Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä perunasipulisekoitusten käyttäjiä

Vierailija
01.02.2014 |

Kuinka laiska ihmisen pitää olla, ettei jaksa perunoita siivuttaa ja sipulia pieniä, kun kuitenkin niitä yleensä kaikilla kaapista löytyy?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna-sipulipakaste ja tuore tavara eivät kai ole toisensa pois sulkevia asioita? Meillä ainakin käytetään kumpaakin. Jos aikaa ja viitseliäisyyttä on, tehdään tuoreista, joskus on kiva oikaista ja käyttää pakasteita. Miksi pitää tehdä tällaisesta asiasta ongelma?

Vierailija
42/83 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne katsos ehdi kuorimaan ja viipaloimaan perunoita, koska pitää roikkua av-palstalla. Kiireisiä mammoja nääs!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 15:16"]

Eiköhän sinun kannattaisi treenata luetun ymmärtämistä, eikä jumiutua jokaiseen sanaan. Ei nimittäin riitä, että ymmärtää sanat, pitää ymmärtää myös tarkoitus. Tajusitkohan?

[/quote]

Tajusitko sinä, että kyseessä on provo? Silloin on nimenomaan syytä tarttua joka sanaan ja ottaa kirjoitettu teksti sellaisenaan.

Päätelmä: Ap puhui kaikista ihmisistä, tarkoittaen myös nivelvaivaisia mummoja.

Vierailija
44/83 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käytetä noita sekoituksia, koska mies tekee ruoat, mutta jos minä tekisin niin kyllä käyttäisin. En tykkää vihannesten kuorimisesta ja pilkkomisesta ja jos voin tuon osion välttää, niin miksikäs ei. Meillä on aina sipulia jääkaapissa, mutta perunaa ei todellakaan, joten siksikin tuo voisi olla ihan hyvä hätävara olemassa, jos rupeaisi tekemään mieli jotain laatikkoruokaa. 

Mutta saahan sitä ihmetellä, ei siinä. Toiset pilkkoo itse vihannekset ja toiset käyttää sen ajan johonkin muuhun. Molemmilla omat syynsä moiseen, elämä on täynnä valintoja. Omasta mielestäni ei ole ihan AV-aloituksen arvoinen aihe tämä, mutta enpä minä sitä tietenkään päätä mistä kukin haluaa keskustella.

Vierailija
45/83 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi joskus koota lista niistä kaikista asioista, joita käytetään AV:lla sen todistamiseen, että ollaan parempia kuin muut. 

Vierailija
46/83 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoripa vuodesta toiseen kuusihenkisen perheen perunat atooppisilla käsilläsi. Huomaat pakasteiden kätevyyden. :)

Vierailija
47/83 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju :)

Jotkut siis todellakin pohtii toisten laiskuutta jos ei kuori perunoita ja sipuleita harva se päivä ja jotkut saa kiksit jos itse on niin ahkera että kasvattaa perunatkin itse. Pienet on ympyrät jos itsensä voi ylentää tai alentaa pakastevihannesten käytöllä/ei käytöllä!

Onkohan mulla sitten joku jakautunut persoonallisuushäiriö kun joskun teen kaiken itse alusta alkaen ja joskus käytän pakasteita ym.

Hui kamala mitä päättämättömyyttä ja huikentelevuutta...

Vierailija
48/83 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama kolmen alle kolmevuotiaan äiti muuten käyttää välillä myös sitä valmiiksi silputtua pakastesipuliakin. Aijai. Olisikohan huostaanoton paikka jo? :) Ei kai sillä niin väliä ole, että lapsilla on "ruokaa" tarjolla, kun se on jotain tuollaista pakastesontaa ja sika-nauta-jauhelihaa. Joskus (3-4 krt/kk) jopa eineksiä! Jessus.

t. 5

Vierailija
49/83 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen juuri uunilohta ja en ole itse kalastanut sitäkään kalaa.

Ja muusin teen pakasteesta...helppoa ja nopeaa ja hyvää varsinkin näin kun tullaan laskettelemasta ja kaikilla kova nälkä.

Vierailija
50/83 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ostan noita valmiita sekoituksia. Mielestäni tuohon hintaan ei kannata alkaa itse kuorimaan ja pilkkomaan kilotolkulla perunoita ja sipulia silmät vetisten. Monia muita juttuja teen kyllä alusta saakka, mutta tätä ei tarvitse paljoa edes miettiä.

Vierailija
51/83 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 15:30"]

Hohhoijaa.. en todellakaan aloituksessani tarkoittanut vanhuksia, joille normali ruuanlaitto on liian raskasta.

Kylläpäs laiskat mammat veti herneen nenään :DD

ap.

[/quote]

Heh, kiva tulla ap:n nimissä kirjoittelemaan kommentteja joissa puolustaa omia aiempia kommenttejaan :D

Vierailija
52/83 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua luettuani en tajua, että joku syö nykypäivänä janssoninkiusausta. Yök!

Vierailija
53/83 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janssoninkiusaushan on tosi hyvää! Alapeukku hanuriin vihaajille!

Vierailija
54/83 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:40"]

Janssoninkiusaushan on tosi hyvää! Alapeukku hanuriin vihaajille!

[/quote]On muuten, siinä on joku sellainen outo piirre ettei oikein tiedä onko se pahaa vai mitä, mutta pakko sitä on saada joskus.

Vierailija
55/83 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mitä ruokaa kehtaatte kotonanne tarjota! Käytättekö siinä siis silakkaa ja anjovista? Ehkä kuitenkin tarkoitatte jotain nykypäivän versiota jolla vain on entisajan version nimi? Kammottavat lapsuusmuistot janssoninkiusauksesta, jo sanakin on kamala. Koulussakin vissiin oli sitä ruokana 80-luvulla...

Vierailija
56/83 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen ihmisiä, jotka eivät teurasta itse käyttämiään lihoja. Ja minkälainen ihminen ei tee itse pastaansa? 

Vierailija
57/83 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:57"]

Hyi mitä ruokaa kehtaatte kotonanne tarjota! Käytättekö siinä siis silakkaa ja anjovista? Ehkä kuitenkin tarkoitatte jotain nykypäivän versiota jolla vain on entisajan version nimi? Kammottavat lapsuusmuistot janssoninkiusauksesta, jo sanakin on kamala. Koulussakin vissiin oli sitä ruokana 80-luvulla...

[/quote]Ei siihen mitään silakkaa tule. Koulussa minäkin siihen tutustuin, kun pakko oli syödä, ja nykyisin tykkään.

Vierailija
58/83 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen ostaa valmiiksi viipaloitua leipää?

Vierailija
59/83 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 17:00"]

Minä ihmettelen ihmisiä, jotka eivät teurasta itse käyttämiään lihoja. Ja minkälainen ihminen ei tee itse pastaansa? 

[/quote]

Minä teurastan itse, mutta ostan myös valmista tai ostan teurastuspalvelun ammattilaiselta. Teen myös pastaa itse ja ostan sitäkin joskus valmiina.

Peruna-sipulia ostan kaupasta, ei huvita nysvätä sitä itse. Makuero pakasteen ja tuoreen välillä ei ole niin merkittävä.

Vierailija
60/83 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ehkä ole tietoinen peruna-allergiasta tai siitä, että kaikki eivät voi käsitellä raakaa sipulia? 

No, ei muutenkaan vaikuta kovin järkevältä kommentoinnilta, vähän sama kuin "en ymmärrä jauhelihan ostajia, miksi eivät jauha lihaa itse kasvattamistaan naudoista, sioista ja lampaista, jokaisellahan on aina ko. eläimiä kotona".

Yllättäen meillä ei ole perunoita ja sipuleita kotona, kun tulemme muutaman viikon lomalta. Kätevää pitää pakasteessa pari peruna-sipulisekoituspussia myös äkillisen sairastumisen varalta. Tänään olen perunat kuorinut ja kuutioinut keittoon, parempiahan ne ovat tuoreena kuin pakasteen kautta kiertäneinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä