Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9kk vauva pilaa koko perheen elämän

Vierailija
31.01.2014 |

Ei vaan jaksa enää kun se herää itkemään, huutamaan, rääkymään öisin.

En tunne öisin enää muuta kuin vihaa, ei jaksaisi edes lohduttaa vauvaa.

Jos tämä olis ollu eka olisin antanut pois, todennut että en osaa olla äiti, ja hankkinut sterilaation.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos samoin :(

Vierailija
42/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi oli ihan kauheaa!! En tuntenut itseäni masentuneeksi vauva-aikana mutta ihan äärettömän väsyneeksi kyllä koska vauva heräsili jatkuvasti, koko ajan, tuntui että järki lähtee kun heräsi taas....

Lopetin imetyksen 9kk jälkeen kun en enää jaksanut, se helpotti jonkin verran. Lapsi kuitenkin nukkuin ensimmäisen yönsä kunnolla kun oli 4 vuotias, sitä ennen heräsi juomaan vettä joka yö. Aamuisin heräsi 4-5-6-aikaan... mä olin niin väsynyt.

Nyt lapsi on 9v ja nukkuu oikein hyvin. Mulle silloin joku sanoi että nauti nyt vauva-ajasta, se on niin lyhyt. En nauttinut, nautin kyllä vauvasta, hän oli haska päivisin muttä yöt olisi saanut kyllä nukkua. Toinen ystvä oli realistisempi ja käski ottaa paljon valokuvia ensimmäisestä vuodesta, et kuitenkaan muistaisi siitä juuri mitään.

Nautin siis vauvasta, en ollut masentunut mutta äärimmäisen väsynyt. Mä en osaa sanoa mitään muuta kuin että tsemppiä ja yritä jaksaa! Voisin sanoa että ei sitä loputtomiin kestä niinkuin minulle sanottiin mikä ei auttanut yhtään että muutaman kuukauden päästä helpottaa kun tuntui ettei jaksa iltaan asti.

Pärjäät kuitenkin jotenkin, niin suurin osa meistä pärjää kun on vaan pakko vaikka onkin ihan loppu. Sympatiat on puolellasi, voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 04:32"][quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 04:17"][quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 03:53"]Tiedän täsmälleen, mistä puhut. Minä jaksoin aikoinaan sen voimin, että mies osallistui lastenhoitoon todella paljon, myös öisin. Ja ihanat kummit ja isovanhemmat oikein tyrkyttäytyivät lapsenvahdiksi, suorastaan potkivat meidät vanhemmat pois kotoa joka viikko:-) Univaikeudet jatkuivat lapsella yli kaksivuotiaaksi ja sain kunnollisen äiti-lapsi-suhteen kehitettyä vasta, kun lapsi täytti kolme. Sen jälkeen elämä muuttuikin selkeästi paremmaksi. En voi mitään muuta sanoa, kuin että tuo ei todellakaan kestä ikuisesti. 

[/quote] mies täälläkin osallistuu, nyt enemmän kun otettiin pari viikkoa sittrn yöimetys pois, luulin että saisin vihdoinkin nukkua kun lapsi ei heräisi alle tunnin välein huutamaan rintaa...

Tunnin taas oltu hereillä, kuudelta pitäisi herätä ja lähteä töihin.

[/quote] olis kivaa tietää miksi tätäkin miinustettiin?

[/quote]

Töihin. Mihis vauva?

Vierailija
44/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 08:26"]Toi oli ihan kauheaa!! En tuntenut itseäni masentuneeksi vauva-aikana mutta ihan äärettömän väsyneeksi kyllä koska vauva heräsili jatkuvasti, koko ajan, tuntui että järki lähtee kun heräsi taas....

Lopetin imetyksen 9kk jälkeen kun en enää jaksanut, se helpotti jonkin verran. Lapsi kuitenkin nukkuin ensimmäisen yönsä kunnolla kun oli 4 vuotias, sitä ennen heräsi juomaan vettä joka yö. Aamuisin heräsi 4-5-6-aikaan... mä olin niin väsynyt.

Nyt lapsi on 9v ja nukkuu oikein hyvin. Mulle silloin joku sanoi että nauti nyt vauva-ajasta, se on niin lyhyt. En nauttinut, nautin kyllä vauvasta, hän oli haska päivisin muttä yöt olisi saanut kyllä nukkua. Toinen ystvä oli realistisempi ja käski ottaa paljon valokuvia ensimmäisestä vuodesta, et kuitenkaan muistaisi siitä juuri mitään.

Nautin siis vauvasta, en ollut masentunut mutta äärimmäisen väsynyt. Mä en osaa sanoa mitään muuta kuin että tsemppiä ja yritä jaksaa! Voisin sanoa että ei sitä loputtomiin kestä niinkuin minulle sanottiin mikä ei auttanut yhtään että muutaman kuukauden päästä helpottaa kun tuntui ettei jaksa iltaan asti.

Pärjäät kuitenkin jotenkin, niin suurin osa meistä pärjää kun on vaan pakko vaikka onkin ihan loppu. Sympatiat on puolellasi, voimia!

[/quote] Kiitos :) ajattelinkin olla ihan pirun hauska ja ottaa tatuoinnin "Tämä ei ole ikuista".... =D

Vierailija
45/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä lasta. kaksi heistä on ollut juuri noin huonoja nukkumaan vauvoina. Aika auttoi, ja ovat kaikki lleet ns. helppohoitoisia lapsia leikki-iässä ja koululaisena. Erittäin rakastettuja ja ihania. Vauvan valvottaminen yleensä loppuu leikki-ikään mennessä ihan itsestään. Mutta se ajatus ei oikein auta tai ainakaan riitä  silloin, kun univelka on pahimmillaan. Valvoinen on jaettava muiden aikuisten kanssa edes osaksi. On nukuttava päivllä, toisen aikuisen hoitaessa vauvaa. Äidin positiivinen mieliala on perheen koossapitäviä voimia.

Vierailija
46/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9kk ja oot noin loppu? Mulla yksi lapsi herätti 7- vuotiaaksi saakka. Revi siitä.

Vierailija
47/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 08:29"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 04:32"][quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 04:17"][quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 03:53"]Tiedän täsmälleen, mistä puhut. Minä jaksoin aikoinaan sen voimin, että mies osallistui lastenhoitoon todella paljon, myös öisin. Ja ihanat kummit ja isovanhemmat oikein tyrkyttäytyivät lapsenvahdiksi, suorastaan potkivat meidät vanhemmat pois kotoa joka viikko:-) Univaikeudet jatkuivat lapsella yli kaksivuotiaaksi ja sain kunnollisen äiti-lapsi-suhteen kehitettyä vasta, kun lapsi täytti kolme. Sen jälkeen elämä muuttuikin selkeästi paremmaksi. En voi mitään muuta sanoa, kuin että tuo ei todellakaan kestä ikuisesti. 

[/quote] mies täälläkin osallistuu, nyt enemmän kun otettiin pari viikkoa sittrn yöimetys pois, luulin että saisin vihdoinkin nukkua kun lapsi ei heräisi alle tunnin välein huutamaan rintaa...

[/quote]

Töihin. Mihis vauva?

[/quote]

Heräsi sama kysymys. Onko järkeä palata heti töihin, kun lapsi vielä noin pieni?Ja jos mies hoitaa lasta kotona päivisin, niin veikkaan, että hän ja vauva nukkuvat siellä päivisin pitkät tovit, jolloin vauva on hereillä yöt.

Vierailija
48/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko palata töihin jotta saa rahaa ruokaan, vuokraan yms. Vauva ei nuku päivälläkään pitkiä unia.

Vierailija
49/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 08:29"][quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 04:32"][quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 04:17"][quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 03:53"]Tiedän täsmälleen, mistä puhut. Minä jaksoin aikoinaan sen voimin, että mies osallistui lastenhoitoon todella paljon, myös öisin. Ja ihanat kummit ja isovanhemmat oikein tyrkyttäytyivät lapsenvahdiksi, suorastaan potkivat meidät vanhemmat pois kotoa joka viikko:-) Univaikeudet jatkuivat lapsella yli kaksivuotiaaksi ja sain kunnollisen äiti-lapsi-suhteen kehitettyä vasta, kun lapsi täytti kolme. Sen jälkeen elämä muuttuikin selkeästi paremmaksi. En voi mitään muuta sanoa, kuin että tuo ei todellakaan kestä ikuisesti. 

[/quote]

Töihin. Mihis vauva?

[/quote] kotona isän ja isoveljen kanssa.

Vierailija
50/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko vauva hoidossa? Se lienee yksi syy, miksi hän saattaa heräillä. Hoitoon tottuminen vie aikaa, ja jos paikka ei ole hyvä, sitä ei ehkä tapahdu lainkaan. 

Vierailija
51/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 08:50"]Eli onko vauva hoidossa? Se lienee yksi syy, miksi hän saattaa heräillä. Hoitoon tottuminen vie aikaa, ja jos paikka ei ole hyvä, sitä ei ehkä tapahdu lainkaan. 

[/quote] jos olisit lukenut viestiä nr 11 olisit saanut vastauksen.

Vierailija
52/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 08:48"]

On pakko palata töihin jotta saa rahaa ruokaan, vuokraan yms. Vauva ei nuku päivälläkään pitkiä unia.

[/quote]

Joo mutta sulla on epärealistiset odotukset. 9 kuinen lapsi ei nuku täysiä öitä. Olet ihan katkeamispisteessä, koska et jaksa vauvanhoitoa+ työssäkäymistä yhdessä. Ongelma ei ole jaksamisessasi. On ymmärrettävää, että tuo on liian raskas yhtälö. Ongelma on sinun asenteessasi ja valinnoissasi. Hae itsellesi apua, ennen kuin vahingoitat lastasi.

Vierailija
53/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ollaan väsyneitä. Kuopus on jo 1½v, mutta edelleenkin nukutaan erittäin huonosti. Voin rehellisesti sanoa, että hän on tähän mennessä nukkunut vain kerran 5h putkeen ja sekin oli joskus 5kk iässä. On hyvin yleistä, että hän herää edelleen jopa 10 kertaa yössä. En kuitenkaan vihaa häntä. Päinvastoin rakastan häntä kovasti, mutta toki öisin on usein turhauttanut. Nyt ehkä on jo niin tottunut asiaan ettei tunne oikein mitään, heräily on jo niin rutiinia.

Ihminen voi suunnitella ja miettiä omaa jaksamistaan etukäteen, mutta loppuen lopuksi lapsen hankkiminen on aina riskin otto. Et voi mitenkään tietää miten lapsia nukkuu, tuleeko allergioita ja kuinka haastava häntä on kasvattaa. Kuka tahansa olisi väsynyt jatkuvaan yöheräilyyn ja on kummallista ettei sitä väsymystään saisi ääneen sanoa ilman että joku jaksaa kyseenalaistaa äitiytesi.

Kyllähän tämä joskus tästä helpottaa, mutta sen tietämisestä ei ole aina apua tänään. Onneksi mieheni ottaa myös yövuoroja ja vastuuta eli en luultavastikaan ole niin väsynyt kuin voisin olla. Allergioita lapsella on todettu jo useampia, mutta niiden paljastuminen ja ruokavaliosta pois jättäminen vaikutti lähinnä hänen perustyytyväisyyteensä ei öihin.

Äidit saavat olla väsyneitä ja heillä on oikeus sanoa niin ääneen!

Vierailija
54/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteenne on vanhempien, ei vauvan vastuulla. Jakakaa uniaika vanhempien keske niin, että ainakin puolet öistä saa nukuttua kumpikin.

Vierailija
55/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 08:48"]

[/quote]

Joo mutta sulla on epärealistiset odotukset. 9 kuinen lapsi ei nuku täysiä öitä. Olet ihan katkeamispisteessä, koska et jaksa vauvanhoitoa+ työssäkäymistä yhdessä. Ongelma ei ole jaksamisessasi. On ymmärrettävää, että tuo on liian raskas yhtälö. Ongelma on sinun asenteessasi ja valinnoissasi. Hae itsellesi apua, ennen kuin vahingoitat lastasi.

[/quote] en minä lastani vahingoita. Tämä juuri aiheuttaa sen että monet äidit kärsii hiljaa. Missään en saisi purkaa tuntojaan juuri sillä hetkellä kun tuntuu että ei enää jaksaa. Yleensä se että saa sanottua asiansa auttaa taas jaksamaan.

Vierailija
56/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isä ei hoida öitä, jos on päivät kotona?

Vierailija
57/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tekee vauvalle? Syöttääkö vai kuuntelee vaan,

Vauvan hätä voi pahentua jos ei reagoida> kierre.

Vierailija
58/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 09:04"]Miksi isä ei hoida öitä, jos on päivät kotona?

[/quote] isä kyllä hoitaa, tänäkin yönä nousi syöttämään kun vauva ei rauhoittunut millään. Vauva ei kuitenkaan suostunut nukahtamaan kuin vasta puoli viideltä, ja oli herättänyt esikoisen jota myös piti rauhoitella takaisin uneen.

Vierailija
59/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 09:04"]

Miksi isä ei hoida öitä, jos on päivät kotona?

[/quote]

Oikein olisi, että vanhemmat hoitavat yöt vuorotellen.

Vierailija
60/94 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä käyt töissä, mies valvoo vauvan kanssa pääosin, välillä vaihtelette, ettei mies uuvu. 

Käytä lapsi lekurissa, kuulostaa mun refluksilapsilta. Heräilivät kumpikin n. 8 kertaa yössä, pahimmillaan laskin heränneeni 18 kertaa. Tätä heräilyä kesti 4 vuotta. Olimme mieheni kanssa ihan zombieta. Molemmat rupesivat nukkumaan vähän reilun 2 vuoden iässä. Olin vaan jotenkin niin tyhmä, etten halunnut lapselle "turhaa" lääkettä, vaikka ilmiselvästi se olisi ollut ainoa oikea ratkaisu refluksivaivoihin.