Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vedätkö tamponit ja pikkuhousunsuojat vessanpöntöstä alas?

Vierailija
27.01.2014 |

Minä vedän.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:00"]

Uskokaa tai älkää, en todellakaan aikaisemmin tiennyt, ettei tamppoonia saa laittaa pönttöön. Ei kukaan kertonut mitään tuollaista. Vain siteistä sanottiin koulussa, ettei saa laittaa. Samoin ruoan jätteet vedettiin lapsuuden kodissa iloisesti pöntöstä alas. En kyllä edes käyttänyt tamppooneja, ennenkuin aikuisena, teininä elimistö reagoi niihin jostain syystä allergisoivasti (tuli huono olo ja oksetti, mahaan sattui entistä enemmän). Nykyään laitan tamppoobit roskikseen, mutta ei näitä asioita kukaan automaattisesti tiedä...joku sen teillekin on kertonut.

[/quote]

Voi elämä, miten hitossa näitä yhdyssanavirheitä tulee ihan huomaamatta, vaikka yrittää päästä niistä eroon kaikin voimin :D. Tarkoitin tietysti, että ruoanjätteet ja lapsuudenkodissa.

Vierailija
62/95 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei tiedä tamponin tukkivan putkistoja, on hyvin mahdollista. Sen sijaan en usko, että on olemassa yhtään murrosikäistä tyttöä ja sitä vanhempaa naista, joka ei tiedä, ettei pikkuhousunsuojia ja siteitä saa vetää pöntöstä alas. Välinpitämättömät minä-minä-tyypit on ihan eri asia kuin ne, jotka ei oikeasti tiedä.

Olen joskus kauan maailman aikaa sitten heittänyt pönttöön sekä tamponeja että tulitikkuja ja pumpulipuikkoja, joskus ihan vahingossa ja myös ajattelemattomuuttani. Sittemmin mulle selvisi, että se on typerää ja vaarallista, ja lopetin. Nykyään käytän kuukuppia, joten tamponiasioita ei tartte edes miettiä. Jos taas asioin vessassa, jossa ei ole roskista, kuljetan tarvittaessa siteen tai pikkuhousunsuojan vessapaperiin käärittynä taskussa lähimpään roskikseen. Helppoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän, tosin pikkuhousunsuojan repäisen ensin kahtia pituussuunassa.YLI 40v kokemuksella voin sanoa, ettei kertaakaan ole asunnossani tukosta tullut tuon takia enkä ole ikinä kuullut , että olisi tullut kellään muullakaan.

Vierailija
64/95 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:23"]

Vedän, tosin pikkuhousunsuojan repäisen ensin kahtia pituussuunassa.YLI 40v kokemuksella voin sanoa, ettei kertaakaan ole asunnossani tukosta tullut tuon takia enkä ole ikinä kuullut , että olisi tullut kellään muullakaan.

[/quote]

Ei ehkä juuri sinun asunnossa. Luuletko että viemärijohto loppuu talosi seinän ulkopuolelle? Vaikka siteesi eivät tukosta aiheuttaisikaan juuri sinun kodissasi, voivat ne tuottaa tuskaa pumppaamolla tai jätevedenpuhdistuslaitoksessa.

Vierailija
65/95 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä minullekaan kukaan ole kertonut että siteitä/tamppooneita ei saa vetää pöntöstä alas. En silti ole koskaan tehnyt näin! 

En nyt ihan oikeasti ymmärrä että miten jonkun järki ei toimi tämän asian kohdalla? Eivät nuo tuotteet ole maatuvia! Heittelettekö te kondomejakin pönttöön? Hammaslankaa? 

Vierailija
66/95 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei olisi tietoakaan tästä niin eikö sen nyt voi päätellä. Vessanpöntölle istutaan kun on vessahätä. Siitä voi päätellä että pyttyyn laitetaan pissaa, kakkaa ja Suomessa vessapaperia. Suihkun kaivon viemäriin taas laitetaan suihkutteluvedet. Ei sinne lattiakaivoon mitään punajuurta silputa. Ruokia varten on biojäteastiat ja kondomeille/siteille/vanulle/hammaslangalle roskakorit. Eihän kukaan ulosta roskakoriinkaan vaikkei sitä ole mitenkään erikseen kerrottu. Minä olen ainakin ihan itse oivaltanut että kakka laitetaan pönttöön ja roskat roskakoriin.

Vierailija
67/95 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen mies enkä tarvitse tällaisia vittutarvikkeita. Miehet ansaitsisivat kunkin paikallisen jätevedenpuhdistamon vuosittaisen ympäristöpalkinnon ihan vaan miehenä olemisen kunniaksi. Rivi diplomeja seinällä muutaman vuoden päästä kullakin. Tämäkin seikka pitäisi ottaa yleisessä tasa-arvokeskustelussa esille.

Vierailija
68/95 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan vedä! Täällä oli joskus kiivas tappeluketju aiheesta ja aina voi toivoa, että ap halusi nyt vaan lämmitellä vanhaa provoa.

Mä todella toivon, ettei meidän vessamme ole joku päivä täynnä paskaa jonkun vajakkinaapurin takia.

Vierailija
69/95 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:28"]

Onneksi olen mies enkä tarvitse tällaisia vittutarvikkeita. Miehet ansaitsisivat kunkin paikallisen jätevedenpuhdistamon vuosittaisen ympäristöpalkinnon ihan vaan miehenä olemisen kunniaksi. Rivi diplomeja seinällä muutaman vuoden päästä kullakin. Tämäkin seikka pitäisi ottaa yleisessä tasa-arvokeskustelussa esille.

[/quote]

Noin kymmenen miestä olen estänyt vetämästä käytettyä kortsua vessanpöntöstä alas. En usko, että oon tavannut kaikki ko. hölmöilyä harrastavat.

Vierailija
70/95 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsu on vähän huono esimerkki kun sitä kuitenkin käytetään kahdestaan yhteiseksi hyödyksi eikä se ole mitenkään verrattavissa etupyllyn (sorry) pyyhkimiseen useita kertoja päivittäin. Tällaistakaan miehen ei tarvitse tehdä. Me ollaan sitten hyviä ja ympäristöystävällisiä.

Vierailija
71/95 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyhmässä pienessä mielessäni kuvitellut, että kaikki laittavat vessanpönttöön vain paskaa, kusta, vessapaperia ja välillä oksennusta. Muutahan sinne ei saa laittaa. Näköjään olen väärässä. Tamponithan ovat mitä loistavin väline putkien tukkimiseen, siteet myös.

Vierailija
72/95 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 18:28"]Olen tyhmässä pienessä mielessäni kuvitellut, että kaikki laittavat vessanpönttöön vain paskaa, kusta, vessapaperia ja välillä oksennusta. Muutahan sinne ei saa laittaa. Näköjään olen väärässä. Tamponithan ovat mitä loistavin väline putkien tukkimiseen, siteet myös.

[/quote]

Eipäs nyt liioitella. Mietitääs nyt, tamponin koko ja wc-putkien koko, miks ihmeessä tampooni nyt tukkisi putket? Kyllä itse vedän tampoonit ja siteetkin kahtia leikattuna pönttöön. Ja sitäpaitsi, jos putket menisikin joskus tukkoon, eihän ne voi ikinä jäljittää syyllistä kerrostalossa. Järjen käyttö sallittua!

Vierailija
73/95 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 18:28"]Olen tyhmässä pienessä mielessäni kuvitellut, että kaikki laittavat vessanpönttöön vain paskaa, kusta, vessapaperia ja välillä oksennusta. Muutahan sinne ei saa laittaa. Näköjään olen väärässä. Tamponithan ovat mitä loistavin väline putkien tukkimiseen, siteet myös.

[/quote]

Eipäs nyt liioitella. Mietitääs nyt, tamponin koko ja wc-putkien koko, miks ihmeessä tampooni nyt tukkisi putket? Kyllä itse vedän tampoonit ja siteetkin kahtia leikattuna pönttöön. Ja sitäpaitsi, jos putket menisikin joskus tukkoon, eihän ne voi ikinä jäljittää syyllistä kerrostalossa. Järjen käyttö sallittua!

[/quote]

Et nyt jaksais provota.

Vierailija
74/95 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. En toki omassa kodissani olevissa wc:issä, mutta kaikissa sellaisissa kyläpaikoissa joissa ei, syystä tai toisesta, ole vessassa roskista.

Vierailija
75/95 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 16:06"]

En tietenkään, nehän tukkii putket. Niitä varten on vessassa roskis.

[/quote]

Paitsi että kaikilla ei ole, ja se luultavasti ajaa osan ihmisistä epätoivoisiin tekoihin, kuten vetämään kuukautissuojat alas vessasta sen sijaan että ne pitäisi kiikuttaa wc:stä muualle, usein keittiössä sijaitsevaan roskikseen.

Vierailija
76/95 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 19:03"]

[/quote]

[/quote]

Et nyt jaksais provota.

[/quote]

No aika moni tuota oikeasti todellisuudessa tekee, senhän paljastaa tämäkin ketju. Mutta tarvitseeko siitä täysin tuntemattomien nokkiinsa ottaa. Kukin tyylillään..

Vierailija
77/95 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 19:33"]

No aika moni tuota oikeasti todellisuudessa tekee, senhän paljastaa tämäkin ketju. Mutta tarvitseeko siitä täysin tuntemattomien nokkiinsa ottaa. Kukin tyylillään..

[/quote]

No mutta kun niitä nyt vaan ei piru vie kuulu sinne putkistoihin. Ja kyllä se pikkuisen niille tuntemattomillekin kuuluu, jos jonkun paskat ja veriset suojat joku kerta pulpahtavat sen tuntemattoman vessaan. Lisäksi ne aiheuttavat lisätyötä vesilaitoksella (jos eivät jumiudu johonkin matkalle), joten myös kuluja tulee.
 "Kukin tyylillään" kuulostaa provoilulta edelleen.

Vierailija
78/95 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 15:49"]

Kuule ku eihän tää yhteiskunta pyöri sillä tavalla että kaikki heittää vaan tampoonit ja pikkuhousunsuojat vessanpönttöön. Mitähän siitäkin tulis kun minä vetäisin tampoonit vessanpöntöstä alas, saamelaiset vetäis tampoonit vessanpöntöstä alas..

[/quote]

Todellaki todellaki todellaki :-)

Vierailija
79/95 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vejän likaset ja reikäset pikkuhousutki pöntöstä alas. Mies vetää pitkät kalsarinsa myöskin, jos ei niitä enää tarvitse. Oona-Jessican ja Jemina-Alexandran (meijän kaksoset) vaipat vejetään kanssa pöntöstä alas.

Vierailija
80/95 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 06:13"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 15:49"]Kuule ku eihän tää yhteiskunta pyöri sillä tavalla että kaikki heittää vaan tampoonit ja pikkuhousunsuojat vessanpönttöön. Mitähän siitäkin tulis kun minä vetäisin tampoonit vessanpöntöstä alas, saamelaiset vetäis tampoonit vessanpöntöstä alas..

[/quote]

Vedä ittes vessasta alas niin maailma pelastuu!!

Joku tiukkapipo taas liikkeellä. Voi Ymmi.