APUA, olen raskaana. Mies haluaa lapsen, minä en!
Otsikossa asia tulikin jo esille. Olen raskaana, ehkäisystä huolimatta. Meillä on nyt 7kk ikäinen poika, enkä halua toista lasta. Mies haluaa ja ei hyväksyisi aborttia/adoptiota. Miten toimia? Itse en halua ollenkaan enempää lapsia. En nyt enkä myöskään tulevaisuudessa. Mies haluaa.
Antakaa ratkaisuja! Olen miettinyt pääni puhki ja alan kaipaamaan uusia näkökulmia asian suhteen.
Kommentit (143)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:22"]Millä viikolla olet nyt ja kauanko olet tiennyt raskaudesta? Vaikuttaa alkushokilta ja menee ohi. Aniharva nainen ei rakasta lastaan, oli lähtökohta mikä tahansa.
Onko sinulla joku oma taustatrauma takana? Käy psykologin kanssa juttelemassa, sitä kautta saat ammattiapua.
[/quote]
En ainakaan keksi mitään traumatisoivaa mikä tämän olisi voinut aiheuttaa. En tiedä viikkoja, kuukautiset ovat olleet todella "jännät" kierukan laiton jälkeen. Ultra on ensi viikolla.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:02"]No voi jessus, pidät sen lapsen tietysti. Et sinä nyt mikään teini ole, olet aviossa oleva nainen, jolla on lapsirakas mies ja jo yksi lapsi valmiiksi. Kyllä niitä lapsia kaksi menee siinä missä yksikin. Noin pienellä ikäerolla vielä, heistä on paljon seuraa toisilleen, etkä ole paljoa sen pidemmäksi aikaa sidottu pikkulapsiaikaan kuin nytkään. Kyllä pitää aika painavat syyt olla, että tuossa tilanteessa kannattaisi avioliitto rikkoa.
[/quote]
Ei minua huoleta kotiin jääminen lapsen kanssa, olen muutenkin suunnitelllut olevani kotona pidemmän ajan mitä äitiysloma on.
Minua vain vieroksuttaa ajatus kahdesta lapsesta. En ehkä osaisi olla yhtä hyvä äiti toiselle lapselle, jota ei kaiken lisäksi ole edes toivottu perheeseen syntyväksi alunperin.
ap
[/quote]
Kuule, kun elämä ei aina mene niinkuin on suunniteltu. Seksistä voi aina seurata raskaus. Jos sen riskin ottaa, niin sitten pitää pystyä vastaamaan seurauksista. Olet vakaassa elämäntilanteessa ja ainoa syy lapsen abortointiin on se, ettet vaan halua? Se ei ole tarpeeksi hyvä syy. Turha itkeä, kun maito on jo kaatunut, se on vain sopeuduttava! Aina ei saa, mitä haluaa. Miehesi ei anna sinulle ikinä anteeksi, jos hankkiudut lapsesta eroon, ja ymmärrän ihan hyvin miksi, vaikkei minulla lapsia vielä edes ole.
[/quote]
Ai vapaaehtoisesti lapsettomien pitäisi lopettaa seksin harrastaminen koska siitä voi seurata raskaus?
[/quote]
No ei, mutta kun ap ei ole vapaaehtoisesti lapseton. Jos olisi, niin varmasti kumppanikin olisi, eikä abortista tarvitsisi edes keskustella. Heillä kuitenkin on jo lapsi, joten elämänmuutos ei olisi lähellekään yhtä suuri, kuin ensimmäisen lapsen saaminen vapaaehtoisesti lapsettomalle olisi. Miksi tehdä yhtäkään lasta, jos on niin kylmä ihminen, että voi noin vain hankkiutua eroon olemassaolevan lapsen sisaruksesta ja miehensä lapsesta? Ei olisi kannattanut lisääntyä ollenkaan, jos on noin rajallinen määrä rakkautta annettavana. Ja perusteluna, että pelkää olevansa huonompi äiti, jos lapsia on kaksi? Ei hyvä äiti tapa lapselta sisarusta ja riko samalla perhettä! Nyt vähän vastuuntuntoa kehiin, eikä sitä ainaista minäminä-asennetta.
Alan epäillä, että trolli kyseessä.
[/quote]
Ymmärrätkö että se toinen lapsi ei välttämättä mene siinä sivussa?!
ap:llä ei ole mitään hätää kun on mies tukena
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:02"]No voi jessus, pidät sen lapsen tietysti. Et sinä nyt mikään teini ole, olet aviossa oleva nainen, jolla on lapsirakas mies ja jo yksi lapsi valmiiksi. Kyllä niitä lapsia kaksi menee siinä missä yksikin. Noin pienellä ikäerolla vielä, heistä on paljon seuraa toisilleen, etkä ole paljoa sen pidemmäksi aikaa sidottu pikkulapsiaikaan kuin nytkään. Kyllä pitää aika painavat syyt olla, että tuossa tilanteessa kannattaisi avioliitto rikkoa.
[/quote]
Ei minua huoleta kotiin jääminen lapsen kanssa, olen muutenkin suunnitelllut olevani kotona pidemmän ajan mitä äitiysloma on.
Minua vain vieroksuttaa ajatus kahdesta lapsesta. En ehkä osaisi olla yhtä hyvä äiti toiselle lapselle, jota ei kaiken lisäksi ole edes toivottu perheeseen syntyväksi alunperin.
ap
[/quote]
Kuule, kun elämä ei aina mene niinkuin on suunniteltu. Seksistä voi aina seurata raskaus. Jos sen riskin ottaa, niin sitten pitää pystyä vastaamaan seurauksista. Olet vakaassa elämäntilanteessa ja ainoa syy lapsen abortointiin on se, ettet vaan halua? Se ei ole tarpeeksi hyvä syy. Turha itkeä, kun maito on jo kaatunut, se on vain sopeuduttava! Aina ei saa, mitä haluaa. Miehesi ei anna sinulle ikinä anteeksi, jos hankkiudut lapsesta eroon, ja ymmärrän ihan hyvin miksi, vaikkei minulla lapsia vielä edes ole.
[/quote]
Ai vapaaehtoisesti lapsettomien pitäisi lopettaa seksin harrastaminen koska siitä voi seurata raskaus?
[/quote]
No ei, mutta kun ap ei ole vapaaehtoisesti lapseton. Jos olisi, niin varmasti kumppanikin olisi, eikä abortista tarvitsisi edes keskustella. Heillä kuitenkin on jo lapsi, joten elämänmuutos ei olisi lähellekään yhtä suuri, kuin ensimmäisen lapsen saaminen vapaaehtoisesti lapsettomalle olisi. Miksi tehdä yhtäkään lasta, jos on niin kylmä ihminen, että voi noin vain hankkiutua eroon olemassaolevan lapsen sisaruksesta ja miehensä lapsesta? Ei olisi kannattanut lisääntyä ollenkaan, jos on noin rajallinen määrä rakkautta annettavana. Ja perusteluna, että pelkää olevansa huonompi äiti, jos lapsia on kaksi? Ei hyvä äiti tapa lapselta sisarusta ja riko samalla perhettä! Nyt vähän vastuuntuntoa kehiin, eikä sitä ainaista minäminä-asennetta.
[/quote]
Mielestäni on vastuuntuntoista nimenomaan ajatella kaikkia tässä asiassa. Minä en halua lasta, mies haluaa. Mahdollinen tuleva isoveli ei asiasta mitään tiedä. Yritän etsiä parasta ratkaisua kaikkien meidän kannalta.
Ja ollaan aina puhuttu, että halutaan vain yksi lapsi. Miehen mieli muuttui kun tulin raskaaksi toistamiseen. Nyt hän toivoo toista vauvaa, mitä itse en taas halua.
En mielestäni ole itsekäs, tai sitten kaikki "lapselliset" ehkäisyä käyttävät ovat.
En ole uskossa joten en löytäisi kirkosta apua tähän itsekkyys-asiaan.
Mielestäni lapsi ei kuitenkaan saa olla "rangaistus" vanhemmille. Tässä tapauksessa se olisi sitä vaoin minulle. En halua toista lasta.
ap
Tuota, eiköhän lapsen kannalta abortti ole vähän huonompi juttu kuin se, ettei äiti "ehkä" rakasta häntä (niin paljon kuin esikoista). Jos kuitenkin isä rakastaa varmasti.
Kahden pikkulapsen kanssa on ihan törkeän vaikeaa mutta en tiedä _ketään_ joka olisi pysynyt alkuperäisessä päätöksessä hankkia vain yksi lapsi. Kun lapsi alkaa kaivata seuraa, vanhempi alkaa kaivata sisarusta hänelle.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:32"]
Ymmärrätkö että se toinen lapsi ei välttämättä mene siinä sivussa?!
[/quote]
So what?! Sitten vähän venytään! Ja ap sanoi, että aikomus on olla kotona pidempään muutenkin, joten lähtökohdat on hyvät. Ainoa syy abortoida on, että ap on kuvitellut elämänsä erilaiseksi ja on nyt shokissa, kun suunnitelmat muuttui. Voi kyynel! Siis aviomiehen vuoksi.
En tajua miten edes kuvittelet että et rakastaisi toistakin lastasi. Vuoden päästä naurat tälle hölmölle ajatuksellesi.
Kai te tajuatte että ap ei halua sitä lasta! Voi luoja....
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:35"]Tuota, eiköhän lapsen kannalta abortti ole vähän huonompi juttu kuin se, ettei äiti "ehkä" rakasta häntä (niin paljon kuin esikoista). Jos kuitenkin isä rakastaa varmasti.
Kahden pikkulapsen kanssa on ihan törkeän vaikeaa mutta en tiedä _ketään_ joka olisi pysynyt alkuperäisessä päätöksessä hankkia vain yksi lapsi. Kun lapsi alkaa kaivata seuraa, vanhempi alkaa kaivata sisarusta hänelle.
[/quote]
En hankkisi toista lasta vaan esikoisen seuraksi! Esikoinen on toivottu. Ollaan valmistauduttu pitämään itse lapsellemme seuraa ja kyläilemään paikoissa missä lapselle on leikkikaveri.
Minä tiedän yhden lapsen perheitä. He eivät ole myöskään hankkineet sisarusta esikoisen seuraksi.
ap
Vaikka aluksi on vaikeampaa, niin myöhemmin on helpompaa, kun esikoisella on leikkikaveri.
Miksi kerroit raskaudesta miehellesi ollenkaan? Salassa olisit voinut tehdä abortin mutta nyt tilanne on ihan toivoton ellet itse ala ajatella että toisellekin lapselle on tilaa sydämessäsi.
Abortti on paljon pienempi paha kuin epätoivottu lapsi.
Siskollani on poika ja tytär. Poika rakastaa siskoaan todella, huolehtii ja pitää tämän puolta pihaleikeissä. Sisko suorastaan jumaloi isoveljeään.
Uskon että ajan kanssa sopeudut ajatukseen toisesta lapsesta, ja kuka nyt voisi viatonta vauvaa vihata.
Tajuatko, että miehesi voi saada lähihuoltajuuden jolloin sinä olet etävanhempi? Mies voi muuttaa vaikka toiselle puolelle Suomea lapsesi kanssa. Oletko valmis ottamaan sellaisen riskin?
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:42"]Tajuatko, että miehesi voi saada lähihuoltajuuden jolloin sinä olet etävanhempi? Mies voi muuttaa vaikka toiselle puolelle Suomea lapsesi kanssa. Oletko valmis ottamaan sellaisen riskin?
[/quote]
Hyvin epätodennäköistä.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:37"]En tajua miten edes kuvittelet että et rakastaisi toistakin lastasi. Vuoden päästä naurat tälle hölmölle ajatuksellesi.
[/quote]
Olen jo tähänkin vähän vastannut jo useamman kerran. Koska halusimne yhden lapsen. Esikoinen oli jo ennen raskaustestiä odotettu ja toivottu. Rakastin pientä lastamme jo ennen kuin häntä oli olemassa muualla kuin toiveissamme ja ajatuksissamme!
Toista lasta ei olla haluttu. Olen täällä avoimesti puhunut abortin mahdollisuudesta! Olisin valmis luopumaan tästä lapsesta.
eroa on siis paljon ensimmäisen ja toiswn raskauden välillä.
siksi pelkään, että ek rakastaisi tätä lasta!
Tuntuu kauhealta vaan "koitta arvalla" rakastaisinko tätä lasta syntymänkin jälkeen. Olisi ihanaa jos rakastaisin, mutta mitä jos en? Hoitaisin lasta johon en olisi tippaakaan kiintynyt (ja nykyään kaikki äidit tietävät varhaisen kiintynyssuhteen luomisen tärkeyden). Hoitaisin lasta, oikeasti ehkä jopa välittämättä lapsesta naapurin lasta enempää?
ap
Oletko itse jäänyt lapsena vaille vanhempien huomiota? Monesko lapsi itse olt? Kuule, rakkaus ei ole kuin kakku, josta jaetaan paloja, vaan kokonaisvaltainen juttu ja siitä riittää kahdellekin lapselle, miksei enemmillekin.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:42"]Siskollani on poika ja tytär. Poika rakastaa siskoaan todella, huolehtii ja pitää tämän puolta pihaleikeissä. Sisko suorastaan jumaloi isoveljeään.
Uskon että ajan kanssa sopeudut ajatukseen toisesta lapsesta, ja kuka nyt voisi viatonta vauvaa vihata.
[/quote]
tuskin vihaisinkaan, mutta välittäisinkö oikeasti?
ap
Onko sinut itsesi hylätty lapsuudessasi?
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:20"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
[/quote]