Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA, olen raskaana. Mies haluaa lapsen, minä en!

Vierailija
01.02.2014 |

Otsikossa asia tulikin jo esille. Olen raskaana, ehkäisystä huolimatta. Meillä on nyt 7kk ikäinen poika, enkä halua toista lasta. Mies haluaa ja ei hyväksyisi aborttia/adoptiota. Miten toimia? Itse en halua ollenkaan enempää lapsia. En nyt enkä myöskään tulevaisuudessa. Mies haluaa.

Antakaa ratkaisuja! Olen miettinyt pääni puhki ja alan kaipaamaan uusia näkökulmia asian suhteen.

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:02"]No voi jessus, pidät sen lapsen tietysti. Et sinä nyt mikään teini ole, olet aviossa oleva nainen, jolla on lapsirakas mies ja jo yksi lapsi valmiiksi. Kyllä niitä lapsia kaksi menee siinä missä yksikin. Noin pienellä ikäerolla vielä, heistä on paljon seuraa toisilleen, etkä ole paljoa sen pidemmäksi aikaa sidottu pikkulapsiaikaan kuin nytkään. Kyllä pitää aika painavat syyt olla, että tuossa tilanteessa kannattaisi avioliitto rikkoa.

[/quote]

Ei minua huoleta kotiin jääminen lapsen kanssa, olen muutenkin suunnitelllut olevani kotona pidemmän ajan mitä äitiysloma on.

Minua vain vieroksuttaa ajatus kahdesta lapsesta. En ehkä osaisi olla yhtä hyvä äiti toiselle lapselle, jota ei kaiken lisäksi ole edes toivottu perheeseen syntyväksi alunperin.

ap

Vierailija
22/143 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 20:54"]Onko esikoisen kanssa ollut erityisen vaikeaa? Miksi toinen lapsi on niin mahdoton ajatus sinulle?

[/quote]

En vain halua enempää lapsia. En ole koskaan halunnutkaan! Mies on tiennyt tämän ja hänellä oli sama mielipide asiasta kunnes sitten tulin uudestaan raskaaksi.

En vain osaa ajatella itseäni monen äitinä. En ole koskaan halunnut enempää kuin yhden lapsen.

[/quote]

sori ap, mutta tuo on ihan älytön syy hajottaa perhe ja tehdä abortti jos olet itse perusterve. Ihminen voi lisääntyä, jos harrastaa seksiä. Lusikka kauniiseen käteen, teille tulee toinen lapsi ja tulet rakastamaan häntä aivan yhtä lailla kuin esikoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu oudolta noi perustelut. Miksi et olisi hyvä vanhempi toiselle, jos kerran ensimmäiselle olit? Ymmärrän jos ei haluaisi ollenkaan lapsia, eikä ennestäkään olisi. Mutta joo sinun päätöksesi eikä miehesi.

Vierailija
24/143 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman itsekkyytesi takia olet valmis hajottamaan perheesi ja riistämään lapseltasi sisaruksen? Säälittää miehesi puolesta.

Vierailija
25/143 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja ei kenenkään tarvitse tehdä useampaa lasta kun resurssit riittää. Kuuntele ittees!

Vierailija
26/143 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tee abortti. Jotkut eivät vaan ymmärrä, että se toinen lapsi ei mene siinä sivussa jos sitä ei halua.

Vierailija
27/143 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:02"]No voi jessus, pidät sen lapsen tietysti. Et sinä nyt mikään teini ole, olet aviossa oleva nainen, jolla on lapsirakas mies ja jo yksi lapsi valmiiksi. Kyllä niitä lapsia kaksi menee siinä missä yksikin. Noin pienellä ikäerolla vielä, heistä on paljon seuraa toisilleen, etkä ole paljoa sen pidemmäksi aikaa sidottu pikkulapsiaikaan kuin nytkään. Kyllä pitää aika painavat syyt olla, että tuossa tilanteessa kannattaisi avioliitto rikkoa.

[/quote]

Ei minua huoleta kotiin jääminen lapsen kanssa, olen muutenkin suunnitelllut olevani kotona pidemmän ajan mitä äitiysloma on.

Minua vain vieroksuttaa ajatus kahdesta lapsesta. En ehkä osaisi olla yhtä hyvä äiti toiselle lapselle, jota ei kaiken lisäksi ole edes toivottu perheeseen syntyväksi alunperin.

ap

[/quote]

Kuule, kun elämä ei aina mene niinkuin on suunniteltu. Seksistä voi aina seurata raskaus. Jos sen riskin ottaa, niin sitten pitää pystyä vastaamaan seurauksista. Olet vakaassa elämäntilanteessa ja ainoa syy lapsen abortointiin on se, ettet vaan halua? Se ei ole tarpeeksi hyvä syy. Turha itkeä, kun maito on jo kaatunut, se on vain sopeuduttava! Aina ei saa, mitä haluaa. Miehesi ei anna sinulle ikinä anteeksi, jos hankkiudut lapsesta eroon, ja ymmärrän ihan hyvin miksi, vaikkei minulla lapsia vielä edes ole.

Vierailija
28/143 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 20:54"]Onko esikoisen kanssa ollut erityisen vaikeaa? Miksi toinen lapsi on niin mahdoton ajatus sinulle?

[/quote]

En vain halua enempää lapsia. En ole koskaan halunnutkaan! Mies on tiennyt tämän ja hänellä oli sama mielipide asiasta kunnes sitten tulin uudestaan raskaaksi.

En vain osaa ajatella itseäni monen äitinä. En ole koskaan halunnut enempää kuin yhden lapsen.

[/quote]

sori ap, mutta tuo on ihan älytön syy hajottaa perhe ja tehdä abortti jos olet itse perusterve. Ihminen voi lisääntyä, jos harrastaa seksiä. Lusikka kauniiseen käteen, teille tulee toinen lapsi ja tulet rakastamaan häntä aivan yhtä lailla kuin esikoista.

[/quote]

Mitä jos en rakasta? En halua toista lasta. En ole toivonut toista lasta. Olisin valmis jopa tekemään abortin.

Pelkään, että jos jatkan raskautta ja synnytän lapsen niin en pidäkkään lapsesta. Pelkään oikeasti tätä ihan kamalasti! Toki mies varmasti rakastaisi lasta ja vauvan isoveli.

Ehkä ratkaisu on itse lähteä kun on synnyttänyt lapsen? Esikoista en voisi silti jättää elämästäni pois.

Olen ihan umpikujassa.

ap

Vierailija
29/143 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut hyvä asia tuossa abortissa on, että mies jättää ap:n

Vierailija
30/143 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:14"]Tuntuu oudolta noi perustelut. Miksi et olisi hyvä vanhempi toiselle, jos kerran ensimmäiselle olit? Ymmärrän jos ei haluaisi ollenkaan lapsia, eikä ennestäkään olisi. Mutta joo sinun päätöksesi eikä miehesi.

[/quote]

Koska ensimmäinen lapsi on ollut toivottu. Toinen ei olisi

ap.

Vierailija
31/143 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itsekkään olisi pystynyt iloitsemaan toisesta lapsesta siinä vaiheessa kun ensimmäinen oli noin pieni. Hyvä kun jaksoi sen ensimmäisen tuossa vaiheessa kunnialla hoitaa.

Jos toinen lapsi tulee, niin eiköhän se ole mies sitten joka sen kanssa jää kotiin ja pyörittää sitä rumbaa kahden noin pienen kanssa. Olet sen pakollisen äitiysloma-ajan kotona ja sen jälkeen vaihto. Tai sitten mies ottaa töistä vapaata heti alusta asti. Jos sulla ei riitä paukut, niin se ei siitä pakottamalla muutu.

Vierailija
32/143 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:09"]

[/quote]

ap

[/quote]

Kuule, kun elämä ei aina mene niinkuin on suunniteltu. Seksistä voi aina seurata raskaus. Jos sen riskin ottaa, niin sitten pitää pystyä vastaamaan seurauksista. Olet vakaassa elämäntilanteessa ja ainoa syy lapsen abortointiin on se, ettet vaan halua? Se ei ole tarpeeksi hyvä syy. Turha itkeä, kun maito on jo kaatunut, se on vain sopeuduttava! Aina ei saa, mitä haluaa. Miehesi ei anna sinulle ikinä anteeksi, jos hankkiudut lapsesta eroon, ja ymmärrän ihan hyvin miksi, vaikkei minulla lapsia vielä edes ole.

[/quote]

Ai vapaaehtoisesti lapsettomien pitäisi lopettaa seksin harrastaminen koska siitä voi seurata raskaus?

Vierailija
33/143 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:14"]Oman itsekkyytesi takia olet valmis hajottamaan perheesi ja riistämään lapseltasi sisaruksen? Säälittää miehesi puolesta.

[/quote]

niin. Ja ollaanhan ne käytetty ehkäisyä ja riistetty siinä varmaan jo useampikin mahdollinen sisarus.

ap

Vierailija
34/143 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä viikolla olet nyt ja kauanko olet tiennyt raskaudesta? Vaikuttaa alkushokilta ja  menee ohi. Aniharva nainen ei rakasta lastaan, oli lähtökohta mikä tahansa. 

Onko sinulla joku oma taustatrauma takana? Käy psykologin kanssa juttelemassa, sitä kautta saat ammattiapua.

Vierailija
35/143 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaisi puhua psykologin tai mielenterveyshoitajan kanssa. En tarkoita että olet 'hullu' vaan shokin takia mielenhäiriössä. Kun myöhemmin luet näitä omia kirjoituksiasi niin huomaa sen itsekin.

Vierailija
36/143 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yrittäisin orientoitua tilanteeseen vanhoja mielipiteitäni muistelematta. Lapselle sisarus on suuri lahja minkä voit antaa.

Vierailija
37/143 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja näitä ihmisiä. Ap sinun elämä, sinun päätös. Et ole itsekäs vaan fiksu nainen kun ymmärrät omat rajasi. Abortti on paras ratkaisu.

Vierailija
38/143 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:09"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Ei se mies ole se tärkein pointti nyt tässä vaan se syntymätön lapsi!

Jos pidän lapsen ja rakastaisinkin sitä niin sitten kaikki olisi hyvin.

Jos en pidä lasta ja teen abortin niin mies jättää minut, mutta voimme jotenkin sopia esikoisen huoltajuudesta ym.

Jos pidän lapsen, enkä rakasta sitä niin paljonko siitä voi olla vahinkoa tälle lapselle itselleen?

ap

Vierailija
39/143 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:24"]

Voi luoja näitä ihmisiä. Ap sinun elämä, sinun päätös. Et ole itsekäs vaan fiksu nainen kun ymmärrät omat rajasi. Abortti on paras ratkaisu.

[/quote]

Ja miehellä ei ole mitään sanavaltaa mitä hänen lapselle tehdään???

Vierailija
40/143 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:24"]

[/quote]

Ja miehellä ei ole mitään sanavaltaa mitä hänen lapselle tehdään???

[/quote]

Ei ole. Se on naisen vartalo missä lapsi kasvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme