Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka voi saada lääkäriajan tk:sta?

Vierailija
31.01.2014 |

Mietin tuota taas viimeyönä kun jälleen kerran valvoin yskivän ja limaa yökkivän lapsen kanssa. Päivystysaikoja on manguttu jo pari viikkoa ja aina vain käsketään lepäillä ja antaa juotavaa kun ei kerran kuumetta ole yli 38,5, lääkärille ei missään nimessä pääse eikä tk hoitajat mitenkään voi käsittää että vanhempien pitäisi töissäkin käydä. Perheemme on viimeksi päässyt käyttämään julkista terveydenhuoltoa pari vuotta sitten kun miehellä murtui käsi ja silloinkin piti odottaa 6 tuntia yhteispäivystyksessä. 

Jos olisi alkoholisti, narkki tai vanhus niin ei tarvitsisi muuta kuin pikkurillin kynnen olla repsahtanut niin lääkärille pääsisi välittömästi eikä tarvitsisi odotella viikkoja ja päivittäin soitella. Meidän tk:mme ei suostu kiireettömiä aikoja edes antamaan kun on kuulema seuraavat 6 kk jo täynnä varauksia. 

Mikä järki on ylihoitaa vanhuksia aina vain vanhemmaksi ja aina vain enemmän kun samalla lapset ja nuoret jäävät täysin vaille hoitoa? Saan tietysti vastauksia että pakkoko niitä lapsia on tehdä ja lasten kuuluisi aina mennä yksityiselle ja nillinnillin. Jos ei kukaan tekisi lapsia niin väestöpyramidimme olisi vielä hullumpi kuin se jo on. 

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ap yleistää ja monet vastaajat yleistää. Ap sanoo että narkit pääsee aina terveyskeskukseen: millä perusteella väität niin, onko lähipiirissäsi montakin? Moni vastaaja on täällä sanonut että kyllähän teekoohon pääsee, missä IHMEESSÄ te valittajat oikein asutte? No, varmaan sitten niillä alueilla missä kaikki ei toimi.

Kuten tästäkin ketjusta huomaa, terveyspalveluiden saamisessa on melkoista maantieteellistä eriarvoisuutta Suomen sisällä. Liian suuri kaupunki tai montakymmentä kuntaa liitettynä yhteen sote-alueeseen: aikoja ei saa. Liian pieni kaupunki: terveyspalveluita ei järjestetä omalla paikkakunnalla. Sopivan kokoinen kaupunki: kaikki pelaa ja aikoja saa hyvin.

Vierailija
22/60 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vakuutukset noin kalliita ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 07:03"]

Mietin tuota taas viimeyönä kun jälleen kerran valvoin yskivän ja limaa yökkivän lapsen kanssa. Päivystysaikoja on manguttu jo pari viikkoa ja aina vain käsketään lepäillä ja antaa juotavaa kun ei kerran kuumetta ole yli 38,5, lääkärille ei missään nimessä pääse eikä tk hoitajat mitenkään voi käsittää että vanhempien pitäisi töissäkin käydä. Perheemme on viimeksi päässyt käyttämään julkista terveydenhuoltoa pari vuotta sitten kun miehellä murtui käsi ja silloinkin piti odottaa 6 tuntia yhteispäivystyksessä. 

Jos olisi alkoholisti, narkki tai vanhus niin ei tarvitsisi muuta kuin pikkurillin kynnen olla repsahtanut niin lääkärille pääsisi välittömästi eikä tarvitsisi odotella viikkoja ja päivittäin soitella. Meidän tk:mme ei suostu kiireettömiä aikoja edes antamaan kun on kuulema seuraavat 6 kk jo täynnä varauksia. 

Mikä järki on ylihoitaa vanhuksia aina vain vanhemmaksi ja aina vain enemmän kun samalla lapset ja nuoret jäävät täysin vaille hoitoa? Saan tietysti vastauksia että pakkoko niitä lapsia on tehdä ja lasten kuuluisi aina mennä yksityiselle ja nillinnillin. Jos ei kukaan tekisi lapsia niin väestöpyramidimme olisi vielä hullumpi kuin se jo on. 

[/quote]

Sairastan masennusta ja olen sen vuoksi työttömänä, joten rahaa yksityiseen ei ole. Lääkärille pääsin kerran. Laitettiin lähete kuntani mielenterveyspoliklinikalle, mutta sitä ei hyväksytty koska poliklinikalle ei oteta vain masentuneita. Nyt en pääse edes lääkäriin, vain psykiatriselle sairaanhoitajalle, jonka mielestä paras apu on käydä kävelyllä ja odottaa kesää. Tämä sairaanhoitaja saa päättää olenko lääkärin tarpeessa, mutta hänen mielestään masennukseni, joka on uusiutunut silloin tällöin viidentoista vuoden ajan, häviää kunhan kesä tulee.

Vierailija
24/60 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:42"]

Ei vakuutukset noin kalliita ole.

[/quote]

No minkäs hintaisia ne ovat? If antoi meille tarjouksen molemmista lapsista 520 €/kk ja piiiiitkä lista poissuljettuja juttuja.

Vierailija
25/60 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 08:53"]

Missä ihmeessä te asutte ku ette pääse lääkäriin? Mä soitin aamulla tk:hon ja sain itelleni ajan 10 ja tyttö katotaan samalla, ennen sitä käyn hoitajalla 15 min Aikasemmin.. ei hoitaja ollu epäystävllinen tai murahdellu puhelimeen. Päin vastoin äänestä kuuli hänen hymyilevän. Ja tosiaan tytön nuhan ja oman korvien siettämättömån ja pitkään kestäneen kutinan takia mennään.

[/quote]

Olen itse asiakaspalvelija, joten osaan käyttäytyä soittaessani terveyskeskukseen. Omahoitajani on kuitenkin vihainen ja huutaa puhelimeen, vaikka olisin aamun ensimmäinen puhelu. Tässä tapauksessa vika ei ole potilaan päässä.

Vierailija
26/60 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 08:53"]

Missä ihmeessä te asutte ku ette pääse lääkäriin? Mä soitin aamulla tk:hon ja sain itelleni ajan 10 ja tyttö katotaan samalla, ennen sitä käyn hoitajalla 15 min Aikasemmin.. ei hoitaja ollu epäystävllinen tai murahdellu puhelimeen. Päin vastoin äänestä kuuli hänen hymyilevän. Ja tosiaan tytön nuhan ja oman korvien siettämättömån ja pitkään kestäneen kutinan takia mennään.

[/quote]

Olen itse asiakaspalvelija, joten osaan käyttäytyä soittaessani terveyskeskukseen. Omahoitajani on kuitenkin vihainen ja huutaa puhelimeen, vaikka olisin aamun ensimmäinen puhelu. Tässä tapauksessa vika ei ole potilaan päässä.

[/quote]

Ehkä sillä oli huono päivä, ihmisiä nekin ovat.. Voithan toki kysyä hoitajaltasi, miksi se sinulle räyhää?

Vierailija
27/60 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka kehutte kuinka aina saa ajan jos on mikä tahansa oikea vaiva niin miksi te ette hoitajana antaisia aikaa 4 viikkoa sairastaneelle 2-vuotiaalle? Ei kai se kuume voi tosiaan olla AINUT kriteeri?

Vierailija
28/60 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ihmetyttää, miksi ihmisten pitäisi saada nyt heti se aika. Kuukauden kestänyt selkävaiva ei vaadi saman päivän akuuttiaikaa, asia on tietenkin eri, jos on jotain uutta ilmaantunut tai vaiva pahentunut. Jos ei jaksa odottaa, niin yksityiselle mun puolesta vaan, siellä on kuitenkin ihmisiä, jotka tarvii samalle päivälle ajan.

Vierailija
29/60 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 11:16"]Te jotka kehutte kuinka aina saa ajan jos on mikä tahansa oikea vaiva niin miksi te ette hoitajana antaisia aikaa 4 viikkoa sairastaneelle 2-vuotiaalle? Ei kai se kuume voi tosiaan olla AINUT kriteeri?

[/quote]

Ei se kuume ole ainut kriteeri, mutta miksi on pidetty kaksi vuotiasta neljä vkoa sairaana kotona, miksi ei ole aiemmin viety?

Vierailija
30/60 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 11:16"]Te jotka kehutte kuinka aina saa ajan jos on mikä tahansa oikea vaiva niin miksi te ette hoitajana antaisia aikaa 4 viikkoa sairastaneelle 2-vuotiaalle? Ei kai se kuume voi tosiaan olla AINUT kriteeri?

[/quote]

Ei se kuume ole ainut kriteeri, mutta miksi on pidetty kaksi vuotiasta neljä vkoa sairaana kotona, miksi ei ole aiemmin viety?

[/quote]

Kun ei ole saatu sitä lääkäriaikaa niin siksi ei ole viety. Joka viikko on soiteltu ja tällä viikolla jo joka päivä ja AINA on käsketty antaa parasetamolia ja lämmintä juotavaa. (koska olen heidän mielestään sekä tyhmä että huonomuistinen..)

Vierailija
31/60 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 11:14"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 08:53"]

[/quote]

[/quote]

Ehkä sillä oli huono päivä, ihmisiä nekin ovat.. Voithan toki kysyä hoitajaltasi, miksi se sinulle räyhää?

[/quote]

Sillä on ollut huono päivä kaikkina niinä viitenä kertana kun olen soittanut. Olen ajatellut tehdä valituksen.

Vierailija
32/60 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 11:18"]

[/quote]

[/quote]

Kun ei ole saatu sitä lääkäriaikaa niin siksi ei ole viety. Joka viikko on soiteltu ja tällä viikolla jo joka päivä ja AINA on käsketty antaa parasetamolia ja lämmintä juotavaa. (koska olen heidän mielestään sekä tyhmä että huonomuistinen..)

[/quote]

Kai nyt olet muistanut mainita, että oireita on jo neljättä viikkoa? Ja mainita myös, jos oireilu pahentunut? Kyllä tuo neljä vikkoa kuulostaa jo Kekkosen pitkältä ajalta.

Vierailija
33/60 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 11:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sillä on ollut huono päivä kaikkina niinä viitenä kertana kun olen soittanut. Olen ajatellut tehdä valituksen.

[/quote]

No sitten teet valituksen, ehkä herättelee tämän henkilön muuttamaan käytöstään.

Vierailija
34/60 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 11:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mihin ne on sitä parasetamolia ohjannut ottaa? Jos kerta ei ole kuumetta

Vierailija
35/60 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää päivystykseen sitten jos ette saa tk:sta aikaa. Se vaan on ikävä kyllä niin että pelkkään yskään ja limaisuuteen ei oikein ole lääkettä. Tietysti jos yleiskunto on myös päivällä huono ja lapsi ei jaksa esim. leikkiä niin silloin pitäisi kaiken järjen mukaan saada aika myös tk:sta kunhan aamulla heti klo 8 on soittamassa. Jos taas lapsi päivisin leikkii (vaikka yskiikin) ja on ns. muuten normaalin oloinen niin todennäköisesti kyse on "vain" pitkittyneestä yskästä joka menee aikanaan ohi. Onko lapsella siis kuumetta ollenkaan vai vaan alle sen 38,5C?

Vierailija
36/60 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 11:28"]Menkää päivystykseen sitten jos ette saa tk:sta aikaa. Se vaan on ikävä kyllä niin että pelkkään yskään ja limaisuuteen ei oikein ole lääkettä. Tietysti jos yleiskunto on myös päivällä huono ja lapsi ei jaksa esim. leikkiä niin silloin pitäisi kaiken järjen mukaan saada aika myös tk:sta kunhan aamulla heti klo 8 on soittamassa. Jos taas lapsi päivisin leikkii (vaikka yskiikin) ja on ns. muuten normaalin oloinen niin todennäköisesti kyse on "vain" pitkittyneestä yskästä joka menee aikanaan ohi. Onko lapsella siis kuumetta ollenkaan vai vaan alle sen 38,5C?

[/quote]

Joku näyttää sentään omaavan maalaisjärkeä! Hyvä niin.

Vierailija
37/60 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ifi:ssä yhen lapsen vakuutus n. 400€/vuosi eikä siitä oo mitään pois suljettuna (tosta summasta lähtee Viel jhl alennus pois eli maksetaan n.350€/vuosi) tosin en tiedä vaikuttaako kun vakuutus otettu jo ennen lapsen syntymää..

Vierailija
38/60 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 500 e kuukaudessa? Ehei, ap oot käsittänyt väärin. Enemmänkin sen 500e/vuosi. 

Vierailija
39/60 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vanha viestiketju mutta.... ne ketkä hankkii vakuutuksia lapsilleen ja käyttää sitten yksityisiä palveluja, tappavat julkisen terveydenhuollon!! Tottakai resursseja otetaan julkiselta puolelta pois kun huomataan että ihmiset on niin tyhmiä että maksavat, kunhan saavat mitä haluavat! Jos kukaan ei käyttäisi yksityisiä palveluja, tottakai julkista puolta olidi pakko parantaa.

Vierailija
40/60 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu kunnasta/kaupungista paljonko ovat lääkäreitä palkanneet suhteessa hoidettavaan väestöön. Miettikää ketä äänestätte kunnanvaltuustoihin ja antakaa niille oman kuntanne poliitikoille palautetta.