Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet jos Kanta hakkeroidaan?

Vierailija
23.10.2020 |

Kauhistuttaa edes ajatella asiaa.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Oi niitä aikoja, kun kiertävällä kunnanlääkärillä oli taskussa musta vahakantinen vihko ja kosmoskynänpätkä. Vähän myöhemmin oli kortistolaatikot ja paljon sairastelevalla saattoi olla monta korttia.

Tietotekniikka on haavoittuvaa, koska ihminen tekee virheitä.

Se mustakantinen vihko ja kortistot toimistossa ovat kuule hieman suurempi tietoturvariski kuin Kanta.

Kyllähän se noinkin. 

Lääkäreiden vastaanotoille voidaan myös murtautua, ja varastaa sieltä potilastiedot vaikka ne olisivatkin lukollisissa tiloissa.

Ja vaikka olisivat kassakaapissa, sieltäkin ne saa ulos.

Täysin eri mittakaavan juttu varastaa fyysisesti muutamia potilastietoja, kuin lada ne sähköisesti kymmeniltä tuhansilta potilailta.

Vierailija
42/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aii jos mun tieeedot hakeroitaisiiin. Mullla on sukulaisssuhteiden kauttta suhteeet harvadiiin ja vaiikka faceboookin omsitajaaaan.

Aiinakin mun veljen tieeedot meni suoraaan harvardiiin.

https://areena.yle.fi/1-50318098

tuonneko nekin?

Vain 5031 n kiinnostanut tuo asia vaikka se on ollut jo monta päivää katsottavana !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voida hakkeroida, on vahva suojaus.

VASTAAMO sta ei ole kerrottu minkälainen järjestelmä heillä on ollut käytössä. Joku exel/word?

Kaikki voidaan hakkeroida!

Vierailija
44/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä on Kannassa hanurikuvia?

Röntgen kuvia perseestä, kun murtui häntäluu. Hirvittää edes ajatella, mitä joku pervertikko voi niillä tehdä. Niissähän näkyy ihan kaikki, perse sisältä ja ulkoa.

Kanta-ohjelmassa ei ole mitään röntgenkuvia eikä muitakaan kuvia.

Se täyttyisi hetkessä jos niitä olisi.

Kaikki kuvat vievät valtavat määrät tilaa ohjelmistoissa.

Ja noita kuvia olisi helvetinmoinen määrä.

Kaikkien sairaaloiden ja terveyskeskusten ottamat kuvat miljoonista suomalasista.

Vierailija
45/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä on Kannassa hanurikuvia?

Röntgen kuvia perseestä, kun murtui häntäluu. Hirvittää edes ajatella, mitä joku pervertikko voi niillä tehdä. Niissähän näkyy ihan kaikki, perse sisältä ja ulkoa.

Kanta-ohjelmassa ei ole mitään röntgenkuvia eikä muitakaan kuvia.

Se täyttyisi hetkessä jos niitä olisi.

Kaikki kuvat vievät valtavat määrät tilaa ohjelmistoissa.

Ja noita kuvia olisi helvetinmoinen määrä.

Kaikkien sairaaloiden ja terveyskeskusten ottamat kuvat miljoonista suomalasista.

No on kuvauksia ja tulkintoja niistä kuvista. Se on melkein yhtä paha, jos ei pahempi.

Vierailija
46/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että nonni, mitäs mä sanoin. Ja joutuisin tietysti laittamaan identiteettivarkausestojutut päälle, kaikki mitä voi.

Vierailija
47/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaikka hakkeroisi. Jos unettomuuteni ja masennukseni jotakin kiinnostaa, niin siitä vaan. En aio mennä narun jatkoksi tai maksaa penniäkään kellekään.

Vierailija
48/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asioinut terveydenhuollon palveluissa yli 15 vuoteen, joten siellä ei varmaan olisi mitään muuta kuin jotain vauva-ajan turhuuksia. Ei siis juuri kiinnostaisi.

Vierailija
49/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Siellähän on suuri osa tiedoista väärin. Hakkeri ei voisi mistään tietää, mikä teksteissä on totta ja mikä ei.

Vierailija
50/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla kultakaivos joillekin lakimiehille tuo tempaus:-(

Vierailija
51/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen vain tuntematon työtön enkä julkkis tai missään tärkeässä virassa, joten "nolojen" juttujen leviämisestä ei varmaan seuraisi mitään pahaa, ellei niitä oteta turhan tosissaan. Jatkossa silti mietin huolellisemmin, mitä kehtaan sanoa, etenkin mielenterveyspuolella. Tähän asti olen purkanut ajatuksiani ehkä turhan avoimesti.

Vierailija
52/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitää,sieltä näkyy et ei oo akkaa hoidettu hyvin.Flunssa nyt on joskus..nyt ei 10niin vuosii oo ollu.En käy terv.kesk.lisäksi eikö se jo ole hakkeroitu kun aina kun yht.terkkaan,saan puh.soittoja kukaan siel ole.Huvittaa..netti on vaaralline paikka.

Vierailija
53/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, järkevästi suojattua tietokantaa ei niin vaan hakkeroida, vaikka tietysti joku snowden, bradley manning tai assagne saattaa kopioida ja julkaista tiedot joihin pääsee käsiksi.

Toiseksi, ei haittaisi pätkääkään.

Vierailija
54/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muaaa ensiksi ihmetytttää etttä miksi juuri tämä firma hakkkeroitiiin mikä nyt hakkkeroitiin.

tää It-tyyppi Hyppönen taisi arvailla jossain että ois ollut pelkkä sattuma

https://www.tivi.fi/uutiset/tv/5e1f0b1f-b981-47f7-a622-a596366b208e?ref…

Vierailija
55/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla, että joku hakkeroi erään tietokannan, josta selviää totuus, miten kauhean isoja pimpsoja suomalaisilla naisilla onkaan.

Vierailija
56/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jota kuta kiinnostaa mun matalat rauta-arvot ja e-pillerireseptin uusimiset, niin good gor him/her.

Vierailija
57/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tekin meette rajoittaa kaikki käyntitiedot ym. Samoin kaikkiin paikkoihin tietojen salaus. Ainakin väestörekisterikeskus ja trafi, kellä auto.

Vierailija
58/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että mun vähäiset nuhakuumeet Ja hampaiden paikkaukset ei paljon ketään hetkauta🤣

Vierailija
59/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä mulla ole mitään sellaista jota kaikki mun tutut ei jo tiedä.

Vierailija
60/65 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi muuta kuin sääliä sitä henkilöä, joka luulee hyötyvänsä jotain minun tiedoistani.

Henkilötiedot on usein se pahin juttu. Jos niitä aletaan käyttää väärin, on asia työläs korjata eikä kaikkia tappioita usein edes saa takaisin.

Vaikka niinkin vanhanaikaisesti voi käydä:

kaappari soittaa asiakaspalveluun, tilaa vaikka ajan lääkärille. Peruuttamattomasta ajasta tullee lasku... siinäpähän alkaa selvittelyt. Mitens pikalainojen hakemiset, mitä tietoja tarvitaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan