Voi V kuinka vaikeeta on lehden tilauksen lopettaminen!
Tilasin keväällä erään tieteeseen keskittyvän lehden kun oli hyvä tarjous 6kk. Sanottiin että voi irtisanoa milloin vain. Soitin kesäkuussa 4kk tilauksen aloituksesta että lopetan tilauksen kun 6kk jakso päättyy. 6kk meni, mutta tulikin 7kk:n lehti uuden laskun kera. Jätin maksamatta. Tuli karhukirje jolloin soitin asiakaspalveluun ja kerroin peruneeni tilauksen. Käskettiin repiä lasku.
Nyt tuli perintätoimiston kirje ja uusi lehti uuden laskun kera.
Tässähän menee luottotiedot kohta eikä tuosta lehdestä pääse eroon. Minullahan ei ole mitään todisteita tuosta perumisesta jos oikeuteen lähdetään. Heiltä tuskin löytyy tuota nauhoitettua peruutuspuhelua.
Muilla vastaavia kokemuksia ja vinkkejä?
Kommentit (48)
Voin sanoa, että kuolinpesän lehtiä on vaikeampaa perua kuin keksiä koronaan rokote. Äidilleni tuli useita lehtiä joita sitten lopettelin. Ohjeita:
-kirjaudu äitisi tunnuksilla ja peru (vanha äitini ei edes tiennyt mikä netti on)
- vain netissä voi perua (huokaus)
-jos tilaus oli kesto ei voitu lopettaa, eikä palauttaa jo maksettuja rahoja jos tilaaja ei itse soita. (äiti jo menehtynyt)
-useaan paikkaan äidin pitää itse soittaa (edellä oleva)
-laitetaan äidille tämmöinen lahjakortti risteilylle jos jatkaa vielä tilausta (edellä oleva)
Ynnämuuta typerää ja näitä lehtiä oli paljon. Varmaan tuntien jonotus aspaan. Joitakin lehtiä siirsin itselleni siis sen mitä oli tulossa ja maksettu. Näistä joitain en meinannut saada sitten itse peruttua, koska joku tunnus on mennyt alkuperäisen tilaajan sähköpostiin. (äidillä ei yhä edelleenkään ollut nettiä)
Joihinkin yritin siirtää osoitetta suoraan hautausmaalle kun meinasi hermot mennä.
Akun sain peruttua lopulta pitkän maksullisen jonotuksen jälkeen. Muutaman viikon päästä alkoivat aku soittelijat, että jos tilaisin sen. Juu en kun meni päivä jo peruutukseen.
Ja ne äidin rinnakkaislehti tilaukset (eli eri osoitteeseen menevät, mutta sama lehti) ei pysty vieläkään muistelemaan.. 😩 Voi luoja.
Kirjastosta saa lehtiä lainaan, ei kannata tilata.
Soittajat estoon vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina sähköisesti, että jää todiste.
Minkä lehden voi peruuttaa sähköisesti (emaililla)? En tiedä yhtäkään.
Ainakin Hesarin tilauksen voi katkaista seuraavan tilausjakson alkuun ihan heidän nettisivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tumpeloita olette. Kun lehtimyyjä soittaa, niin samalla kertovat, että missä tilauksen voi perua ja MILLOIN viimeistään. Kannattaa kuunnella, vaikka puhetta tulisikin paljon. Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia lehtitilausten peruuttamisessa.
Tilasin netin kautta useita lehtiä lahjoiksi eri ihmisille.
Näistä jokaisella lehdellä oli erilainen sivusto ja systeemi. En ole ennen tilannut, en tiennyt etten saa minkäänlaista muistutusta uuden jakson alkamisesta. Olisiko aivan hirveän vaikea ilmoittaa tästä tilaajalle?
Jonkin verran määräaikaisia tarjouksia tilanneena: tilausehdoissa on lukenut aina, että määräaikaisen jakson päätyttyä tilaus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Luetteko tilausehdot?
Sanomalla tää toimii mun mielestä tosi hyvin. Vaatii toki tunnukset sivuille. Tilaan aina aika ajoin jonkun lehden, heti laskun tultua käyn netissä kirjautumassa Sanoman verkkopalveluun ja laitan tilauksen loppumaan tilausjakson loppuun. Koskaan ei ole tullut enempää lehtiä tai lisää laskuja.
Jokaisessa laskussa on ollut selkeät ohjeet, miten tulee toimia.
Nettiä käyttämättömät vanhukset on toki eri asia, mutta ap osaa ainakin palstailla...
Tilaaminen sujuu aina kätevästi muttei peruminen. Ei se mitään sattumaa ainakaan ole...
Halutessaan lehdet saisivat tilauksen peruuttamisen tapahtumaan yhtä kätevästi kuin itse tilaamisenkin.
Niin. Mistähän tosiaan johtuu se, ettei näin ole?
Ihan jokaisen lehtikustantamon verkkosivuilta löytyy sähköpostiosoite, jonka kautta tilauksen voi peruuttaa. Mulla ainakin on toiminut ihan joka kerta. Joskus vastauksen saaminen on kestänyt muutaman päivän, mutta aina on asia tullut hoidettua.