Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi V kuinka vaikeeta on lehden tilauksen lopettaminen!

Vierailija
23.10.2020 |

Tilasin keväällä erään tieteeseen keskittyvän lehden kun oli hyvä tarjous 6kk. Sanottiin että voi irtisanoa milloin vain. Soitin kesäkuussa 4kk tilauksen aloituksesta että lopetan tilauksen kun 6kk jakso päättyy. 6kk meni, mutta tulikin 7kk:n lehti uuden laskun kera. Jätin maksamatta. Tuli karhukirje jolloin soitin asiakaspalveluun ja kerroin peruneeni tilauksen. Käskettiin repiä lasku.
Nyt tuli perintätoimiston kirje ja uusi lehti uuden laskun kera.

Tässähän menee luottotiedot kohta eikä tuosta lehdestä pääse eroon. Minullahan ei ole mitään todisteita tuosta perumisesta jos oikeuteen lähdetään. Heiltä tuskin löytyy tuota nauhoitettua peruutuspuhelua.

Muilla vastaavia kokemuksia ja vinkkejä?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyyhän sinulla kuitenkin puhelut - siis numero ja kesto. Tuskin sinun kuvitellaan sinne yksinäisyyttäsi soitelleen, jos asia oikeuteen etenee. Tästä syystä itse pyrin aina nykyään hoitamaan asiat sähköpostilla, jotta jää mustaa valkoisella.

P.s. soita vielä kerran ja nauhoita itse puhelu

Vierailija
2/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan peruutukset aina sähköpostilla asiakaspalveluun ja huolehdin , että saan myös vastauksen viestiini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta. Peruutus on tehty tahallaan hankalahkoksi eikä siitä tule minkäänlaista muistutusta tietenkään. Tilasin muutaman lehden lahjaksi eri ihmisille ja yksi tilauksista pääsi vahingossa uusiutumaan itsestään, en ehtinyt edes kysyä haluaako lahjan saaja lehteä enää. Hyviin kauppatapoihin kuuluisi lähettää tilaajalle meili jossa kysytään haluatko jatkaa vai katkaista. En aio enää tilata mitään.

Vierailija
4/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan peruutukset aina sähköpostilla asiakaspalveluun ja huolehdin , että saan myös vastauksen viestiini.

Mielestäni sen pitäisi todellakin olla lehtimyyjien homma tilauksen lopuilla muistuttaa ja kysyä haluatko jatkaa.

Koko lehtitilaussysteemi pitäisi viedä johonkin Kuningaskuluttaja-ohjelmaan. Ei ole mikään homma lähettää tilaajalle jonkinlainen muistutus ja kysely.

Vierailija
5/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tilata lehtiä, niin ei ole tuota ongelmaa.

Opit nyt jotain. Että Pohjois-Suomessa lehtiä tilaamallakin joutuu _itse_ kuseen.

Vierailija
6/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sähköisesti, että jää todiste.

Vierailija
7/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomi on pohjois korea joku pitäis tehdä terroristi isku tonne lehtifirmaa

Vierailija
8/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyyhän sinulla kuitenkin puhelut - siis numero ja kesto. Tuskin sinun kuvitellaan sinne yksinäisyyttäsi soitelleen, jos asia oikeuteen etenee. Tästä syystä itse pyrin aina nykyään hoitamaan asiat sähköpostilla, jotta jää mustaa valkoisella.

Mutta ei lehtitilauksen kanssa pitäisi olla tällaista häsläämistä! Tilausten pitäisi päättyä aina automaattisesti ja lehtimyyjältä tulla vain "jatketaanko tilausta"-kysymys.

Meinasin itsekin tehdä tästä aloituksen äskettäin kun se peruuttaminen ajoissa tarkoitti että mun piti muistaa ajoissa kirjautua sinne johki tilauksen sivustolle salasanoin ja klikkailla eteenpäin vaikeasti löydettävä peruutan-kohta. Otti päähän, todellakin epäpalvelua.

Vierailija
9/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tilata lehtiä, niin ei ole tuota ongelmaa.

Opit nyt jotain. Että Pohjois-Suomessa lehtiä tilaamallakin joutuu _itse_ kuseen.

Mä opinkin enkä enää tilaa. Systeemi on typerä.

Selkeämmällä systeemillä tilaisin koko ajan jotain puolenvuoden tai vuoden kestäviä, koska ne olisivat hauska lahja ja tykkäisin itsekin että lehti odottaa iltapäivällä kotona. Mutta en halua yhtäkkistä lähes satasen laskua jostain vuosi sitten tilatusta lahjasta. Itselleni oli yllätys että ei varoitettu yhtään ja asiakaspalvelu oli vaan että voi voi.

Vierailija
10/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan aivan älytöntä että lehden peruuttamisesta pitäisi jäädä jonkinlainen paperitrail! Tai nauhoitettu puhelu! Älytöntä.

Vierailija
11/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidän asiakaspalvelija sanoi, että niitä ei kukaan lue, kun niitä tulee niin paljon.

Eli jouduin soittamaan ja perumaan tilauksen, joka oli määräaikainen.

Heidän käsityksensä mukaan määräaikaisia tilauksia ei ole olemassakaan.

Vaikeaksi on mennyt, ennen hoitui paremmin. Määräaikainen tilaus loppui kuten pitikin!

Vierailija
12/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja juuri tästä syystä lehtien kestotilausten peruutukset onnistuvat harvoja poikkeuksia lukuunottamatta vain soittamalla asiakaspalveluun, ei sähköpostitse eikä lehden oma minä-nettisivujen kautta.

Siksi minä olen lopettanut lehtien tilaamisen. Niin hyvää tarjousta ei tulekaan että tarttuisin siihen, mieluummin ostan sitten vaikka irtonumeroina. Tosin ostamatta on jäänyt ainakin toistaiseksi ja luen netistä sen minkä tarvitsen.

Vierailija
13/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun sinulla on kirjallinen todiste, niin on ihan sama ovatko lukeneet sen vai eivät. Soitot yleensä tallennetaan, joten kannattaa laittaa soittoaika ja henkilön nimi ylös. Kaikki vaan aina muistiin.

Vierailija
14/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs miljoona suomalaista joilla ei ole nettiä, spostia, messengeriä tai muuta.

Yli 80 äitini tilasi kodin kivalehden 6kk, määrä-aikainen. Noin 3 viikkoa ennen tilauksen loppumista laittoi postiin, ihan siihen vanhanaikaiseen postiin peruutusilmoituksen.

Viikko sitten tuli yli 100€ lasku ja uusi lehti.

Ei pitäisi olla näin vaikeaa!! Määrä-aikainen tilaus pitäisi loppua silloin kun on

sovittu.

Vanhalle ihmiselle taas stressiä ihan turhasta, tietenkin autoin selvittämään.

MIKSI NÄIDEN LEHTITILAUSTEN KANSSA ON AINA YHTÄ SÄHLÄÄMISTÄ.

Nim. Ei yhtään lehteä, irtonumeron ostan, 1 x vuodessa.

Sanomatalot ja a-lehdet sun muut turhakkeet, hais..kaa🍩

Vierailija
15/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin Suomen Terveysravinnon vitamiinitilauksen. Jännään nyt, kolahtaako kohta postilaatikosta kuitenkin uusi lähetys. Toivottavasti ei.

Vierailija
16/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun sinulla on kirjallinen todiste, niin on ihan sama ovatko lukeneet sen vai eivät. Soitot yleensä tallennetaan, joten kannattaa laittaa soittoaika ja henkilön nimi ylös. Kaikki vaan aina muistiin.

Kyseessä on lehden tilauksen peruminen,

eikä ydinohjustilaus, pitäisi olla helpompi tapa!

Vierailija
17/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä lehden voi peruuttaa sähköisesti (emaililla)? En tiedä yhtäkään.

Vierailija
18/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on huijata etenkin vanhat ihmiset väkisin jatkamaan tilausta. Koska lopettaminen on vaikeaa.

Muistan kun äiti vielä eli, jatkuvasti tyrkytettiin jotain lehteä halvalla 6 kuukauden määräaikaistilauksella...

Vierailija
19/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette nyt tajua. Ei se ole mitään vahingossa huonoa asiakaspalvelua, vaan tahallinen ansa.

Vierailija
20/48 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus aiemmin tilaisin joka vuosi jonkin lehden vuodeksi kerrallaan, kun lehtimyyjä soitti ja tarjosi jotain hyvää tarjousta. Vuoden päästä kun tilaus rupesi olemaan lopuillaan, niin myyjä soitti ja tarjosi uutta tilausta. Usein tuli vaihtelun vuoksi myös vaihdettua sitä lehteä. Mutta silloin aiemmin, nuo tilaukset eivät tosiaan jatkuneet automaattisesti kestotilauksena. Sitten systeemi muuttui, ja lopetin lehtien tilaamisen. Ostelen joskus irtonumeroita, ja that’s it.