anorektikko raskaana
Olen varmaankin syömishäiriöni suhteen jo kroonikko, oireilu on kestänyt jo niin mahdottoman kauan. Avun saamisesta huolimatta en ole sairaita ajatuksia saanut pois päästäni. Ja kaikki alkoi taas: ensin oli valtava kitukuuri, ei tullut syötyä pahemmin mitään ja paino putosi. Sitten tapahtui "jotain", tuli valtava tarve mätätä koko ajan jotain suuhun, syöminen oli hallitsematonta. Tämä johtui siitä, että olin tullut raskaaksi. Nyt tämä hallitsematon ruuan himo alkaa hiipua ja vaikka terve järki käskee syödä hyvin ja terveellisesti jo vauvankin vuoksi, mieli käskee tekemään muuta. Mitä ihmettä teen? Tiedostan että jos vähennän syömisen taas olemattomaksi, se on vauvalle vaaraksi. Neuvolalle tilanteeni on tuttu juttu, kuuntelevat kyllä, mutta eivät oikeastaan voi muuten auttaa. Mitä voi tehdä sairaalle päälle, joka ei vaan suostu vastaanottamaan järkipuhetta? Ja jonka vuoksi vielä pieni syntymätön ihmisenalku on vaarassa?
Kommentit (7)
Yritä keskittyä johonkin muuhun asiaan. =) Mieti sitä pientä, joka siellä kasvaa...
Suunnittele syömisesi ja rytmitä se. Älä skippaa tai vähennä mitään siitä vaikka mieli tekisi. Äläkä tee tätä suunnitelmaa yksin, vaan jonkun järkevän ja ravintoasioista perillä olevan kanssa.
Silloin sinun ei tarvitse tavallaan itse kontrolloida syömistäsi, muuta kuin että teet sen.
jatkat syömistä hyvin, ja lopeta se stressaaminen ymmärrä jo että se minkä painoinen olet ei tee sinusta onnellista, onnelliseksi tekee terve ja kaunis vauvasi. älä kuvittele itsellesi sairauksia, ne lähtee käyntiin enemmän siitä pelosta. Tiedät että sinun täytyy syödä hyvin ja terveellisesti. Tarvitset rasvoja vitamiineja ja hyvää ruokaa. Muista muuten että raskaana olevan täytyy syödä rahkatuotteita siitä saa kätevästi kalsiumia, koska vauva tarvitsee paljon kalsiumia äidiltä niin äidin hampaat ja luusto voi kärsiä jos ei syö riittävästi. Ja vauva kärsii jos et syö. Teet niin kuin pitää, ja pahimmassa tapauksessa pyydät apua lääkäriltä.
Kaikkea hyvää ja onnea teille.
ihminen on kaunis sekä hoikkana että pulleampana, tärkeintä olla terve ja urheilullinen, raskauden jälkeen sinun täytyy myös huolehtia itsestäsi, syödä ja tehdä liikuntaa, että ihana vauvasi saa terveen äidin.
Täällä yks anorektikkoäiti. Olen saanut monta lasta ja huonosta ruokavaliostani huolimatta odotusaikana, kaikki ovat syntyneet kolmikiloisina ja terveinä. Mikä helpotus! Eikä helpottanut se stressi loppuraskaudessa vauvan hyvinvoinnista. Olen edelleen laiha, odotusaikoina en saanut painoa yhtään vaan se tippui entisestään. Imetys kuihdutti totaalisesti ja voin entistä huonommin. Odotusaikana tosin päätin että syön vaikka väkisin vähintään yhden lämpimän aterian ja napostelen hedelmiä. No raskauspahoinvointihan oli niin rajuhkoa että hedelmätkin jäi usein syömättä. Puhu neuvolassa ja tarvittaessa ota ylimääräisiä käyntejä. Vauva ottaa osansa sinusta kuitenkin väkisin, enemmän kärsii äiti itse. Vitamiineja kannattaa syödä jne. Vauva sai tyhmän järkeni kuitenkin ajattelemaan pikkuisen paremmin ruokaa, vaikka tämä ei tunnu paranevan. Odotusajan hormonit (mielialanvaihtelut) voivat myös pahentaa asiaa. Ei tule syötyä jos on mieli maassa jne. Zemppiä!
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 06:28"]Täällä yks anorektikkoäiti. Olen saanut monta lasta ja huonosta ruokavaliostani huolimatta odotusaikana, kaikki ovat syntyneet kolmikiloisina ja terveinä. Mikä helpotus! Eikä helpottanut se stressi loppuraskaudessa vauvan hyvinvoinnista. Olen edelleen laiha, odotusaikoina en saanut painoa yhtään vaan se tippui entisestään. Imetys kuihdutti totaalisesti ja voin entistä huonommin. Odotusaikana tosin päätin että syön vaikka väkisin vähintään yhden lämpimän aterian ja napostelen hedelmiä. No raskauspahoinvointihan oli niin rajuhkoa että hedelmätkin jäi usein syömättä. Puhu neuvolassa ja tarvittaessa ota ylimääräisiä käyntejä. Vauva ottaa osansa sinusta kuitenkin väkisin, enemmän kärsii äiti itse. Vitamiineja kannattaa syödä jne. Vauva sai tyhmän järkeni kuitenkin ajattelemaan pikkuisen paremmin ruokaa, vaikka tämä ei tunnu paranevan. Odotusajan hormonit (mielialanvaihtelut) voivat myös pahentaa asiaa. Ei tule syötyä jos on mieli maassa jne. Zemppiä!
[/quote]
Oliko suunnitellut lapset?
Ratkaisu: jatka syömistä.