Kiristäjältä tuli minulle henkilökohtainen yhteydenotto, 200 euroa maksamalla 24 tunnin kuluessa Vastaamon tietoja ei minun osalta paljasteta
En tosin yhtään tiedä onko tuo rahojen pyytäjä edes tuo kiristäjä vai joku ihan ulkopuolinen huijari.... Todennäköisesti joku ulkopuolinen. Varmaan hetu ja sähköpostiosoite jo levinnyt pimeään verkkoon ja siksi osaa ottaa yhteyttä....
Kommentit (985)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihmisen pahoinpitelystä tai tappamisesta fantasioiva tai sellaista symppaava tyyppi kuuluu ikiajoiksi eristysselliin, ilman muutoksenahakuoikeutta!
Ei kuulu. Näitä yksilöitä tarvitaan monenlaisissa tehtävissä erilaisissa väkivaltakoneistoissa, kuten poliisi, armeija yms. Et voi olla maksimaalisen tehokas voimankäyttäjä jos et oikeasti nauti siitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos halutaan elää sivistyneessä maailmassa, tuomioiden jakaminen jätetään tuomioistuimille. Ei lehdistölle, ei somelle, eikä varsinkaan "tavallisille" kansalaisille. Lynkkauspartioilla on tapana jakaa tuomioitaan kohteille, jotka eivät oikeasti ole syyllistyneet mihinkään. Usein riittää, että kohdetta luullaan "pertsaksi".
Jos ja jos. Kyllä minulle riittää että Pertsa on itse kertonut olevansa Pertsa.
Onko kaikille sama bitcoin tili, vai erottaako kiristäjä keneltä maksu on tullut? Mulla päättyy, toiseksi viimeinen merkki R
Jos tuollainen viesti tuli niin ne tiedot on jo jaossa ja joku toinen kalastelee. Suositteleisin tuollaiselle pellelle lähinnä näyttämään persesttä, mutta vain kuvainnollisesti ettei jakoon päädy lisää kiristysmatskua.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikille sama bitcoin tili, vai erottaako kiristäjä keneltä maksu on tullut? Mulla päättyy, toiseksi viimeinen merkki R
Ei, vaan kaikille on eri. Noita maksuosoitteita voi luoda loputtomasti yhdelle lohkoketjulle.
Todennäköisesti tuo rikollinen on itsekkin vastaamon asiakas. Hän on suurin syyllinen, toivottavasti joutuu henkilökohtaisesti vastuuseen korvauksista. Vastaamon tarkoitus on ollut auttaa ihmisiä, hänen motiivinsa ovat pelkästään pahoja.
Tuo joka syytää tänne korvausvaatimuksia ja vahvoja negaatioita Vastaamoa kohtaan kirjoittaa samaan tyyliin kuin nuo maksumyönteiset viestit on kirjattu, ja samaa psykoottista jankkausta näkee täällä toistuvasti muistakin aiheista. Voisi jopa olla itse tekijä.
Älkää maksako mitään ja tehkää rikosilmoitus.
Melkein tekisi mieli maksaa, jos on edes pieni mahdollisuus että sillä voisi välttää tietojen lävähtämisen julkiseksi nyt kun porukka niitä innoissaan on katsomassa ja tietävät missä ne julkaistaan. Vaikka tiedän ettei ole järkeä maksaa... Ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Melkein tekisi mieli maksaa, jos on edes pieni mahdollisuus että sillä voisi välttää tietojen lävähtämisen julkiseksi nyt kun porukka niitä innoissaan on katsomassa ja tietävät missä ne julkaistaan. Vaikka tiedän ettei ole järkeä maksaa... Ahdistavaa.
Maksaminen vain kiihdyttää rikollisten intoa näihin kiristyksiin. Ei kannata.
Minullekin tuli tuo kiristysviesti. En ikinä ole käynyt Vastaamossa terapiassa. Olin varannut sieltä tutustumisajan terapeutille, mutta peruutin sen kun löysin sopivan terapeutin toisesta paikasta. Nyt minua kiristetään henkilötunnuksen julkaisemisella.
Aion tehdä kiristäjän lisäksi myös Vastaamosta rikosilmoituksen, kun henkilötietoja on siellä käsitelty näin huolimattomasti. Ei ole mitenkään hauskaa joutua Vastaamon huonon tietoturvan takia asettamaan maksullisia luottokieltoja, kun henkilötunnus on vuotanut verkossa ties miten laajasti. Elämä menee huomattavan hankalaksi tämän takia.
Vierailija kirjoitti:
Heippa kiristäjä
Tuliko se sähköposti ap:lle Porvoosta?
Asiasta täysin tietämätön, mutta ketä kiinnostaa tuntemattoman, tavan tallaajan asiat???
Ymmärsin että lasten tietoja oli ollut joukossa. Voi kuvitella mitä kaikkea kakkaa on jo joutunut kokemaan, kun johonkin psykoterapiaan joutuu... ja sitten ne tiedot vuodetaan nettiin. ihan hirveä tilanne kaikille niille. Erityisesti kannan huolta niistä lapsista/nuorista, mitä tämä tekee niiden psyykelle.
Aamulehdessä oli asiasta juttua. ”Poliisi vahvistaa viestien liittyvän tietomurtoon ja neuvoo tekemään rikosilmoituksen.”
Tsemppiä teille kaikille rikoksen uhreille. Tuntuu todella pahalta teidän puolestanne.
Suttura83 kirjoitti:
Asiasta täysin tietämätön, mutta ketä kiinnostaa tuntemattoman, tavan tallaajan asiat???
Ei minuakaan kiinnosta, enkä todellakaan etsisi tietoja käsiini, kun en saisi siitä yhtään mitään. Mutta usko pois, ihmiset ovat uteliaita ja menevät katsomaan, koska viihdearvo.
Suttura83 kirjoitti:
Lainaus kiristysviestistä: "tietonne julkaistaan kaikkien nähtäville, sisältäen nimenne, osoitteenne, puhelinnumeronne, henkilötunnuksenne, sekä tarkan potilaskertomuksenne joka sisältää mm. litterointeja keskusteluistanne Vastaamon terapeutin/psykiatrin kanssa."
Rikoksia tehtailevia tahoja kiinnostavat ihmisten henkilötiedot, koska niiden avulla pystyy hankkimaan rahallista hyötyä. Esimerkiksi tilaamaan itselleen kaikenlaista niin, että lasku menee jonnekin onnettomalle, jolla ei ole asetettuna luottokieltoa päälle.
Ketä mahtaa kiinnostaa tavallisten ihmisten sairaskertomukset.
Kuka niitä edes jaksaa lukea. Ne henkilötiedot ovat vaarallisempi asia, mutta maksat tai et, niin ne tiedot ovat hakkerin hallussa.
Vataamon kuuluu maksaa kaikki kulut, joita aiheutuu tästä.
Itse kävin kerran nuorena psykiatrilla ja kirjoitteli pahvikorttiin asiat. Eipä hakkeroida ei.
Olisi ollu viisasta pysyä sillä linjalla arkaluontoisissa asioissa.
Ketä oikeasti kiinnostaa lukea jotain random terapiahöpinöitä. Mulle pitäisi maksaa siitä, että suostuisin edes lukemaan noita tarinoita.
Ketä kiinnostaa kirjoitti:
Ketä oikeasti kiinnostaa lukea jotain random terapiahöpinöitä. Mulle pitäisi maksaa siitä, että suostuisin edes lukemaan noita tarinoita.
Rikollisia kiinnostavat vuotaneet henkilötiedot. Niiden avulla voi tehtailla rikoksia. Kaikki uhrit luultavasti välttämättä heti hoksaa hankkia luottokieltoa, vaikka henkilötiedot olisivat julkisesti saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heippa kiristäjä
Olen kyllä ihan uhri itsekin ja ahdistaa älyttömästi potilaskertomuksien vuotaminen. Sairastan mm. vaikeaa dysmorfista ruumiinkuvan häiriötä, joka on onneksi vuosien terapian jälkeen hieman paremmassa jamassa, mutta aiemmin tilanne ollut hyvin vaikea.
Pertsa ei tee lapsille mitään vaan käy terapiassa puhumassa. Miettikääpä vähän.