Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi V kuinka vaikeeta on lehden tilauksen lopettaminen!

Vierailija
23.10.2020 |

Tilasin keväällä erään tieteeseen keskittyvän lehden kun oli hyvä tarjous 6kk. Sanottiin että voi irtisanoa milloin vain. Soitin kesäkuussa 4kk tilauksen aloituksesta että lopetan tilauksen kun 6kk jakso päättyy. 6kk meni, mutta tulikin 7kk:n lehti uuden laskun kera. Jätin maksamatta. Tuli karhukirje jolloin soitin asiakaspalveluun ja kerroin peruneeni tilauksen. Käskettiin repiä lasku.
Nyt tuli perintätoimiston kirje ja uusi lehti uuden laskun kera.

Tässähän menee luottotiedot kohta eikä tuosta lehdestä pääse eroon. Minullahan ei ole mitään todisteita tuosta perumisesta jos oikeuteen lähdetään. Heiltä tuskin löytyy tuota nauhoitettua peruutuspuhelua.

Muilla vastaavia kokemuksia ja vinkkejä?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kaleva muisti juuri perintätoimiston laskulla, sain 3kk halvemmalla ja käytin sen, irtisanoin sitten ajoissa. Ja totesinkin että tunnus on lakannut sivustolla. Laskuja ei tuon jälkeen ole siis tullut kuten kuuluu, mutta nyt karhuavat jo maksettua laskua siltä 3kk ajalta. Perintäkuluineen. Maanantaina toki sinne soitan, mutta eiköhän sieltä tule uusi lasku ja eiköhän mene lopulta ulosottoon saakka. En tilaa enää ikinä mitään.

Vierailija
22/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin yhtä lehteä kestotilauksena ja minulle soitettiin että saan kirjan ja valitsemani lahjan mukaan pelkällä postimaksun hinnalla. Otin lahjan ja puhelussa sanottiin että tää ei vaadi multa mitään peruutusta että tämä paketti tulee kerran eikä vaadi mitään. Sitten kysyin varmuudeksi vielä, eli mitään ei tule lisää ja ei tarvitse itse peruuttaa mitään ja vastaus oli selkeä KYLLÄ. No paketti tuli niin kuin pitikin, vain postimaksun hinnalla. Sitten seuraavana kuukautena tuli uusi kirja ja lasku. Soitin asiakaspalveluun ja selitin tilanteen, johon asiakaspalvelija sanoi että nää tilaukset jatkuu aina. Sanoin että on se kumma kun nimenomaan kysyin varmuudeksi ettei mitään tarvitse tehdä ja vastaus oli selkeä kyllä. Meni hiljaiseksi, antoi kirjan palautus ohjeet ja totesi että haluan varmaan perua koko lehden tilauksen. En halunnut aluksi mutta kun mainitsi lehden niin vastasin joo perutaan sekin sitten samalla🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun sinulla on kirjallinen todiste, niin on ihan sama ovatko lukeneet sen vai eivät. Soitot yleensä tallennetaan, joten kannattaa laittaa soittoaika ja henkilön nimi ylös. Kaikki vaan aina muistiin.

Ette ole tainneet perua lehtiä 🤣 Toisessa päässä on robotti, joka ei esittele itseään!

Vierailija
24/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee niin että se "ylimääräinen" lehti pitää palautta 14pv aikana tai muuten joudut sen maksamaan. Eli vaikka peruutat niin se ei tarkoita mitään. Lehtiä tulee loputtomasti laskujen kera, jos et vaivaudu niitä palauttamaan.

Vierailija
25/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus, kiitos!

Olen kurkkua myöten täynnä ja vihainen lehtitilauksen takia!

Tilasin hölmöyttäni erään A-lehden viime toukokuussa. Korona-ajan iloksi.

Lehti alkoi ilmestyä heinäkuussa jolloin maksoin sen. Siihen oli jo lisätty 2×5€:n myöhästymismaksu.

Kohta tuli uudestaan 2×5€ ja uhkaus perintätoimistolla. Silloin mittani täyttyi ja soitin laskutukseen. Siellä ämmä jankutti että 20€ lisä minun pitää maksaa vai laitetaanko perintään.

Päreet siinä paloi ja sanoin, että pistäppä sinä akka sitten perintään.

Ärsytti niin, koska aina olen laskuni maksanut tunnollisesti.

Noh, maksoin sitten sen "myöhästymisen" pitkin hampain.

Tulipas TOSI edullinen tarjous!

Enää en tilaa ainuttakaan lehteä, never!

Vierailija
26/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain viimeksi peruttua lehden netin kautta, ihme kyllä.

Silloin kun olen soittanut puhelimella peruaakseni lehden, joutuu yleensä jonottamaan puolisen tuntia. 

Oli tilanne mikä tahansa puhelinkeskustelussa, pyydän aina henkilön etu-ja sukunimen ja kirjaan sen ylös päivämäärän kanssa esim.sähköiseen kalenteriin.  Mulle on elämäni aikana annettu niin paljon virheellistä tietoa puhelimitse, että tämä on pelastunut minut usealta ikävältä tilanteelta.

Vierailija
27/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajasuojalautakuntaan yhteyttä. Tosin kestää, joten laskut joutuu kyllä maksamaan.

Vierailija
28/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumpeloita olette. Kun lehtimyyjä soittaa, niin samalla kertovat, että missä tilauksen voi perua ja MILLOIN viimeistään. Kannattaa kuunnella, vaikka puhetta tulisikin paljon. Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia lehtitilausten peruuttamisessa.

Vierailija
29/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruin pari aikakauslehteä tilausjaksojen loppuun keväällä, kun tuli koronasäästöt, nämä onnistui ihan netissä ja ei ole tullut ylimääräisiä laskuja. Rasittavia myyntipuheluita kyllä pari ja yksi asiallinenkin.

Hesarin muutin digimuotoon lehden verkkopalvelussa ja siinä oli vähän hankaluutta. Ensinnäkin lasku tuli jo päiviä ennen kuin uusi laskutusjakso olisi alkanut. Muutosten käsittelyajaksi sanottiin 1-3 arkipäivää, ja luotin tähän, kun lähdin mökille etätöihin enkä halunnut ylimääräisiä lehtiä laatikkooni. Oli vielä vanhat tilaustiedot lehden verkkopalvelussa viiden päivän päästäkin, jolloin soitin ja kysyin, että kai se jakelu on sentään loppunut... No heillä oli ruuhkaa ja mitään ei ollut tehty. En joutunut ylimääräisistä paperilehdistä maksamaan, mutta ei ole kiva miettiä, että täällä se laatikko on täynnä Hesareita ja julistaa, että poissa ollaan.

Vierailija
30/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan peruutukset aina sähköpostilla asiakaspalveluun ja huolehdin , että saan myös vastauksen viestiini.

Mielestäni sen pitäisi todellakin olla lehtimyyjien homma tilauksen lopuilla muistuttaa ja kysyä haluatko jatkaa.

Koko lehtitilaussysteemi pitäisi viedä johonkin Kuningaskuluttaja-ohjelmaan. Ei ole mikään homma lähettää tilaajalle jonkinlainen muistutus ja kysely.

Siis mitä tässäkin nyt taas oli alapeukuttamista? Haluatte oikein yllättyä siitä lehtilaskusta ja ilolla maksatte sen???

Vierailija
31/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tumpeloita olette. Kun lehtimyyjä soittaa, niin samalla kertovat, että missä tilauksen voi perua ja MILLOIN viimeistään. Kannattaa kuunnella, vaikka puhetta tulisikin paljon. Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia lehtitilausten peruuttamisessa.

Tilasin netin kautta useita lehtiä lahjoiksi eri ihmisille.

Näistä jokaisella lehdellä oli erilainen sivusto ja systeemi. En ole ennen tilannut, en tiennyt etten saa minkäänlaista muistutusta uuden jakson alkamisesta. Olisiko aivan hirveän vaikea ilmoittaa tästä tilaajalle?

Vierailija
32/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä joskus aiemmin tilaisin joka vuosi jonkin lehden vuodeksi kerrallaan, kun lehtimyyjä soitti ja tarjosi jotain hyvää tarjousta. Vuoden päästä kun tilaus rupesi olemaan lopuillaan, niin myyjä soitti ja tarjosi uutta tilausta. Usein tuli vaihtelun vuoksi myös vaihdettua sitä lehteä. Mutta silloin aiemmin, nuo tilaukset eivät tosiaan jatkuneet automaattisesti kestotilauksena. Sitten systeemi muuttui, ja lopetin lehtien tilaamisen. Ostelen joskus irtonumeroita, ja that’s it.

Mullakin oli tämmöinen lähes luottomyyjä, joka soitti vuosittain ja välillä oli kahden vuodenkin määräaikaisuus. Ei turhia puheita ja liioittelua, esitteli vain tarjouksen ja tilaajalahjat ja joskus vielä kertoi, että kiva kun ei kustantaja pakota myymään kestotilauksia väkisin.

Nytkin kyllä sain ehkä tällä viikolla myyntipuhelun, jossa olisi ollut määräaikainen tarjous, mutta kun soittaja vaan jorisi myyntijargoniaan minuuttitolkulla, niin en kerennyt ottaa selvää loppuun asti asiasta.

Vierailija
33/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa tilanteesta perintätoimistossa ja tehdä reklamaatio.

Minulla oli aikoinaan ongelmia Kunto Plus -lehden kanssa. Peruutin monta kertaa ja aina tuli lisälaskuja. Tilaus jatkui ikuisuuden ja otti päähän, koska minut pakotettiin jatkamaan tilausta. En enää koskaan tilaa kyseistä lehteä.

Vierailija
34/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain viimeksi peruttua lehden netin kautta, ihme kyllä.

Silloin kun olen soittanut puhelimella peruaakseni lehden, joutuu yleensä jonottamaan puolisen tuntia. 

Oli tilanne mikä tahansa puhelinkeskustelussa, pyydän aina henkilön etu-ja sukunimen ja kirjaan sen ylös päivämäärän kanssa esim.sähköiseen kalenteriin.  Mulle on elämäni aikana annettu niin paljon virheellistä tietoa puhelimitse, että tämä on pelastunut minut usealta ikävältä tilanteelta.

Ja tämä siis juuri on aivan järjetöntä. Kyseessä on lehti, ei mikään kirurgisen toimenpiteen buukkaus.

Vierailija
35/48 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa, äläkä vingu pikkuasioista, köyhä.

Vierailija
36/48 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ratkaisu: älä tilaa koskaan kestotilauksella mitään, vaikka on se halvempi tarjoushinta houkuttimena.

Vierailija
37/48 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilauksen peruuttamisesta kirjallinen vahvistus. Minulle tuli aikoinaan Gloria lehti 4 vuotta lopettamisesta huolimatta, tosin ei tullut laskuakaan. 

Vierailija
38/48 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintätoimistoon kun ilmoittaa että saaminen on riidanalainen, niin lopettavat perinnän. Ei toimi jos menee ulosottoon asti, mutta eivät tuollaisissa pikkusummissa lähde käräjöimään saamisista.

Vierailija
39/48 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan nykyään vain irtonumeroita. Puhelimeni soi jatkuvasti, joka päivä jostain ihme numeroista soitellaan, mutta en vastaa enää.

Niin röyhkeäksi mennyt koko touhu, että pitäköön tunkkinsa.

Vierailija
40/48 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Sanoman kustantama?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi