Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävä nykyajan puhetapa: kyllä

Vierailija
31.01.2014 |

Parin viime vuoden aikana hurjasti yleistynyt ärsyttävä tapa käyttää kyllä-sanaa. Rasittavan kuuloista.

Tänään naapurin ämmä totesi jutellessamme pihalla "Käytiin viikonloppuna kylpylässä. Vilkasta oli kyllä" Menetin totaalisesti malttini ja aloin huutaa "KYLLÄ, KYLLÄ, KYLLÄ, KYLLÄ, KYLLÄ, KYLLÄ, KYLLÄ; KYLLÄ, KYLLÄ..." ja naapuri häipyi sisälle.

Mistä tää tyyli tulee? Miksi ei voi käyttää kyllä-sanaa normaalisti vaan tunkea se outoon lauserakenteeseen. Esimerkiksi näihin  törmää:

"Rahaa löytyy kyllä"

"Yllättynyt olin kyllä"

"Lämmintä oli kyllä"

Rasittavan kuuloista! Lopettakaa!

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On äiti laittanut kystä kyllä, hän lahjat antaa ja lahjat saa, vaan seimi pahnat ja tähti yllä ne silmiin kalleina kangastaa...

Vierailija
2/53 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaan sanan käytön lopettamista en voi luvata, vähentää voin kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitatpa ap terävää tekstiä, kauniimpaa sanankäyttöä voisit harkita kyllä.

Vierailija
4/53 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä en ymmärrä. Niin pahoitin kyllä mieleni.

Vierailija
5/53 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joo...hmm... en kyllä tiedä mitä tähän sanoisin.

Vierailija
6/53 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 23:13"]

Kyllä en ymmärrä. Niin pahoitin kyllä mieleni.

[/quote]

et tolla saa ap:ta kiehumaan, hölmö. Tällaisella rakenteella kyllä.

Vierailija
7/53 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä mun täytyy nyt sanoa että onhan tuolla kyllä kova tuuli ulkona. Uskoisin kyllä etteivät sähköt sentään katkea. Vaikka onhan mulla kyllä kynttilöitä siltä varalta laitettuna. Kyyyllä... mitenkäs siellä pohjosessa tuuleeko siellä?

Vierailija
8/53 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan tämä kyllä-sanan käyttö tullut Tuomas Kyrön Mielensäpahoittaja-kirjasta. Siinähän Mielensäpahoittaja alkaa melkein kaikki lauseet kyllä-sanalla, vaikka heti sen jälkeen tulisikin ei/en. Esim. "Kyllä en koskaan lähetä miniälle ystävänpäiväkorttia. Kyllä ei ole mikään ystävä hän minulle."

Vierailija
9/53 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 21:52"]

Parin viime vuoden aikana hurjasti yleistynyt ärsyttävä tapa käyttää kyllä-sanaa. Rasittavan kuuloista.

Tänään naapurin ämmä totesi jutellessamme pihalla "Käytiin viikonloppuna kylpylässä. Vilkasta oli kyllä" Menetin totaalisesti malttini ja aloin huutaa "KYLLÄ, KYLLÄ, KYLLÄ, KYLLÄ, KYLLÄ, KYLLÄ, KYLLÄ; KYLLÄ, KYLLÄ..." ja naapuri häipyi sisälle.

Mistä tää tyyli tulee? Miksi ei voi käyttää kyllä-sanaa normaalisti vaan tunkea se outoon lauserakenteeseen. Esimerkiksi näihin  törmää:

"Rahaa löytyy kyllä"

"Yllättynyt olin kyllä"

"Lämmintä oli kyllä"

Rasittavan kuuloista! Lopettakaa!

[/quote]

Pienestä vedät herneen nenään kyllä! :D

Vierailija
10/53 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa fb:ssä toi MED! Kaupassa med Pekka, paskalla med paperi. Mikä v*tun MED. Ääliöt!

Vierailija
11/53 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 23:38"]

Mua vituttaa fb:ssä toi MED! Kaupassa med Pekka, paskalla med paperi. Mikä v*tun MED. Ääliöt!

[/quote]

Kyllä kuulostaa ruotsinsuomalaisilta eli bättre folk med pengar kyllä.

Vierailija
12/53 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 23:32"]

Ei, kyllä mun täytyy nyt sanoa että onhan tuolla kyllä kova tuuli ulkona. Uskoisin kyllä etteivät sähköt sentään katkea. Vaikka onhan mulla kyllä kynttilöitä siltä varalta laitettuna. Kyyyllä... mitenkäs siellä pohjosessa tuuleeko siellä?

[/quote]

Tyhmältä vaikutat kyllä.

Vierailija
13/53 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa hirveästi, kun kuvittelen raivostuneen ap:n huutamassa naama punaisena hämilliselle naapurin rouvalle KYLLÄ KYLLÄ KYLLÄ.

Mua muuten ärsyttää sana "repesin", jota sitäkin olisin voinut tässä yhteydessä käyttää kyllä.

Vierailija
14/53 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 23:46"]

[/quote]

Tyhmältä vaikutat kyllä.

[/quote]

voisit kyllä perustella?

Vierailija
15/53 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 00:01"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 23:46"]

[/quote]

Tyhmältä vaikutat kyllä.

[/quote]

voisit kyllä perustella?

[/quote]

Vaikutat ymmärtämättömältä ap:n ärsytyksen kohteen suhteen kyllä.

Vierailija
16/53 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku yhes välis kaikki hoki "niin o, niin o, niin o!" JOKA väliin, vähän kyllä vitutti ja vituttaa vieläkin.. Ärsyttävintä on sellanen hykertely-virnuilu ja "niin o!". Kertoo että mielenkiinto/keskittyminen nolla :(

Nykyään kaikki hokee TERVE, TERVE, TERVE..

Vierailija
17/53 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 21:59"]

Se on ap kylläkin niin, että ongelma on sinulla eikä noilla yllin kyllin kyllää käyttävillä keskustelukumppaneillasi. Harmittavaahan se on kyllä, jos toisella on levy päällä koko ajan, mutta kyllähän sen toisaalta ymmärtää - ei kylläkään sitten jos ne on kirosanoja.

[/quote]

Anteeksi,painoin kyllä ihan vaan vahingossa alapeukkua.

Vierailija
18/53 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on kyllä ongelmat pieniä. Iloitse, ap kaikesta, mikä on hyvin, kuten siitä, etteivät ihmiset enään niinkuttele yhtä paljoa kuin ennen.

Vierailija
19/53 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ei lopeteta

Vierailija
20/53 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyllä noin ole!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi