Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä vanhemmista ketkä tuovat lapsen päivähoitoon vaikka itse kipeänä kotona?

Vierailija
23.10.2020 |

Siis jos testattu ettei ole koronaa vaan flunssaa tms.
Mielestäni tosi vastuutonta, koska myös normaali flunssat kuormittaa päivähoitoa ja lapsi saattaa tartuttaa vaikka ei vielä oireita olisikaan. Mutta tätä tuomistahan ei voi kieltää.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien etu, että lapsi tulee hoidettua ja vanhemmat levättyä. Kyllä ne flunssat tulee ja menee vaikka pysyttäis bunkkerissa.

Vierailija
2/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin älykkäitä ja fiksuja vanhempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee ihan voinnista. Olin itse kerran influenssassa, kuumetta melkein 40 astetta.

Olin enemmän kuin kiitollinen, että anoppi haki lapsen hoitoonsa (mies oli töissä pitkässä vuorossa).

Vierailija
4/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä tässä taas loistaa se minäminäminä asenne. Älkää levittäkö niitä tavallisia flunssiakaan.

Vierailija
5/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kipeenä töissä päiväkodeissa sijaisena.

Vierailija
6/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt koronan aikaan? Onpa outoa, meillä ainakin ehdoton sääntö ettei missään flunssan oireissa töihin.

Vierailija
7/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt korona-aikana en hyväksy. Normaalisti se olisi mielestäni ihan ok,mutta ei nyt.

Vierailija
8/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien niin kauan kun siitä ei saa maksuhyvityksiä. Nimim. viime kuussa molemmat vanhemmat vuoronperään kipeänä, lapsi pois pari viikkoa ja päälle lapsen flunssa (testattu, ei koronaa kellään) ja kun loppukuussa ei hoitotunnit riittäneet, etsittin vielä lapsenvahtia ettei oltaisi maksettu lisämaksua lapsen olemattomista hoitotunneista. Menee sitten edes syömään sinne.

Vierailija
9/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein lapsen hoitoon 4h kun olin totaali yh. Ex ei asu suomessa.

Vierailija
10/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä tässä taas loistaa se minäminäminä asenne. Älkää levittäkö niitä tavallisia flunssiakaan.

Aivan niinkuin se tauti ei alunperin voisi olla jo sieltä päivähoidosta.

Vierailija
11/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai ne vanhemmat niitä flunssia päiväkodista saa jos noudattavat ohjeita. Siis jos lapsi on terve.

Vierailija
12/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te välitä edes korona-ajan ohjeistuksista? Eli flunssassa pysytään kotona.

Vierailija
13/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai ne vanhemmat niitä flunssia päiväkodista saa jos noudattavat ohjeita. Siis jos lapsi on terve.

Ai ei vai? Miksi sitten kaikki vanhemmat ja jopa heidän työkaverinsa on tautikierteessä päiväkoti-ikäisten kanssa?

Vierailija
14/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt koronan aikaan? Onpa outoa, meillä ainakin ehdoton sääntö ettei missään flunssan oireissa töihin.

Meillä esim. pelkkä kurkkukipu/vuotava nenä ei ole syy jäädä kotiin. Olen sairaanhoitaja.

Vierailija
15/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te välitä edes korona-ajan ohjeistuksista? Eli flunssassa pysytään kotona.

Se lapsihan ei ole flunssassa.

Sitäpaitsi ei se ohje määrää pysymään kotona, jos on flunssa. Vain jos on korona.

Vierailija
16/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Suomi pitäisi laittaa kiinni, kun flunssakausi alkaa syksyllä.

Enkä ymmärrä ap. logiikkaa, jos normaali flunssasta kysymys, kun eihän se tartu edes jokaiseen perheenjäseneen, jos yksi sairastaa kotona.

Esim. minä ja lapset ollaan todella harvoin sairaana, kun mies taas saa pienemmästäkin flunssan.

Pitäisikö mun ja lasten jäädä myös kotiin, kun mies sairastaa?

Vierailija
17/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjehan on se että edes koronaa sairastavien omaiset ei tartuta eikä se ole syy jäädä kotiin.

Ja kouluissa tulkinta on nyt se että edes se koronaa sairastava ei tartuta jos hänellä on maski.

Vierailija
18/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ja siinä iso riski, että lapsi tartuttaa muut päiväkodissa ja he joutuvat juoksemaan testeissä jne. Kyllä sitä pärjää lapsen kanssa kotona kipeänä, se riippuu ihan omasta asenteesta.

Vierailija
19/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä maassa jaetaan kyllä kaikennäköisiä koronatukiaisia yhdelle jos sun toiselle, mutta tälläiseltä tavalliselta, nippanappa keskituloiselta perheeltä joka maksaa kaikesta täydet maksut saamatta mitään takaisin, alkaa olla huumori vähissä. Työssäkäynti kallistuu koko ajan esim polttoaineverotuksen myötä, tulot ei juuri sossueläteistä eroa kun lasketaan mukaan työssäkäyntiin kuluvat eurot ja mitään et saa työstä, et edes sitä tekemisen iloa. Niin totta hitossa toivun rauhassa flunssasta ja lepään, jotta jaksan lähteä elättämään toimeentukilaisia jotka ovat avustuksensa ansainneet. Vai miten se meni.

Sama koskee rajoitteita, niin kauan kun mummokerhot ja seurakunnat kokoontuvat vapaasti, en aio omaa elämääni rajoittaa. Ei kiinnosta, kun korona on kovin valinnainen tarttuvuudeltaan.

Vierailija
20/52 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se olisikin koronaa ja testi olisi näyttänyt väärin? Siinä on aina myös se riski, koska eivät kaikki testit näytä oikeaa tulosta.