Onko muita kenen mielestä 1700e/kk nettona on paljon palkkaa?
Yksin asuvalle ainakin. Minut lasketaan pienipalkkaisten joukkoon, mutta minulle tämä on iso raha. Vuokran jälkeen jää 1100e käteen, ruoan ja muiden laskujen jälkeen n 700e. 700e mihin tahansa, usein laitan suurimman osan tuosta säästöön, kun en keksi käyttöä.
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos yksin asuu ja vuokra noin pieni niin sitten se on aika hyvä. Minulla jää vuokran jälkeen noin 300€ laskuihin ja muihin kuluihin tuosta.
Kai asumistuki ja toimeentulotuki on haettu? Vai huvikseenko kituutat?
Tässä puhuttiin palkkatuloista.
Minä en ole ikinä saanut noin paljoa nettona ja hyvin olen pystynyt elämään. On talo, auto, lapsia, eläimiä jne.
Saan enemmän ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa joten enpä viitsisi tuolla rahalla töihin vaivautua.
Vierailija kirjoitti:
Ap nettopalkka 1700 euroa. Vuokraan 600 euroa. Ruokaan ja kaikkiin laskuihin sisältäen kuntosalikortinkin menee 400 euroa. Tuo viimeinen on minusta hämmästyttävän vähän.
Ruokaan menee n. 200e/kk, kuntosali 30e, puhelinlasku 25e, työmatkakulut 60e, netti kuuluu vuokraan, kotivakuutuslasku ja sähkölaskua ei tule joka kuukausi. Riippuen kuukaudesta siis noin 300-400e menee laskuihin, jos tosiaan ei vuokraa lasketa. Ap
Riippuu lähtökohdista. Yleisesti Suomessa tuo ei ole mikään hyvä palkka, mutta kyllä minulle kelpaisi. Omat palkkatulot 700€/kk bruttona + Kelan rahaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos yksin asuu ja vuokra noin pieni niin sitten se on aika hyvä. Minulla jää vuokran jälkeen noin 300€ laskuihin ja muihin kuluihin tuosta.
Niin, asumistukeen on oikeutettu työssäkäyväkin pienituloinen ja myös toimeentulotukeen. Ei ne ole pelkästään tarkoitettu sosiaalitukien saajalle. Luulisi tämän olevan ihan yleisesti tiedossa.
Mulle riittää oikein hyvin, toki ymmärrän että perheelliselle se ei oikein riitä, tai riittää varmaan mutta sitten täytyy venyttää penniä ja paljon.
Mä saan 1600-1800euroa palkkaa töistä kuussa. Vuokran ja laskujen jälkeen mulle jää n.1000e käteen. Kaupassa ei tarvi miettiä mitä ostaa ja käyn suht usein ulkonakin syömässä. Auto on ja suht uusi malli. Harrastan kuntosalia ja lenkkeilyä, nehän on melkein ilmaisia huveja. En shoppaile vaatteita ellen tarvitse. Suurimmat ilot elämässäni ovat perheeni ja muutamat ystävät, niidenkään kanssa ei tarvitse rahaa. Lemmikkejä mulla ei ole.
Säästötilillä mulla on n.26 000 euroa, olen ostamassa asuntoa.
Elän kyllä aika pihisti myös. En jaksa käydä kampaajilla usein ja kaverit leikkaa hiuksia. Mulla on 2017 mallin puhelin, mikä vetelee viimesiään mutta en raatsi ostaa uutta. Läppäri on ollut rikki jo vuodesta toiseen, enkä ole ostanut uutta kun oikeastaan en sitä edes tarvitse. Telkkari mulla on pieni, haluisin isomman mutta en raatsi ostaa sitäkään. En sisusta ja mulla on vuodesta toiseen samanlaiset sisustukset enkä remontoi tai osta uusia kodinkoneitakaan, vaikka on vanhoja mutta toimii joten kuten. Sitten kun hajoaa nii kai pitää sitten uudet ostaa.
Ainiin ja matkustelen todella vähän. Ehkä kerran parissa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ap ja kaltaisensa on yhteiskunnalle todella hyödytön sillä työntää rahojaan säästöön eikä laita kulutukseen käyttämällä esimerkiksi palveluja enemmän. Sitten pimeässä kotona yksin kökkien kuvittelee olevansa onnellinen kun jäi kuukaudessa joitakin satoja euroja taas säästöön. Lopulta kuoleekin yksin.
Minulla on poikaystävä ja ystäviä, en ole yksin. Enkä kuvittele olevani onnellinen, olen sitä. Mielestäni raha ei tee onnelliseksi, mutta sitäkin minulla riittää enemmän kuin tarvitsen, siksi sitä menee säästöön. Käytän kyllä palveluita, mutta en tuhlaa rahaa huvikseni. Ihmeellinen vastaus. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitset muiden mielipiteitä jos olet selvästi tyytyväinen tilanteesi?
Kun työpaikkani suljettiin, takana oli 23v vuorotyötä 24/7 pyörivässä tehtaassa labrahommia. aattelin että kaikki duunit käy kunhan käteen jää jotain 1600-1800€ kk, eikä tarvii enää ikinä herätä 04:30 tai valvoa 06:30 asti. Ja olen tyytyväinen. En tiedä kyllä miksi tästä pitäisi saada toisten mielipiteitä koska olen itse tyytyväinen tilanteeseen.
Kysyin siksi, koska tuo lasketaan maassamme pieneksi palkaksi, ei korkeaa veroprosenttia. Ap
Kyse ei ole siitä, että tuolla 1700 eurolla ei tulisi toimeen, vaan siitä että se on suhteessa muun yhteiskunnan tulotasoon pieni palkka. Kannatta tutustua absoluuttisen ja suhteellisen pienituloisuuden käsitteisiin.
Eihän tuo mitenkään hirveästi ole. Minä saan nettona (palkka+pääomatulot) 3800 €/kk. Tästä kyllä riittää jo uusiinkin sijoituksiin.
Ihan ok, jos siinä on toinen vähintään samoilla tuloilla jakamassa kuluja. Yksinolijalle ja varsinkin yksinhuoltajalle tuo ei riitä Suomen kalliiden asumiskustannusten takia.
Ohan tuo jo tosi hyvä palkka! Ollaan vaan onnellisia, että meillä täällä Suomessa on niin korkeat palkat. Lottovoitto syntyä Suomeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, asumistukeen on oikeutettu työssäkäyväkin pienituloinen ja myös toimeentulotukeen. Ei ne ole pelkästään tarkoitettu sosiaalitukien saajalle. Luulisi tämän olevan ihan yleisesti tiedossa.
Toimeentuloon on oikeutettu jos ei rahat riitä vuokraan ja jos perusmenoihin ei jää 500€ käyttöön per kk...Ap:n tapauksessa ei siis toimeentulotukea saisi
Mitä te oikein teette työksenne? Miten 1700€/kk nettona on jonkun mielestä hyvä palkka? Itse saan nyt äitiyslomalla 1870€/kk ja tuntuu että elää kädestä suuhun.
Ei se 1700€ nyt toki surkea ole, mutta ihan tavallinen huono liksa. Itse tosin tienasin tuon verran jo 20-vuotiaana vuorotöissä. Nyt nettopalkka jossakin 2500-3000€/kk kieppeillä, riippuen kuukaudesta. Eikä sekään tunnu olevan kauheasti täällä kehä 3:n sisäpuolella.
No huh huh. Minä saan tällä hetkellä kuukaudessa 890 - 1450 nettona, eli olisi juhlaa, jos tulisi tuo 1700.
Itse tienaan nettona 4000 €/kk mutta ei minullakaan kuukaudessa tuon enempää kulu. Yli kaksi tonnia kuukaudessa jää säästöön. Ihan itsestään ja yrittämättä.
Ansaitsen enemmän mutta luopuisin siitä ilomielin jos saisin lisää aikaa.
Monen vuoden työttömyyden ja kelan peruspäivärahalla vml elämisen jälkeen pääsin töihin ja viikon päästä saan ensimmäisen palkan, juuri tuo 1700 netto ja kyllä se paljolta rahalta tuntuu vs siihen 518€/kk. No kahdelta viimeiseltä kuukaudelta sain myös asumistukea 77€/kk mutta silti.
Ap ja kaltaisensa on yhteiskunnalle todella hyödytön sillä työntää rahojaan säästöön eikä laita kulutukseen käyttämällä esimerkiksi palveluja enemmän. Sitten pimeässä kotona yksin kökkien kuvittelee olevansa onnellinen kun jäi kuukaudessa joitakin satoja euroja taas säästöön. Lopulta kuoleekin yksin.