APUA, olen raskaana. Mies haluaa lapsen, minä en!
Otsikossa asia tulikin jo esille. Olen raskaana, ehkäisystä huolimatta. Meillä on nyt 7kk ikäinen poika, enkä halua toista lasta. Mies haluaa ja ei hyväksyisi aborttia/adoptiota. Miten toimia? Itse en halua ollenkaan enempää lapsia. En nyt enkä myöskään tulevaisuudessa. Mies haluaa.
Antakaa ratkaisuja! Olen miettinyt pääni puhki ja alan kaipaamaan uusia näkökulmia asian suhteen.
Kommentit (143)
Lapsi on Jumalan lahja! Älä tapa lasta :(
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:34"]
eli lapsi pitää pitää koska voi olla että sittenkin haluan toisen lapsen?
taidan nyt mennä nukkumaan ja katsoa asiaa aamulla uudestaan, nyt kaipaan lepoa.
ap
[/quote]
En ymmärrä tuota pakkomiellettäsi, että lapsen pitää olla haluttu tullakseen rakastetuksi. Joskus niitä lapsia vain tulee, ja sitten on vain sopeuduttava tilanteeseen, jos haluaa tehdä kaikille parhaaksi. Ei se tarkoita, etteikö lapsi olisi loppupeleissä ihan yhtä rakas, vaikka sitä ei toivottukaan vuosia etukäteen. Et varmaankaan koskaan haluaisi toista lasta, jos se sinusta olisi kiinni, mutta nyt se lapsi on jo aluillaan, eikä siihen enää haluamiset vaikuta. Sori, mutta vaikutat hieman kontrollifriikiltä. Ei kaikkea elämässä voi itse päättää etukäteen.
Muistahan sitten teettää jatkossa sterilisaatio ni ei tarvi miettiä rakastanko omaa lasta enää uudemman kerran...
Olipa paska provo. Huomaa provoksi ap:n vastauksista. Mua sitten ällöttää tällaiset ihmiset, jotka tulevat tänne keksimään provoja tällaisista asioista.
Asioista, jotka voivat olla totta jonkun toisen ihmisen kohdalla. Mutta nyt - kiitos ap:n - ei taida saada asiallisia vastauksia, kun luullaan heti provoksi.
Ap, teet abortin jos siltä tuntuu. Elämäsi on sinun. Tiedät mitä jaksat ja haluat. Jos ukko sen takia lähtee niin anna mennä. Löydät varmasti paremman, joka osaa kunnioittaa mielipiteitäsi. Tosin en usko että hän lähtisi. Meillä on myös juuri 7kk vauva ja todellakin tekisin abortin samantien miettimättä, jos nyt tekisin plussatestin.
Vauva-arki on rankkaa, ei elämä ole kaikille pelkkää lisääntymistä. Joku fiksu joskus sanoi, että tyhmät ihmiset keskittyy elämässään jatkuvaan lisääntymiseen. Niinhän se on. Elämässä on paljon muutakin. Kahden lapsen kanssa on todella paljon rankempaa kuin yhden. Sinä tiedät mitä haluat. Älä kuuntele mitä nuo idiootit täällä marisee, ettet muka voisi tehdä aborttia...
Tuleepas tänne vastauksia!
AP, älä pidä lasta jos et halua. Mieti kumminkin vielä hetki rauhasda kaikkia vaihtoehtojasi! Mutta jos et lasta halua, ei sinun pidä sitä pitää.
Olen samaa mieltä siitä, että harvemmin tulee tilannetta jossa äiti ei rakastaisi lastaan ikinä syntymän jälkeen.
Olen silti myös sitä mieltä, että lapsia ei tarvi tehdä miehen mieliksi. Jos et itse halua lasta niin tee abortti.
Ei ole väärin haluta vain yhtä lasta. Ei ole väärin haluta lasta joskus tulevaisuudessa vaikla nyt tekisit abortin.
Itse tein abortin 16-vuotiaana koska en halunnut lasta niin nuorena. Myöhemmin sain silti 4 ihanaa lasta! Olen tyytyväinen ratkaisuuni. Uskon, että taivaan isä pitää huolen tästä "ensimmäisestä" lapsestani.
Voin muuten sanoa, että kukaan ei tuolloin kehottanut pitämään lasta vaikka itse halusin abortin!
Tuleepas tänne vastauksia!
AP, älä pidä lasta jos et halua. Mieti kumminkin vielä hetki rauhasda kaikkia vaihtoehtojasi! Mutta jos et lasta halua, ei sinun pidä sitä pitää.
Olen samaa mieltä siitä, että harvemmin tulee tilannetta jossa äiti ei rakastaisi lastaan ikinä syntymän jälkeen.
Olen silti myös sitä mieltä, että lapsia ei tarvi tehdä miehen mieliksi. Jos et itse halua lasta niin tee abortti.
Ei ole väärin haluta vain yhtä lasta. Ei ole väärin haluta lasta joskus tulevaisuudessa vaikla nyt tekisit abortin.
Itse tein abortin 16-vuotiaana koska en halunnut lasta niin nuorena. Myöhemmin sain silti 4 ihanaa lasta! Olen tyytyväinen ratkaisuuni. Uskon, että taivaan isä pitää huolen tästä "ensimmäisestä" lapsestani.
Voin muuten sanoa, että kukaan ei tuolloin kehottanut pitämään lasta vaikka itse halusin abortin!
Sinänsä abortin tekemisessä ei ole mitään "väärää". Jos tulevaisuudessa tulet uudestaan raskaaksi ja haluat pitää lapsen, et oletettavasti ole katkera tai näe siinä mitään väärää, että miehesi hylkää sinut, jos ei enää haluakaan toista lasta.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 23:06"]
Ap, teet abortin jos siltä tuntuu. Elämäsi on sinun. Tiedät mitä jaksat ja haluat. Jos ukko sen takia lähtee niin anna mennä. Löydät varmasti paremman, joka osaa kunnioittaa mielipiteitäsi. Tosin en usko että hän lähtisi. Meillä on myös juuri 7kk vauva ja todellakin tekisin abortin samantien miettimättä, jos nyt tekisin plussatestin.
Vauva-arki on rankkaa, ei elämä ole kaikille pelkkää lisääntymistä. Joku fiksu joskus sanoi, että tyhmät ihmiset keskittyy elämässään jatkuvaan lisääntymiseen. Niinhän se on. Elämässä on paljon muutakin. Kahden lapsen kanssa on todella paljon rankempaa kuin yhden. Sinä tiedät mitä haluat. Älä kuuntele mitä nuo idiootit täällä marisee, ettet muka voisi tehdä aborttia...
[/quote]
Näissä kommenteissa aina tulee se esille, että vain naisen mielipiteellä ja tahdolla on väliä. Miehet ovat ilmeisesti vain niitä joiden on pakko joustaa ja joiden mielipiteillä ei ole väliä?
Ja naisetko ovat niitä alistettuja?
Ja voisi miettiä myös, että kumpikohan se ns. parempi ihminen on. Ap vai mies joka haluaisi pitää sen lapsen?
Raskaus voi tuntua varmasti järkyttävältä, kun sitä ei ole osannut odottaa. Silti näin ulkopuolisen silmin sanoisin, että abortti ei ole tässä tilanteessa ehkä se parhain ratkaisu. Sinulla on rakastava aviomies tukemassa, eikä mitään estettä toisen lapsen syntyyn ole. Lastenhoitokin helpottuu, kun esikoinen pitää seuraa sisarelleen. Tukea lastenhoitoon on saatavilla, etkä ole tilanteesi kanssa yksin :) Paljon voimia, mihin tilanteeseen päädytkin.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:02"]No voi jessus, pidät sen lapsen tietysti. Et sinä nyt mikään teini ole, olet aviossa oleva nainen, jolla on lapsirakas mies ja jo yksi lapsi valmiiksi. Kyllä niitä lapsia kaksi menee siinä missä yksikin. Noin pienellä ikäerolla vielä, heistä on paljon seuraa toisilleen, etkä ole paljoa sen pidemmäksi aikaa sidottu pikkulapsiaikaan kuin nytkään. Kyllä pitää aika painavat syyt olla, että tuossa tilanteessa kannattaisi avioliitto rikkoa.
[/quote]
Ei minua huoleta kotiin jääminen lapsen kanssa, olen muutenkin suunnitelllut olevani kotona pidemmän ajan mitä äitiysloma on.
Minua vain vieroksuttaa ajatus kahdesta lapsesta. En ehkä osaisi olla yhtä hyvä äiti toiselle lapselle, jota ei kaiken lisäksi ole edes toivottu perheeseen syntyväksi alunperin.
ap
[/quote]
Kuule, kun elämä ei aina mene niinkuin on suunniteltu. Seksistä voi aina seurata raskaus. Jos sen riskin ottaa, niin sitten pitää pystyä vastaamaan seurauksista. Olet vakaassa elämäntilanteessa ja ainoa syy lapsen abortointiin on se, ettet vaan halua? Se ei ole tarpeeksi hyvä syy. Turha itkeä, kun maito on jo kaatunut, se on vain sopeuduttava! Aina ei saa, mitä haluaa. Miehesi ei anna sinulle ikinä anteeksi, jos hankkiudut lapsesta eroon, ja ymmärrän ihan hyvin miksi, vaikkei minulla lapsia vielä edes ole.
[/quote]
Ai vapaaehtoisesti lapsettomien pitäisi lopettaa seksin harrastaminen koska siitä voi seurata raskaus?
[/quote]
Kunhan nyt eivät tapa masuvauvaa jos sellainen tulee, niin harrastakoot. Sterilisaatiokin olisi vaihtoehto...
Jos tilanne on noin hyvä kuin ap:lla, niin ei pitäisi edes joutua paljoa miettimään asiaa minusta. Anteeksi jos kuulostan kovalta. Mutta se masuvauva on ihan ihminen jo hyvin varhaisessa raskauden vaiheessa.
Niin ja onhan adoptioon antamisen vaihtoehto myöskin.
Meillä oli niin että mies halusi enemmän kolmatta kuin minä, olin epäröivä. Ja sitten tulin vähän yllättäen raskaaksi. Kyllä siinäkin sai vähän tunteitaan käsitellä. Raskaus oli raskas, ja taival 3 lapsen kanssa, nyt kun lapsi on jo puolitoista alkaa helpottaa. Mutta, lapsi on kyllä äly rakas, vaikka välillä mietinkin millaista olisi ollut vain kahden kanssa. Ja välillä toivonkin että niin olisi. Eli luulen kyllä että tulet rakastamaan lastasi, mutta elät sitten vähän erilaisessa elämässä kuin oletit. Kun lapset kasvaa helpottaa, ja kyllä niistä on seuraa :) Uskaltaudu vaan yritykseen...ja tee vaikka miehesi kanssa kirjallinen sopimus siitä, että hän hoitaa paljon lasta, kun sen kerran haluaa.
En saanut nukuttua. Mies herätti minut ja puhui tosi hyvin mietteistään ja ajatuksistaan.
Päädyimme ratkaisuun raskauden jatkamisesta ja erilleen muutosta. Lapset jäävät miehelle, mutta esikoisen yhteishuoltajuus säilytettäisiin.
Tarvitsen paljon keskusteluapua varmaan nyt ammattiauttajalta. En kestä eroa esikoisesta! :( Samaan ailaan raskaus ahdistaa, inhoan masussa kasvavaa vauvaa.
ap
Sun on pakko olla provo! Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Ja pakko jatkaa, että on kyllä tosi surkea olo nyt kun kerralla menettää kaksi rakasta ihmistä! Oman pienen poikani ja miehen..
Varmasti silti paras ratkaisu kaikkien kannalta, lapsi saa sisaruksen, mies lapsen, ja minä saan elämän yhden lapsen äitinä.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 00:03"]Sun on pakko olla provo! Eihän tuossa ole mitään järkeä.
[/quote]
Vaan kun siinä on järkeä! Ainut ratkaisu joka on kaikille paras!
ap
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 00:03"]Sun on pakko olla provo! Eihän tuossa ole mitään järkeä.
[/quote]
Vaan kun siinä on järkeä! Ainut ratkaisu joka on kaikille paras!
ap
[/quote]
Juu, siinähän se vasta tervejärkinen lapsi kasvaa, kun veli lähtee aina viikoksi äidin luokse ja itse on vaan isän kanssa ja äidille pelkkää ilmaa. Just just.
Paska provo.
Entä jos ensimmäisellä kerralla olisikin tullut kaksoset?