Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiristäjälle maksaminen

Vierailija
25.10.2020 |

Jos päätyy maksamaan kiristäjälle, onko se turvallista vai voiko sitten taas altistaa koneensa tai pankkitietonsa hyökkäykselle?

Onko kukaan maksanut tai aikooko maksaa?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä maksaa rikolliselle!!!

Vierailija
2/58 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jäitä hattuun maksamisen kanssa. Kuten nähtiin, ensin oli liikkeellä kiristäjä nro 1, nyt kiristäjä nro 2. Vastaako on kertonut, että tietokanta on ollut alusta saakka lähes kaikkien luettavisaa, joten tiedot voivat olla nyt ties kuinka monen kiristäjän nro 3, 4, 5, 6... hallussa. Jos joku nyt maksaa, niin voipi olla että tämä tieto on kohta muidenkin kiristäjien tiedossa. Pääsee nopeasti rahoistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jäitä hattuun maksamisen kanssa. Kuten nähtiin, ensin oli liikkeellä kiristäjä nro 1, nyt kiristäjä nro 2. Vastaako on kertonut, että tietokanta on ollut alusta saakka lähes kaikkien luettavisaa, joten tiedot voivat olla nyt ties kuinka monen kiristäjän nro 3, 4, 5, 6... hallussa. Jos joku nyt maksaa, niin voipi olla että tämä tieto on kohta muidenkin kiristäjien tiedossa. Pääsee nopeasti rahoistaan.

Mielessä kävi ajatus maksaa kerran logiikalla fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me...

Tämä kiristäjä on ulkomaalainen, ehkä se alkuperäinen. Ehkä tiedot ovat vielä vain hänellä. Ehkä hän poistaa ne. Ei tiedä, mutta mahdollista että se toimisi. Kyllähän moni lottoaakin.

Vierailija
4/58 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi maksu pitää antaa bitcoineina, niin siinä on jo ihan tekninen kynnys useille...

Vierailija
5/58 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielessä kävi ajatus maksaa kerran logiikalla fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me...

Tämä kiristäjä on ulkomaalainen, ehkä se alkuperäinen. Ehkä tiedot ovat vielä vain hänellä. Ehkä hän poistaa ne. Ei tiedä, mutta mahdollista että se toimisi. Kyllähän moni lottoaakin.

Yritätkö varovasti kannustaa maksamiseen??

Mitä v....

Vierailija
6/58 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kukaan edes harkitse moista!

Vierailija
7/58 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä harkitsen. Olen siis ilmeisesti ainoa? Toivoisin ihan asiallista keskustelua argumentteineen.

Maksamalla on pieni mahdollisuus vaikuttaa siihen, että tiedot eivät leviä (F-Secure Hyppönen).

Toisaalta en haluaisi periaattesta maksaa, mutta kannattaisiko sittenkin?

Toista kertaa en maksa kenellekään, se on varmaa.

Olen vakuuttunut siitä, että eilinen kirje tuli ulkomaalaisilta, joten todennäköisyydet sen puolella, että olisi alkuperäinen taho eli ehkä olisi olemassa pieni mahdollisuus saada tiedot deletoitua.

Vierailija
8/58 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksat, sut listataan heti että tältä saa rahaa. Sitten ei kiristykset lopukaan.

Vierailija
9/58 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maksat, sut listataan heti että tältä saa rahaa. Sitten ei kiristykset lopukaan.

No maksaminen kuitenkin loppuu ja palaisin alkuperäiseen suunnitelmaan, ettei rikollisille makseta. Eli menettäisinkö muuta kuin 200 e?

Vierailija
10/58 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelin kun kirjeen alussa on teksti "Vastaamo Tiedote Rouva XXX" ..

Nämä isot alkukirjaimet pötkönä ja rouvittelu.

Olisiko ulkomaalainen? Viittaa kyllä tonne itäänpäin.

Valvomon pitäisi maksaa, ei uhrien.

Vierailija
11/58 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No maksaminen kuitenkin loppuu ja palaisin alkuperäiseen suunnitelmaan, ettei rikollisille makseta. Eli menettäisinkö muuta kuin 200 e?

No ainakin pääset lypsettävän listoille.

Mistä tiedät, jos sellaisillakin listoilla käydään kauppaa.

Vierailija
12/58 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelin kun kirjeen alussa on teksti "Vastaamo Tiedote Rouva XXX" ..

Nämä isot alkukirjaimet pötkönä ja rouvittelu.

Olisiko ulkomaalainen? Viittaa kyllä tonne itäänpäin.

Valvomon pitäisi maksaa, ei uhrien.

Itse en tosiaankaan aio maksaa senttiäkään. Yöunet meni mutta julkaisevat, niin sittenpähän häpeän silmät päästäni mutta en maksa rikollisille senttiäkään. Olen tehnyt rikosilmoituksen ja luottokiellon ym.

Vierailija
13/58 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään altista kun bitcoinieilla kerta maksetaan. Mutta maksuhan ei tietenkään takaa, että tiedot eivät kuitenkin vuotaisi tai ole ehkä jo vuotaneet.

Vierailija
14/58 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voin lähettää tilinumeron jonne voit 200 euroa lähettää. Ei, minulla ei ole mitään tietoja sinusta, mutta vaikutus tietojen leviämiseen on ihan sama kuin noille maksamalla. Lupaan takuun vielä. Jos tietosi leviää maksan 100 € takaisin.

Vierailija
15/58 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokanta on jo monella konnalla. Joten jos maksat yhdelle se toinen kolmas jne voi levitellä tiedot. Ja sekin jolle maksat. Eli maksut on turhia.

Siitä tietokannasta onnkymmemiä latauksia

Vierailija
16/58 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Haistata vaan pitkät.

Vierailija
17/58 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revi setelit ja heitä parvekkeelta tuuleen.

Vierailija
18/58 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä rahat kadulle randomin löydettäväksi

Vierailija
19/58 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paheksu kenenkään elämäntilannetta, mutta miten edes joutuu kiristäjän uhriksi?

Vierailija
20/58 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on myös kiristetty tältä. Arvioin että omalta kohdaltani en lähde maksamaan mitään, mutta jos tietoni olisivat olleet todella sensitiivisiä, rehellisyyden nimissä on pakko myöntää, että olisin todennäköisesti maksanut. VAIKKA tämä ei antaisikaan varmuuttaa tietojen pysymisestä salassa tai siitä, ettei jatkokiristystä tapahtuisi.

En suosittele mitään, mutta tässä nyt vain ajattelin lähinnä miten itse olisin toiminut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi