En haluu mennä kierrätyskeskukseen työkokeiluun vaikka työkkäri painostaa
Kommentit (82)
Joku sanoi vanhassa ketjussa suomi24 että minimi on 4 tuntia kerran viikossa lain mukaan. Jos pitää paikkansa niin älä suostu enempään. Onkohan vieläkin tuo laki?
Mikset menisi? On vaihtelua ja voit löytää uusia kavereitakin.
*mummeli* kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kierrätyskeskushan olisi unelmatyöpaikka! Kuin aarreaitta minne saapuu jatkuvasti kaikkea jännää :) Mä ainakin tykkäisin. Ja leppoinen ilmapiirikin vaikuttaa olevan (ainakin oman kaupunkini kierrätyskeskuksessa). Voisin hyvinkin tehdä tuommoista hommaa ellen olisi työllistynyt alalleni.
Samaa mieltä! Mene vaan ap sinne ja saat työkkärin pois niskastasi hönkimästä vähäksi aikaa ja siellä voit tehdä hienoja löytöjä itsellesi. Olen varma, että tykkäät jos vaan rohkenet mennä. Tsemppiä!
Mutku se ei lopu kuulemma valitettavasti ikinä. Yhen jakson jälkeen alkaa heti uusi jakso ja näin ikuisesti. Ei lomaa välissä.
Vierailija kirjoitti:
Saatanan loinen!
No moi! Kiva , että esittelet itsesi 😁
Vierailija kirjoitti:
*mummeli* kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kierrätyskeskushan olisi unelmatyöpaikka! Kuin aarreaitta minne saapuu jatkuvasti kaikkea jännää :) Mä ainakin tykkäisin. Ja leppoinen ilmapiirikin vaikuttaa olevan (ainakin oman kaupunkini kierrätyskeskuksessa). Voisin hyvinkin tehdä tuommoista hommaa ellen olisi työllistynyt alalleni.
Samaa mieltä! Mene vaan ap sinne ja saat työkkärin pois niskastasi hönkimästä vähäksi aikaa ja siellä voit tehdä hienoja löytöjä itsellesi. Olen varma, että tykkäät jos vaan rohkenet mennä. Tsemppiä!
Mutku se ei lopu kuulemma valitettavasti ikinä. Yhen jakson jälkeen alkaa heti uusi jakso ja näin ikuisesti. Ei lomaa välissä.
Ei se noin mene.
Työkokeilun kesto ja työaika
"Työkokeilun kesto vaihtelee, sillä asiakkaiden tilanteet ja kokeilun tavoitteet ovat erilaisia. Työkokeilu voi kestää enintään 12 kuukautta - samalla työnantajalla kuitenkin enintään kuusi kuukautta. Työkokeilu voidaan järjestää kunnalla 12 kuukaudeksi, mutta samaa työtehtävää voi kokeilla kuitenkin enintään kuusi kuukautta".
https://www.te-palvelut.fi/te/fi/erikoissivut/kaytannot_ja_saannokset/i…
Vierailija kirjoitti:
Lähe ennemmin ulkomaille, vaik ruottiin työnhakuun, saat 3 kk tuet ja tuut takas.
Taitaa olla käyttökelpoinen idea vasta koronan jälkeen...
Kierrätyskeskuksessa on mahdollista "syödä kuormasta". Kun on määritelty, että työpanos ei ole rahanarvoinen, voi ottaa palkkansa itse myyntiin menevien tavaroiden joukosta.
Mulle tarjottiin samaa pari kuukautta sitten, en mennyt ja nyt on karenssi päällä 3.12 asti. Tältä ajalta olen saanut täyden toimeentulotuen, tai itseasiassa enemmän rahaa mitä olisin työmarkkinatukena saanut. Työkokeilu olisi ollut juurikin yhden päivän viikossa 9e/pvä. Olisin jäänyt tappiolle jo siinäkin kun bussimatkat olisi maksanut 10e/pvä tai bussikortti vajaa 60e/kk. Kannattaako? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatanan loinen!
No moi! Kiva , että esittelet itsesi 😁
Minä en makaa kotona loisimassa yhteiskunnan varoilla toisin kuin sinä.
Karenssin ajalta saat täyden toimeentulotuen, joten älä suotta murehdi.
Monen nyt kuitenkin täytyy haluta mennä työpaikalle, että riittää niitä toimeentulorahoja joillekin.
Älä suostu työkokeiluun. Osa kierrätyskeskuksista ottaa töihin myös palkkatuella. Se on huomattavasti järkevämpi diili.
lisää kannustamistako tarvittaisiin...?
😈
Astmaatikon ja allergisen unelmaduuni
Yritä etsiä joku kiva opiskelupaikka nii pääset elämässä eteenpäin.