Kuuntelin kahta teinityttöä: olen niin surullinen kuulemastani,
Että ei haluta naimisiin, jotta ei tule avioeroa.
Itse olen tällainen täti, joka näkee surut ja erot osana elämää. Oi, mihin tämä maailma on mennyt...?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä syy.
Statistiittinen totuus kun on se, että enemmistö avioliitoista päätyy eroon. Joten todennäköisyydet eivät ole puolellasi.
Tuskinpa hyppäisit lentokoneesta laskuvarjohyppyä, jos sitä ennen sinulle kerrottaisiin että on 60% mahdollisuus että varjo ei aukea. Sitä nuo teinit ajattelee, fiksuja ovat.
Naisethan ne erot ottaa, joten riski on suurempi miehelle. Ei kannata ei.
No onpas surullista. Elämässä on paljon kivempiakin asioita kuin naimisiin meno, tuo tekee autuaaksi. Ap olet jäänne vuosisadan alusta.
Tytöt olivat vain fiksuja puheissaan. Ei miesten kanssa kannata muuta tehdä kuin pitää hauskaa silloin kun itselle sopii.
Miksi mennä naimisiin, jos ei pidetä valasta kiinni?
Ei se myöskään mitään halpaa lystiäkään ole.
Vierailija kirjoitti:
No onpas surullista. Elämässä on paljon kivempiakin asioita kuin naimisiin meno, tuo tekee autuaaksi. Ap olet jäänne vuosisadan alusta.
Olen paljon muuten vanhempi kuin jäänne vuosisadan alusta...terveisiä vain viime vuosiaadalta.
Mutta sinä ja muut ette ymmärtäneet pointtiani. En minä surullinen ole siitä, jos joku ei halua naimisiin, tai haluaa. Vaan siitä, mikä heidän motiivinsa olivat.
Ap
Nykyisin ainoa syy avioliittoon on leskeneläke ja sen lakkauttamisestakin käydään vähän väliä keskustelua. On varsin todennäköistä, että ennenkuin tämän päivän teinityttö jää leskeksi, mitään leskeneläkettä ei ole enää olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa
Totta kai teinin ajatukset muuttuvat, mutta minusta tuo keskustelu oli sangen surullinen.
En minä itsekkään teininä halunnut naimisiin tai mitään. Mutta ei syyni ollut se, etten halua avioeroa tai lasteni kasvavan rikkinäisessä perheessä. Minun motiivini oli olla vapaa ja itsenäinen ja tehdä mitä haluan.
Ja ei, minä en ole eroperheestä.
Luuletko, että tuollaisen surun ruokkiminen parantaa asiaa? Ei kannata luoda mielikuvaa, että mennään naimisiin ja se on onni ja ero on maailmanloppu. Koita tutustua ihmisiin laajemmin ja perehtyä eroasioihin, jos se painaa noin, voit huomata, että asia ei ole niin mustavalkoinen kuin mitä se on mielessäsi.
Tuolla asenteella et ole hyvä tuki ja keskustelukumppani huolestuneille nuorelle.
Voit ajatella, että on tilanteita, joissa ero on parempi vaihtoehto. Ja voit kertoa, että miten ihminen voi itse olla hyvä kumppani niin, että yhteiselo olisi mahdollisimman hyvää, hyvinä ja huonoina aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mennä naimisiin, jos ei pidetä valasta kiinni?
Ei se myöskään mitään halpaa lystiäkään ole.
Ei naimisiinmeno maksa mitään.
Niin suret sitä, että nuoret pelkäävät eroa?
Kysy, mikä heitä mahdollisessa erossa pelottaa. Olisi hyvä, jos tuntisit jonkun, jolle ero ei olisi ollut huono ratkaisu. Ei se välttämättä tarkoita, että katuisi avioliittoa tai yhteisiä lapsia, tai että elämä olisi eron jälkeen jollain tapaa pilalla.
Toki on kaameita eroja. Silloinkaan syynä ei liene ero, vaan aluperin harkitsemattomia, kenet ottaa puolisokseen, tai yleinen elämänhallinnan puute,
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin ainoa syy avioliittoon on leskeneläke ja sen lakkauttamisestakin käydään vähän väliä keskustelua. On varsin todennäköistä, että ennenkuin tämän päivän teinityttö jää leskeksi, mitään leskeneläkettä ei ole enää olemassakaan.
Perintövero on toinen ihan pätevä syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa
Totta kai teinin ajatukset muuttuvat, mutta minusta tuo keskustelu oli sangen surullinen.
En minä itsekkään teininä halunnut naimisiin tai mitään. Mutta ei syyni ollut se, etten halua avioeroa tai lasteni kasvavan rikkinäisessä perheessä. Minun motiivini oli olla vapaa ja itsenäinen ja tehdä mitä haluan.
Luuletko, että tuollaisen surun ruokkiminen parantaa asiaa? Ei kannata luoda mielikuvaa, että mennään naimisiin ja se on onni ja ero on maailmanloppu. Koita tutustua ihmisiin laajemmin ja perehtyä eroasioihin, jos se painaa noin, voit huomata, että asia ei ole niin mustavalkoinen kuin mitä se on mielessäsi.
Tuolla asenteella et ole hyvä tuki ja keskustelukumppani huolestuneille nuorelle.
Voit ajatella, että on tilanteita, joissa ero on parempi vaihtoehto. Ja voit kertoa, että miten ihminen voi itse olla hyvä kumppani niin, että yhteiselo olisi mahdollisimman hyvää, hyvinä ja huonoina aikoina.
Olen itsekin eronnut.
Enkä ollut mikään tuki näille nuorille. Kunhan kuuntelin ja ihmettelin, ja tulin surulliseksi.
Nuorilla pitäisi olla toivoa siitä, että elämä tuo eteen kaikkea hyvää ja kaikki onnistuu. Kyynisyys kuuluu vanhoille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin suret sitä, että nuoret pelkäävät eroa?
Kysy, mikä heitä mahdollisessa erossa pelottaa. Olisi hyvä, jos tuntisit jonkun, jolle ero ei olisi ollut huono ratkaisu. Ei se välttämättä tarkoita, että katuisi avioliittoa tai yhteisiä lapsia, tai että elämä olisi eron jälkeen jollain tapaa pilalla.
Toki on kaameita eroja. Silloinkaan syynä ei liene ero, vaan aluperin harkitsemattomia, kenet ottaa puolisokseen, tai yleinen elämänhallinnan puute,
Kysyin, ja vastaus oli, etteivät halua lastensa kasvavan rikkinäisessä perheessä.
Olen itsekin eronnut. Olen silti usksltautunut toisiin naimisiin. En menettänyt uskoani avioliittoon.
Ap
Itse päätin jo ala-aste ikäisenä etten tule lisääntymään koska sen joutuisi tekemään yksin. Ja no tämä maailma ei muutenkaan ole sellainen paikka että haluaisin tehdä toiselle sellaisen teon että tuon tänne.
No sehän on hyvä vaan että ovat samoilla linjoilla miesten kanssa.
Itse olisin halunnut naimisiin jostain syystä, mutta niin se elämä meni etten "päässyt" koskaan.
Ihan hyvä olisi varmaan ollut jos se olisi ollut omakin toiveeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintövero on toinen ihan pätevä syy.
Jos hankkii lapsia, silloin leski ei peri mitään ilman erillistä testamenttia.
Teinit on 2000-luvulla syntyneitä. Meneekö sen ikäiset enää naimisiin muutenkaan? Olen itse 30 ja todella harva ikäiseni on naimisissa tai siitä kiinnostunutkaan. Seurustella voi ilmankin. Uskovaiset menivät naimisiin kymmenen vuotta sitten, muille vanhentunut institutio.
Vierailija kirjoitti:
Nämä teinitytöt olivat erolapsia itse. He sanoivat, etteivät halua samaa lapsilleen, jos sellaisia tekevät.
Ap
No sitten ei varmaan kannata hankkia niitä lapsia. Ero on ero oli se sitten avioliitosta tai avoliitosta. Ei ne avoliiton erot mene välttämättä sen nätimmin.
Ap elää jossain menneessä maailmassa. Nykyään ihmiset on kertakäyttökamaa. Kuulemma psykopatiakin on lisääntymään päin ihmisten geeneissä. Tunnekylmien on tulevaisuus.
Ap vastaa