Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ideoita ensi viikon ruoiksi

Vierailija
01.02.2014 |

Nopeita ja helppoja valmistaa, saa olla toki uuniruokiakin, joita teen edellisenä iltana, mutta silloinkin pitää olla helppoja valmistaa, kun kiireellä iltatoimien yhteydessä sitä väsään.

Tänään syömme jauhelihakastiketta ja spagettia, huomenna kasvissosekeittoa, ja viime viikolla oli kanakeittoa ja nakkikeittoa. Ei siis näitä.

Maanantaiksi ajattelin tehdä uunilohta ja perunoita sekä perussalaatin.

Mitä muuta? Hernekeittoa ei mielellään, sitä syötiin reilu viikko sitten monta päivää.

Pää kumisee tyhjyyttään.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunasipulipakaste, väliin valmiita kinkkusuikaleita, päälle kermaa ja mausteita. Porkkanoita, älä viitsi raastaa vaan kuori ja pilko vain. Ja sitten kerro tehneesi tätä, niin saa joku tuntea ylemmyyttä. :)

Vierailija
22/27 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 15:51"]

Perunasipulipakaste, väliin valmiita kinkkusuikaleita, päälle kermaa ja mausteita. Porkkanoita, älä viitsi raastaa vaan kuori ja pilko vain. Ja sitten kerro tehneesi tätä, niin saa joku tuntea ylemmyyttä. :)

[/quote]

Saa tunteakin, kun on meidän lasten suosikkiruoka! Alunperin lisäsin kasviksia, mutta kun niitä sorkittiin pois, niin sitten luovutin ja pidän lapset onnellisina, kuln tätä on tarjolla kerran kuussa. Ja meillä nimenomaan ei syödä raastetta vaan niitä karkeita porkkananpaloja. Toinen syö keitettynä ja toinen raakana.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyä pizzaa.

Nakkikastike tai kinkkukastike ja tuorepastaa.

Possun suikalelihakastike ja muusi (pakaste).

Pyttäri.

Itse tehdyt hampurilaiset..pihvin voi korvata vaikka paistetulla kananmunalla tai kalapihvi tai lauantaimakkarapala.

Täytepatongit.

Munakas.

Uuniriisipuuro...kestää kyllä 1h 15min kypsyä uunissa mutta ainakin meillä lasten herkkua.

Vierailija
24/27 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikala uunivoileivät ja ruokaisa salaatti.

Vierailija
25/27 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa mulle miten ihmeessä possusta saa pehmeää puolessa tunnissa? Lihakastike on hyvää, mutta hidasta.

Vierailija
26/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna-sipulisekoituksella saa jos jonkimoista laatikkoa, ruokakermaa kostukkeeksi. Saa helposti ison vuoallisen, kahdeksi päiväksi.

Keitot: kala (esim. sei), broileri (itse olen käyttänyt niitä suikaleita), makkara, nakkk

Valmiit pata-ainekset, esim. havaijin pata (lisää jauheliha ja me lisäämme vielä itse lisää riisiä, niin saa enemmän) -> heikot ravintoarvot joo, mutta..nopeeta:-)

jauhelihamureke

broilerin koipireidet ja riisi, vaatii kyllä sen tunnin uunissa

possunsuikalekastike ja riisi

wokvihanneksia possu/kanasuikaleilla ja riisiä/nuudelia

(raketti)spagettijauhelihavuoka

ruispaloista hampurilaisia, pihvit pannulla, itse voi täyttää kasviksilla

nakkirisotto

uunikala seistä, keitettyjä pottuja

varmaan tuli jo paljon samoja mitä mainittu, näitä meillä valmistetaan kun halutaan päästä helpolla

Pirkka-ruokalehdissä on usein helppoja ja nopeita arjen ruokia, monesti löytyy ideioita, joita ei olisi tullut ajatelleeksikaan :-)

Vierailija
27/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spelttihelmet, heh. Mun mies ainakin tuijottais niitä silmät suurina ja sitten lähtis grillille. Mun mies ei syö mitää ideologiaruokia, kuten hän näitä soijarouhe-linssi-spelttihelmi viritelmiä nimittää. Ainoa sallittu ideologia on se, että ruoka on sitä samaa, mitä äitinsä 70-luvun maalaistalossa laittoi. Se oli possua ja pottua.

Ja siis tää ihan vaan huumorina, ei sarvia ei hampaita, peace.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi