Kuka voi saada lääkäriajan tk:sta?
Mietin tuota taas viimeyönä kun jälleen kerran valvoin yskivän ja limaa yökkivän lapsen kanssa. Päivystysaikoja on manguttu jo pari viikkoa ja aina vain käsketään lepäillä ja antaa juotavaa kun ei kerran kuumetta ole yli 38,5, lääkärille ei missään nimessä pääse eikä tk hoitajat mitenkään voi käsittää että vanhempien pitäisi töissäkin käydä. Perheemme on viimeksi päässyt käyttämään julkista terveydenhuoltoa pari vuotta sitten kun miehellä murtui käsi ja silloinkin piti odottaa 6 tuntia yhteispäivystyksessä.
Jos olisi alkoholisti, narkki tai vanhus niin ei tarvitsisi muuta kuin pikkurillin kynnen olla repsahtanut niin lääkärille pääsisi välittömästi eikä tarvitsisi odotella viikkoja ja päivittäin soitella. Meidän tk:mme ei suostu kiireettömiä aikoja edes antamaan kun on kuulema seuraavat 6 kk jo täynnä varauksia.
Mikä järki on ylihoitaa vanhuksia aina vain vanhemmaksi ja aina vain enemmän kun samalla lapset ja nuoret jäävät täysin vaille hoitoa? Saan tietysti vastauksia että pakkoko niitä lapsia on tehdä ja lasten kuuluisi aina mennä yksityiselle ja nillinnillin. Jos ei kukaan tekisi lapsia niin väestöpyramidimme olisi vielä hullumpi kuin se jo on.
Kommentit (60)
Meillä pääsee helposti tk:hon ja lääkäriin. Terveiset pikku kaupungista.
En tiedä. Viimeksi sain lapselle vain terkkariajan vaikka vaiva olisi vaatinut ehdottomasti lääkäriä. Terkkari ei osannut tehdä yhtään mitään ja varasi sitten kuitenkin lääkärille ajan mutta vasta seuraavalle päivälle. Eli kävimme ihan turhaan terkkarilla, ajan olisi kyllä voinut antaa puhelimessakin. Niin turhaa ajan haaskausta ja ihmisten juoksuttamista.
Terveyskeskuksen voi ihan itse valita. Kannattaa tsekata, missä on paras palvelu. Itse käytän yksityistä ostopalveluperiaatteella toimivaa lääkäriasemaa. Hyvin toimii.
Noista vakuutuksista vielä, ei todellakaan voi maksaa 500e/kk. Itselläni n.1000e/v, mutta ikää on reippaasti.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 09:39"]
Terveyskeskuksen voi ihan itse valita. Kannattaa tsekata, missä on paras palvelu. Itse käytän yksityistä ostopalveluperiaatteella toimivaa lääkäriasemaa. Hyvin toimii.
Noista vakuutuksista vielä, ei todellakaan voi maksaa 500e/kk. Itselläni n.1000e/v, mutta ikää on reippaasti.
[/quote]
Siis yli kuntarajojenko? Ei kai sentään.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 07:03"]Mietin tuota taas viimeyönä kun jälleen kerran valvoin yskivän ja limaa yökkivän lapsen kanssa. Päivystysaikoja on manguttu jo pari viikkoa ja aina vain käsketään lepäillä ja antaa juotavaa kun ei kerran kuumetta ole yli 38,5, lääkärille ei missään nimessä pääse eikä tk hoitajat mitenkään voi käsittää että vanhempien pitäisi töissäkin käydä. Perheemme on viimeksi päässyt käyttämään julkista terveydenhuoltoa pari vuotta sitten kun miehellä murtui käsi ja silloinkin piti odottaa 6 tuntia yhteispäivystyksessä.
Jos olisi alkoholisti, narkki tai vanhus niin ei tarvitsisi muuta kuin pikkurillin kynnen olla repsahtanut niin lääkärille pääsisi välittömästi eikä tarvitsisi odotella viikkoja ja päivittäin soitella. Meidän tk:mme ei suostu kiireettömiä aikoja edes antamaan kun on kuulema seuraavat 6 kk jo täynnä varauksia.
Mikä järki on ylihoitaa vanhuksia aina vain vanhemmaksi ja aina vain enemmän kun samalla lapset ja nuoret jäävät täysin vaille hoitoa? Saan tietysti vastauksia että pakkoko niitä lapsia on tehdä ja lasten kuuluisi aina mennä yksityiselle ja nillinnillin. Jos ei kukaan tekisi lapsia niin väestöpyramidimme olisi vielä hullumpi kuin se jo on.
[/quote]mä ha lapset päästään aina heti kun vaan ehditään tulla eli noin vartin sisällä. Yksityiselle mentiin kerrn mut sai jonottaa niin kauan et oli biimeinen kerta. Kunnallisella odotettiin kitarisaleikkausaikaa 3 viikkoa. Mun mielestä toimii paremmin kuin yksityinen mut riippuu kunnasta.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 09:33"]Ne vakuutukset on VUODESSA ehkä tuon 500e. Olen laskenut, että meillä omavastuuden kera n. 50e/kk kahdelle lapselle. Ja tänä vuonna ollaan saatu vakuutuksesta jo 600e korvauksia.
[/quote]mut yksityisellä ei ois maksanut mitään.
Soita terveyskeskuksen ajanvaraukseen, muistuta heitä hoitotakuusta ja ilmoita, että aika lääkärille on löydyttävä tai teet asiasta valituksen. Ja viet lapsen yksityiselle, mutta lasku tulee kunnalle.
Mikään ei muutu, jos hyväksytään se, että "ei ole aikoja". Laki sanoo, että niitä on oltava, joten on vain vaadittava se aika tai ilmoitettava eteenpäin, että kunta säästää liikaa.
Sinä narsistinen ap, etkö satu tietämään ettei flunssaa pysty hoitamaan kuin lepo ja aika? Vaikka omasta mielestä sitä oltaisiin ties kuinka tärkeitä ja etuoikeutettuja, toteutuu tasa-arvo kuitenkin.
Olisi sairasta tuhlata muiden terveyden kannalta kriittisiä th-resursseja flunssapotilaan ihmettelyyn tai henkisen hoidon antamiseen lapsen vanhemmille.
Ylilääkäri
Pk-seutu
Kyllä meiän terveyskeskukseen saa ajan samalle päivälle jos sitä tarvitsee. Tai jos ei ole kiireellinen asia niin ajan saa yleensä seuraavalle viikolle.
täälä on kiireettömän hoidon jono 42 päivää, suuren kaupungin keskustan liepeillä
Kyllä lapsen voi viedäyksityiselle ilman vakuutusta.. mut meidän tk.sta aika lapsen kanssa aina samalle päivälle eikä tarvi esittää mitään. Ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa. Myös aikuisten kiireeettömät asiat vain 2-3 kk päähän. Et kyllä se julkinen jossain toimii. Ja varaa ois yksityiseenkin, mut ei näillä järjestelyillä ole tarvetta. Eikä ole kyse peräkylästä vaan rannikon kaupungista. :)
Kävi tapaturma ja pääsin heti tk:n päivystykseen, jatkohoitoajat sai hyvin.
Lapsi sai epileptisen kohtauksen, soitin terveyskeskukseen ja päästiin parissa tunnissa näytille, vaikka mitään akuuttia ei ollut, mutta saatiin lähetteet jatkotoimenpiteisiin.
Äitini on kroonisesti sairas ja pääsee hyvin hoitoon.
Veljeni on saanut omalle lapselleen aikoja korvatulehdusten ja kuumetautien vuoksi.
Joku sunnuntai kävin hakemassa yhteispäivystyksestä sairauslomatodistuksen oksennustaudin vuoksi. Odotusaika oli max 15 minuuttia.
Emme ole alkoholisteja tai narkkeja.
Laittakaa hyvät ihmiset palautetta sinne terveyskeskukseen. Meillä yritettiin tk:ssa antaa eioota, jopa vauvalle, joka oli pahassa vatsataudissa, mutta minä lähetin osastonhoitajalle palautetta. En tiedä, mikä merkitys sillä mahtoi olla, mutta sen jälkeen aikoja on tuntunut aina löytyvän.
Minulla oli aiemmin suuria vaikeuksia saada aika, mutta jostain syystä olen ajan saanut aina kun olen soittanut viimeisen vuoden aikana. Tiedä sitten mistä johtuu. Ehkä niillä on papereissa jokin merkintä. (Tiedän muita ihmisiä, joilla ajansaanti ei ole onnistunut samaan terveyskeskukseen.)
Minä en jumalauta pääse edes läpi kun koko ajan tk:n ajanvaraus tuuttaa varattua. Töitäkin pitäis tehdä eikä jatkuvasti olla koittamassa että josko nyt jo pääsis läpi... Hermo menee.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 12:28"]
Siis 500 e kuukaudessa? Ehei, ap oot käsittänyt väärin. Enemmänkin sen 500e/vuosi.
[/quote]
Mikä firma tuohon hintaan tarjoaa? Ap:han ottaisi kiljuen vastaan tuon koska julkinen puoli kertakaikkiaan kieltäytyy hoitamasta. Tänään taas soitin ja päivystysajat ovat menneet jo klo 8 aamulla (silloin siis soitin mutta puhelimeen vastattiin klo 8.40) ja ei-kiirellisiä aikoja ei ole tarjolla lainkaan. Maaliskuussa saa kuulema alkaa varailemaan syyskuun aikoja mutta nyt ei vain voi...
Keksittyä missäpäin vanhukset eläkeläiset pääsee hetihoitoon??Toki Ambulanssilla,Mustalla autolla otetaan hetivastaan.Meidänkunnassa 3kk ja siitäkään eivarmaa ole ?Vastataan eilääkärinlistoja soittakaa uudelleen.Mitäsoittokoneita potilaat on??Tuskintiedetään montakokertaa soitellaan???
Kyllä me on aina päästy täällä Espoossa. Kolme lasta 6-15 v, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia lääkäriin pääsyssä. Ei onneksi otettu vakuutuksia koska olisi olleet ihan turhat.
Ne vakuutukset on VUODESSA ehkä tuon 500e. Olen laskenut, että meillä omavastuuden kera n. 50e/kk kahdelle lapselle. Ja tänä vuonna ollaan saatu vakuutuksesta jo 600e korvauksia.