En ymmärrä perunasipulisekoitusten käyttäjiä
Kuinka laiska ihmisen pitää olla, ettei jaksa perunoita siivuttaa ja sipulia pieniä, kun kuitenkin niitä yleensä kaikilla kaapista löytyy?
Kommentit (83)
Aina ei ole sellaiseen aikaa. Tykkään myös pitää pakasteita hätävarana, sieltä voi tarvitessa ottaa jos ei ole aikaa mennä kauppaan.Valmis sekoitus myös kypsyy uunissa raakoja perunoita nopeammin.
Kommentoimatta nyt kummankaan paremmuutta, maku on aivan eri noiden kahden antamasi vaihtoehdon välillä.
Minä ymmärrän, vaikka en itse käytäkään koska en pidä mausta enkä rakenteesta.
Oletko vähän yksinkertainen?
Aika laiska olen ainakin, mitä kokkailuun tulee, mutta kolmen alle kolmevuotiaan (1,5-v. kaksoset ja 13 kk vanhempi isosisko) kanssa olen katsonut oikeudekseni ellen välillä peräti velvollisuudekseni mennä välillä sieltä, missä aita on pykälän verran matalampi. :)
30min ja ruoka on valmis kun käyttää sitä valmiiksi pilkottua, joskus vaan on kiire.
Mä en ymmärrä niitä, jotka ei ymmärrä toisten tarpeita, jos ne poikkeaa omista.
Vain joku totaalinen tampio silppuaa sipulia ja perunaa ja ylistää samalla itseään ahkeruudesta. :D
Ihan samaa ihmettelen! Samoin ihmettelen jauhelihan käyttäjiä. Onko mikään iso vaivaa jauhaa itse se liha lihamyllyssä? Ei ole! Tietää mitä saa.
Myöskin valmiin leivän ostajat on kyllä aika uusavuttomia... Leivän pyöräyttää niin nopsasti, ettei siinä kauan kestä.
Entäs sitten leikkeleet ja juustot...? Nekin on niin kätevä itse tehdä!
Mutta kun ei viitsitä nähdä mitään vaivaa!
Ajasta on kyse, mulla menee minuutti tehdä janssoninkiusaus + uunissaoloaika. Jos alan kuoria ja pilkkoa perunoita, niin meneehän siinä aikaa. Ei kiitos. Nehän on puoli-ilmaisia.
En ole koskaan käyttänyt, en ole vielä keksinyt mihin? Enkä pidä mausta. Muistelen kuitenkin joskus jossain maistaneeni... En siis tuomitse käyttäjiä, itse en vain tykkää pakasteiden mausta.
minä en ymmärrä ap:n kaltaisia yksinkertaisia ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 14:45"]
En ole koskaan käyttänyt, en ole vielä keksinyt mihin? Enkä pidä mausta. Muistelen kuitenkin joskus jossain maistaneeni... En siis tuomitse käyttäjiä, itse en vain tykkää pakasteiden mausta.
[/quote]
Vau. Että et siis tuomitse. Miten ylevää! Ole Hyvä Ihminen. Papegoijamerkki päälle.
Pakastetut juurekset ja vihannekset alkavat olla tähän aikaan vuodesta vitamiinipitoisempia ja siten ravintoarvoltaankin parempi valinta kuin "kellarissa säilytetyt".
Kiitti ap:lle ruokavinkistä! Taidankin ensi viikolla pitkästä aikaa tehdä kirjolohikiusauksen, johon heitän perunasipulisekoitusta tuon fisun lisäksi.
Voisin kuvitella käyttäväni, koska en allergian takia mielelläni käsittele raakaa perunaa. Mutta enpä ole tullut kokeilleeksi, en ole kiusausten ystävä.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 14:37"]
Ajasta on kyse, mulla menee minuutti tehdä janssoninkiusaus + uunissaoloaika. Jos alan kuoria ja pilkkoa perunoita, niin meneehän siinä aikaa. Ei kiitos. Nehän on puoli-ilmaisia.
[/quote]
Sama juttu. Jos puoli kiloa perunasipulisekoitusta maksaa euron niin ihmettelen miten köyhä on ihminen, joka vaivautuu itse nypläämään kyseisiä suikaleita kokonaisista kasviksista.
Ja tässä samassa kerron tuolle jauhelihan jauhajalle erään asian. Ellet itse käy vuolemassa sitä lihakönttiä naapurin Mansikin kannikasta, on ihan sama ostatko kaupasta kokolihaa vai valmiiksi jauhettua. Alkuperä on yhtä kyseenalainen.
En ymmärrä minäkään mutta he ovat ilmeisesti ihmisiä, joille ruuan maku ja laatu eivät ole niin tärkeitä. Mutta turhaa käyttää ainakaan kiirettä tekosyynä.
Ymmärrätkö ap vanhuksia jotka noita valmiita sekoituksia käyttää? Esim. meidän mummolla alkoi olla loppuaikoina voimat sen verran vähissä, että se ei olisi jaksanut alkaa leikkelemään perunoita ja sipuleita mutta halusi kuitenkin syödä ruokaa jossa niitä oli. Helpommalla siis pääsi kun osti ne valmiiksi silputtuina. Ihan loppuun asti hän asui kotona ja laittoi itse ruokansa, mutta tosiaan viimeiset vuodet alkoi vähän "oikoa" ja ostaa esim. perunasipulisekoitusta ja valmiita karjalanpiirakoita ja pullia (oli myös aiemmin leiponut itse ne pullat ja karjalanpiirakat, kuten kaiken muunkin ihan alusta asti).
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 14:54"]
En ymmärrä minäkään mutta he ovat ilmeisesti ihmisiä, joille ruuan maku ja laatu eivät ole niin tärkeitä. Mutta turhaa käyttää ainakaan kiirettä tekosyynä.
[/quote]
Eikö tuo ruuan laatu ole jo käsitelty tässäkin ketjussa?
Kaikkea ei tarvitse ymmärtää, ei varsinkaan kiireisen kokin tarpeita.