakkaitakin on moneen junaan. 

T.entinen a-lehtien myyjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin kuten kakkonen jos hyvin sanoi. Tuo lehtien takaisinlähettelyrumba on ollut kyllä aika hullun hommaa.

Vierailija
4/7 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-lehdet oy on talousrikoskeskittymä. Lue täältä yksityiskohdat

https://www.facebook.com/Kuivuneet-painomusteet-198569653852078/

Vierailija
5/7 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa joku kahheli vielä tälläisestä Apu lehdestä. Sehän on täyttä sontaa. Paperin ja musteen tuhkausta. Saman viihteen saa tänä päivänä täysin ilmaiseksi täältä verkosta.

Katsokaas muuten mihin jamaan tuo syövän kuivattama kotka Aarnipuro on Apu lehden ajanut. -50 prossan vaje LV:ssä ja suunta on vakaa alas Herttoniemen suohon hei huraa me tehdään laivoja. Joko Lyytikäisten veneet on jo myynnissä? kun kaikki muu näyttää olevan syöty ja juotu

https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/a-lehdet-oy/17087907/taloustiedot

Vierailija
6/7 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa myös apulehden toiminta. Aikoinaan sain etsiä "suurennuslasin" kanssa miten saan väärin tiedoin myydyn lehden lakkautettua. Ei auttanut asiaksasivut kun sinnekin oli tiedot syötetty ovelasti niin, ettei mitään tolkkua. Eri formaatilla kuin muut tilaamani a-lehdet.

No, lopulta aikaa ja vaivaa säästämättä ja kuluttajasuojan toimilla uhkaamalla lopettivat ao. lehden tilauksen.

Lisäksi intoutuivat myös soittelemaan myydäkseen lisää lehtiään. Heille ei riittänyt se määrä minkä olin jo omasta halustani heiltä tilannut.  Kysyin kerran miksi soittelevat kun mainostaminen puhelimen välityksellä on kielletty (silloin oli jo tullut se kielto) Sanoivat, etteivät soittele mainoksia eivätkä myyntisoittoja (!) vaan koska olen tilannut a-lehtiä ja kuulun näin johonkin rinkiin. Tosiasiassa soiitivat vain myydäkseen lehtiä.

Koska työpäiväni ja kotirauhani  häiriintyi heidän soitoistaan, kertoi yksi myyjä, että minun olisi pitänyt ilmoittaa, olikohan se Robinsonin "estä myyntipuhelut" linjalle, etten halua mainos-myyntipuheluita.  Siitäkin tuli hankaluuksia. "Robinson ei auttanut ja soitot yltyivät älyttämiksi mitä enemmän pyysin itse myyjiä, etteivät soittaisi. Viimeisimmältä lehtimyyjältä kysyin miksi soittavat kun olen "robinsonissa" (jos se nyt oli robinsson, mutta heidän suosittelemansa estolinja kuitenkin). Kun kysyin mihin numeroon myyjä  soitti, niin sanoi entisen monia vuosia  vanhan numeroni. Kun sanoin, ettei ole mahdollista niin keksi selityksen (valeen?) miten oli mahdollista. Eli olin heistä pääsemättömissä.

Lopetin loputkin lehtitilaukseni heiltä, jotta en kuuluisi heidän a-lehdet "piiriinsä" joka oli kuulemma syy miksi soittelevat. Jonkin aikaa olikin ihana rauha. 

Kunnes lopulta tuli sähköpostiin myyntipostia! Ruksasin sivun lopusta hyvin piilotetun  kohdan mistä pyysin, että eivät lähettäisi enää postia. 

Meni hetki, ja luulin jo, ettei minun tarvitse enää nähdä apulehden logoa kodissani minkään välityksellä. En osta edes irtonueroa kaupasta jos se on a-lehden lehti. Vaan kuinka kävikään. Hetken miettivät ja sitten saivat älynväläyksen: lähetetään mainokset paperisena postiluukusta. No, se on hyvä laittaa paperiroskiin suoralta kädeltä, joten minulle sopii, että tuhlaavat rahojaan näihin posteihin. 

Sääliksi käy vanhukset ja sellaiset sairaat ja vammaiset joiden ymmärryskyky tai voimat ovat vähissä, jos jotuvat tällaisen kohteeksi. Mitään eettistä en näe heidän toiminnassaan.  

Vierailija
7/7 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua harmittaa myös apulehden toiminta. Aikoinaan sain etsiä "suurennuslasin" kanssa miten saan väärin tiedoin myydyn lehden lakkautettua. Ei auttanut asiaksasivut kun sinnekin oli tiedot syötetty ovelasti niin, ettei mitään tolkkua. Eri formaatilla kuin muut tilaamani a-lehdet.

No, lopulta aikaa ja vaivaa säästämättä ja kuluttajasuojan toimilla uhkaamalla lopettivat ao. lehden tilauksen.

Lisäksi intoutuivat myös soittelemaan myydäkseen lisää lehtiään. Heille ei riittänyt se määrä minkä olin jo omasta halustani heiltä tilannut.  Kysyin kerran miksi soittelevat kun mainostaminen puhelimen välityksellä on kielletty (silloin oli jo tullut se kielto) Sanoivat, etteivät soittele mainoksia eivätkä myyntisoittoja (!) vaan koska olen tilannut a-lehtiä ja kuulun näin johonkin rinkiin. Tosiasiassa soiitivat vain myydäkseen lehtiä.

Koska työpäiväni ja kotirauhani  häiriintyi heidän soitoistaan, ker

Minulla oli tämä sama muutama vuosi sitten. Uhkasin rikosilmoituksella ja vasta sitten loppui. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä