Vedätkö tamponit ja pikkuhousunsuojat vessanpöntöstä alas?
Minä vedän.
Kommentit (95)
Minua ihan hävettää mitä kaikkea sinne vessanpönttöön tuli nuorena vuokra-asunnossa tungettua. Tamponit, joskus siteetkin,kissanhiekkaa, kaikki vanhaksi menneet ruuat, vanupuikot, kondomit sekä sanomalehden sivuja + suodatinpusseja (näitä silloin kun wc-paperi oli loppu..). Nykyisin sinne pönttöön ei tule laitettua enää mitään sinne kuulumatonta!
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 04:59"]Minua ihan hävettää mitä kaikkea sinne vessanpönttöön tuli nuorena vuokra-asunnossa tungettua. Tamponit, joskus siteetkin,kissanhiekkaa, kaikki vanhaksi menneet ruuat, vanupuikot, kondomit sekä sanomalehden sivuja + suodatinpusseja (näitä silloin kun wc-paperi oli loppu..). Nykyisin sinne pönttöön ei tule laitettua enää mitään sinne kuulumatonta!
[/quote]
Niin ja lisäys vielä tähän. Kerran sain survottua humaluspäissäni pönttöön sukkahousutkin. Toivottavasti ei mennyt putket talossa tukkoon. Ihan hävettää.. :(
Kiitos vaan kaikille. Asun vanhassa kerrostalossa alimmaisessa kerroksessa. Meillä on putket usein tukossa sellaisista materiaaleista joita meillä ei käytetä. Huoltomies on monta lappua laittanut yläkerroksille.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 05:01"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 04:59"]Minua ihan hävettää mitä kaikkea sinne vessanpönttöön tuli nuorena vuokra-asunnossa tungettua. Tamponit, joskus siteetkin,kissanhiekkaa, kaikki vanhaksi menneet ruuat, vanupuikot, kondomit sekä sanomalehden sivuja + suodatinpusseja (näitä silloin kun wc-paperi oli loppu..). Nykyisin sinne pönttöön ei tule laitettua enää mitään sinne kuulumatonta!
[/quote]
Niin ja lisäys vielä tähän. Kerran sain survottua humaluspäissäni pönttöön sukkahousutkin. Toivottavasti ei mennyt putket talossa tukkoon. Ihan hävettää.. :(
[/quote]
No pääasia että olet nyt tajunnut miten typerää se on ja parantanut tapasi. Hävetä saisivat nämä, jotka ovat niin tolloja ja/tai välinpitämättömiä, että tekevät sitä vaikka tietävät ettei pitäisi. Tai jopa niin tyhmiä, että eivät vaan usko sen olevan haitallista, kun "ei mulla ainakaan oo menny putket tukkoon".
Miksi vanulappuja ei saa laittaa pönttöön? Saako vauvan kosteuspyyhkeitä laittaa?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:11"]
Miksi vanulappuja ei saa laittaa pönttöön? Saako vauvan kosteuspyyhkeitä laittaa?
[/quote]
Sen takia kun ne eivät liukene ja maadu. Eli ne joudutaan sitten vedenpuhdistamolla erottelemaan siitä muusta massasta. Ja tietenkään vauvan kosteuspyyhkeitäkään ei saa laittaa vessanpönttöön.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 15:32"]
Minä vedän.
[/quote]
Hah-hah, arvaapa mitä yks kaunis päivä tapahtuu kun vetäset vessan ja ne sinne
käyriin juuttuneet rättisi ovat täysitukos - silloin tulvii jätöksesi sun jaloille ja lattialle!!!! kerran kävi yhdelle vuokralaiselle näin, eikä enää vedellyt kun meni noi lattiatkin uusiksi
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:17"]
[/quote]
Sen takia kun ne eivät liukene ja maadu. Eli ne joudutaan sitten vedenpuhdistamolla erottelemaan siitä muusta massasta. Ja tietenkään vauvan kosteuspyyhkeitäkään ei saa laittaa vessanpönttöön.
[/quote]Sitä vartenhan se vedenpuhdistamo on että siellä erotellaan?? Sinnehän ne kosteuspyyhkeetkin sujahtaa eikä varmaan jää putkiin kiinni yhtään sen enempää kuin vessapaperi??
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:17"]
[/quote]
[/quote]Sitä vartenhan se vedenpuhdistamo on että siellä erotellaan?? Sinnehän ne kosteuspyyhkeetkin sujahtaa eikä varmaan jää putkiin kiinni yhtään sen enempää kuin vessapaperi??
[/quote]
ootko aatellu että maksat nuo kaikki vetämiset!! jätevesimaksut näet laskustasi ja veikkaan että ei se ainakaan laske näiden vetäjien ansiosta. puhdistus maksaa, erottelu maksaa, kemikaalit maksaa, tämän erotteluaineksen hävittäminen maksaa, työntekijät maksaa, puhdistamolaitteet maksaa.....
No en todellakaan vedä,ilmeisesti jotkut sitäki tekee ku rappukäytävässä on taloyhtiön lappu että lakatkaa tukkimasta viemäreitä tamponeilla,voi elämä.
Vessassa on roskis niitä varten.
Ah, minun ketjuni on näköjään noussut pinnalle tunteita herättämään. Hyvä niin, koska tarkoitukseni olikin saada ihmiset ajattelemaan mitä pöntöstä vetävät alas. Täytyy myöntää että onnistuin paremmin kuin odotinkaan.
Hyvää päivänjatkoa, terveisin AP joka ei oikeasti ole niin hölmö kuin antoi ymmärtää ;)
Nuorempana vedin pikkuhousunsuojat ja tamponit vanhempien pöntöstä alas. Sit jos yritti samaa jollakin vieraalla pöntöllä niin ei se suostunut vetämään alkuunkaan pikkuhousunsuojia. Siks ajattelin, että meillä on kotona megapönttö :D.
Nykyään käytän kuukuppia ja annan pikkareiden likaantua sen 24h ja sitten vaihdan uusiin. Eipä tarvi mitään suojia enää.
Siis mitä helvettiä :D ikinä en kutsu enää ketään menkkapäistä naista kotiin kun näin moni ei osaa käyttäytyä! Kiva siinä sitten kun muilla putket menee tukkoon teidän vammasuuden vuoksi. Roskiin kaikki joka ei vetäsyn jälkeen muutu muusiksi. Meillä meni kerran tukkoon kun joku edellisillan humalasankari oli heittänyt talouspaperia putket täyteen, siinä ei sitten aamulla kukaan päässyt darrapisseille tai -paskoille kun ooteltiin putkimiestä saapuvaksi.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 18:28"]Olen tyhmässä pienessä mielessäni kuvitellut, että kaikki laittavat vessanpönttöön vain paskaa, kusta, vessapaperia ja välillä oksennusta. Muutahan sinne ei saa laittaa. Näköjään olen väärässä. Tamponithan ovat mitä loistavin väline putkien tukkimiseen, siteet myös.
[/quote]
Eipäs nyt liioitella. Mietitääs nyt, tamponin koko ja wc-putkien koko, miks ihmeessä tampooni nyt tukkisi putket? Kyllä itse vedän tampoonit ja siteetkin kahtia leikattuna pönttöön. Ja sitäpaitsi, jos putket menisikin joskus tukkoon, eihän ne voi ikinä jäljittää syyllistä kerrostalossa. Järjen käyttö sallittua!
[/quote]
Et nyt jaksais provota.
[/quote]
Ne turpoaa ja imee vettä sisäänsä. Laitapa side tai tamponi yöksi veteen,siis veteen, ei vereen, ja ylläty. Sitä paitsi se putki on kapeimmillaan juuri siitä asunnon kohdalta, joten kyllä sen syyllisen hyvinkin löytää. Kun vielä taloyhtiölle tulee lasku - on tullut - tukkeutuneista putkista, niin kyllä se naurattaa silloin. Jos olet vuokralla asuva nuori nainen, silloin ole automaattisesti ykkössyytetty.
Julkisten vessojen tukkeutumiset johtuvat useimmiten siitä, että sinne tungetaan ties mitä. Jossain huoltoasemilla kun niitä siteitä tungetaan normaalia enemmän - vaikka useimmissa on roskiksetkin. No lisätään hintaa entisten kalliiden hintojen lisäksi.