Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9kk vauva pilaa koko perheen elämän

Vierailija
31.01.2014 |

Ei vaan jaksa enää kun se herää itkemään, huutamaan, rääkymään öisin.

En tunne öisin enää muuta kuin vihaa, ei jaksaisi edes lohduttaa vauvaa.

Jos tämä olis ollu eka olisin antanut pois, todennut että en osaa olla äiti, ja hankkinut sterilaation.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas näitä ihania ketjuja kun av-palstan pohjasakka, haaskamammat pääsevät riemuitsemaan ja oksentamaan törkyä.

Vierailija
82/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, miten vanhemmat antavat vauvojensa huutaa öisin kuukausitolkulla ja sitä pidetään ihan normaalina! Tyytyväinen, terve vauva ei huuda jatkuvasti. Itkuun on aina jokin syy.

Mä olen palstalla paljon parjattu "mummoäiti", sillä sain esikoideni 38-vuotiaana. Mutta mummoihmisenä mulla oli myös varaa ottaa lapselleni vakuutus. Vauvan ollessa vajaa kolmikuinen kävimme yksityisellä lääkärillä, jossa todettiin silent refluksi ja saimme vaivaan lääkkeet. Huuto loppui siihen. Toki meillä heräiltiin ja itkettiin diagnoosin jälkeenkin, mutta se oli kausittaista. Neuvolasta emme saaneet mitään apua, mutta kuten joku jo täällä sanoikin: menkää HYVÄLLE lastenlääkärille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on täynnä ihmisiä, joilla ei ole mitään kokemusta siitä miltä tuntuu kun on väsynyt aivan äärirajoille. Mut silti he kokevat olevansa kovinkin päteviä neuvoja. He tietävät, että ruudun toisella puolella on hyvin väsynyt ihminen, joka on pettynyt itseensä äitinä ja siksi herkkä kaikelle ilkeilylle, syyllistämiselle ja mollaamiselle,  ja ilmeisesti saavat iloa siitä että saavat lyödä lyötyä. Vastenmielistä.

Vierailija
84/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle voimia.

Näille muutamille kertoisin seuraavaa: Kolme neljästä lapsestani oppi nukkumaan läpi yön vasta 2-vuotiaina. He eivät suinkaan kuitenkaan itkeneet öitä tai muulloinkaan tuntikausia koskaan. He vain havahtuivat hereille, änisivät ehkä hiukan, ja rupesivat touhuamaan ja harjoittelemaan konttaamista, ylös nousemista ja kävelyä yms. Ei mistään perusturvallisuuden puutteesta heidän kohdalaan ollut kyse. Nykyään kaikki onneksi jo nukkuvat.

Vierailija
85/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas tyypillisesti todella paljon asiattomia vastauksia. Ketään ketä ei ole ollut samassa tilanteessa ei voi tietää kuinka pahasti liian pitkään jatkunut uupumus ja unettomuus raastaa hermoja ja koko perhettä.

Olisin itse voinut vähän samaan tyyliin avautua täällä vain pari kuukautta sitten. Yritin neuvolassa monta kertaa sanoa, että joku lastamme vaivaa, mutta siellä aina vaan kuitattiin yöhuudot sillä, että jotkut vauvat vaan huutaa. Ei voi kuulemma olla refluksia tai allergiaa kun se on niin harvinaista. Lopulta mentiin yksityiselle lääkärille ja niin vaan todettiin (vasta 10kk iässä) refluksi ja maitoallergia. Vasta nyt kun 1-vuotias ei saa mitään maitoa (kalkkilisällä mennään, kun mikään erikoismaitokaan ei sopinut) ja kaurakin on pois ruokavaliosta, niin nukkuu yöt huutamatta ja heräilemättä.

On ollut todella raskas vuosi ja heikkoina hetkinä olen katunut, että "pilasimme" elämämme tekemällä vielä tämän yhden lapsen. Varmasti kaikista todella väsyneistä äideistä tuntuu välillä samalta. Nyt ollaan onneksi päästy pahimman yli. Ja meilläkin vauva oli onneksi päivisin aika helppohoitoinen ja tyytyväinen, mutta yöt ja illat olivat todella ahdistavia pitkään.

Vierailija
86/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa lukea koko ketjua. mutta voisitko harkita jääväsi sittenkin kotiin pidemmäksi aikaa? siksi ettei tarvitsisi kaiken muun lisäksi käydä töissä.

mä voisin kuvitella että tuon sun aloitus ois ollu mun krijottama reilu 2v sitten. ja mä tein virheen ja jatkoin töissä, vaikka viisainta olisi ollu jäädä pois. näin jälkeenpäin tilanteen näkee selvemmin. sillä hetkellä ei paljon lohduta ettei se ikuisesti kestä, mutta meillä loppu yhtäkkiä valvomiset ja huutamiset 3v kun jäin uudestaan ippälomalle. 

missäpäin asutte? onko teillä ketään joka voisi edes yhden yön viikosta valvoa lapsen kanssa?  meillä ei ollut, ja että saisi edes yhden yön nukkua niin auttaisi taas jaksamaan.

Vierailija
87/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa lukea koko ketjua. mutta voisitko harkita jääväsi sittenkin kotiin pidemmäksi aikaa? siksi ettei tarvitsisi kaiken muun lisäksi käydä töissä.

mä voisin kuvitella että tuon sun aloitus ois ollu mun krijottama reilu 2v sitten. ja mä tein virheen ja jatkoin töissä, vaikka viisainta olisi ollu jäädä pois. näin jälkeenpäin tilanteen näkee selvemmin. sillä hetkellä ei paljon lohduta ettei se ikuisesti kestä, mutta meillä loppu yhtäkkiä valvomiset ja huutamiset 3v kun jäin uudestaan ippälomalle. 

missäpäin asutte? onko teillä ketään joka voisi edes yhden yön viikosta valvoa lapsen kanssa?  meillä ei ollut, ja että saisi edes yhden yön nukkua niin auttaisi taas jaksamaan.

Vierailija
88/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole kirjoittanut vessakäynneistä tai homosteluviestejä. T. Ap

Vierailija
89/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:42"]

[/quote]

lui sittenkin, eli ei ole mahdollista. missä päin te asutte? mä oisin valmis valvomaan ja hoitamaan lastanne yhden yön vaikka ilman korvausta, jos asutte samalla suunnalla eikä ole ketään muuta. siksi, koska osaan kuvitella sen tilanteen kun voimat ovat oikeasti loppu.

Vierailija
90/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:42"]

[/quote]

lui sittenkin, eli ei ole mahdollista. missä päin te asutte? mä oisin valmis valvomaan ja hoitamaan lastanne yhden yön vaikka ilman korvausta, jos asutte samalla suunnalla eikä ole ketään muuta. siksi, koska osaan kuvitella sen tilanteen kun voimat ovat oikeasti loppu.

Vierailija
91/94 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua väsyttää myös mutta tuo pallero on vaan niin rakas ja ihana. Öisin nuuhkin ja pussailen ja rakastan sydämeni kyllyydestä. Käykää lukemassa incl äidin blogia jossa pieni kuihtuu pois pikku hiljaa :(

Vierailija
92/94 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäs ikäinen ap on? "jostain syystä" hieman vanhemmilla ensisynnyttäjillä lapsiluku jää usein yhteen. Meillä esikoinen syntyin kun olimme 23v ja silloin yöheräämiset eivät tuntuneet missään. Kuopus syntyi kun olimme 28 ja silloin alkoi jo tuntua jos joutui yöllä heräilemään. Liki nelikymppiset työkaverit ovat lähes vainaita kun lapsi on yöllä heräillyt. Kyllä se on tarkoitettu niin että lapset tehdään parikymppisinä, mutta kun tämä yhteiskunta on muuttunut sellaiseksi että muut asiat pitäisi hoitaa ensin kuntoon.

Niin, kyllähän lähtökohta on se että lapset ei lapsia tekis. 23v on ihan pentu vielä. Ikävä kyllä suurin osa sosiaalihuollon asiakkaista on just näitä lapsena lapset tehneitä.

Vierailija
93/94 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu nyt, ap?

Vierailija
94/94 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nostaa 6 VUOTTA vanhoja ketjuja? Miten ja miksi?