Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos on opiskellut työkkäriltä salaa, ja myöhemmin lisää sen opiskelemansa tutkinnon työkkärin sivulle

Vierailija
23.10.2020 |

Tuleeko sanktiota?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne huomaavat sen, niin sinulta peritään opiskeluajalta tuet pois. En tiedä, tuleeko siitä muuta.

Vaikka opiskelu olisi ollut sivutoimista?

Myös sivutoimisesta opiskelusta tulee sopia työkkärin kanssa, muuten tuet lakkautetaan ensimmäisten opintopisteiden tullessa. Sivutoimisessa opiskelussa saa muutenkin suorittaa alle 5 op/kk, joten tahti on kaksi kertaa hitaampaa kuin tavallisilla opiskelijoilla. Näin ollen esim. kolmen vuoden koulutukseen kuluu vähintään 6 vuotta.

En mitään opintopisteitä ole edelleenkään suorittamassa. Ja kyllä tahti jäisi muutenkin reippaasti alle 5 op per kk jos vertaisi Suomen pisteisiin.  Että sellainen järkyttävä petos kyseessä.

Eikö tuo sitten kannattaisi jutella työkkärin kanssa, että ei tule stressiä ja vatsahaavan turhan takia?

Minusta minkä tahansa opiskelun pitäisi olla sallittua, mutta valitettavasti joku muu päättää ja määrää.

Vierailija
22/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllähän aina välillä on otsikoissakin, kuinka Kelaa huijanneet saavat petossyytteitä. En kokeilis :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllähän aina välillä on otsikoissakin, kuinka Kelaa huijanneet saavat petossyytteitä. En kokeilis :D

En tiedä miten se on petos, jos olen valmis vastaanottamaan ja hakemaan kaikkia töitä mitä työkkäri keksii (eipä ole mitään töitä sitä kautta edes ehdotettu) ja lisäksi juoksen kaikilla mahdollisilla työkkärin määräämillä pupukursseilla.  Sit voi kauhistuksen kanahäkki kun VAPAA-AJALLANI sivistän vähän itseäni! Joudan varmaan linnaan tästä hyvästä. 

Vierailija
24/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työttömien nykyään pakko laittaa CV nettiin?

Vierailija
25/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja on samalla ollut työkkärin määrämissä aktiivihommissa mukana. 

Tätä minä olen miettinyt. Jos on kuntouttavassa työtoiminnassa ja samaan aikaan opiskelee enemmän kuin sen, mikä määritellään sivutoimiseksi opiskeluksi, tuleeko sanktioita? Tai voiko edes olla kuntouttavassa työtoiminnassa, jos opiskelee sivutoimisesti.

Toinen, mitä olen miettinyt, että jos on kuntouttavassa työtoiminnassa, vaikka 2 päivänä viikossa aamupäivällä 4 tuntia kuntouttavassa työtoiminnassa, onko sallittua tehdä työkeikkaa ihan oikeisiin töihin iltaisin tai sellaisena päivänä, kun ei ole siellä kuntouttavassa työtoiminnassa? Vai pitääkö palkka/palkkio ottaa pimeänä?

Vierailija
26/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minä olen miettinyt. Jos on kuntouttavassa työtoiminnassa ja samaan aikaan opiskelee enemmän kuin sen, mikä määritellään sivutoimiseksi opiskeluksi, tuleeko sanktioita? Tai voiko edes olla kuntouttavassa työtoiminnassa, jos opiskelee sivutoimisesti.

Toinen, mitä olen miettinyt, että jos on kuntouttavassa työtoiminnassa, vaikka 2 päivänä viikossa aamupäivällä 4 tuntia kuntouttavassa työtoiminnassa, onko sallittua tehdä työkeikkaa ihan oikeisiin töihin iltaisin tai sellaisena päivänä, kun ei ole siellä kuntouttavassa työtoiminnassa? Vai pitääkö palkka/palkkio ottaa pimeänä?

Miksi osa-aikatöissä oleva olisi samaan aikaan kuntouttavassa työtoiminnassa?

Vierailija
27/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten se on petos, jos olen valmis vastaanottamaan ja hakemaan kaikkia töitä mitä työkkäri keksii (eipä ole mitään töitä sitä kautta edes ehdotettu) ja lisäksi juoksen kaikilla mahdollisilla työkkärin määräämillä pupukursseilla.  Sit voi kauhistuksen kanahäkki kun VAPAA-AJALLANI sivistän vähän itseäni! Joudan varmaan linnaan tästä hyvästä. 

Sivutoiminen opiskelu on sallittua. Eli alle 5 opintopistettä kuukaudessa.

Vierailija
28/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaat että työnantajat paljonkin selailee sitä onnetonta CV-nettiä jne? Raportoinnista et hyödy mitään.

Eikö CV-netti ole ollut jo pari vuotta menneisyyttä?

Vierailija
29/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä lisäisit uuden tutkintosi työkkärin sivuille? Et sinä sieltä työkkärin kautta töitä kumminkaan saa. Todennäköisempää on saada se työ itse itsenäisesti hakemalla, ei niin, että työkkärillä olisi sinulle työpaikka odottamassa. 

Vähän järjen käyttöä nyt.

Ap elää JOS elämää selväsitikin. Ei ymmärrystä opiskelusta, ei tutkinnoista. Kirjeurssitutkinto lienee mielessä. Kouluistahan lähtee tieto opiskelusta eri tahoilla, ei tutkintoa voi tehdä salaa.

Vierailija
30/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko työkkäri syystä tai toisesta kieltää sivutoimisen opiskelun? Just sen alle 5 OP.   

Vierailija
31/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoituksen sana Työmarkkinatorista eli palvelusta, jossa mainoksen mukaan töiden ja tekijöiden kohtaamispaikka. Työkkäri käy sieltä hakemassa tiedot asiakkaista eli luulet tekeväsi oman profiilin omaan käyttöön ja kun ilmoittaudut työttömäksi, niin voivat käydä sieltä katsomassa tietosi täsmäävätkö ilmoittamiesi kanssa. Kaiken lisäksi eivät edes kysele lupia, annat luvan siihen jo laittaessasi tiedot palveluun. Kannattaa lukea se käyttöoikeusplanketti huolella, jotta ei tule ikäviä yllätyksiä.

Vierailija
32/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa jolle asiasta kannattaa sanoa on tuleva työnantajasi, ei työkkäri.

Vierailija
33/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi osa-aikatöissä oleva olisi samaan aikaan kuntouttavassa työtoiminnassa?

Ei miksikään. Mutta kuntouttavassa työtoiminnassa olevalle saattaa tarjoutua joku yhden päivän tai illan työkeikka. Missään ei ole tietoa siitä, voiko sellaisen ottaa vastaan ihan rehellisenä palkkatyönä, vai pitääkö pyytää palkkio pimeänä.

Kuntouttavan työtoiminnan keksijän idea oli se, että siihen laitettaisi vain sellaisia, jotka eivät kykene oikeisiin töihin. Mutta käytännössä siihen painostetaan myös täysin työkykyisiä ihmisiä.

Vierailija
34/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin mielestä on parempi ryypätä lavallinen kaljaa joka päivä ja laittaa sit kännissä joku hassu työhakemus. 

Vierailija
35/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko työkkäri syystä tai toisesta kieltää sivutoimisen opiskelun? Just sen alle 5 OP.   

Tämä kiinnostaa minuakin. Eli voiko esim. aktivointitoimiin osallistuminen olla este sivutoimiselle opiskelulle?

Vierailija
36/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro yhtään mitään ylimääräistä työkkärille. Mitä vähemmän asioit viranomaisten ja valtionlaitoksien kanssa sitä parempi. 

Vierailija
37/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärissä on töissä viranhaltijoita, joiden on pakko noudattaa lakia. Työkkäri ei kiellä mitään, se vain kertoo maksajalle, että tehkää oma päätelmänne henkilöstä, joka opiskelee.

Vierailija
38/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä työkkäri voi saada selville jos on tehnyt salaa jonkun kirjekurssin Intiaan?

Vierailija
39/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä työkkäri voi saada selville jos on tehnyt salaa jonkun kirjekurssin Intiaan?

Intian poliisi huomaa ja soittaa Suomen poliisiille, joka soittaa työkkärin tädille. Sinä joudut vankilaan.

Vierailija
40/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomessa voi olla kannattavampaa olla työtön kuin opiskelija?