Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi matkusteva nainen on miehille turn off?

Vierailija
23.10.2020 |

Täältä monta kertaa lukenut

Kommentit (503)

Vierailija
341/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei matkustelevassa naisessa mitään vikaa ole. Hyvä että pääsee rentoutumaan välillä etelän lämpöön. Pettämisjuttuja en itse mieti, joka pettää osaa Suomessakin tehdä sen. Toki parisuhteessa itse toivoisin, että naisen kanssa tehtäisiin yhdessä ne ulkomaanreissut yleensä siksi, että olisi yhteinen kokemus, mitä tahansa siellä tapahtuisikin. Tympeätä olisi pidemmän päälle aina erikseen matkustella.

"Etelän lämpöön". Maailmassa on miljoonia kiinnostavampia paikkoja kuin ilmeisesti tarkoittamasi rantalomakohteet. Haluaisin nähdä sen palstamiehen, joka matkustaa kaupunkilomalle ja käy katsomassa taidemuseoita, museoita, musikaaleja tai teatteria nähtävyyksien lisäksi puhumattakaan ravintoloista, jollaisia ei ainakaan omassa kotikaupungissa ole. Suurimmalla osalla miehistä se oma kikkeli on elämän keskipiste, että he kuvittelevat jokaisen naisen kulkevan vain kikkeleiden perässä.

Näinkö mustavalkoisena näet maailman kaikesta kulttuurimatkailusta ja uusista näkökulmista huolimatta?

Kova pää?

Miehenä haluan matkoilla kokea nähtävyyksiä. Eiffelin tornin, pyramidit, viidakon ja saharan. Kellua kuolleessa meressä jne. En niillä matkoilla etsi naisia.

Ei me kaikki miehet koko aikaa ajatella panemista.

Sinua ei varmaan kammotakaan matkustava nainen vaan matkustatte ehkä iloisesti yhdessä, kun olet parisuhteessa.

Vierailija
342/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei matkustelevassa naisessa mitään vikaa ole. Hyvä että pääsee rentoutumaan välillä etelän lämpöön. Pettämisjuttuja en itse mieti, joka pettää osaa Suomessakin tehdä sen. Toki parisuhteessa itse toivoisin, että naisen kanssa tehtäisiin yhdessä ne ulkomaanreissut yleensä siksi, että olisi yhteinen kokemus, mitä tahansa siellä tapahtuisikin. Tympeätä olisi pidemmän päälle aina erikseen matkustella.

"Etelän lämpöön". Maailmassa on miljoonia kiinnostavampia paikkoja kuin ilmeisesti tarkoittamasi rantalomakohteet. Haluaisin nähdä sen palstamiehen, joka matkustaa kaupunkilomalle ja käy katsomassa taidemuseoita, museoita, musikaaleja tai teatteria nähtävyyksien lisäksi puhumattakaan ravintoloista, jollaisia ei ainakaan omassa kotikaupungissa ole. Suurimmalla osalla miehistä se oma kikkeli on elämän keskipiste, että he kuvittelevat jokaisen naisen kulkevan vain kikkeleiden perässä.

Näinkö mustavalkoisena näet maailman kaikesta kulttuurimatkailusta ja uusista näkökulmista huolimatta?

Kova pää?

Miehenä haluan matkoilla kokea nähtävyyksiä. Eiffelin tornin, pyramidit, viidakon ja saharan. Kellua kuolleessa meressä jne. En niillä matkoilla etsi naisia.

Ei me kaikki miehet koko aikaa ajatella panemista.

Mikä etuoikeus teillä tulisi olla matkusteluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persoonattomuus. Samanlaisia 13 tusinassa.

Syrjäkylillä viihtyvä tilallinen onkin huikea persoonallisuus varsinkin jos omaa kylähullun vikaa. Parisuhde ainesta? Nope.

Miten syrjäkylät tai kylähullut liittyvät kommenttiini? Aivan, eivät mitenkään.

Kasvoin syrjäkylällä ja vieläpä tilalla. Meidän arki oli päivästä toiseen toistuvaa kaavaa. Kerran kesässä käytiin Ikeassa tai Tuurissa. Muutoin elettiin hiljaiselossa. Tuun hulluksi, jos joudun palaamaan takaisin samaan.

Eli oman elämän projisointi ja siitä kyhätty kylähullu olkiukko jota huitoa. Hyvin sä vedät!

Mielummin pysyn valikoivana kuin päädyn jonkun kuplassa elävän miehen palvelijaksi. Haluan vihdoinkin elää oman näköistä elämää, en jonkun toisen.

Oletko humalassa. Kirjoitat ihan sekavia ja asian vierestä. Mistä tämä valikoivuus nyt tuli? Sinä taidat olla se kylähullu, josta jankutat. Olet sen ulkoistanut itsestäsi ulkopuoliseksi kyhäelmäksi.

Elääkö siis keksusteluun vastanneet miehet kuplassa kun vastaavat keskusteluun ja vaihtavat mielipiteitä vastakkaisesta sukupuolesta. Jos ei niin miksi ajattelet että tuo nainen valikoidessaan on kuplassa jos mies ei?

Vierailija
344/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu että ulkomaille pääsy itsessään on tuossa usein se pointti.

Esimerkiksi monet niistä musikaaleista olisivat nähtävillä Suomessakin, mahdollisesti esittäjäkin olisi sama.

Monia musikaaleja ei näe eikä varsinkaan taidemuseoiden tauluja tai taideteoksia. Maailmalla on ihan uskomattomia taideaarteita ja olen iloinen, että olen nähnyt ne.

Aika monilla näistä maailmanmatkaajista on hämmästyttävän vähän mielenkiintoa taideaarteiden tutkimiseen Suomessa. Ne muuttuvat mielenkiintoisiksi vain jos ovat tunnettuja, ja ulkomailla jossain hienossa paikassa, jossa käymisen jälkeen on luvassa skumpat ja hyvää ruokaa.

Suomen taideaarteissa ja paikoissa on paljon tutkittavaa kiinnostuneelle. Kiva kuulla että on jossain samoin ajatteleva :)

Vierailija
345/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ihan rehellisesti myöntää ettei minulla kiinnosta kuvataide eikä musikaalit. Pidän niitä suoraan sanoen ihan todella tylsinä enkä ymmärrä nykytaidetta.

Musiikista pidän ja käyn ns. ug-bändien keikoilla, mutta sitä ei tässä varmaan tarkoitettu.

Museoista ja historiasta pidän ja sen mitä ulkomailla olen käynyt niihin liittyviin aktiviteetteihin pääsääntöisesti olen ajan käyttänyt päivisin.

M38

Vierailija
346/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi monet niistä musikaaleista olisivat nähtävillä Suomessakin, mahdollisesti esittäjäkin olisi sama.

Monia musikaaleja ei näe eikä varsinkaan taidemuseoiden tauluja tai taideteoksia. Maailmalla on ihan uskomattomia taideaarteita ja olen iloinen, että olen nähnyt ne.

Aika monilla näistä maailmanmatkaajista on hämmästyttävän vähän mielenkiintoa taideaarteiden tutkimiseen Suomessa. Ne muuttuvat mielenkiintoisiksi vain jos ovat tunnettuja, ja ulkomailla jossain hienossa paikassa, jossa käymisen jälkeen on luvassa skumpat ja hyvää ruokaa.

Suomi on kallis matkailumaa. Halvemmaksi tulee tiirailla Googlesta Suomen museoaarteita ja käyttää Google mapsia.

Vierailija
347/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä :D

Exä selitteli aina kuinka taide ja kulttuuri kiinnosti.

En muista kertaakaan että olisi ehdottanut että käydään jossain paikallisen taiteilijan näyttelyssä tai teatteriesityksessä, jonka jälkeen luvassa olisi ihan vain kotimatka ja tauko jossain paikallisella huoltiksella.

Vierailija
348/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät halua oikein matkustaa, se on naisten juttu. Mies ei tykkää kokeneesta naisesta, joka selviytyy tilanteesta kuin tilanteesta.

Hakusessa ulkomainen mies, ne on vähän toista kuin Suomen nyhveröt.

Luulen että tuossa saattaa olla aika iso syy siihen etteivät jotkut miehet pidä matkustelusta. He eivät oikein pärjää vierailla mailla, eivät osaa paikallista kieltä tai tunne paikkoja  eivätkä halua paljastaa tietämättömyyttään kenellekään kysymällä neuvoa tai opastusta, kaikkein vähiten omalle kumppanilleen. Olisihan se nyt noloa jos vaimo osoittautuisikin etevämmäksi pärjäämään uppo-oudossa paikassa kuin se miehinen mies. Akka pääsisi miehen mielikuvissa henkisesti niskan päälle ja mies tuntisi olonsa hyvin epämiehekkääksi ja nolatuksi ja olisi vihainen. Mitä lomailua se sellainen on. Parempi vaan mennä mökille ja Lappiin joka vuosi niin ei tule tuollaisia kiusallisia tilanteita vastaan.

Ja minä todella tykkään mökkeilystä ja rakastan Lappia, mutta haluan myös joskus käydä omin silmin katsomassa muualla maailmalla paikkoja joista olen esimerkiksi lukenut paljon ja jotka kiehtovat. Jos mies olisi kotona viihtyvää sorttia, matkustaisin sinne yksin tai jonkun tyttökaverin kanssa. Onneksi mieskin tykkää matkailusta. Viimeksi kierrettiin katsomassa toisen maailmansodan aikaisia taistelupaikkoja Euroopassa. Oli uskomattoman mielenkiintoinen loma!

Ehkä näin. Isäni ei ole ikinä oppinut kieliä ja siksi matkusti mielellään minun kanssani jos jonnekin halusi.

Samoin oma mieheni pyytää ennemmin minua kommunikoimaan matkoilla kun ei luota itseensä siinä.

Ehkä se on itsetuntokysymys, hävettää jos ei itse pärjää.

Vierailija
349/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkusteleva nainen olisi muuten ihanteeni - itsekin kun tykkään matkustella - mutta tietäen suomalaisten naisten heikon moraalin, joka reissulla on pantu vähintään yhtä miestä. Ja se on kuvottavaa!

mies 39

Kummallinen oletus. Itse olen suhteellisen viriili nainen, enkä ikinä pohdiskele seksilämäni moraalikysymysten kautta, vaan koen, että jos kaikki osalliset haluaa ja yhdessä on kivaa, niin mitäs tuota pihtailemaan.

Olen jonkin verran matkustellutkin, mutta jännä kyllä, minulla ei koskaan ole ollut "lomaromanssia". En siis koskaan ole harrastanut seksiä lomareissulla, ellei kyseessä ole ollut mukana oleva kumppani (vaikka sinkkunakin on tullut matkusteltua). Lomareissuilla yleensä on niin paljon muutakin tehtävää ja nähtävää, kun taas miehiä löytyy pilvin pimein kotikaupungistani. 

Tästä syystä ihmettelen tuota kuvitelmaa, että lomatkoilla nusputeltaisiin ympäriinsä jotenkin normaalia enemmän. Täällä kotimaan loskakeleissä sitä läheisyyttä ja lämpöä tarvii mielestäni enemmän kuin tropiikissa palmun alla.

Kyllä ulkomaalaiset miehet voittaa suomalaiset ❤️

Hmm. Olen tuo aiemman kirjoittaja, ja pakko kyllä todeta, että en ole kyllä havainnut, että "ulkomaalaiset" (Siis mitä ihmettä tämäkin tarkoittaa? Kaikki muut kuin suomalaiset? Oletko ikinä pannut vaikka mongolialaista miestä?) miehet olisivat keskimäärin sen kummempia kuin suomalaiset. Olen aikoinaan asunut ulkomailla ja toki olen Suomessakin joskus deittaillut myös muiden kansallisuuksien edustajia. Kaikissa kansallisuuksissa ja kaikissa sukupuolissa on mukavia tyyppejä, kuten myös urpoja tyyppejä.

Vierailija
350/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kova pää?

Mustavlkoinen mailmakuva on teillä miehillä, kun lähes jokainen kuvittelee naisten menevän vain panoreissuille. Kun te itse tekisitte sitä, ette osaa ajatella, että kaikki ei sellaista halua.

Joillakin meistä miehistä on tuollainen mielikuva matkustavista naisista. Ja joillakin meistä miehistä on myös karvaita pettymyksiä heistä. Mutta ei kaikilla.

Sen kun ymmärtää, osaa olla taas hieman suvaitsevaisempi erilaisille mielipiteille.

Vierailija
351/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät halua oikein matkustaa, se on naisten juttu. Mies ei tykkää kokeneesta naisesta, joka selviytyy tilanteesta kuin tilanteesta.

Luulen että tuossa saattaa olla aika iso syy siihen etteivät jotkut miehet pidä matkustelusta. He eivät oikein pärjää vierailla mailla, eivät osaa paikallista kieltä tai tunne paikkoja  eivätkä halua paljastaa tietämättömyyttään kenellekään kysymällä neuvoa tai opastusta, kaikkein vähiten omalle kumppanilleen. Olisihan se nyt noloa jos vaimo osoittautuisikin etevämmäksi pärjäämään uppo-oudossa paikassa kuin se miehinen mies. Akka pääsisi miehen mielikuvissa henkisesti niskan päälle ja mies tuntisi olonsa hyvin epämiehekkääksi ja nolatuksi ja olisi vihainen. Mitä lomailua se sellainen on. Parempi vaan mennä mökille ja Lappiin joka vuosi niin ei tule tuollaisia kiusallisia tilanteita vastaan.

Ja minä todella tykkään mökkeilystä ja rakastan Lappia, mutta haluan myös joskus käydä omin silmin katsomassa muualla maailmalla paikkoja joista olen esimerkiksi lukenut paljon ja jotka kiehtovat. Jos mies olisi kotona viihtyvää sorttia, matkustaisin sinne yksin tai jonkun tyttökaverin kanssa. Onneksi mieskin tykkää matkailusta. Viimeksi kierrettiin katsomassa toisen maailmansodan aikaisia taistelupaikkoja Euroopassa. Oli uskomattoman mielenkiintoinen loma!

Ehkä näin. Isäni ei ole ikinä oppinut kieliä ja siksi matkusti mielellään minun kanssani jos jonnekin halusi.

Samoin oma mieheni pyytää ennemmin minua kommunikoimaan matkoilla kun ei luota itseensä siinä.

Tuo on kuultu ennenkin.

Olen kylläkin asunut neljässä maassa (duunariammatti, rakennusprojekteista ulkomailla maksettiin hyvin).

- ketjuun postaillut mies joka ei välitä matkustelusta

Vierailija
352/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa naisista ei ymmärrä mitään niistä musikaaleista ja teatteriesityksistä. Ne halutaan nähdä koska ne on tunnettuja, hienoja ja ulkomailla. Päälle skumppaa ja ravintolaillallinen toki. Ja kuva instaan.

Todettu jo. Joillekin täällä insta on ainut kosketus matkailuun ja keksivät että sen on pakko olla syy.

Vierailija
353/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syrjäkylillä viihtyvä tilallinen onkin huikea persoonallisuus varsinkin jos omaa kylähullun vikaa. Parisuhde ainesta? Nope.

Kasvoin syrjäkylällä ja vieläpä tilalla. Meidän arki oli päivästä toiseen toistuvaa kaavaa. Kerran kesässä käytiin Ikeassa tai Tuurissa. Muutoin elettiin hiljaiselossa. Tuun hulluksi, jos joudun palaamaan takaisin samaan.

Ok, olen pahoillani. Minun kommenttini ei kuitenkaan käsitellyt syrjäkylillä asuvia tilallisia kylähulluja. Mutta sinä siis uskot, että naiset jakautuvat heihin ja matkusteleviin naisiin, eikä välimuotoja ole?

Vierailija
354/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa naisista ei ymmärrä mitään niistä musikaaleista ja teatteriesityksistä. Ne halutaan nähdä koska ne on tunnettuja, hienoja ja ulkomailla. Päälle skumppaa ja ravintolaillallinen toki. Ja kuva instaan.

Kyllä ymmärtää, ihan tavallisella kielitaidolla pärjää. Ei kaikki konsertitkaan tule Suomeen. Kuuntele sinä musiikkisi c-kasetilta, kyllä siitä venyneestä nauhasta jotain ääntä vielä lähtee.

Tarkoitin musiikin ja teatteriesitysten ymmärtämisellä jotain vähän muuta kuin sitä että ymmärrät suurin piirtein mitä niissä sanotaan.

Aika moni ei pysty siihenkään. Oopperassakin kun kieli tuppaa olemaan italia, jota enemmistö teistä naisista ei puhu.

Vierailija
355/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kuultu ennenkin.

Olen kylläkin asunut neljässä maassa (duunariammatti, rakennusprojekteista ulkomailla maksettiin hyvin).

- ketjuun postaillut mies joka ei välitä matkustelusta

Sä et välitä eikä nähtävästi muutkaan. Miksi toisten harrastus nähdään ongelmana? Eihän sinne matkalle ole pakko lähteä. Vielä parempi olisi yrittää pariutua toisen kotihiiren kanssa.

Vierailija
356/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ymmärtää, ihan tavallisella kielitaidolla pärjää. Ei kaikki konsertitkaan tule Suomeen. Kuuntele sinä musiikkisi c-kasetilta, kyllä siitä venyneestä nauhasta jotain ääntä vielä lähtee.

Nyt on jo kasetitkin tuotu keskusteluun.

Eikö kasetti kestä?

Vierailija
357/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti haluat tietää historiasta ja kulttuurista, teet jomman kumman seuraavista:

a) lainaat kirjoja kirjastosta ja luet niitä

b) lähdet matkalle jolla ei kierrellä turistikohteissa vaan paikoissa joissa saa tutkia mutta minkäänlaisia postikorttikohteita ei ole luvassa. Luultavasti silloin et halua istua joka ilta ravintolassa odottelemassa kolmatta ruokalajia tai yläparvella lipittämässä skumppaa

Jos kumpikaan noista ei päde sinuun, älä jaksa selitellä "historiasta ja kulttuurista". Olet elämys- ja nautintomatkailija, kuten useimmat ihmiset. Ihan samassa sarjassa kuin rantalomailijat.

Kumpikaan ei päde mutta toisaalta en ole historialla ja kulttuurilla selittänyt matkailuani vaikka niissä kulttuurisesti ja historiallisesti merkittävissä paikoissa olen myös käynyt.

Vierailija
358/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, olen pahoillani. Minun kommenttini ei kuitenkaan käsitellyt syrjäkylillä asuvia tilallisia kylähulluja. Mutta sinä siis uskot, että naiset jakautuvat heihin ja matkusteleviin naisiin, eikä välimuotoja ole?

Miksi miehet ei kohtaa noita välimuotoja Tinderissä? Taitaa nekin pelätä ”perinteisiä” miehiä joita Tinder on täynnä.

Vierailija
359/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin musiikin ja teatteriesitysten ymmärtämisellä jotain vähän muuta kuin sitä että ymmärrät suurin piirtein mitä niissä sanotaan.

Aika moni ei pysty siihenkään. Oopperassakin kun kieli tuppaa olemaan italia, jota enemmistö teistä naisista ei puhu.

Tule pois sieltä 50-luvulta. Naiset osaa nykyään puhua kieliä. Uskoisin noissa tapahtumissa käyvän kieltä osaavat naiset.

Vierailija
360/503 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä :D

Exä selitteli aina kuinka taide ja kulttuuri kiinnosti.

En muista kertaakaan että olisi ehdottanut että käydään jossain paikallisen taiteilijan näyttelyssä tai teatteriesityksessä, jonka jälkeen luvassa olisi ihan vain kotimatka ja tauko jossain paikallisella huoltiksella.

Ateneumissa oli muutama vuosi sitten näyttely jonka halusin mennä katsomaan. Kysyin tuleeko mies mukaan. Ajattelin ihan töiden jälkeen mennä mutta hänen piti vääntää siitä show lapsenvahteineen ja ravintolaillallisineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä