Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos on opiskellut työkkäriltä salaa, ja myöhemmin lisää sen opiskelemansa tutkinnon työkkärin sivulle

Vierailija
23.10.2020 |

Tuleeko sanktiota?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain TE-toimistolta luvan suorittaa AMK-tutkinnon loppuun työmarkkinatuella. Nyt on ongelmana se, etten voi lisätä uutta tutkintoani TE-toimiston omille sivuilleni. Monen erilaisen yrityksen jälkeen otin yhteyttä neuvontaan, jossa kehotettiin ottamaan tutkintotodistuksesta valokuva ja lähettämään se TE-toimiston kirjaamoon, jossa tutkinto sitten lisättäisiin tietoihini. Sopii, mutta todistuksen kirjoittamiseen voi mennä kolmekin kuukautta, joten nyt odotellaan. Omituisen alkeellista byrokratiaa kyllä.

Eipä silti, en ole töihin menossakaan. Tutkintoja tai ei, tässä iässä ei enää työllistytä, vaikka kuinka haluttaisiin.

Jotta sun opinnot voidaan katsoa päättyneiksi ja että olet työtön, tarvitaan se todistus. Koulusta voi pyytää myös vapaamuotoisen selvityksen valmistumisesta ja monen AMK:n opintosuoritusotekin näyttää valmistumispäivän. Jos olet opiskellut työttömyyskorvauksella, niin on varmaan aika ymmärrettävää että oma ilmoitus valmistumisesta ei riitä.

En tarvitse todistusta mihinkään. Olen ollut niin pitkään työtön, että moni muodollisuus on tavallaan poistunut kohdaltani käytöstä ja minulla on tavallaan joitakin etuoikeuksia, jotka olen ansainnut sitkeällä ja erittäin aktiivisella työnhaulla.

Mainitsemani ongelma on siinä, että TE-toimistossa ei omille sivuilleen voi lisätä muuta kuin pari päivämäärää työllistymissuunnitelmaan. Alussa aivan kaiken saa kirjoittaa itse, mutta ohjelma ei salli mitään muuta. Kun virkailijaa sitten pyytää tekemään muutokset, pääsee näkemään hyvin outoja selityksiä ja tilannekuvailuja, joiden oikominen taas on mahdotonta tai ainakin erittäin hidasta. Byrokratia turhauttaa, kun asioita voisi hoitaa muutamassa minuutissa, mutta ei vain saa.

Vierailija
82/83 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa jo ettei työkkäriin kannata mennä kertomaan opiskeluistaan. Saat äkkiä päätoimisen opiskelijan statuksen ja joudut ottamaan opintolainaa elääksesi

Itse en enää edes saa opintotukea enkä siis opintolainaakaan koska kaikki kelan opintotuet on käytetty.

Aikuisopibtotukea saa vain jos on 8(!) vuotta ollut töissä ja on työsuhteessa.

Eli pikavippikaina(not!)

tai työttömänä opiskelu jos saa siihen luvan.

Ainoa ongelma että sitä työttömänä ei yleensö kai saa opiskella kuin max 6kk-1v ja mikään tutkinto ei ole niin lyhyt.

Oma ala ei työllistä ja uudelle alalle pitäisi päästä.

Minulla on aivan sama pattitilanne! Valmistuin yliopistosta näköjään ikuiseksi työttömäksi :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja on samalla ollut työkkärin määrämissä aktiivihommissa mukana. 

Tätä minä olen miettinyt. Jos on kuntouttavassa työtoiminnassa ja samaan aikaan opiskelee enemmän kuin sen, mikä määritellään sivutoimiseksi opiskeluksi, tuleeko sanktioita? Tai voiko edes olla kuntouttavassa työtoiminnassa, jos opiskelee sivutoimisesti.

Toinen, mitä olen miettinyt, että jos on kuntouttavassa työtoiminnassa, vaikka 2 päivänä viikossa aamupäivällä 4 tuntia kuntouttavassa työtoiminnassa, onko sallittua tehdä työkeikkaa ihan oikeisiin töihin iltaisin tai sellaisena päivänä, kun ei ole siellä kuntouttavassa työtoiminnassa? Vai pitääkö palkka/palkkio ottaa pimeänä?

Miksi osa-aikatöissä oleva olisi samaan aikaan kuntouttavassa työtoiminnassa?

Kannattaa kysyä Lauralta. Omasta mielestäni vain siksi että kunta ei noudata lakia.

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/tyoton-velvoitettiin-ilman-peruste…