Yli nelikymppinen, mitä ehkäisyä käytät?
Kierukka, kapseli, pillerit, kortsu, sterilisaatio (miehen)? ( vai haluttomuus? :P)
Mun pitäis nyt vaihtaa kierukasta johonkin, ja tuntuu, että hormonien pumppaaminen tähän kroppaan alkaa riittää.
Kommentit (35)
Miksi et itse menisi sterilisaatioon? Essure on vasektomiaan verrattava helppoudessa ja nopeudessa. Teetin itse nelisen vuotta sitten.
Kondomi ja ihan vakisuhteessa.
Mutta hormoniehkäisy ei sovi kun minulla on verenhyytymishäiriö ja siksi veritulppariski korkea.
Kuparikierukka ei myöskään sovi.
Kaksi lasta olen synnyttänyt enkä halua lisää lapsia mutta en halua sterilisaatiota kun se olisi helpompi miehelle mutta hänkään ei sitä halua vaan käyttää mielummin kondomia...sopii mulle kunhan vaan on seksiä :)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:00"]
Kondomi ja ihan vakisuhteessa.
Mutta hormoniehkäisy ei sovi kun minulla on verenhyytymishäiriö ja siksi veritulppariski korkea.
Kuparikierukka ei myöskään sovi.
Kaksi lasta olen synnyttänyt enkä halua lisää lapsia mutta en halua sterilisaatiota kun se olisi helpompi miehelle mutta hänkään ei sitä halua vaan käyttää mielummin kondomia...sopii mulle kunhan vaan on seksiä :)
[/quote]
Oletko kuullut Essuresta? Se on helppo naisellekin, ja jopa varmempi kuin perinteinen systeemi. Myös turvallisempi.
Pillereitä. Kortsuja inhoamme miehen kanssa molemmat, ja mitään kierukoita en halua sisääni. Selibaattikaan ei todellakaan innosta. Eikä kumpikaan halua mihinkään sterilisaatioon. Eiköhän tässä mennä yhdistelmäpillereillä vaihdevuosiin asti. Minä en ole koskaan saanut mitään vaivoja noista hormoneista.
Saatiin lapset, kun oltiin 30+, sitten miehelle tehtiin vasektomia. Ihana vapaus ja toimii kaikinpuolin, nyt jo yli 15 vuotta ilman ehkäisyä.
Minulla hormonikierukka, jo kolmas peräjälkeen. Tällä menen hautaan, toivottavasti, eli tämä sitten riittää. Nyt ikää 45 v.
Hormonikierukka.Tykkään, sopii mulle hyvin, iho puhdistui ja vei menkatkin pois. Aion pysytellätässä menetelmässä.
Me löysimme hyvän homeopaattisen ehkäisypillerin. Toimii hyvin, kuukautisetkin tulevat ajallaan!
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:07"]
Eikä kumpikaan halua mihinkään sterilisaatioon.
[/quote]
Miksei?
En mitään. Ikää 43 v.
Tausta: laiskat munasarjat, säännölliset kuukautiset. 1 keskenmeno ennen 2 luomulasta, joita molempia tehtiin vuosi, kuopuksen jälkeen 11 vuoden aikana ollut kerran raskaana, meni taas kesken. Jos tulen raskaaksi, se on sen luokan ihme että.. .
Kapseli. Ollut jo 15 vuotta. Ikää 47 v.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:12"]
Me löysimme hyvän homeopaattisen ehkäisypillerin. Toimii hyvin, kuukautisetkin tulevat ajallaan!
[/quote]
Että mitä että?
Sama tunne kuin ap:lla, kortsuilla on menty, vaik ei se hääviä ole.
Kondomi. Lateksiton, ohut ja hajuton. Kalliimpi kuin tavalliset kondomit.
Älä anna ollenkaan, ei tarvi miettiä. Ja jos ukko välttämättä tahtoo, niin menköön leikkuuksille.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 23:58"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 23:34"]
Kierukka, kapseli, pillerit, kortsu, sterilisaatio (miehen)? ( vai haluttomuus? :P)
Mun pitäis nyt vaihtaa kierukasta johonkin, ja tuntuu, että hormonien pumppaaminen tähän kroppaan alkaa riittää.
[/quote]
Vaikka et aikoihin ole enää uskaltanut käyttää rekisteröityä nimimerkkiäsi,
niin silti toivon, että jätä jo vihdoin rauhaan kaikkien Totuuden Hengen
saaneiden ihmisten pilkkaaminen, kun sinulle ei yksinkertaisesti ole annettu
ymmärtystä totuuden ymmärtämiseen.
[/quote]
Mitä sä vedät?