Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän perheessä kotityöt jakautuu?

Vierailija
27.07.2026 |

Hoitaako teillä nainen kaikki töidensä lisäksi vai osallistuuko myös mies ja lapset kotitöihin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kotityöt ja koira sotkee. Toimiva työnjako.

Vierailija
2/8 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa ollut naisten vastuulla, äiti häärää keittiössä, muut syö ja äiti sitten. Isännät istui pöytään ja juoksutti kaatamaan ja tuomaan kahvia. En sitten enää ole tuohon alistunut, vaikka mullekkin sukulaiset tuota roolia yrittää tuputtaa, että määräilevät ja minun odotetaan tietysti hiljaa kuuntelevan ja olevan sellainen kuin he haluavat. Kyllästynyt koko perheeseen ja sukuun. Seuraus, tekaistuja huoli ilmoituksia kun olen "muuttunut" ym. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoli ilmoja??? Onko jossain maalla vielä tuollaista?

Vierailija
4/8 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen lähes kaikki kotityöt ja ns. miestentyöt päälle. Akka makaa lähinnä sohvalla.

Vierailija
5/8 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tavalla kuin se yleensä menee. Mies käy töissä, sen jälkeen kaupassa, tulee kotiin, laittaa pyykkikoneen päälle, laittaa ruoan, siivoaa, laittaa riskit, illalla viikkaa pyykit. Mies

Vierailija
6/8 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kaikki osallistuvat ikätasoisesti. En tämä mikään palvelutalo ole. 

Vierailija
7/8 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki suunnittelee ja valmistaa ruoat, huolehtii aterioista ja erityisruokavalioista. Siivoojat pitävät kodin puhtaana ja järjestyksessä, hoitavat päivittäisen siivouksen, suuremmat puhdistukset ja kodin ylläpidon. Pyykkihenkilökunta pesee, silittää ja järjestää vaatteet sekä huolehtii arvokkaiden vaatteiden hoidosta. Lastenhoitajat hoitavat lasten arkea, kuljetuksia, harrastuksia ja aikatauluja. Puutarhurit vastaavat pihoista, kasveista ja ulkoalueista. Huoltohenkilökunta pitää huolen talon tekniikasta, korjauksista ja laitteista. Taloudenhoitaja taas johtaa koko henkilökuntaa ja varmistaa, että koko koti pyörii sujuvasti. 

Vierailija
8/8 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri osallistu, käyn töissä. Puoliso on sairaseläkkeellä mutta kykenee kyllä siivoamaan ja kokkaamaan molemmille. Mä tuon leivän pöytään, hän laittelee ne leivät pöytään 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme