En haluu mennä kierrätyskeskukseen työkokeiluun vaikka työkkäri painostaa
Onko muita työkokeilu paikkoja pk seudulla?
Kommentit (82)
Mitä noissa kierrätyskeskuksissa sitten tehdään? Eikö tuo ole fyysistä työtä? Miten fyysisesti sairas muka pystyy sitä tekemään? Jos ei pysty esim. nostelemaan mitään. Vai kenelle nuo on tarkoitettu?
Mieluummin menisin kierrätyskeskukseen mitä kuntouttavaan työtoimintaan pupukurssille alkoholistien kanssa.
Ainakaan mun ryhmässämme kuntouttavassa ei ole alkoholisteja. Eivät he pysty kauaa sillä käymään. Eikä se homma oikein alkoholisteilta onnistu jos kädet tärisee. Osa käyttää päihteitä hallitusti ja osa täysraittiita. Oikein mukavaa on ja viihdyn. Menen mielelläni sinne.
Hanki sellainen työkokeilupaikka, joka kiinnostaa. Älä luule, että koronaan voi vedota. Tsemppiä sinulle kevääseen. ☀
Vierailija kirjoitti:
työkeilussa oleva maksaa itse matkat ja tekee 6t päivää. ja aivan turhaan, ei minnekkään vakituisia normaalipalkalla oteta. kuntouttavassa pääsee vähemmällä.
Minä tein työkokeilussa 4 tunnin päivää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua?
Niin juuri, mikä vika? Olin itsekin kierrätyskeskuksessa töissä lyhyen pätkän, ei se ollut sen kummempi homma kuin missään muualla. Tykkäsinkin kun pääsi kunnostamaan esineitä.
Eri juttu toki jos et halua ylipäänsä työkokeiluun, mutta ei kierrätyskeskus ainakaan mun kokemuksen mukaan ole sen kummempi paikka kuin mikään muukaan.
Minä olin työkokeilussa sairaalassa, tein samoja töitä kuin osastonsihteeri. Postitin epikriisejä, tilasin takseja ja laboratoriokokeita, purin potilaskansioita, tein osaston tilastoinnin, vastasin puhelimeen, tein kokousmuistioita jne.
Miksi olet menossa työkokeiluun?
Työkokeilu ei ole pakollinen asia työllistymissuunnitelmassa, mutta jotain suunnitelman pitää sisältää, eli voit keksiä siihen jotain muuta. Minä en ole koskaan laittanut työkokeilua mun suunnitelmaan, koska olen monia töitä jo elämäni aikana tehnyt, ei minulla ole syytä kokeilla mitään.
Jos olet itse hyväksynyt suunnitelmaasi sen että menet työkokeiluun, niin sitten on parasta etsiä se kokeilupaikka itse. Työkokeiluun saa mennä ihan mihin vaan firmaan, jos firma huolii. 6kk saa olla korkeintaan samassa paikassa, ja lyhin aika on 1kk. Yhteensä työkokeiluoikeutta on 9kk, eli voit halutessasi tehdä 1kk kokeilun 9 eri firmassa.
tua kierrätys keskus on semmoinen niitti cvssä ettei kukaan sinua töihin ota. todella ongelma jätteiden paikka. YRITTÄISIT EDES ETSIÄ JOTAIN MUUTA
Vierailija kirjoitti:
Mitä noissa kierrätyskeskuksissa sitten tehdään? Eikö tuo ole fyysistä työtä? Miten fyysisesti sairas muka pystyy sitä tekemään? Jos ei pysty esim. nostelemaan mitään. Vai kenelle nuo on tarkoitettu?
Ei työkokeilu ole pelkästään pitkältä sairaslomalta palaaville, vaan myös ammatinvaihtajille.
Kirppiksillä on eniten tietysti lahjoitetun tavaran lajittelua ja hinnoittelua, hinnoittelua voi tehdä vaikka olisi fyysisiä vaivojakin, kun ei mene huonekaluosastolle mitään sohvia kantamaan.
Minä lopetin kaikki hväksikäyttö kokeilut ja siirryin toimeentulon piiriin. Teen välillä pimeenä töitä kun niitä on tarjolla. Elämänlaatu parantunut kun ei kukaan valvo tekemisiäsi tai joku ylimielinen öyhöttelijä räkäsuu pompottele kokeilupaikoilla.
En ole perillä siitä miten työkokeilu toimiin, mutta voiko mikä tahansa yritys ottaa ihmisiä työkokeiluun? Tuossa tapauksessa varmasti ottaisin suoraan yhteyttä sellaisiin yrityksiin, jotka minua oikeasti kiinnostavat ja kysyisin voiko sinne tulla työkokeiluun.
Kolmen ammatin jälkeen näin yli 50-vuotiaana?
No en varmasti ala opintotuella kitumaan.
Kukaan palkkaa kuitenkaan sen koulun jälkeen tän ikäistä.