Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä vanhemmista ketkä tuovat lapsen päivähoitoon vaikka itse kipeänä kotona?

Vierailija
23.10.2020 |

Siis jos testattu ettei ole koronaa vaan flunssaa tms.
Mielestäni tosi vastuutonta, koska myös normaali flunssat kuormittaa päivähoitoa ja lapsi saattaa tartuttaa vaikka ei vielä oireita olisikaan. Mutta tätä tuomistahan ei voi kieltää.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi ei koskaan sairastu, mutta tuo kyllä taudit mulle. Eli lapsi ei ole ollut flunssassa kuin kerran koko 6-vuotiaan elämänsä aikana. Minulla sitten on kyllä flunssat. Tulee päiväkodista, koska teen töitä kotona. Mutta kyllä se meidän terve lapsi käy päiväkodissa ihan normaalisti. Miksi hän jäisi kotiin? Kuinka mä voisin tehdä töitä samalla jos jäisi? Ei siinä mitään järkeä olisi.

Vierailija
22/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Suomi pitäisi laittaa kiinni, kun flunssakausi alkaa syksyllä.

Enkä ymmärrä ap. logiikkaa, jos normaali flunssasta kysymys, kun eihän se tartu edes jokaiseen perheenjäseneen, jos yksi sairastaa kotona.

Esim. minä ja lapset ollaan todella harvoin sairaana, kun mies taas saa pienemmästäkin flunssan.

Pitäisikö mun ja lasten jäädä myös kotiin, kun mies sairastaa?

Tässä tilanteessa en ymmärrä sitä, että miksi pitää sitä päiväkotia kuormittaa enempää jos flunssainen isä voi olla kotona lapsen kanssa. Kaikkien kannattaisi lukea esim pitkä ketju uupuneesta LTO:sta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi ei koskaan sairastu, mutta tuo kyllä taudit mulle. Eli lapsi ei ole ollut flunssassa kuin kerran koko 6-vuotiaan elämänsä aikana. Minulla sitten on kyllä flunssat. Tulee päiväkodista, koska teen töitä kotona. Mutta kyllä se meidän terve lapsi käy päiväkodissa ihan normaalisti. Miksi hän jäisi kotiin? Kuinka mä voisin tehdä töitä samalla jos jäisi? Ei siinä mitään järkeä olisi.

Koska sinä teet töitä älyväly.

Vierailija
24/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne saattaa olla myös se että se lapsi on jo sairastanut sen flunssan ja nyt sitten vanhempi kipeänä. Miksi lapsi ei silloin voisi tulla päiväkotiin ja vanhempi jäädä potemaan?

Vierailija
25/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä ymmärrä ap. logiikkaa, jos normaali flunssasta kysymys, kun eihän se tartu edes jokaiseen perheenjäseneen, jos yksi sairastaa kotona.

Esim. minä ja lapset ollaan todella harvoin sairaana, kun mies taas saa pienemmästäkin flunssan.

Tässä tilanteessa en ymmärrä sitä, että miksi pitää sitä päiväkotia kuormittaa enempää jos flunssainen isä voi olla kotona lapsen kanssa. Kaikkien kannattaisi lukea esim pitkä ketju uupuneesta LTO:sta..

Mutta eikös flunssaisen pitäisi juuri pysyä kaukana muista, ettei tartuta perheenjäseniä. Että kyllä sen terveen kannattaa olla muualla kuin flunssaisen kanssa. Ja flunssahan pitkittyy, jos ei lepää. Miten sä lepäät terveen ja vilkkaan kolmevuotiaan kanssa?

Vierailija
26/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se lto:n uupuminen kun ei ole millään tasolla asiakkaiden vika. Aivan sairas ajatuskin lykätä vanhempien vastuulle. Ettei varatulle hoitopäivälle saisi viedä kun hoitajaa väsyttää? Vinkki, älä tule mihinkään terveydenhuoltoonkaan, kun se on sinun vikasi että hoitaja on uupunut jatkuvaan työn väärinorganisointiin (joka sanellaan ylhäältä ilman vaikutusmahdollisuutta). Se on nimittäin sinun, asiakkaan vika! Sama logiikka.

Vierailija
27/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien etu, että lapsi tulee hoidettua ja vanhemmat levättyä. Kyllä ne flunssat tulee ja menee vaikka pysyttäis bunkkerissa.

No ei tasan ole kaikkien etu. Itsekkäät vanhemmat! Varsinkaan näinä aikoina ei ole syytä levittää perusflunssaakaan. Mene koronatestipaikalle katsomaan hysteerisesti itkeviä lapsia ja mieti sit uudelleen.

Vierailija
28/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, että vanhemmat lepää sen taudin pois. Näiltä ei vältytä koskaan, ja ei ole millään tavalla lapsen etu että vanhemmat ei jaksa sairaana häntä huomioida tai ulkoilla hänen kanssaan.

T. Lto

Vierailija
29/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ja siinä iso riski, että lapsi tartuttaa muut päiväkodissa ja he joutuvat juoksemaan testeissä jne. Kyllä sitä pärjää lapsen kanssa kotona kipeänä, se riippuu ihan omasta asenteesta.

Sulla ei taida olla lapsia?

Vierailija
30/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippunee ihan voinnista. Olin itse kerran influenssassa, kuumetta melkein 40 astetta.

Olin enemmän kuin kiitollinen, että anoppi haki lapsen hoitoonsa (mies oli töissä pitkässä vuorossa).

Joo varmaan olit, kun ajattelit itseäs. Tuo olis voinu tarttua anoppiin ja siitä eteenpäin...

Ootko sitä mieltä et tuossa sun tapauksessa olis ok viedä lapsi hoitoon tartuttamaan influenssaa?

Vierailija
31/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta siis on parempi kuormittaa sairastavia vanhempia kuin työtään tekeviä lastenhoitajia?

Vierailija
32/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä tuli ihan viestiä kotiin, että jos vanhempi on sairaana niin maskin kanssa saa terveen lapsen tuoda eteiseen. Ei siis ole vanhemmilla nokkaan koputtamista ja aion näin itsekin toimia, jos vointi sallii etätöiden tekemisen. Jos ei, en jaksa päiväkotiin asti autottomana raahautua.

Vierailija
33/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne sairastavien vanhempien lapset pitäisi kerätä johonkin korttelipooliin,jossa heitä kävisi hoitamassa suojavarusteisiin pukeutuneet lastenhoitajat.

Vanhemmat saisivat toipua rauhassa ja normi lastenhoitajat olisivat turvassa pöpöiltä.

Tai hei, miksei lastenhoitajat muutenkin voisi opetella hygieniaa? Käsipesua päiväkoteihin? Uusi ajatus? Lastenhoitajille maskit?

Vierailija
34/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä maksan siitä, mä vien terveen lapsen hoitoon. Jos mä saan maksun palautuksen, voin harkita kotona pitoa. Mutta en silloin, jos oon huonossa kunnossa, koska silloin en jaksa tehdä ruokaa, leikkiä tai ulkoilla. Se olisi lapsen kannalta nimittäin hyvin ikävää.

Vierailija
35/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ja siinä iso riski, että lapsi tartuttaa muut päiväkodissa ja he joutuvat juoksemaan testeissä jne. Kyllä sitä pärjää lapsen kanssa kotona kipeänä, se riippuu ihan omasta asenteesta.

En ole tuo jolta kysyit, mut meillä on 3 lasta. Päiväkoti-ikäisestä kouluikään. Meidän perheessä on aina huolehdittu tartuntatauteihin liittyvät asiat muidenkin näkökulmaa ajatellen, jos vaan mahdollista. Eli ei mennä oireisena tarttumaan ja kerrotaan jos perheessä on sairastettu, että toinen voi miettiä itse haluaako ottaa riskin. Toki aina ei voi olla koko perhe yhden oireisen takia pois, se on selvää. Mut esim helposti tarttuvien tautien kohdall, kuten vatsatauti, niin sisarus on pidetty hoidosta myöa kotona kun joka tapauksessa toinen vanhempi on kotona.

Oletko vienyt omia lapsiasi koronatestiin? Mitäs tykkäsivät? Joku lapsi joutuu ramppaamaan siellä jatkuvasti tämän takia.

Vierailija
36/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiva töissä, kun yhden lapsen äiti oli sairaana kotona ja lapsi tuotiin aamulla isän toimesta päiväkotiin. Äidillä oli vatsatauti, lapsi oksensi päiväkodissa ruokapöytään. Vatsatautia poteva äiti joutui lähtemään lastaan hakemaan.

Seuraavana päivänä kahdentoista lapsen päiväkotiryhmästä oli neljä muuta lasta ja yksi hoitaja kipeänä. Tartuttivat sitten vielä perheidensä sisällä muitakin.

En vie omia lapsia muita tartuttamaan, enkä haluaisi vältettävissä olevaa tartuntaa omille lapsille, huonolla tuurilla lapsilta minulle. Pahimmillaan olen viikkoja saikulla, kun ensin sairastaa lapset vuoron perään ja viimeisenä minä.

Vierailija
37/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on terve niin miksen veisi? Toki sairaana ei saisi itse mennä sinne sisätiloihin ahtaaseen tartuttamaan muita. Kyllä vaan päivittäin sielä joku aikuinen köhii päiväkodin kuraeteisessä...Mutta jos olen kunnolla sairas niin pitäisi ehkä levätä eikö?, jos taasen pikkuflunssa niin teen kyllä etätöitä.

Vierailija
38/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu, että vanhemmat lepää sen taudin pois. Näiltä ei vältytä koskaan, ja ei ole millään tavalla lapsen etu että vanhemmat ei jaksa sairaana häntä huomioida tai ulkoilla hänen kanssaan.

T. Lto

No onhan se hyvä toki sille perheelle. Mut sit kun se lapsi tuo sen flunssan hoitopaikalle ja monille seuraa siitä testausta ja karanteenia just ku edellisestä rumbasta päästiin, ni voi vähän miettiä et onko järkeä.

Vierailija
39/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo jolta kysyit, mut meillä on 3 lasta. Päiväkoti-ikäisestä kouluikään. Meidän perheessä on aina huolehdittu tartuntatauteihin liittyvät asiat muidenkin näkökulmaa ajatellen, jos vaan mahdollista. Eli ei mennä oireisena tarttumaan ja kerrotaan jos perheessä on sairastettu, että toinen voi miettiä itse haluaako ottaa riskin. Toki aina ei voi olla koko perhe yhden oireisen takia pois, se on selvää. Mut esim helposti tarttuvien tautien kohdall, kuten vatsatauti, niin sisarus on pidetty hoidosta myöa kotona kun joka tapauksessa toinen vanhempi on kotona.

Oletko vienyt omia lapsiasi koronatestiin? Mitäs tykkäsivät? Joku lapsi joutuu ramppaamaan siellä jatkuvasti tämän takia.

Tässähän oli kyse tilanteesta, jossa lapsi on terve mutta vanhempi sairastaa. Pitääkö lapsen olla pois päiväkodista, jos äidillä tai isällä on flunssa, kuumetta, vatsatauti tms. Entä jos äiti tai isä on sairaslomalla leikkauksen tai syöpähoitojen takia? Pitäisikö lapsi silloinkin pitää kotona, pois päiväkodista, jotta henkilöstö ei kuormitu?

Vierailija
40/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kiva töissä, kun yhden lapsen äiti oli sairaana kotona ja lapsi tuotiin aamulla isän toimesta päiväkotiin. Äidillä oli vatsatauti, lapsi oksensi päiväkodissa ruokapöytään. Vatsatautia poteva äiti joutui lähtemään lastaan hakemaan.

Seuraavana päivänä kahdentoista lapsen päiväkotiryhmästä oli neljä muuta lasta ja yksi hoitaja kipeänä. Tartuttivat sitten vielä perheidensä sisällä muitakin.

En vie omia lapsia muita tartuttamaan, enkä haluaisi vältettävissä olevaa tartuntaa omille lapsille, huonolla tuurilla lapsilta minulle. Pahimmillaan olen viikkoja saikulla, kun ensin sairastaa lapset vuoron perään ja viimeisenä minä.

Just näin! Voi hyvä tavaton miten aivottomia ja itsekkäitä ihmisiä sitä onkaan olemassa...