Täytin syksyllä 40v ja mulla oli maailman paskimmat synttärit.
Ystäviä ei ole joten päätin sitten juhlia kaksin miehen kanssa. Kerroin anopille ja miehelle että haluaisin taulun lahjaksi ja mieheltä hotelliyön lahjaksi mutta sain anopilta halppislaukut n. 20€ plus kaulahuivin ja pipon ja mieheltä rahaa 50€ plus kukan. Anoppi harvinaista kyllä otti lapsen 2 yöksi yökylään yleensä ei ikinä ota niin ehdotin miehelle että lähdetään isompaan kaupnkiin jonne n 100km hotelliin yöksi ja kierrellään esim terasseja ja ravintoloita. Mies ei halunnut lähteä vaan kotona juoriin viiniä ja laulettiin karaokea. Tuntuu etten ole kenellekkään tärkeä kun eivät viitsi yhtään panostaa synttäreihin kuitenkin oli 40v synttärit. Mitä mieltä olette?
Kommentit (77)
Siis tää on tapahtunut jo yli 4 kk sitten, etkä vieläkään ole päässyt asiasta yli? Ok... Aiotko jossain vaiheessa päästä?
Totta. Mieluummin vain suklaarasia ja aamupala sänkyyn kuin omalta mieheltä 50 egeä lahjaksi.
Mies kuitenkin teki parhaansa. Laittoi lapset hoitoon anoppilaan, hankki sinulle kukkia, illalla joitte viiniä ja lauloitte karaokea. Kuulostaa ihan leppoiselta, jos tuo oli miehen käsitys hauskista juhlista? Jos sinulla ei ole kavereita, niin eikö se ollut vähän itsestään selvä, ettei "juhlissa" ole, kuin sinä ja miehesi? Jos lapset olisivat olleet illan normaalisti kotona ja anoppiväki tullut illalla syntymäpäiväkahville, olisit varmasti vielä enemmän pettyneempi?
Epäilen, että sinulla on neljänkympinkriisi. Mikään ei tunnu miltään, mies ei rakasta sinua, sinäkään et tiedä rakastatko enää miestäsi, tuntuu ettei ympärillä ole ystäviä ym. Nyt vähän tsemppiä sinne ruudun toiselle puolelle! Aloita jokin uusi harrastus tai tee jotain sellaista, mistä olet ennen tykännyt. Kyllä se elämänilo sieltä tulee takaisin.
Ymmärrän sua ap.
Vähän samoja kokemuksia ollut itsellänikin...
Mies ei todellakaan tehnyt parhaansa. Jos olisi ollut miehen synttärit, niin olis ollut kivaa maata sohvalla viiniä lipittäen. Mutta kun oli ap:n synttärit ja hän halusi nimenomaan mennä kiertelemään paikkoja ja pitämään hauskaa. Parisuhteessa huomioidaan toinen, ei tehdä aina niin kuin itse halutaan.
Jos nuo olivat maailman paskimmat 40v synttärit niin kerron omistani.
Kuukausi ennen syntymäpäivääni mies ilmoitti että hänellä on toinen ja hän muuttaa pois, oltiin oltu vasta 20v yhdessä.
Syntymäpäivänäni aamuna mies tuli hakemaan jotain tavaroitaan ja ilmoitti että olisi varmaan paras laittaa asunto myyntiin koska minulla ei kuitenkaan ole varaa maksaa häntä ulos asunnosta ja lähtiessä tokaisi, ainiin sullahan on syntymäpäivä, hyvää syntymäpäivää vaan.
Ja mä 30v täyttäessäni istuin pöydän ääressä äitini ja isäni kanssa juoden kahvia ja mussuttaen jotain hemmetin korvapuustia.
Kyllä oli siitäkin glamour kaukana.
Siis mitä vittua?
Sä täytät 40 (!) ja esität jotain lahjatoiveita kuin pikkulapsi? Ziisus, anna mun kaikki kestää. Normaali aikuinen hädin tuskin noteeraa täyttävänsä 40 ja nekin, jotka huomaavat, mieluummin unohtaisivat.
Heh! Veit polvet suustani :D Nelikymppinen itkee täällä synttäreitään. Olis tyytyväinen kun ylipäätän joku muisti. Musta on ok, että joku 8 vuotias odottaa kieli pitkällä lahjoja, mutta aikuinen akka!!! Aivan perseestä, että aletaan oikein mittatilauslahjojakin vaatimaan. Ei tulisi mieleenkään!
Kiva kun läheiset esimerkiksi soittaa ja onnittelee. Aikuiselle sen pitäisi olla riittävää.
Kuka juhlii jotain syntymäpäiviä? Jos jotain niin ehkä ateria ja kakkukahvit, mitä muuta tarvitsee ruveta säätämään. Lapset on sitten erikseen...
Nojoo. Miten sinä huomioit miehesi ja anoppisi synttärit, ap?
Itse muuten olin töissä synttärinä, ihan tavallinen työpäivä oli. Mies oli ostanut pyytämäni Polarin loopin, oli jättänyt sen keittiön pöydälle, josta sen otin kun tulin duunista.
40-vuotissynttäreitä 7 vuotta aiemmin juhlittiin menemällä Turun Caribiaan, minä itse varasin ja maksoin perheen reissun (siis lapset mukana).
No joo, ymmärrän, että sinua rassaa se, että esitit selviä toiveita, eikä niitäkään kukaan täyttänyt. Ehkä syntymäpäivien vietto on miehesi kotona aina ollut hyvin matalan profiilin juttu? Jos heillä ei ole synttäreitä juhlittu, eivät ehkä osaa kohkata edes pyydettäessä ihan kuten sinä toivoisit. Kannattaa siis järjestää itse, niin saat mieleisesi juhlat. Yleensä synttärit on synttärisankarin itsensä järjestämät, aika harva pääsee yllätyskestien juhlakaluksi...
Nelikymppiset vuosi sitten, normi työpäivä. Kotona ukon kanssa leivoskahvit.
Huomiohoraamista ois ollut kaikki siitä ylimenevä.
Mikset muuten mene ja osta ihan omilla rahoillas ne taulut ja vtun vimpaimet.
Miksi sun läheisten pitäisi olla lompakot tanassa täyttämässä sun
oikkus, hä?
Hei. Mulla siinä mielessä sama tilanne, ettei kukaan oikein noteeraa mun synttäreitä ikinä. Ja ite ku oon semmonen joka huomioi kaikki ja uhraan paljon muiden vuoksi.
Sitten yhtenä päivänä vuodessa kun toivoisin saavani jotain kivaa niin hikiset onnen toivotuksen saan ja jonku suihkusaippua lahjapakkauksen tyyliin..
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:31"]
Hei. Mulla siinä mielessä sama tilanne, ettei kukaan oikein noteeraa mun synttäreitä ikinä. Ja ite ku oon semmonen joka huomioi kaikki ja uhraan paljon muiden vuoksi.
Sitten yhtenä päivänä vuodessa kun toivoisin saavani jotain kivaa niin hikiset onnen toivotuksen saan ja jonku suihkusaippua lahjapakkauksen tyyliin..
[/quote]
Kuka käski uhrautua? Ei ihmisten ole pakko kiinnostua susta ja sun syntymäpäivistä.Vaikka kuinka laahaisit pakettejas muille.
Katsos kun on ihmisiä, jotka eivät kärsi ns. kiitollisuuden velan syndroomasta :D
Mulla alku kesästä nelikymppiset ja mieheni tuntuu järjestävän siskojeni kanssa jotain bileitä.. eivät kerro mitään, mutta olen kuullut jo jostain isosta mökistä järven rannalla.. Tykkään! :))
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:28"]
Nojoo. Miten sinä huomioit miehesi ja anoppisi synttärit, ap?
Itse muuten olin töissä synttärinä, ihan tavallinen työpäivä oli. Mies oli ostanut pyytämäni Polarin loopin, oli jättänyt sen keittiön pöydälle, josta sen otin kun tulin duunista.
40-vuotissynttäreitä 7 vuotta aiemmin juhlittiin menemällä Turun Caribiaan, minä itse varasin ja maksoin perheen reissun (siis lapset mukana).
No joo, ymmärrän, että sinua rassaa se, että esitit selviä toiveita, eikä niitäkään kukaan täyttänyt. Ehkä syntymäpäivien vietto on miehesi kotona aina ollut hyvin matalan profiilin juttu? Jos heillä ei ole synttäreitä juhlittu, eivät ehkä osaa kohkata edes pyydettäessä ihan kuten sinä toivoisit. Kannattaa siis järjestää itse, niin saat mieleisesi juhlat. Yleensä synttärit on synttärisankarin itsensä järjestämät, aika harva pääsee yllätyskestien juhlakaluksi...
[/quote]
Aina ole mieheni ja anopin synttärit muistanut ja lahjat antanut ja jos ovat jonkin toiveen lahjan suhteen antaneet niin olen sen toteuttanut.
Hei ap!! Ei ole myöhäistä juhlia synttäreitäsi..
Varaa hotelli (lähtipä miehesi matkaan eli ei) ja hemmottelet itseäsi kunnolla. Skumppaa, hyvää ruokaa, saunot pitkään, shoppailet ja käyt baareissa ja nautit!
Anteeks nyt, mut mua naurattaa!! :D Ei helvata, ootteko ihmiset tosissanne, et jollain 40v. synttäreillä olis tuon taivaallista merkitystä? Ja toivotaan lahjoja?!
Oon 35-vuotias ja enpä usko (en todellakaan!), että rupeisin kitisemään jostain juhlista ja lahjoista viiden vuoden päästä. Ja jos rupean, on mulla pahemman luokan kriisi menossa. Elämässä on kuitenkin aika monia tärkeämpiä asioita kuin pyöreiden vuosien juhliminen.
Ja ap, miehesi, anoppisi ja appesi kuitenkin juhlivat kanssasi ja muistivat sua. Miten se ei voi aikuiselle ihmiselle riittää?
No tuolla kaavalla mulla on kaikki "pyöreät" synttärit menneet. Tai siis joskus yritin itse järjestää, kutsua kavereita ym. Ei ketään kiinnostanut edes tulla valmiiksi järkättyihin juhliin. En viitsi enää juhlia mitään.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 14:24"]
Siis millaisessa parisuhteessa puoliso antaa syntymäpäivälahjaksi rahaa? Ja vieläpä 50€?
[/quote]
Miksi ei saisi antaa?
[/quote]
Ensinnäkään viidelläkympillä ei saa yhtään mitään. Maitoa, leipää, vessapaperia ja jauhelihaa muutamaksi päiväksi. Kiva lahja, voidaan yhdessä tehdä makaronilaatikkoa.
Toisekseen jos mielikuvitus riittää vain pankkiautomaatilla käymiseen, ettei edes voi muuttaa vastaavaa summaa vaikka stockmannin lahjakortin muotoon, niin mun eteen ei sitten ainakaan tarvitse nähdä sitä automaatilla käymisen vaivaa.
Ihan oikeasti. Ymmärrän kyllä, että joissain perheissä 50€ voi olla suuri summa, mutta kaiken kaikkiaan niin nöyryyttävä lahja, että mieluummin sitten edes ne pelkät kukat kuin että kaivaa siihen lompakostaan ihan kuin armopalana jonkun ryppyisen viisikymppisen. En todellakaan ymmärrä, jos ei ole rahaa ja vaivannäköä mihinkään muuhun, niin sitten on parempi ilman.