Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet jos Kanta hakkeroidaan?

Vierailija
23.10.2020 |

Kauhistuttaa edes ajatella asiaa.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sehän hakkeroidaan. Vain ajan kysymys. En tykkää, että tiedot siellä.

Vierailija
22/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten koko maailma saa tietää paikallisesta runsaskarvaisuudestani!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Oi niitä aikoja, kun kiertävällä kunnanlääkärillä oli taskussa musta vahakantinen vihko ja kosmoskynänpätkä. Vähän myöhemmin oli kortistolaatikot ja paljon sairastelevalla saattoi olla monta korttia.

Tietotekniikka on haavoittuvaa, koska ihminen tekee virheitä.

Se mustakantinen vihko ja kortistot toimistossa ovat kuule hieman suurempi tietoturvariski kuin Kanta.

Vierailija
24/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aii jos mun tieeedot hakeroitaisiiin. Mullla on sukulaisssuhteiden kauttta suhteeet harvadiiin ja vaiikka faceboookin omsitajaaaan.

Aiinakin mun veljen tieeedot meni suoraaan harvardiiin.

Vierailija
25/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan. Jos joku haluaa minun tietojani lukea niin se on ihan sen lukijan ongelma.

Vierailija
26/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon ettei läheiset ala tonkimaan tietoja. Olen nimittäin puinut perhe- ja kaverisuhteitani :D Plus olisi ihan kiva, jos kukaan ei varastaisi identiteettiä.

Vierailija
27/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei teillä ole mitään noloa. Sinne on vaan tulossa vähitellen kaikki sosiaalipuolenkin tiedot. Sitren se vasta kannattaa hakkeroida.

Ei sielläkään mitään ihmeellistä ole. Saattas olla hyväkin, että ihmiset näkis miten tehoton ja hullu systeemi meillä on. Ihmisiä pompotellaan luukulta toiselle tyhjää lätisemään. Saattas moni "oma vika" -länkyttäjä mennä vihdoin hiljaseks.

Vierailija
28/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanta tietokannassa on yli 5 miljoonaa ihmistä.  Eli kaikki suomalaiset.

Siellä on myös kaikkien suomalaisten lääkäreiden, terveydenhoitajien, psykiatrien, psykologien, fysioterapeuttien yms. kirjaukset.

Kenen kannattaisi hakkeroida se?  Mihin joku tarvitsee yli 5 miljoonan ihmisen sairastiedot?

Ja ketä hakkeri pysytyisi kiristämään tuossa tapauksessa?

Kanta-ohjelman hakkeroinnista ei ole mitään hyötyä yhdellekään ihmisille rahallisesti.

Ja rahaa ne kyberrikolliset vain haluaa, eivät mitään muuta.

Vierailija
29/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voida hakkeroida, on vahva suojaus.

VASTAAMO sta ei ole kerrottu minkälainen järjestelmä heillä on ollut käytössä. Joku exel/word?

Vierailija
30/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kaikki näkisivät mun viitearvoissa olevat labratulokset ja hammaslääkärikäynnit. Muuta siellä ei olekaan.

Vierailija
31/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän laittamaan muutamia kolmiolääkkeitä.

Vierailija
32/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos pitää valita niin mielummin annan mun fyysisten terveystietojen vuotaa kuin psyykkisten. Eli mielummin joku olisi vuotanut mun OmaKanta-löpinät kuin Vastaamon jutut. Omakannassa on vaan kasa labratuloksia, raskauden seurantaa ja jotain vanhan flunssakierteen selvittelyjä.

Vierailija
33/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla hyväkin. Tulisi ilmi terveyskeskuslääkärien osaamattomuus, sekä säästöt jatkohoitoon lähettämiselle. Systeemin tehottomuus paljastuisi kerralla.

Vierailija
34/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sairaalan psykiatriapalveluita on ulkoistettu heppoisin menetelmin.

Vierailija
35/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Oi niitä aikoja, kun kiertävällä kunnanlääkärillä oli taskussa musta vahakantinen vihko ja kosmoskynänpätkä. Vähän myöhemmin oli kortistolaatikot ja paljon sairastelevalla saattoi olla monta korttia.

Tietotekniikka on haavoittuvaa, koska ihminen tekee virheitä.

Se mustakantinen vihko ja kortistot toimistossa ovat kuule hieman suurempi tietoturvariski kuin Kanta.

Kyllähän se noinkin. 

Lääkäreiden vastaanotoille voidaan myös murtautua, ja varastaa sieltä potilastiedot vaikka ne olisivatkin lukollisissa tiloissa.

Ja vaikka olisivat kassakaapissa, sieltäkin ne saa ulos.

Vierailija
36/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muaaa ensiksi ihmetytttää etttä miksi juuri tämä firma hakkkeroitiiin mikä nyt hakkkeroitiin.

Vierailija
37/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttaisi mitenkään! Henkilötiedot saa pyytämällä virkatodistuksen. Ei niitä muualta tarvitse hakkeroida.

En ymmärrä, että mikä niissä terveystiedoissa on niin kamalaa!

Vierailija
38/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muaaa ensiksi ihmetytttää etttä miksi juuri tämä firma hakkkeroitiiin mikä nyt hakkkeroitiin.

Eii mua ainakaan haitttaa. Mä suhhtaudun kaikkeen älylliseeen haaasteeseen mielnkiinnolla.

Vierailija
39/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä on Kannassa hanurikuvia?

Röntgen kuvia perseestä, kun murtui häntäluu. Hirvittää edes ajatella, mitä joku pervertikko voi niillä tehdä. Niissähän näkyy ihan kaikki, perse sisältä ja ulkoa.

Vierailija
40/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sairaalan psykiatriapalveluita on ulkoistettu heppoisin menetelmin.

Ne sairaalan psykiatrian palvelut on ulkoistettu samasta syystä kuin lähes kaikki vanhuspalvelut.

Rahan takia.

Tulee halvemmaksi ostaa palvelu ulkopuolelta, kuin palkata itse mieleltön määrä psykatreja, psykologeja ja psykiatrisia sairaanhoitajia.

Kun työntekijät ovat se yksi kalleimpia menoeriä niin yrityksille kuin sairaaloillekin.

Sen lisäksi, että heille maksetaan palkat, pitää maksaa myös kaikki palkan sivukulut, plus lomat ja sairaslomat. Sekä vakuutukset ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi