Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion ehdottaa, että aviomieheni saa ottaa tyttöystävän

Vierailija
23.10.2020 |

Taustaa: olemme nelikymppinen pariskunta. Olemme olleet yhdessä 20 vuotta, lapsiakin on. Suhteemme on ihan hyvä, mutta hyvin kaverillinen. Seksiä on enää hyvin harvoin, eikä se ole missään vaiheessa ollut kovin kiihkeää. Olemme kyllä ihan aidosti rakastuneita (tai ainakin alussa olimme), mutta pääasiallisesti yhteiselämämme perustuu järjelle, ei roihuaville tunteille. Suhteessamme ja elämässämme on kuitenkin niin paljon hyvää, ettei kumpikaan halua erota.

Tiedän, että mieheni kaipaisi enemmän seksiä. Varmastikin hän toivoisi, että sitä olisi minun kanssani, hän on koko ajan ollut siinä aloitteellisempi. Minä taas en kaipaa seksiä yhtään. Joskus käytän sooloseksiä nukahtamisen apuna, mutta enpä muista milloin olisin kokenut seksuaalista halua joko masturbointiin, saatika mieheeni.

Kerään nyt rohkeutta, jotta uskaltaisin ehdottaa miehelleni suhteen avaamista. En ensisijaisesti halua itselleni vapautta innostua jostain uudesta ihmisestä, vaan haluan tuoda seksuaalisuuden takaisin mieheni elämään. Saattaa olla, että sen myötä oma haluni herää myös, joko miestäni kohtaan tai sitten jotain ulkopuolista kohtaan.

Onko muilla tällaisia järjestelyitä? Mitä kannattaa ottaa huomioon? Toki tarkoitus on tehdä pelisäännöt yhdessä (jos mies suostuu koko hommaan), mutta jotain opittavaa ehkä muiden kokemuksista olisi.

"Pahin" skenaario olisi kai se, että jompikumpi rakastuu ja haluaa erota. Ajattelen kuitenkin niin, että ainakin tämän platonisen suhteen kehityskaari johtaa varmasti eroon ennemmin tai myöhemmin. Avoimempi suhde saattaisi tuoda riittävästi liikkumavaraa ja vapautta, jotta hyvä arki saa säilyä sellaisenaan. Ja toisaalta, toiseen rakastuminen ei välttämättä edes haittaisi, kunhan se toinenkin osapuoli ymmärtää, että ero ei ole ainoa tapa jatkaa uutta rakkaussuhdetta. Olisin siis avoin polygamiseenkin elämään.

Kokemuksia vastaavasta siis kaipailen.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies saisi tietenkin käydä syömässä naisensa kanssa, ostaa lahjoja ja totta kai iltaviestitkin olisi ok. Salassa tämän tekeminen ei olisi ok, mutta avoimesti todellakin.

Niin... tästä päästää tuohon mitä tuolla ylempänä oli. Säännöt ja rajoitteet johtavat yleensä juuri siihen salailuun siinä kohtaa jos tunteita alkaa syntymään. Siihen pitää olla henkisesti valmis vaikka se onkin se kaikkein pahin skenaario, eikä vältämättä toteudu.

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies löytäisi tyttöystävän, jolla on jo perhe. Mutta toki ymmärrän, että polyamorinen elämä on vielä niin harvinainen juttu, että tämän skenaarion toteutuminen on aika epätodennäköistä.

Jep. Ja varmaan on yleisempää, että miehellä on tarve ulkopuoliselle suhteelle niin sekin rajoittaa "tarjontaa" näissä valmiiksi varatuissa naisissa. Ja mulla on sellainen mielikuva, että vapailla markkinoilla olevat ovat avoimempia tämmöisille tilaisuuksille muutenkin. Ja kiehtovampia miesten mielestä, kun ei ole mitään "harrastukyydityksiä" ja "sairaan lapsen hoitamista", vaan saatavilla lähes aina.

Vierailija
22/43 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet an aalisexiä? Löysän pimppalooran jälkeen se on miehelle taivaallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäilin vain, mutta jos olet molemminpuolisesti avaamassa, niin suhteesi on ohi. Jos yhtään ymmärtäisit mitä olet tekemässä, niin antaisit miehellesi vain yksipuolisen oikeuden seksiin muiden kanssa.

Vierailija
24/43 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis parisuhdeterapia?

Vierailija
25/43 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko kertoa myös lapsillenne asiasta?

Vierailija
26/43 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me olemme päätyneet tilanteeseen pitkässä parisuhteessamme, että miehellä on ns tyttöystävä. Seksielämämme on runsasta, ihanaa ja tyydyttävää, mutta mies tykkää kovasta ja aggressiivisesta seksistä ja purkaa siihen paineitaan ja stressiään. Itse en sellaisesta pidä. Olemme sopinut, että mies saa yöpyy kerran viikossa eksänsä luona yö.

Omat ystäväni ja sisareni ovat olleet kauhuissaan ratkaisustamme, mutta meidän elämämme on ihanaa. Minulla ei ole minkäänlaisia tarpeita joita avioliittomme ei tyydytä täydellisesti.

Kiitos tarinan jakamisesta! Mahtavaa, että olette tehneet tämän rohkean ratkaisun. Kumpi ehdotti järjestelyä? Miten ex suhtautuu tähän omaan osuuteensa teidän elämässänne? Voin kuvitella, että ratkaisu on herättänyt kysymyksiä lähipiirissä. Voisin kuvitella, että hankalinta on se, että nainen on juuri ex. Siinä kun on monenlaista painolastia varmasti jo entuudestaan.

Ap

Minä ehdotin. Ex on miehen kanssa samalla alalla ja he törmäävät työasioissa aina välillä, olemme sopineet että kaikki mitä torstaisin (se yö jonka mies viettää naisen kanssa) tapahtuu, jää siihen torstaihin, eivätkä he viestittele tai soittele tai muuta sen torstain ulkopuolella jos ei asia koske työtä, enkä minä halua kuulla mitään ylimääräistä asiasta jos ei ole vihonviimeinen pakko.

Miehen oli aluksi vaikea luottaa siihen että asia on minulle ihan oikeasti ok. Lähipiirini ajatteli että mies jotenkin painosti minut tähän. Meillä on muutenkin epätasaisen näköinen suhde koska mies tuo rahat ja minä olen kotona.

Ex on sinkku ja ilmeisesti edelleen rakastunut mieheen (he seurustelivat kun olimme miehen kanssa tauolla) ja hänelle järjestely toistaiseksi sopii. Pelottaa se päivä kun hän löytää jonkun muun, koska meidän perhe-elämämme on ollut niin paljon helpompaa tämän myötä, mies kestää paljon enemmän stressiä ja painetta, jaksaa paremmin kotona ja keskittyy perheeseensä enemmän.

Itselleni olisi periaatteessa käynyt myös kimppaseksi, koska olen kallellani molempiin suuntiin, mutta ex ei sitä halunnut, joten päädyimme tähän.

Vierailija
27/43 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuus ja kiva asunto ei pidä mitään parisuhdetta kasassa. Jos parisuhteessa ei ole himoa, ei siinä ole mitään muutakaan. Sen puute hiertää koko ajan, niinkuin nyt teilläkin, tiedän sen kokemuksesta. Jos olet valmis kohtaamaan seuraukset siitä mitä miehesi "tyttöystävä" tuo tullessaan, niin sitten se on ok. Itse eroaisin ja eläisin sitä elämää mitä itse haluaisin.

Vierailija
28/43 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein fiksuinta olisi, jos sanoisit miehelle, että käy silloin tällöin tyydyttämässä patoutunutta seksin tarvetta maksullisen ammattilaisen luona. Se olisi kaikkein riskitön vaihtoehto.

Siinä ei tulisi tunteita ja rakastumisia puolin eikä toisin. Lisäksi rakkauden ammattilaisen kanssa ei ole pelkoa mistään taudeista tai yllätysvauvoista, kun seksi tapahtuu aina suojattuna. 

Tässä skenaariossa sinä saisit yhä sen miehen tunnepuolen ja läheisyyden muuten itsellesi. 

Vierailija
29/43 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko kertoa myös lapsillenne asiasta?

Minun mielestäni vanhempien seksielämä ei lähtökohtaisesti kuulu lapsille, eli en ole kertonut lapsilleni.

T. Tuo joka kertoi omasta kokemuksestaan ja miehen “tyttöystävästä”

Vierailija
30/43 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme käyneet parisuhdeterapiassa kahteenkin otteeseen suhteemme aikana. Sen avulla olemme päässeet eteenpäin monenlaisista haasteista. En kuitenkaan usko, että terapia saisi minua haluamaan miestäni seksuaalisesti, tunteeni ovat sen verran veljelliset. Terapia saattaisi olla kyllä paikallaan, jos päädymme tähän avoimeen malliin. Ulkopuolinen saattaisi osata kysyä oikeita kysymyksiä, jottei mikään jäisi hiertämään. Toisaalta, ymmärtäisikö kukaan ulkopuolinen tätä kuitenkaan?

Ap

Vierailija
31/43 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme käyneet parisuhdeterapiassa kahteenkin otteeseen suhteemme aikana. Sen avulla olemme päässeet eteenpäin monenlaisista haasteista. En kuitenkaan usko, että terapia saisi minua haluamaan miestäni seksuaalisesti, tunteeni ovat sen verran veljelliset. Terapia saattaisi olla kyllä paikallaan, jos päädymme tähän avoimeen malliin. Ulkopuolinen saattaisi osata kysyä oikeita kysymyksiä, jottei mikään jäisi hiertämään. Toisaalta, ymmärtäisikö kukaan ulkopuolinen tätä kuitenkaan?

Ap

Myös me kävimme pari vuotta parisuhdeterapiassa ja koin että se auttoi meitä ihan hirveästi kommunikoimaan toistemme kanssa paremmin. Tämän pohjalta oli helppo luoda yhteiset pelisäännöt.

Tuo aiempi tuolta

Vierailija
32/43 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein fiksuinta olisi, jos sanoisit miehelle, että käy silloin tällöin tyydyttämässä patoutunutta seksin tarvetta maksullisen ammattilaisen luona. Se olisi kaikkein riskitön vaihtoehto.

Siinä ei tulisi tunteita ja rakastumisia puolin eikä toisin. Lisäksi rakkauden ammattilaisen kanssa ei ole pelkoa mistään taudeista tai yllätysvauvoista, kun seksi tapahtuu aina suojattuna. 

Tässä skenaariossa sinä saisit yhä sen miehen tunnepuolen ja läheisyyden muuten itsellesi. 

En usko, että mieheni haluaisi käydä maksullisissa.

Minua ei myöskään haittaa jakaa miehen tunnepuoli tai läheisyys. Ajatuskin on jotenkin absurdi: onko se jotenkin minulta pois, jos miehellä on läheisyyttä ja tunteita jonkun toisenkin kanssa?

Tiedostan kyllä, että nämä ovat vain minun (lapsellisia, kypsiä?) ajatuksiani. Mies voi olla täysin toista mieltä. Olemme puhuneet joskus parinvaihdosta lähinnä vitsillä, mutta polyamoriakeskustelu on kyllä täysin uusi aluevaltaus.

Ap

Vierailija
33/43 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerät naiset. Miehet ovat ihan onnessaan jos esitätte ettei tarvitse olla uskollinen vaikka te itse olette. Uskomatonta. T. Mies

Mitä typerää tuossa on?

Jos esim. itselleni riittää yksi mies, mutta minua ei haittaa ollenkaan että mies panee myös muita, niin mikä ihme tuosta tekee typerää?

Vierailija
34/43 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusviestin perusteella AP ei halua miehelleen tyttöystävää vaan itselleen uuden/toisen miehen. Vaikka seksihaluja ei ole lainkaan pelkää itsekin rakastuvansa ja haluavansa erota.

Vierailija
35/43 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitusviestin perusteella AP ei halua miehelleen tyttöystävää vaan itselleen uuden/toisen miehen. Vaikka seksihaluja ei ole lainkaan pelkää itsekin rakastuvansa ja haluavansa erota.

Kaipa ap osaisi kertoa jos näin olisi.

Vierailija
36/43 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo teki mulle profiilin Tinderiin. 106 on vetänyt oikealle, nyt valkkamaan.

Vierailija
37/43 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toimiakin. Meillä tämä tapahtui niin, että kun lopetin seksin, mies etsi itselleen sinkun naisystävän toisesta kaupungista. Kun sain asian selville´, sovimme, että hän saa käydä siellä korkeintaan kaksi kertaa viikossa. Sen jälkeen hän ei ole enää yöpynyt siellä.

Minä en kaipaa miestä sisääni edelleenkään. Muutama kaverisuhde minulla on varalla niiksi illoiksi, kun mies on poissa, mutta seksiä en ole vielä kaivannut.

Näin on mennyt nyt 20 vuotta ja tuntuu siltä, että me kaikki olemme tilanteeseen tyytyväisiä. Miehen naisystävästä en tiedä ihan varmasti, kun emme ole tavanneet ja keskustelleet koskaan.

Vierailija
38/43 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo teki mulle profiilin Tinderiin. 106 on vetänyt oikealle, nyt valkkamaan.

Millaiset säännöt teillä on?

Vierailija
39/43 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaisuus ja kiva asunto ei pidä mitään parisuhdetta kasassa. Jos parisuhteessa ei ole himoa, ei siinä ole mitään muutakaan. Sen puute hiertää koko ajan, niinkuin nyt teilläkin, tiedän sen kokemuksesta. Jos olet valmis kohtaamaan seuraukset siitä mitä miehesi "tyttöystävä" tuo tullessaan, niin sitten se on ok. Itse eroaisin ja eläisin sitä elämää mitä itse haluaisin.

Kun vanhenet, huomaat että parisuhteessa ei se himo ole enää päällimmäinen asia. Ajattelet nuorena nyt toki noin.

Vierailija
40/43 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ap miehesi käyttäisi maksullisia? Ei olisi vaaraa rakastumiseen.