Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En haluu mennä kierrätyskeskukseen työkokeiluun vaikka työkkäri painostaa

Vierailija
22.10.2020 |

Onko muita työkokeilu paikkoja pk seudulla?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkää kierrätysheskuksessa olla töissä, saa olla tiskin takaba juoda kahvia ja syyä keksiä kuin napa ruskaa. Kerra olim paskahuussi koko päivä röpöttämässä keksipadetin kanssa ja tarvii olla vaan neljä tuntii ma-to tosi jees paikka 5/5

Vierailija
22/82 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös itse keksiä itsellesi jonkin muun työkokeilupaikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene. Kelasta saan enemmän.

Vierailija
24/82 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä menet jos käsketään...

Vierailija
25/82 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työkeiluun kannata mennä ollenkaan. Mene kuntouttavaan se on parempi. Silloin et menetä muita tukia.

Ja kuntouttavat suljetaan jos korona tilanne pahenee toisin kuin monet muut paikat. Pääset paljon helpommalla, kuntouttavissa ei ole työvelvoitetta, riittää kun ilmaantuu paikalle neljäksi tunniksi kerran viikossa, mikä on lain vaatima minimi.

Vierailija
26/82 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet pääkaupunkiseudulla menossa Kierrariin töihin niin kysypäs kuinka monta ilmoitusta heille on tullut työpaikkakiusaamisesta ja huonosta työilmapiiristä. Voin kertoa että niitä ongelmatapauksia siellä on, ja toivon sydämestäni että oma tuleva esimiehesi on normaali tapaus.

Vierailija
27/82 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meinasin joutua työpajalle😬Jätin menemättä ja sanoin suoraan että kammottava paikka. Työkkärin akka oli vaikeana että tästä tulee sulle hankaluuksia..jostain syystä sain täyden toimeentulotuen eikä tullut siis mitään hankaluuksia. Asiasta ei sen koommin puhuttu.

Vierailija
28/82 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin haastattelussa ja valittelin esimiehelle sos.tilanteissa ja ärsykerikkaassa ympäristössä ilmenevää ahdistusta. Pahoittelin samalla, että tuhlaan hänen aikaansa, mutta eihän työkkäri tosiaan tämmöisiä asioita ohjauksessaan huomioi.

Vierailija
29/82 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskus kuulostaa hyvälle paikalle. Itse meinasin joutua fillaripajaan korjaajaksi. Luojan kiitos pääsin opiskelemaan

Vierailija
30/82 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aika paksua, että nämä kierrätyskeskukset toimivat suurimmaksi osaksi ilmaisella työvoimalla. 

Mutta en uskokaan, että kierrätyskeskus on aina mahdollisuus. Onko sulla itselläsi ideaa siitä mikä olisi mielekäs paikka? Suosittelen hakeutumaan johonkin siisteihin sisähommiin. Itse olin joskus kirjastossa työkokeilussa. Päivärahan menetyksen ja toimeentulotuen leikkauksen uhalla voi tietenkin kieltäytyä kokeilusta, mutta elämä on yksinkertaisempaa, kun hankkiutuu sinne ilmaistyöhön. 

Vierailija
31/82 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä alistu orjaksi, vaan opiskele itsellesi ammatti ja mene oikeisiin töihin.

Vierailija
32/82 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työkeiluun kannata mennä ollenkaan. Mene kuntouttavaan se on parempi. Silloin et menetä muita tukia.

Siis mistä te revitte noita juttujanne? Ei todellakaan vaikuta muihin tukiin.

Ja työkokeiluun saa mennä lähes minne vaan. Paikan voi löytää itse. Kysy kiinnostavalta työnantajalta, tee sopimus ja toimita työkkäriin.

Vierailija
33/82 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suutuin tuon suuntaisista ehdotuksista niin, että hain itse itselleni työpaikan. En enää pieraisekaan työkkärin suuntaan, kun aamuisin ajan siitä ohi. Siitäs saivat, sijat!

Vierailija
34/82 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot haastattelussa, että kuulet tappamiseen liittyviä ääniä nii tuskin pääset

Vierailija
35/82 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvii mennä. Saat karenssi ajalta toimeentulotukea. Ei sua tyhjän päälle jätetä.

Vierailija
36/82 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi... Älä mee!

Vierailija
37/82 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkiä nämä työkokeilut yleensä ovat? Muutama kuukausi vai puoli vuotta vai miten?

Vierailija
38/82 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nolo paikka kieltämättä!

tuollainen nokanvartta pitkin katsominen se vasta noloa onkin...

on se noloa kun ei saa heti johtajan pestiä, ihan väärin

Vierailija
39/82 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähe ennemmin ulkomaille, vaik ruottiin työnhakuun, saat 3 kk tuet ja tuut takas.

Vierailija
40/82 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden loppuun asti näistä palkattomista höpö-hommista pitäisi voida kiltäytyä ilman sanktiota (karenssia). Kiitos koronan ja sitä myöten tulleen työttömien eliitin, joille ei haluta samoja ikävyyksiä mistä työttömät normaalisti kärsivät.