Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko tuet yli 18-vuotiasta, opiskelevaa lastasi?

Vierailija
27.01.2014 |

Meillä opiskelijalapsemme saa 350 euroa kuussa + satunnaisesti enemmän jos tarvitsee isoja hankintoja. Olemme kummatkin vakituisessa työssä, eikä muita lapsia ole, joten ylimääräistä jää. 

En halua että lapseni joutuu uhraamaan opintomenestystään ja jaksamistaan töiden tekemiseen opintojen ohessa. Kesällä toki tekee töitä jo ihan työkokemusta saadakseen.

Kommentit (86)

81/86 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 09:00"]

^^ On mullakin rahaa bilettää opiskelujen rinnalla mutta mä olenkin ottanut pikavippejä ja olen pian velkahelvetissä. Toiv sun lapses eivät ole. 

[/quote]

Nyt ei sitten muuta kuin itseä niskasta kiinni ja vippi sotkut selviksi ennen ko pilaat elämäs menettämällä luottotiedot yms kaiken muun! Bilettää ehtii niin kauan ko elää! siitä voi kyllä tinkiä jos sen on joutunut vippi rahalla rahoittamaan! Sitten ko saat vippisi maksettua, alat laittaa säästöön ja pääset edes joka toinen kuukausi bilettämään, siinäkin on jo paljon! ja sitten ko tienaat omat rahasi niin biletä ihmeessä kyllästymiseesi saakka niin paljoin kuin varallisuus antaa myöjen :) Tsemppiä nyt niiden vippien kans!

Vierailija
82/86 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v opiskelija ei saa täysimääräisiä tukia vaikka asuisi omillaan. Hakemuksessa kysytään vanhempien tuloja ja heidän oletaan auttavan nuorta rahallisesti ja se tiputtaa esim. asumislisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/86 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 22:16"]

Kun näitä lukee, alkaa tuntua että työttömän yksinhuoltajan lapsena olin todella kummajainen yliopisto-opiskelija. Sain jonkin aikaa täysi-ikäisenä (en muista enää kuinka kauan) isältäni saman summan kuin hän oli maksanut elatusmaksua, kun olin alaikäinen. 

[/quote]

Tää on aika hieno homma :)

Vierailija
84/86 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua auttoivat sen verran, että maksoivat puhelinlaskun :D Olin tietenkin kiitollinen siitäkin vähästä. Harmitti vaan, kun asuin omillani ja heidän tukensa vaikuttivat minun tuloihini.

Vierailija
85/86 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 09:51"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 09:00"]

^^ On mullakin rahaa bilettää opiskelujen rinnalla mutta mä olenkin ottanut pikavippejä ja olen pian velkahelvetissä. Toiv sun lapses eivät ole. 

[/quote]

Ei ole. Kuten kirjoitin nyt opiskeleva käy töissä (välillä jopa 2:ssa) ja tienaa hyvin opiskelun ohessa. Velkaa 0€. Nyt siis ulkomailla tekemässä jatko-opintoja.

42

[/quote]

No etpä sä sitä tiedä paljonko velkaa on. Ei munkaan vanhemmat tiedä.

[/quote]

Nyt kun hän on ulkomailla hoidan hänen pankkiasiansa täälläpäässä. Eli kyllä tiedän:) Tilillä on muutama tonni rahaa, miksi olisi velkaa johonkin jos on rahaa??

Vierailija
86/86 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 21:53"]

Asuu ilmaiseksi omistamassani kaksiossa ja saa käyttörahaa 800 e/kk. Rahoitus päättyy, kun muuttaa avoliittoon.

[/quote]

Hauskaa, 56 alapeukutusta siitä, että kun lapsi menee avoliittoon, niin isä ja äiti ei enää rahoitakaan elämistä. Luulisi, että jokainen tajuaa parisuhteessa olevansa jo niin aikuinen, ettei vanhemmat maksa petikumppaninkin elatusta.

[/quote]

Eiköhän se alapeukutus ollut tuolle hyysäämiselle - asunnot ja käyttörahat maksetaan aikuiselle ihmiselle!! Voi tulla itku kun joutuukin elämään omillaan jonain päivänä:)